Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

450 درجه‌ی فارنهایت

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۲ ق.ظ

با توجه به فضا و اتمسفرِ وبلاگ نویسی و شناختی که نسبت به شما دوستان دارم، میدونم اکثرتون کتابخون هستید و توش یدِ طولایی دارید! یعنی تقریباً همه‌ی ما کتاب میخونیم، یه سری زیاد، یه سری کم و یه سری هم به اندازه؛ لیستِ کتاب‌هایی هم که خوندیم شاید خیلی بلند بالا باشه، ولی اینجا یه سؤالی هست. ما واسه چی کتاب میخونیم؟! میخونیم که عکس بگیریم بذاریم تو وبلاگ و اینستا و بگیم آره! ما کتاب میخونیم و جز قشرِ روشن فکر و فرهنگی  جامعه هستیم؟! طبیعتاً نه! کتاب میخونیم که یه چیزی یاد بگیریم، میخونیم که یه تغییرِ مثبت تو روندِ زندگیمون ایجاد کنیم، میخونیم که کامل شیم. حالا با توجه به این توضیحات یه خواسته دارم ازتون. اون کتاب یا کتاب‌هایی که باعثِ تحول یا تغییر تو زندگیتون شدند رو تو وبلاگتون با دوست‌هاتون به اشتراک بذارید و بگید چه تغییر و تحولی رو تو زندگی‌تون ایجاد کردن. اینکار قطعأ هم واسه خودتون جذابه که مرور میکنید چه کتاب یا کتاب‌هایی تو تکامل و پیشرفتتون مؤثر بوده، و هم واسه دوستاتون جذاب و تأثیر گذاره که میتونن با یه سری کتاب فوق العاده و تأثیرگذار آشنا بشن و حتی بتونن به کمکِ همون کتاب و کتاب‌ها پیشرفت کنن و زندگیشون بهتر شه و به چیزی که تو زندگی دنبالشن برسن.
پس قرارمون چی شد؟! اون کتاب یا کتاب‌هایی که تأثیرِ مستقیم تو زندگیتون [ حالا فرق نداره تو چه جنبه و زمینه ای از زندگی و شخصیتتون ] داشتند رو تو یه پستِ مجزا به دوستاتون معرفی کنید و بگید چه تغییری تو زندگیتون ایجاد کردن. دقت کنید که نگفتم بهترین کتاب‌هایی که خوندید! اون کتاب یا کتاب‌هایی مدِ نظر هستند که تأثیرِ مهم و مستقیم داشتند تو زندگیتون. پس میتونه یه کتاب هم باشه! بعد اگه دوست داشتید سه نفر یا حتی بیشتر از دوستاتون رو هم به این جریانِ وبلاگی دعوت کنید.
هر کدوم که شرکت کردید لطفاً لینکِ مطلبتون رو هم واسه من بفرستید تا لینک کنم که همه‌ی معرفی‌ها تو یه جا متمرکز شه. اسم کسی رو واسه شرکت در چالش نمیبرم، ولی انتظار دارم شرکت کنید؛ چون خروجی خیلی مثبت و خوبی میتونه داشته باشه؛ برای همه! البته اگه همت کنید!

پس بسم الله!

+ در رابطه با اسم چالش هم توضیح نخواید :)) چون نمیگم. البته که فکر میکنم واسه اونایی که کتاب‌باز هستن، خیلی واضح و روشنه.
 ++ پوستر؟! همون همیشگی

شرکت کنندگان:
۱. حوا
۱۸. رضا
۲۸. EXOYAS
۲۹. هاتف
۳۲. aban
۳۶. نیلو
۳۷. آرزو
۴۰. حامد
۴۸. هلما
۵۰. مانا
۵۱. الهه


  • ۹۷/۰۵/۲۷
  • Neo Ted

نظرات (۷۷)

کتاب عشقه
پاسخ:
اصن شک نکن!
۴۵۱ نبود؟؟
پاسخ:
چرا بود! :)) ولی نکته داره دگه!
  • آسـوکـآ آآ
  • سلام داغان کبیر
    خیلی هم باحال:-)

    پاسخ:
    سلام داغان صغیر!
    خیلی هم پاشو برو بنویس! :))))
    دست همیشگی و شما درد نکنه :))

    + سوال سختیه کتاب تاثیرگذار، ولی روش فکر میکنم 
    پاسخ:
    واسه کسی که ۲۰۰ و خورده‌ای تا کتاب خوانده کار ساده‌ای باید باشه! :)) 
  • بهارنارنج :)
  • راستش متوجه منظورت از تاثیر مستقیم تو زندگی نشدم..خب یجورایی یه دامنه است،خیلی کتابا حرفای زیبایی داشتن که لذت بخش هم بودن،اما اگه به اون حد از تاثیرگذاری که میگی بخوام فکر کنم کتاب شهید ابراهیم هادی به ذهنم میاد
    پاسخ:
    منظورم ساده‌س! و یقیناً متوجه شدی. 
    پس بنویس ازش. بگو که چه تغییری روی خودت و زندگیت گذاشت. 
    اول این که این تعداد زیاد نیس :|
    دوم، کتاب خوب خوندم ولی کتاب تاثیرگذار که روی زندگیم و فکرم اثر گذاشته باشه یا تغییری ایجاد کرده باشه، کم. 
    یجورایی با این تعریف، خیلی از رمان ها میرن کنار...
    پاسخ:
    خیلی هم هست :||
    به هرحال منتظریم :|| :))) هرچند که من معتقدم رمان هم میتونه تاثیرگذار باشه. البته نه همه‌ی رمان‌ها!
    من نوشتم. عنوانش همین باشه؟!
    پاسخ:
    خیلی هم ممنون
    بله همین.
    لعنت بر تو زندیق :|
    چالش جدید باز سراییدی :/
    ولی بسیار سوال سختیه اینکه کتابی پیدا کنی که تو زندگیت تاثیر گذاشته باشه :|
    فرصت شد و یادم موند ، سعادت دیدن پست منو پیدا میکنی 
    پاسخ:
    وخه بابا کچل منحط گلابی مسلک :| :))))
    شماره ی ۹ رو برای من نگه دارید لطفا
    پاسخ:
    سبد بذارید سبد!
    مرگ من این ایده‌ها از کجا به ذهنت می‌رسه؟
    پست حوا رو که خوندم فکر کردم باید یکی از بهترین‌هایی که خوندم رو معرفی کنم، پست تو رو که خوندم دیدم نه! هر چی فکر می‌کنم تاثیر مستقیم یا نمی‌بینم یا خیلی کمه :|
    پاسخ:
    از اونجا! :)))
    فکر کن! فکر! :)) زشته آدم کتاب بخوانه و تاثیری ازش نگیره! خجالت بکش و شرمگین‌ شو! :)))
    اخه من اکثرا رمان می‌خونم، تاثیر گرفتم ولی از جمیعشون نه تک تک:)
    برو بابا، فخر فروش، حالا خودت از چی تاثیر گرفتی؟ بیا بگو این حجم داغانیت متاثر از کدوم کتابه؟:))
    پاسخ:
    میتونی تک به تک بگی از کدام رمان چه تاثیری گرفتی! موردی نداره که!
    :)))) از کتاب داغان‌ها فرشته‌اند! :)))
     ..................
    /................../
    ∣∥∥∥∥∥∥∥∥∥∣

    این هم سبد∣: (((((((((:
    پاسخ:
    این حجم از شباهت به سبد قابل هضم نیست!
    چشم بصیرت میخواد که ندارید گویا! -_-
    پاسخ:
    دکلون!
    لطفا تا فردا کسی پست نذاره چون شماره دو خودمم :)
    پاسخ:
    میتونی شما هم سبد بذاری! :)))
    منم نقاشی ام ضعیفه لطفا همون سبد مستور جان رو برای منم کپی کن :)
    پاسخ:
    اون یه حالت متلاشی داره حساب نیست :)))))  
    منم مینویسم
    پاسخ:
    منتظریم
    متلاشی خودشی! خیلی هم خوبه با این امکانات کم ∥: 
    پاسخ:
    :/
  • سربازِ روزِ نهم
  • با این پست ما رو بردی به دوران ط(ت)فولیت :)
    دوره مواجهه با بچه های تفو و بی ادب :)

    یه چند خطی نوشتم
    پاسخ:
    :))))

    لینک بفرست دگه مومن
  • سربازِ روزِ نهم
  • بفرما
    http://ebtela.blog.ir/post/423/450-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA
    پاسخ:
    دمت گرم
    اینم سبد /:
    http://aks.roshd.ir/photos/110.40393.original.aspx
    پاسخ:
    :||
    الان احساس خلاق‌بودن بر شما مستولی شد :)))
    نمیدونم که:/
    وای اصن یادم نمیاااد :دی
    پاسخ:
    واسه کلاسش کتاب میخوانی داغان؟ :| :))) 
    [ او را تحریک میکند ]
    الان باید لینک هم بفرستیم ؟ 
    پاسخ:
    بفرستی که خوبه
    یک جمله از یک کتاب تمام ورق زندگی من و برگردند فردا مینویسم به شرط حیات
    پاسخ:
    به امید خدا
    http://mimha.blog.ir/post/169

    چه مراحل سختی داره |:
    پاسخ:
    الکی که نیست مردک :|
    دااااغان منو تحریک نکن که واقعا نمیدونم کدوم کتاب تاثیر داشته روم:/
    :دی
    پاسخ:
    واقعاً باعث تاسفه!
    سلام بر ابراهیم زندگی من و دگرگون کرد...
    پاسخ:
    چند خط درموردش مینوشتید
    میشه منم سبد بذارم؟
    فقط یکی دو روز فرصت میخوام یه کتاب بخونم :)
    پاسخ:
    تازه میخوای بخوانی؟ :||
    بی تربیت:/
    😅😂
    پاسخ:
    :|
    منو بگو! پست رو ننوشتم که دومی‌ برای نسرین بانو باشه
    نمیدونسم‌ تا ۵‌ رسیده :)))
    پاسخ:
    دیر کنید از دستتان رفته
    یه جوری می‌گی انگار می‌خوام قتل کنم، می‌خوام کتاب بخونم مثل این‌که :|
    پاسخ:
    :/
    داغان ر ببین‌ها
    مگم تازه مخوای کتاب بخوانی که ازش تاثیر بگیری بنویسی ازش؟
    فقط به خاطر جذاب بودن عنوان‌ شرکت کردنم اومد :) فقطططط.
    پاسخ:
    خااااا خااااا
    داغان خودتی که نمخی مو کتاب بخونم -_- جرم که نکردم؟ مخم کتاب بخوانم تاثیر بگیرم، کار زشتیه عایا؟
    پاسخ:
    مسئله اینه من مطمئنم هیچ کتابی رو توعه داغان‌صفت تاثیر نمذاره! :))))
    آها از اون نظر :/ خوب حدس مزنم حق با تو باشه :| با این حال سبده ره مذارم یگ دور مزنم اگر تاثیر گذاشت بهت خبر مدم، خوبه؟
    پاسخ:
    خا حله. منتظرم!
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • توضیح دادن تغییری که میگین سخته! چون خیلی از تغییرها تدریجی هست و شاید اصلا خودمون هم متوجهش نشده باشیم!!
    پاسخ:
    خودتان میگید سخت! پس نشدنی نیست! و اینکه چرا نشه از تغییرات تدریجی نوشت؟! و اون تغییری که خودمان متوجهش نشیم به نظرم تغییر نیست.
    8. نیلی خانوم محترم
    http://nilgun.blog.ir/post/210

    قشنگ همین‌جوری بنویسید :|
    پاسخ:
    انجام شد! :))
    عاقااااا :|||
    [لرزش صدا و بغض]
    خا...مهم نیست. داغان وجه‌ی مثبت هم داره. :|
    پاسخ:
    دیکته‌ت ر چند شدی؟ :||

    من باب وجه منفیش نوشتم ولی! :))))
    کلیک لطفا :)

    ایش :|
    پاسخ:
    ولی در عمل چیز دگه‌ای مشهوده!
    9. دلنویس :دی 

    http://delegram.blog.ir/post/یه-چند-صد-درجه-فارنهایت
    پاسخ:
    البته که ۹ قبلاً رزرو شده :))) سبد گذاشتن! :))

    تشکر!
  • خیال‌باف ‌‌‌
  • بیا تد. تقدیم به تو.
    http://resonancee.blog.ir/post/13 (لینک نمیشد نمیدونم چرا)
    (خوشامد نگو. جدید نیستم)
    پاسخ:
    مچکرم

    قدیم هستی؟ :|
  • خیال‌باف ‌‌‌
  • از قدیمیام. با اسم جدید :)
    پاسخ:
    کدام یکی؟! 
  • خیال‌باف ‌‌‌
  • اگه واقعا یادته یه سال پیش، یه مدت دانش آموز، یه مدت مبتلا.
    پاسخ:
    وجداناً یادم نیست ولی میدانم اینجا نظر نذاشتی :/ یا اگه گذاشتی کمرنگ‌ بودی :/ :)) چون من یادمه همه‌ی اونایی که مخاطبم هستن.
  • خیال‌باف ‌‌‌
  • نه. میخوندم فقط.
    نظر نمیذاشتم. یکی دوبار شاید.
    پاسخ:
    همونه پس!
    ارادت به هرحال!
  • خیال‌باف ‌‌‌
  • اگه از دشمناش نیستی، از رفیقای ویارم.
    قربانت :)
    پاسخ:
    :))) با ویار ارتباطی نداشتم و ندارم! دشمنی کجا بود.

  • خیال‌باف ‌‌‌
  • بیانیا به خونش تشنه بودن، تا بود بیچاره :(((
    پاسخ:
    در جریانم
    سلام
    به دعوت ارکیده جان، یه چیزی نوشتم که شبیه ننوشتنه! :)
    پاسخ:
    سلام
    خیلی هم ممنون
    من نیز شرکت بنمودم. :)
    پست آخر وبلاگم هست.
    پاسخ:
    اضافه شد
    اصلا روایت داریم اول من خلاقیت بودم بعدا متولد شدم |: ((:

    بفرمایید، اینم از این:
    پاسخ:
    مجدداً دکلون بنده ر پذیرا باشید! :)))

    تشکر!
  • مجهول الحال :)
  • صرفا باید کتاب باشه؟
    یا کلیپ و ویس هم حساب میشه؟
    من کمتر کتاب روم تاثیر گذاشته. بیشتر ویس و کلیپ.
    اگرم تاثیری بوده از چن تاکتاب بوده .بخش های مختلف چن تا کتاب نه صرفا یه کتاب.
    پاسخ:
    بله کتاب!
    خب اگه متن‌‌ رو مطالعه کرده باشید نوشته شده که چند کتاب هم میشه. مشکلی نداره.
  • مجهول الحال :)
  • باشه ممنون.

    پاسخ:
    خواهش میکنم!
  • مجهول الحال :)
  • منم نوشتم.
    پاسخ:
    تشکر
  • علی کشاورز
  • خوندن حالش بیشتر نوشتنه
    چالش زیبایست
    میشه ننویسم
    من کتاب زیاد خوندم
    اما این عنوان450درجه ای رو نفهمیدم جان خودت میشه در مورد عنوان توضیح بدید
    پاسخ:
    شرکت کن خا :))

    نوشتم که توضیح‌ نمیدم! :)) ولی خب ۴۵۱ درجه‌ی فارنهایت اسم یه کتابه! ولی ۴۵۰ درجه یکم پیچیدگی داره! :)) 
    سلام نیوتد، حالت چطوره؟
    من پایه شرکت در چالشتم!
    زمانش؟
    پاسخ:
    سلام. شُکر.
    منتظریم!
    هرچه سریعتر بهتر دیگه.
    من هم در چالش شرکت کردم، لینک چالشم.
    پاسخ:
    تشکر
  • آفتابگردون...
  • کسی که وبلاگ نداره دیگه، چه شکلی شرکت کنه :(
    پاسخ:
    تو کامنت‌های همین پست.
    به دعوت ارکیده منم شرکت کردم
    http://fiish.blog.ir/post/716

    ایده خوبی بود
    با تشکر :)
    پاسخ:
    خوب کاری کردی :))

    مخلصیم
    منم به دعوت تسنیم تو این پویش خیلی جذاب شرکت کردم! البته خیلی خواستم خلاقیت به خرج بدم اسمشو تحریف کردم! :/

    ممنون از چالش باحالتون.
    پاسخ:
    به سلامتی و میمنت! :)) 
    خیلی خوشحالم که خلاقیت دوستان تو این چالش فوران کرده! :))) 

    ممنون که شرکت کردید.
    نسرین مگه همون سبد شماره ۲ نبود؟ :))
    پاسخ:
    غیر اینه مگر؟
    چرا سعی میکنید چالش ر به حاشیه بکشید؟! از کجا خط میگیرید؟! چقدر گرفتید حاشیه بسازید؟ هان؟ چقدر؟! 
    :)))))
    نه عوضش کردین :))
    پاسخ:
    بفرمایید خانم
    بفرمایید خدا روزیتان ر یه جا دگه حواله کنه! :/ :)))
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    من اولین کتابی که خوندم یه بچه بود که کتاب خیلی دوست داشت
    بعد حیوونای توی داستانا اومدن بردنش توی دنیای کتاب و دیگه برنگشت!


    منم از ترس دیگه پشت دستمو داغ کردم که کتاب نخونم :)))

    پاسخ:
    سلام

    نتیجه‌ی مفهومی و پر مغزی گرفتی! :))) خداقوت!
  • ❤❤ EXOYAS ❤❤
  • 28
    EXOYAS

    منم با افتخار به دعوت آقای مردد شرکت کردم! این اولین چالشیه که توش شرکت میکنم ^_^
    پاسخ:
    به سلامتی :))) مبارک باشه.
    من نیز هم به دعوت دوستان نوشتم :))) 
    پاسخ:
    چه‌قدر هم خوب! :))
  • قاسم صفایی نژاد
  • ممنون از ایجاد چالش:
    http://safaeinejad.ir/1397/06/01-2
    پاسخ:
    شُکراً :))
  • معنابخشی های من
  • چالش خوبیه ... البته بعضی کتابها مستقیم تاثیر دارند و بعضی غیر مستقیم ولی عمیق.
    پاسخ:
    بله درسته
    این هم مال من
    http://zendegiyenila.blog.ir/1397/05/31/اندر-احوالات-450-درجه-فارنهایت
    پاسخ:
    تشکر
    سلااااااااام
    سلام به همه کتابخون ها. اخ جون چقدر کتابخون پیدا کردم.
    منم هستم ان شاالله..
    دارم از این دست کتابها. خیلی زیاد..
    پاسخ:
    سلام
    چقدر هم خوب
    من هم نوشتم. ممنون از طرح جالبتون :)

    http://the-phoenix.blog.ir/post/234
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    به دعوت دوستان در این چالش سهیم شدم
    http://mahso.blog.ir/post/277
    پاسخ:
    ممنون
  • پریسا سادات ..
  • منم نوشتم:
    http://confused.blog.ir/1397/06/03/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-412-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA
    پاسخ:
    تشکر

    قبلش باید اسم چالش رو اصلاح کنید فقط
    سلام. 
    منم با خون دل شرکت کردم در این چالش. 
    http://from-the-last-to-the-first.blog.ir/post/137

    و تشکر بابت راه اندازیش. برای خودم مفید واقع شد !
    +کاش یک جمع بندی از کتابهایی که روی این تعدادی که نوشتن از کتابهای تاثیر گذار زندگیشون میکردید...یه لیست خوب میشد برای خوندن... 
    پاسخ:
    سلام
    تشکر از شما

    + به نظرم همین لینک افراد شرکت‌کرده کافیه.
    سلام
    متشکرم از این چالش خوب
    http://banoooche.blog.ir/post/258
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از شما که شرکت کردید.
    شرکت کردم
    http://riyah.blog.ir/1397/06/05/450-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA
    پاسخ:
    باشد
    منم شرکت کردم
    http://talkhshodam.blog.ir/post/106/450-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA
    پاسخ:
    ممنون
  • احمدرضا ‌‌
  • آقا ما هم شرکت کردیم :)
    http://dankoob.blog.ir/post/80

    + زحمت بنرش رو که چارلی کشید. گفتم لوگوش رو هم من بزنم (البته نوشدارو بعد مرگ سهراب محسوب میشه :))
    تقدیم به شما :
    http://bayanbox.ir/info/8954777685678979119/450darageF
    پاسخ:
    خیلی هم خوب.

    + خیلی عالیه لوگو! دمت گرم وجداناً! ولی خا همونی که خودت گفتی! :)) نمیدانم الان باید چکارش کنم‌. پس یادگاری نگهش میدارم. 
  • خورشید ‌‌‌
  • بنده هم شرکت جستم. با تشکر!
    http://panjerah.blog.ir/post/224
    پاسخ:
    مقبول واقع شد. سپاس!
    با تشکر از این چالش خوب.
    شرکت کردم.

    http://manols.blog.ir/post/23
    پاسخ:
    ممنون که شرکت کردید.
  • آقای سر به هوا ...
  • به زودی شرکت میکنم و مطلب رو ارسال میکنم ..
    پاسخ:
    به امید خدا
    سلام.
    من امروز یه پست نوشتم، که به نظر خودم خیلی مرتبط نبود با این چالش، ولی دوستان گفتن مرتبطه. گفتم لینکش رو بدم.
    http://elak73.blog.ir/post/770
    با تشکر.
    پاسخ:
    سلام
    مرتبطه بابا :))
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی