Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

فاطمه، فاطمه نیست! فاطمه‌هاست!

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۱۱ ب.ظ

پدر بزرگ بنده ( یا همون بابو عه خودمان ) که همراهِ مادر بزرگمان ( یا همون ننه‌ی خودمان ) ساکن‌ روستا هست، اعتقاد داره که آدم هرچی صاحب دختر میشه، باید اسمش رو بذاره فاطمه! عمق و ژرفای این اعتقاد به حدی هست که از سمتِ ۵ نفر از ۶ فرزندش، صاحب یک عدد نوه‌ی دختر به اسم فاطمه شده و اون یه فرزندش هم که فاطمه تولید و تدوین نکرده و پدر بزرگ ما رو نا امید کرده، کلاً دختر نداره! و البته بنده معتقدم اگه منع قانونی جلوش رو نمیگرفت و ثبت احوال محدودیت نداشت، اسم یکی از دو پسرِ اون فرزندش رو هم فاطمه میذاشت! برش و نفوذ و قدرتِ حاکمیتیِ پدر بزرگ بنده اونقدری بود که دو دامادش رو هم مجاب کنه اسم دخترهاشان رو فاطمه بذارن! ولی خب اونموقع که با لابی و نفوذ سیاسیش دخترها رو یکی پس از دیگری فاطمه مینامید، فکر تجمع متمرکز این فاطمیون رو نمیکرد! جایی که در مراسم افطاری امشبمان اگه مثل بنده خلاق و داغان باشی، با بانگِ بلندِ فاطمه، به صورتِ همزمان و یکهویی پنج فاطمه رو مجاب به پاسخگویی میکنی و باعث اوِر دوز و گیرپاژ چند تن از فاطمیون میشی! 

راستی! پدر بزرگ عزیز دلِ بنده خودش صاحب دو عدد دختر است که از قضا اسم هیچکدام فاطمه نیست!

  • ۹۷/۰۳/۱۱
  • Neo Ted

نظرات (۴۲)

  • مرداس کمیل
  • عالی

    ما رو دنبال کنین
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
  • اسمارتیز :)
  • جدا مرزهای خلاقیت رو جابجا کردید :)
    پاسخ:
    و مشخصاً شما ر تحت تاثیر قرار دادم :)))))
    اینکه خودت میدونی داغانی موهبت الهیست :دی😂
    پاسخ:
    داغانی افتخار ماست داغان خانم
    ما هم همچین حالتی رو با عباس داریم، اسم پدربزرگ مرحومم عباس بوده الان تو فامیل ما پر عباسه:))بگو عباس صدتا سر میچرخه سمتت:))

    پاسخ:
    :)))))
    شما عباسیون دارید باز 

  • مرداس کمیل
  • سلام
    داغان خانم😂😂
    پاسخ:
    والاع
  • ✣یگانـღـه✢ jb
  • 😂😂😂😂😂😂😂اگه اینطور بود شماهم فاطمه بودی😂😂😂
    پاسخ:
    خدا رحم کرد
    وای وای وای چقدددر جالب
    پدر بزرگ خدا بیامرز بنده هم که یک سال بعد از تولدم فوت می کنن، هر وقت دختری از چهار دختر باقی مانده شون (غیر از مادر بنده چهار دختر دیگه م داشتن که فقط دوتاشون تا به این لحظه عروس شدن.) حامله میشدن، میرفت تو خوابشو بهش می گفت اگه بچه ت دختر بود بذار فاطمه.
    فقط یکی از خاله هام دختر دار شد و به فرمایش ایشون گوش کرد اون یکی خاله م پسر آورد.

    پاسخ:
    شدیداً
    روحشان شاد. 
    احترام به بزرگتر موج میزنه اصن
    پدرم وقتی کوچیک بود مادرش فوت میکنه بعد وقتی خواهرم به دنیا میاد اسمشو میذارن بعدها فامیل پدری ایشونی که فوت کردن میگن نه باید اسم اون رو بذارین :|
    الان بیچاره خواهرم دوتا اسم داره طرف پدری و طرف مادری :|
    خودش هم اصرار داره که با اون اسم منو صدا نزنین، حتی گاهی اوقات شده جواب نداده چرا چون با اسم ایشون صداش زدن :|

    اصن اسم گذاشتن خیلی قضیه پیچیده ایه همه فک فامیلو باید راضی کنی =/
    پاسخ:
    چقدر سر در گم :| :))

    خیلی پیچیده و بغرنج :|
  • بهارنارنج :)
  • :)))

    چیکار فاطمه ها داری؟؟😁😉

    من اسم دومم فاطمه است،اسم شناسنامه ای نیست فقط ،یه سنی از بچگی خودجوش گفتم باید به من بگین فاطمه،این شد که تو فامیل بهم میگن فاطمه!ولی فقط فامیل وانقدر گاهی ناملموسه چون خودم باخودم فکر میکنم خودمو سمیرا میبینم برا همین ،درحدی که الان هرچی فکر میکنم صدای خانواده امو گه فاطمه صدام میزنن تصور کننم نمیتونم،انگار که اصلا منو صدا نمیزنن،سخته  مرورش. یعنی چون تو ناخوآگاهم خودمو باسمیرا می شناسم
    پاسخ:
    باحاله خا :)))

    چقدر بلاتکلیف و داغانی وجدانا :| 
  • بهارنارنج :)
  • نه دیگهه در این حد مغلطه نباش داغان:))
    پاسخ:
    نه جدی :| :))
    اتفاقاً تو فامیل ما تا حد امکان سعی میکنن اسم تکراری نزارن:))
    مثلا پدر پدر من میخواست اسم خواهر منو مریم بزاره،مادر مادر من نذاشته چون اسم برادر زادش مریم بوده،و گفته اسمشو بزارن فاطمه ،بعد دوباره پدر پدر من گفته نه نمیشه،چون اسم خواهرش فاطمه بوده،خلاصه بین علما اختلاف پیش میاد:/
    پدر و مادر بیچاره ی منم از فرصت استفاده میکنن،بچه رو ور میدارن،در میرن [پیاز داغ اضافی می کند]😂 و با ذوق و سلیقه ی خودشون واسه بچه ی خودشون اسم انتخاب می کنند😛
    پاسخ:
    باریکلا! اح‌سنت! اصلش‌ هم همینه. خلاقیت و تنوع باید وجود داشته باشه :))

    :)))) دمشان گرم
    من دارم به اون سه تا فاطمه تون فکر می کنم که فامیل هاشون هم یکیه:))
    پاسخ:
    یه چیزی بگم بین خودمان دویست سیصد نفر بمانه. هر پنج‌تا فامیلیشان یکیه :))))
  • گمنام گمنامی
  • عنوان چالش برانگیز بود...
    ذهنم معطوف به کتاب " فاطمه فاطمه است "
    مرحوم شریعتی شد
    پاسخ:
    هدف ما هم همین بود
    پس نتیجه میگیریم اسم تنها خواهرتان فاطمه است. :))
    [تا اکتشافات بعدی خدافظ]
    البته مام زهرا ییون داریم.
    پاسخ:
    برو حال کن مگو چیست حال

    :))) یه هیئت بزنین
    اوه اوه اوه! :)))))
    پاسخ:
    خیلی اوه!
    قشنگ معلومه از اون آزار رساننده‌های فامیل تشریف دارید 😁
    پاسخ:
    بیمارم بیمار :)))
    من حتی کسی رو می شناسم که اسم خودش فاطمه هست، اسم دختر اولش فاطمه زهرا، اسم دختر دومش فاطمه معصومه 
    قشنگ معلومه که دختر سوم اسمش فاطمه .... میشه (: 
    گویا ثوابم داره (((((: 
    پاسخ:
    :)))
    الگوی ایشان یحتمل امام حسین هست.
  • آفتابگردون ...
  • ما تو فامیل همه دختراشون فاطمه و زهرا و زینب هستن
    پسرام حسین و علی و محمد
    مهمونی باشه کلا هیشکیو نمیشه صدا کرد :)
    پاسخ:
    عجب داستانیه ها :)))
    تیپ فاطمیون:)))
    پاسخ:
    :]
  • آسـوکـآ آآ
  • تو گیلان اکثرا دو اسمه هستن
    همین ما تو خونواده سه تا فاطمه و سه تا زهرا و،سه تا زینب داریم
    و همه شون رو یه چیز دیگه صدا میزنیم
    اینقدر یه چیز دیگه صدا زدیم یادمون رفته کدوم فاطمه س کدوم زهراا کدوم زینب :-|


    پاسخ:
    الان اسم دوم خود داغانت چیه مثلا؟ :)))
    خب حالا مگه چند روز در سال کنار هم هستن یا چند بار شما میتونید این کار رو تکرار کنید؟ دو سه بار بگید دیگه بی مزه میشه. عوضش اسم به این خوبی دارن
    پاسخ:
    ما زیاد جمع میشیم دور هم
    عججججبببب
    تو فامیل ماهم 4تا دخترهست که هم اسمشون بامن یکیه هم فامیلیشون  منتها وقتی صدامیزنن فاطمه میفهمیم که کدوممنونو صدا میزنن 


    با این حساب ماهم یه فاطمیون کوچولویی داریم و من دقت نکرده بودم

    :)))
    پاسخ:
    چجوری میفهمین دقیقا؟ :)))

    دقت کن دگه
    این مشکل انتخاب اسم توسط بزرگترا را همه دارند ما الان کل فامیلمون جز یه چندتا دو اسمیند:)) خود من اسمی که پدربزرگم واسم انتخاب کرده الهامه که اسم شناسنامم هم هست اما هیچکی از فامیل نمیدونه اسم من الهام چون همه با اسم دومم میشناسند بارها شده کتاب درسیما یهو دیدن تعجب کردند
    پاسخ:
    اسم‌ دوم؟ بلقیس؟!
    ما فاطمه یدونه بیشتر نداریم اونم عروس داییمه 
    برعکس فقط محمد داریمو زهرا ://// از هر کدوم 4،5  تا 
    خدا رو شکر من زهرا نیسم
    پاسخ:
    :))))
    سعادت نداشتی
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • ما دوتا زهراییم
    چون اون بزرگتره و اینا اسم اونا کامل میگن به من که میرسه خلاقیتشون فوران میکنه از خودشون اسم تولید میکنن
    بعد کلا یه جوریه که وقتی میخوان صدامون بزنن از ادامه جملشون میفهمیم که با کدوممون کار دارن

    پاسخ:
    اینم جالبه در نوع خودش
  • مریــــ ـــــم
  • سلام منو به فاطمه برسون
    :|
    حالا پیدا کن پرتقال فروش را
    :دی
    پاسخ:
    رساندم
    فامیل همسرم مریمیون دارن.
    یعنی هر دختری تو فامیلشون به دنیا میاد پیش فرض اسمش مریمه مگر اینکه خلافش ثابت شه:)
    پاسخ:
    :)))) خیلی هم خلاق
    بلقیس:/ خب اگه اینارا بخواین اسم دوم حساب کنین که شما رکورد اسما شکوندین بابا لنگ دراز :)) اسمما همه جیمیا میدونند مطمئنین نمیدونین؟
    پاسخ:
    وخه خانم وخه :)))) تو خانه هم بلقیس صداتان مکنن :)))
  • آسـوکـآ آآ
  • گفتم اکثرا نگفتم که.همه :دی
    پاسخ:
    خا خا حالا :/ 
    برکینگ بد چی میگه؟!
    شانس آوردی اسم تو رو هم فاطمه نذاشتن:))
    اتفاقا توی فامیلای ما هم پر از علی
    یه علی میگی هفت هشت نفر برمیگرده نمیدونم قدیمیا چرا به ست کردن اسامی علاقه ی شدیدی داشتن:))
    پاسخ:
    منم این اصرار بر نامگذاری مشابه و مطلق ر نمیفهمم :)))
    اتفاقا یه زمانی این بلقیس خیلی موجبات شادیمونا تو خونه فراهم میاورد به خانواده گفته بودم کلی میخندیدیم :)) هر روز تو قنوت میگینش اسمما
    پاسخ:
    دعا به حال ما کنید
  • آسـوکـآ آآ
  • ندیدم خدایی:-D:-D
    پاسخ:
    ای داغان
    داخل فامیل ماهم این شکلیهکلی فاطمه و زهرا فاطمه زهرا و غیره ریخته که اصلا وضع داغونی(:
    پاسخ:
    قضیه همه‌گیره قشنگ :))) همه دچارن تقریباً
  • مهــ ـــسا
  • چرا پدربزرگ اسم دخترای خودشو فاطمه نذاشته؟؟!
    عجیبه!
    پاسخ:
    یهو بعد نوه دار شدنش یادش آمده یحتمل :)))
  • مریــــ ـــــم
  • دقیقا به کدوم فاطمه رسوندی؟
    پاسخ:
    همون
  • פـریـر بانو
  • پس باید قربون خانواده‌ی متنوع‌نامم برم! :)))

    این چالش اسم مشابه رو من سال دوم و سوم راهنمایی داشتم: یه همکلاسی که اسم و فامیلش شبیه من بود! 
    سرکلاس با اسم پدرهامون صدا می‌زدن. :|
    مثلا حریر حریرستونی شمس‌الله، حریر حریرستونی نعمت! :|
    (نام پدرها به شدت مستعار است. :دی)
    پاسخ:
    آره سریعاً :))

    این باز خودش مسئله‌ی پیچیده‌ایه
    به اسم خودتون ثبتش کردین نام گذاری بلقیسا ؟:/ :))) دعا میکنم واستون  ولی اسما یه بنده خدایی سر تک شدن امتحان فیزیکشون رو من گذاشتن حالا اینکه چرا تاوان تک شدن امتحان فیزیک بقیه را من باید بدما نمیدونم 
    پاسخ:
    بررررروع بابااااع!! بلقیس کار خودم بود.
    ینی شما بودین امتحان فیزیکتون تک شد؟:)))) اقای ضابطیان بودنا یکم فک کنین یادتون میاد شرط بندی بود اون موقعی که اسم یکی دیگه را قلی گذاشتن ولی باز اگه اصرار دارین تک شدین من سکوت میکنم
    پاسخ:
    خیر! منظورم اینه من این اسم ر دادم! صاحب اثر منم :))
    پس اسم شماهم بذارم جز لیست سابقه دارها :/ بر منکرش لعنت شما دایرت المعارف متحرک اسمین از اسمایی که واسه خودتون میذارین مشخصه. منتظرم ببینم اسم بچتونا چند بار تغییر میدی:)))
    پاسخ:
    خا خا
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • ما هم یکی تو فامیلمون داشتیم که اسم همه دختراش رو فاطمه گذاشته بود! 
    اولش فکر کردم نکنه باهم فامیلیم؟! D:  بعد دیدم که نه پدربزرگ شما اسم نوه هاش رو فاطمه گذاشته:-))
    پاسخ:
    :))))))
    حیف شد
  • خورشید ‌‌‌
  • چه بامزه بود این پست. :)))
    پاسخ:
    خدا ر شکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی