Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

شهر دزدها، عجایب شهر

شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۳ ب.ظ

تو گروه کتاب‌خوانی با رفقای بلاگر سر این بحث می‌کردیم که چطوری میشه یه کتاب فوق‌العاده رو کشید بالا و معروفش کرد تا به حقش برسه! حقی که داره توسط کتاب‌های سطح‌پایین و آبکی مثلاً روان‌شناسی و بازاریابی و موفقیت و رمان‌های درِپیت ضایع میشه! قرار بر این شد که بهترین کار معرفی شاهکارهاییه که مطالعه می‌کنیم و در سکوت و تنهایی، ازشون لذت می‌بریم که این بدترین ظلم در حق یک کتابِ فوق‌العاده‌س! 

حدود چهار ماه پیش بود که شهر دزدها رو خواندم و تو همون ۱۰ صفحه‌ی ابتدایی فهمیدم با چه اثر متفاوت و جذابی طرفم و میدانستم قراره ازش لذت ببرم و باهاش ارتباط برقرار کنم. کتابی که یک هفته‌ای تمامش کردم و فهمیدم میشه با مطالعه‌ی کتاب گذر زمان رو بی‌معنی کرد. فهمیدم میشه یه کتاب خِرِت رو بگیره و با خط داستان و شخصیت‌هاش تو رو به سمت پایانش بکشونه. داستانی که بهم نشون داد میشه به دردناک‌ترین و تلخ‌ترین رخ‌دادهای دست بشر، یعنی جنگ و متعلقاتش خندید، ولی در عین حال عصبی و غمگین شد و بهم ریخت. درمورد خود داستان و نقد و بررسیش چیزی نمی‌نویسم، چون احمدرضا بطور تقریباً کاملش بررسیش کرده و می‌تونید بخوانید

کتاب که تمام شد، به هرکی که می‌رسیدم کتاب رو معرفی می‌کردم و توصیه می‌کردم بخوانه. حتی موفق شدم چند نفر رو مجاب کنم که واقعاً کتاب رو بخوانن و نظر بدن که خواندن و نظر دادن و کُرک و پر و برگ‌های‌شان ریخت! الان هم می‌خوام به تمام شما توصیه‌ی اکید کنم این کتاب و لذت خواندنش رو از دست ندید! همینکه بعد چند ماه مجاب شدم پست بنویسم و اون پست در رابطه با این کتابه، خودش گویای همه چیز هست! فلذا از دستش ندید که اگه بدید ظلم به خودتانه!


  • ۹۸/۰۳/۰۴
  • Neo Ted

نظرات (۲۹)

بدون من گروه کتابخونی دارین قلبم درد گرفت اصلا :( 
پاسخ:
بخوای دعوتت می‌کنم. ورود برای عموم آزاد است.
پس منم وردار ببر 
پاسخ:
میفرستم برات
  • یه بنده خدا
  • عموتم تو گروهتونه؟!
    (چقد بامزه)
    پاسخ:
    حدس میزدم یکی بیاد نمک بریزه :|
  • یه بنده خدا
  • خارج از شوخی راستش رو بخوای الان در شرایطی نیستم که بینوف رو تحمل کنم :(
    پاسخ:
    نظرت عوض خواهد شد.
  • یه بنده خدا
  • کامنت دوم باس حذف میشد :/

    ولی اگه کتاب رو بهم هدیه بدی شاید نظرم عوض شه :)
    پاسخ:
    اینجا چیزی حذف نخواهد شد! :)))

    یکم دیر رسیدی! :)))
  • احمدرضا ‌‌
  • @یه بنده خدا
    نه این کاملا با گندی که توی گات زد فرق میکنه. خیالت راحت از این بابت
    وووووییییی
     هم تو پنل لینک وبتانه دیدوم و بعدم ستارتانه! خوشحال رفتوم و آمدوم بابت تـــِشَکر
    پاسخ:
    خواهش مکنم! :))
    میشه به منم بدید لینک گروهو؟ :)
    پاسخ:
    حتما
    از اونجایی که چندتا کتاب دارم که نخوندم و چندتایی لیست کردم برای بعد امتحانا ، اینم اضافه میشه به لیست خواندنی ها :دی
    پاسخ:
    از دست نده خلاصه.
  • ستاره اردانی زاده
  • سلام....
    یه سوال شما از کجا کتابو تهیه کردید  و با چه قیمتی؟
    نشرش چی بود؟ و اینکه نویسندش رو هم لطفا معرفی کنید :)
    پاسخ:
    سلام
    به لینکی که بولد شده مراجعه کنید همه‌ش هست. وبلاگ احمدرضا.
    یه جوری ازش تعریف می‌کنی آدم تو معذرویت نخوندنش می‌مونه:)
    فعلا تا آخر تابستون لیستم پره پره تا خر خره
    بس که روز تولدم کتاب هدیه گرفتم
    روز معلم کتاب هدیه گرفتم :(
    یه جایی باید عنوان کنم که من غلط کردم گفتم دوست دارم کتاب هدیه بگیرم:)

    پاسخ:
    من جات بودم همه رو می‌ذاشتم تو صف اینو می‌خواندم.
  • آرزو کیوان
  • سلام منم لینک گروه رو میخوام ژانر این کتاب چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    به لینک مراجعه کنید! وبلاگ احمدرضا! 
    نه حتما میخونمش...

    پاسخ:
    باریک
  • انارسادات :)
  • باز شما آدم پیدا نکردید گیر دادید به جامعه روانشناسی؟ :))))
    حقیقتا کتاب خوب و گیرایی هست
    موفق باشید در این گروه های دغدغه فرهنگی دار :)
    پاسخ:
    جامعه‌روانشانسی سراسر گیره خودش!
    ما ارادت داریم! :))
  • انارسادات :)
  • گیردار می‌بینید :))
    اگر دم دستتون غیر ارادت آلوچه هم باشه که فبها :)))
    پاسخ:
    هیچ بقالی نمی‌گه ماست من ترشه :/ گیر ر ما از بیرون می‌بینیم :/
    دستم لزج و چندش میشه. فقط ارادت! :)))
    آخه اونام انصافا نه همشون ولی یه تعدادی اش معرکه ان.
    تلاش می‌کنم با قیمت مناسب به دستش بیارم:) 
    پاسخ:
    من تضمین میدم این از همه بهتره! :))
  • انارسادات :)
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    باشه باشه شما **** خوانا خوبید اصلا دی:
    لابد شما جوونا بهش میگید گوجه سبز که مقصود من رو لزج پنداشتید :))
    پاسخ:
    خا حالا :| اسرار نظام ر افشا نکنید :/
    آلو سبز :/ 
  • انارسادات :)
  • راستی من یهو درگیر شدم و از خوندن پسر تاریکی جاموندم
    صلاح دیدید رمزشو برام بفرستید مستفیض شم :))

    البته فکر نکنید قولتونو که بهش عمل نکردید یادم رفتا :/ صرفا خیلی مهربونم بخشیدمتون :))
    پاسخ:
    با این تاخیرتان باید فکر کنم ببینم چی مشه! :)))

    کدام قول؟! من خودم درگیرم خانم! :/
  • آفتابگردون ...
  • با تشکر از این کتاب که شما رو اورد اینورا. گمونم اخرین بار در چوسان قدیم رویت شدین
    پاسخ:
    :))))
  • انارسادات :)
  • جوونم جوونای قدیم که لاقل قولاشون یادشون نمیرفت ://
    تازه در جواب در خواست بزرگترشونم نمیگفتن باید فکر کنم :///
    دوره آخرالزمان شده واقعا :|

    منتظر رمز هستم 😏😒
    پاسخ:
    ب ر ب ب ع :/ :)))))


  • انارسادات :)
  • من برم دیگه بر نمیگردما :/
    بعدا نیاید منت کشی :)))
    پاسخ:
    ببینم نصف شبی می‌تونید این دهن من ر باز کنید! :)))))
  • بهارنارنج :)
  • رفت تو لیست
    پاسخ:
    باریک
    کتاب به لیست منم اضافه شد و با هر بار پاسخ شما به کامنت دوستان یه پله اومد بالا. الان اون بالاهاست .
    گروه کتابخوانی تون واقعاً برای عموم آزاده؟ میشه منم آدرسش رو داشته باشم؟ 
    پاسخ:
    حال خواهید کرد! :)) توضیحات بیشترش رو تو وبلاگ احمد بخوانید البته.

    میفرستم حتما.
    موز
    پاسخ:
    خیار
    پیدا کردن این کتابا خیلی سخته
    متشکرم از متن منتخب شما
    پاسخ:
    نوش جان
    کتاب رو میخونم البته دروغ چرا باید فرصتش رو پیدا کنم ...
    خوشحالم برگشتید ...
    منم گروه کتابخوانی میخواااام
    التماس دعا
    سلام 

    تیتر رو ک دیدم فکر کردم همون داستان ایتالو کالوینو ست 
    ممنون از معرفی و پیشنهادت
    مایلم داستان پسر تاریکی رو بخونم 
    اگر مخالفتی نداری محبت کن و رمز رو برام ایمیل کن 

    سلامت باشی و نویسا
    پاسخ:
    سلام
    حتما تهیه کنید و به بقیه هم معرفی کنید. حیفه.

    متاسفانه ارسال رمز به ایمیل نشدنیه. 

    ممنون.
    سلام منم می خوام بیام تو گروه کتابخوانی..امکانش هست؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی