Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

13 دلیل برای اینکه ...

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۰۵ ب.ظ


اخیراً دارم سریالی رو به اسم " 13reasons why " با ترجمه ی فارسی " 13 دلیل برای اینکه " میبینم.

 داستان اصلی فیلم مربوط به خودکشی " هانا بیکر" دختر دبیرستانیه که توی 13 تا نوار افراد و دلایلی که در تصمیمش به خودکشی نقش داشتن رو ضبط کرده و اونا رو معرفی کرده و واسه هر کدوم از اون 13 نفر، این 13 نوار رو فرستاده و باقیِ ماجرا. بعدِ چند قسمت از سریال به فکر افتادم که شاخص ترین هاش دوتا بودن.  اول اینکه همیشه مواظب رفتار و حرف هام در قبال بقیه باشم که هیچ وقت بخشی از پازلِ خودکشی شخصی رو تکمیل نکنم! شخصاً حس میکنم تو این مورد خیلی کوتاهی کردم و حواسم به خیلی چیزها نبوده! دوم هم این بود که اگه " هانا بیکر" 13 دلیل برای خودکشی پیدا کرده، منی که زنده ام و قصد خودکشی هم ندارم و میخوام زندگی کنم، 13 دلیل برای زندگی کردن و زنده موندن پیدا میکنم یا نه؟ بعد که بهش فکر کردم تازه‌ متوجه شدم که چقدر بهش فکر نکردم و در حق خودم و زندگیم کوتاهی کردم. بعد نشستم یه گوشه خودم و مغزم رو مچاله کردم که: هی پسر! واسه چی زنده ای؟ مرده و زنده ات فرقی هم تو حالت میکنه؟! تو حالِ بقیه چطور؟ بعد شروع کردم به لیست کردن 13 تا دلیل برای اینکه زندگی کنم! تصمیم گرفتم همین لیست رو تبدیل به یک چالش کنم و بعد از اینکه خودم 13 تا دلیلم رو واستون لیست کردم، از همه تون دعوت کنم بشینید با خودتون حساب کتاب کنید ببینید واسه زندگی کردن چند چندید؟ و این لیست رو تو وبلاگ هاتون با دوست هاتون به اشتراک بذارید و اونا رو هم دعوت کنید به این موضوع فکر کنن. شاید در نگاه اول ساده و سطحی باشه، ولی وقتی که تصمیم به لیست کردنِ 13 دلیل برای زندگی کردن میرسه، متوجه میشید چقدر مهم و سخته پیدا کردن دلایلی که بخاطرشون زنده اید و نفس میکشید. البته این به این معنا نیست که برای زندگی دلایل عجیب و غریب و پیچیده ای داشته باشیم؛ گاهی اوقات ساده ترین مسائل واسه خیلیا یه انگیزه س واسه ادامه ی حیات و امیدی واسه زندگی کردن؛ دلایلی که شاید واسه بقیه خنده دار به نظر برسه، ولی واسه خودمون اندازه عمری نفس کشیدن ارزش داره.

و اما لیستِ 13 تاییِ بنده ( به ترتیب اهمیت و اولویت نوشته نشدن. در واقع همه ی این دلایل برای من حکم تپش های قلبم رو دارن )


1. پدر و مادرم! دوست دارم اونقدر زندگی کنم و زنده بمونم تا به اون حد از موفقیت و پیشرفت برسم که پدر و مادرم به وجودم افتخار کنن.  و این امر هنوز محقق نشده.


2. خواهر و برادرم. شخصیت و مَنشم به حدی برسه که خواهر و برادرم تو سخت ترین شرایط زندگیشون بهم اعتماد کنن و روم حساب باز کنن؛ که این اتفاق هم هنوز نیفتاده.


3. آینده ی شغلی. کاری که الآن دارم درسش رو میخونم رو بهش برسم و به اون هدفی که بخاطرش این رشته و آینده رو انتخاب کردم دست پیدا کنم. که حدِ والا و اساسیش بسته به جانِ آدم هاست.


4. نویسندگی. در کنار شغلم، نویسندگی کنم و " پسر تاریکی"  رو به عنوان اولین کتابم به چاپ با تیراژ و دفعات چاپ بالا برسونم.


5. خَیِّرِ گمنام. هیچ وقت تشنه ی ثروت و زندگی شیک و لاکچری نبودم. ولی دوست دارم اونقدری به پول و ثروت برسم که بتونم بطور گمنام سرپرستی و هزینه ی تحصیل یک یا چند نفر رو عهده دار شم.


6. عشق؛ چیزی که هنوز تجربه ش نکردم و به شدت انتظارش رو میکشم. چیزی که هنوز حس میکنم به اون حد از تکامل نرسیدم که بخوام مزه مزه ش کنم و دارم سعی میکنم آمادگیش رو به دست بیارم. و واسم مهمه که توش شکست نخورم و اولین تجربه م، آخریش باشه و به نتیجه برسه. 


7. بچه هام. دوست دارم پدر شم و بچه هام دوستم داشته باشن و بهم افتخار کنن. الگوی مناسبی واسه اخلاق و رفتارشون در برابر خودشون و بقیه باشم. جوری که اگه روزی مردم به نیکی ازم یاد کنن که چنین بچه هایی تربیت کردیم.


8. سفر خانوادگی. دوست دارم ایران رو به همراه همسر و بچه ها بگردیم و حال کنیم به معنای واقعی. هنوز حوصله ی این مدل سفرهای طولانی مدت رو ندارم. ولی دلیل خوبیه واسه زنده موندن.  چون باعث میشه رو حوصله م کار کنم و درستش کنم تا اون موقع.


9. عشق و حال هایی که نکردم.  خیلی لذت ها هست که هنوز تجربه شون نکردم.  رفتن به کنسرت محسن چاوشی به همراه یار، رفتن به کوه و دریا و رستوران و کافی شاپ زیرزمینی و تاریک بازم به همراه او،  همخوانی خانوادگی موزیک های مورد علاقه در ماشین با صدای بلند و این دست حال های دو نفری و چند نفری.


10. خنداننده. دوست دارم یه روزی به یه طریقی باعث خندیدن و شاد شدن عده ی زیادی بشم.  ترجیحاً نویسنده ی یه فیلمِ کمدی یا هرچیزی که به نوشتن مربوطه.


11. نجات. یک یا چند نفر رو از خودکشی نجات بدم و به زندگی امیدوارشون کنم.


12. یه روزِ خوب.  امیدوارم اونقدر زنده بمونم که اون روزِ خوب و اون آقای خوبی ها بیان. روزی که جهان انقدر کثیف و غیرقابل تحمل نباشه.


13. جوری زندگی کنم که جوری بمیرم که زمینگیر و وبال گردن کسی نشم.  گاهی اوقات زیاد زنده موندن از مرگ بر اثر خفگی توی اقیانوس آرام هم سخت تره.


این بود 13 دلیل من. منتظر لیست شما هم هستم. اگه شما هم نوشتید لینک پستتون رو بفرستید. 


افرادی که شرکت کردند:

0. دختری از نسل حوا [ از قبل سطل گذاشته بودن وجدانأ! ]

1. سه شنبه

2. آسوکا

3. نیروانا

4. انصراف

5. سلوچ

6. شارمین

7. عارفه

8. ماهی کوچولو

9. مسخ

10. بامبو

11. زد عِچ آر

12. جواد جوادی

13. ام اچ

14. آذری قیز

15. هلما [ فانوسأ حقشان بود در جایگاه های بالاتر قرار بگیرن ]

16. شینا

17. محمد

18. Narjes

19. دلژین

20. لیمو ترش

21. حامد سپهر

22. خونه ی مادری

23. Unknown96

24. آنه

25. معین رضائی

26. آقای دال

27. آقای دیوار نویس

28. آسمان

29. لیمو

30. اسمارتیز

31. صخره

32. Sahar

33. ماهی قرمز

34. Nafas

35. او

36. فرشته

37. آرام

38. فاطمه

39. سنجاب کوچولو

40. یک بلاگر

41. خرگوشک

42. حوا

43. Sabi gol

44. Ritalin

45. الهه

46. انسانِ نا لایق

  • ۹۶/۱۰/۱۲
  • Neo Ted

نظرات (۱۲۵)

فقط بچه های داغان زاده تان :))
جالبه.
باید روش فکر کرد.
پاسخ:
داغان زاده ها برترین یادگاری های من برای بشریت خواهند بود :))))

فکر خوبه. کنیدش.
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • یکم طول بکشه موردی نداره؟ مثلا آخرای همین ماه
    پاسخ:
    مورد که نداره. ولی مزه ش از بین میره دگه. الآن مثلا خیلی وقتت کمه که 13 خط نمی تونی بنویسی؟ :/ داغان
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • باید فکرم بکنم قبلش:/

    پاسخ:
    خا کن دگه. بیست روز طول میکشه فکر کردنت؟! خِیر سرت از آینده سازان مملکتی :/ :)))
  • سه ‌شنبه
  • این شد یه چالش سودمند! من مینویسم ولی فکر نکنم کسی باشه که بتونم دعوتش کنم...
    پاسخ:
    مهم خودتی و اون 13 تا دلیل و فکری که واسشون میکنی.
  • سه ‌شنبه
  • فکر کنم چندتا از دلیلام مشترک باشه باهات.anyway مهم نیست... 
    هزار بار این جمله رو از دهن هزار نفر شنیدم که اگه برای عذاب خانواده ام نبود،حتما خودکشی میکردم... 
    پاسخ:
    منتظر لیستت هستم به هر حال :) لازمه واسه هرکسی به این لیست فکر کنه به نظرم.
  • سه ‌شنبه
  • خوب بود دلایل خودکشی رو هم در کنارش نوشت! تا مقایسه ای بشه بین انگیزه های زندگی و انگیزه های مرگ...قاعدتا انگیزه های زنده موندن بیشترن که زنده ایم. 
    پاسخ:
    اینو هم اختیاری هرکی میتونه اضافه کنه.
  • سه ‌شنبه
  • من ده تا داشتم فقط! راستش ترسیدم دلایل خودکشی رو بنویسم!
    چالش ۱
    پاسخ:
    ای باباع :)) دمت گرم به هر حال. میخونم الآن.
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • سعی خودمو میکنم:/

    پاسخ:
    ببینم چه گلی به سر ما و نظام میزنی :/ :))))
    فکر خیلی خوبیه:)
    حتما مینویسمش:))))
    مورد شش خیلی برام جالب بود:)
    پاسخ:
    موافقم. جالبه کلأ :))

    جالبی از خودتانه :))
  • آسـوکـآ آآ
  • اوه ممنون که باعث شدی یک ساعتی به آرزوهام فک کنم
    من نوشتم :)
    پاسخ:
    اوه میگی یه چیز دیگه تو ذهن ملت منقش میبنده :| :))) بگو OVe :))))

    ممنونم. امیدوارم خوب بوده باشه واست.
  • آسترامانوس ×_×
  • من این سریال و خیلی وقت پیش شروع به دیدن کردم
    هرچی فکر کردم 5 دلیل برای زنده موندن تا الان تو لیستم هست
    25 دلیل برای مردن :|
    وجود بی ارزشی بودم و هستم کلا 
    پاسخ:
    ارادت داریم خدمت شما :)))
  • محمد روشنیان
  • اسمش خیلی خلاقانه انتخاب شده
    دوست دارم همچین انتخاب اسمایی رو
    پاسخ:
    قابل شما ر نداره حالا
    دلایلتون جالب بود. داشتم فکر می‌کردم چقدر فکر کردن به این دلایل خوبه. :)
    من امروز نتونستم بهش فکر کنم :|
    نشستم انشای آقا داداش رو نوشتم. :/
    درس‌های خودم هم که هیچ :|
    فردا می‌نویسم :)
    پاسخ:
    جالبی از خودتانه :))
    منتظریم به هر حال
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • منم هستم احتمال 99 درصد  D:
    پاسخ:
    نوشتی خبر بده
  • ** دلژین **
  • منم هسدم :دی 
    پاسخ:
    تشکر
  • آسـوکـآ آآ
  • باشه :دی
    پاسخ:
    :))
  • سنجاب کوچولو
  • من کتابشو خوندم ولی تاحالا به این موضوع فکر نکرده بودم که 13 دلیل بیارم برای ادامه زندگی !
    ایده اتون جالبه حتما مینویسم و واستون میفرستم :)
    پاسخ:
    زندگی همین زوایای دیدِ متفاوته :)
    منتظریم پس
  • نیــ روانا
  • سلام
    من نوشتم:)
    البته خیلی بیشتر از ۱۳ تا دلیل دارم برای زندگی، اینه که سعی کردم مهم تریناشو بنویسم
    پاسخ:
    سلام
    خیلی خوبه اینجوری
  • جناب دچار
  • 5. قیداره کی بودی تو؟ :)

    من معصومه رو دعوت میکنم به این چالش :) یعنی اون بنویسه منم می نویسم
    پاسخ:
    برو تو لک :)))) این چنین شخصیت خفنی هستیم


    یه بارم میخوای یه کاری کنی وصلش میکنی به یکی دگه
    ما همگی محکومیم.محکوم به زندگی کردن...
    اما این ماییم که نقاشی و طرح زندگی رو میکشیم.اینکه پشت هرنفسی که میکشیم هدفی باشه زندگی رو زیباتر میکنه.
    زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست/هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود/صحنه پیوسته بجاست/خرم ان نغمه که مردم بسپارند به یاد😊
    سعی کن طرح قشنگی بزنی تا موندگار بشه
    پاسخ:
    صحیح است

    ممنون
    خیلی دوست دارم شرکت کنم 
    زنده باشید همیشه
    بعد امتحانا حتما:دی
    پاسخ:
    ان شاءالله
  • جناب دچار
  • هوم :)
    پاسخ:
    یه روزی ترورت خواهم کرد. با سمِ طحالِ سگ
    :) چالش جالب !
    فوقش ٢-٣ تا دلیل واسه ادامه زندگی پیدا کنمـ!
    پاسخ:
    اگه فکر کنی بیشتر هم پیدا میکنی
  • حامد سپهر
  • آقا ما هم اگه بنویسیم خیلی چیزاش مشترک میشه با شما اونوقت میگی تقلب کردی:))
    کمتر باشه هم قبوله؟
    بعدش اینجا بذاریمش یا وبلاگ خودمون؟
    پاسخ:
    طبیعیه. عیب نداره ک. تکراری باشه :))
    نح! 13 تا بنویس دگه.
    وبلاگ خودت. دوست داشتی بقیه رو هم دعوت کن.
    من که میدونم از مهم ترین دلایل زندگیت خودمم، حالا اینکه تو ظاهراً به روی خودت نمیاریش عیب نداره برام قابل درکه!! ^_^ P:
    پاسخ:
    ولی حقش نبود به روم بیاری :| 
    ترور کردید جنابِ دچار رو به ما هم خبر بدید. :|
    پاسخ:
    وعده ی خدا نزدیک است :| واسه سومش دعوتتان مکنم
  • ماهی کوچولو
  • چالش جالبیه حتما شرکت میکنم :)
    ان شاء الله تا شب مینویسم
    پاسخ:
    آره. خیلی باحاله :)))
    ان شاءالله
  • لیمو ترشـــ🍋
  • از زاویه جالبی ب این موضوع نگاه کردین:)
    ولی احساس میکنم دلایلم برای خودکشی ب 13 تا برسه ولس برای زندگی نه:)) نهایتش شاید 5 6 تا بشه!
    پاسخ:
    میدونم :)))
    این خودش جای تأمل داره! حالا شما بیشتر فکر کنید. پیدا میشن دلایل.
    منتظرم پس :|
    پاسخ:
    لباس مشکی هاتان ر آماده کنید
    من هم حتما شرکت میکنم.اگه به نتیجه ای رسیدم البته!
    پاسخ:
    میرسید. فقط یه نگاه به زندگی و آینده لازمه. یه نگاه به اطرافمون.
    نوشتید خبر بدید.
  • جناب دچار
  • ببین چجوری دشمن شادم کردی!! :)
    پاسخ:
    بالاخره باید یه زمینه ای فراهم میشد تا دشمن هات رو بشناسی دگه :))))
    فعلا برو وصیتت ر بنویس.
    جناب دچار میدونن من بنویس نیستم خودشونو راحت کردن.
    پاسخ:
    حالا راه نداره واسه رو کم کنیِ دچار هم شده بنویسین؟ :)))

    کم پیدا شدین :))
    منم خواهم نوشت چالش جالبیه=)
    یسری دلایل خیلی شبیه دلایل منه=/ 
    پاسخ:
    عالی هم :))
    طبیعیه :)
  • جناب دچار
  • از بس تو خوش اخلاقی آدم همون کم پیدا باشه راحت تره!
    پاسخ:
    این اخلاق حسنه ی من شهره ی جهانی داره اصن :))))
    من هیچ ارتباطی به این کامنت اخر جناب دچار ندارما... نظر خودشونه.


    ...
    هستم. دورادور مخل اسایش نباشیم.

    ...
    چشم مینویسم. اگر چه منم دلیل زندگیم خیلی زیاد نیست اما فک کنم یه انشا بشه تا شرکت در چالش. هر چی باشه دیگه از ما گذشته.
    پاسخ:
    دیدی چجوری دشمن شادمون کردی؟ :)))))


    بهانه از این داغان تر نداشتیم :))


    یادم نبود 93 ساله تانه :/
    آماده هست :)))
    پاسخ:
    بلند بگید لا اله الا الله :)))))
    وای من در پوستِ خودم نمی‌گنجم الان. :)))
    لا اله الا الله. :)))
    پاسخ:
    :)))))))
    فکر میکردم محبوب ترین شخصیت بیان خودمم :))) ولی گویا دچار سلطان قلب هاس!
    ربطی نداشت اصلا خدایی.

    گفتم یاداوری شده باشه.
    پاسخ:
    کدام؟

    جمع کنید بساطتتان ر باباع :)))
    دیگه دیگه
    پاسخ:
    دگه دگه
    من که نوشتم باید نفرِ اول بنویسید اسمم رو :|
    پاسخ:
    قبل شما دو سه نفر شرکت کرده بودن :/
    من زودتر اعلامِ آمادگی کرده بودم. :/ یه کوچولو فکر کنید یادتون میاد. :|
    پاسخ:
    اینجا مهمه که چیزی نگفتید :| :)))) این اعداد و ارقام به کسی دل نبسته خانم :))) رها شوید
    جا داره بگم
    خاع :))))
    پاسخ:
    خا خا :)))
  • شارمین امیریان
  • سلام.
    اولین و تنها چالشی است که تا حالا شرکت کردم! =)
    پاسخ:
    سلام
    اسمش چالشه. ولی خودِ زندگیِ ماهاس :)

    حیف امتحان درم. وگرنه میامدم و همه ره زخمی مکردم!
    ( لب تاب ره میبندد و کتاب ریاضی به دست به سمتِ سالن مطالعه خوابگاه میرود)
    پاسخ:
    وخه بابا
    وخه
    کلا به این حرفا نمخوری :))))
  • جناب دچار
  • ولی از این نظر پستت خوب بود :)
    هر چند از اول چشم دیدن جفتشون رو نداشتم :/
    پاسخ:
    از اون نظر هم خوب بود ولی
    حق داری وجدانأ :))))))
  • آقای دیوار نویس
  • من برم سیزده دلیلم رو بنویسم :) 
    پاسخ:
    سلام برسون ;)))))
    اینکه حرف من باعث شه دور از جون دشمن شاد شی..
    بریم بساطمان ر ِ جمع نماییم.

    پاسخ:
    ربط داشت خانم! حرفتان ک نه. این سر نزدن هاتان ر گفتم :))) ندیدین این دچارِ ملعون سو استفاده کرد؟ :())))
    از آن نظر. 
    حق با شماست. 
    چشم. هستیم. 
    پاسخ:
    نه پس. از این نظر :/
    منتظر نظرتان واسه پستِ آمفی تئاتر رویای بقا هم هستیم :))
    دقت نظرتون همیشه ستودنیه. 
    پاسخ:
    میدونم میدونم :))))
    من هم نوشتم.ازمن ۲۵تادلیله...
    :)
    پاسخ:
    حالا نمیخواست وفور انگیزه واسه زندگیتان ر به رخ بکشید :)))
    ممنون
    دیگه کاری بودکه ازدستم دراون لحظه برمی اومد.
    من ازپست خوبتون ممنونم.یک عالمه آرزوی دیگه هم پیداکردم.
    :)آرزومندباشین همیشه
    پاسخ:
    بله بله :))
    هدف پست هم همین بوده در واقع!
    ممنون
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • نوشتم
    نوشتم
    نوشتم
    نوشتم
    پاسخ:
    خا 
    خا
    خا
  • بامبـو ❧☘☙
  • بنده هم نوشتم :)
    لینکش هم اینه:
    http://dr-sanderiana.blog.ir/1396/10/13/post%20%20%208#comments
    پاسخ:
    تشکرم
  • جواد ‌‌‌‌جوادی
  • سلام
    من هم در چالش شرکت نمودم
    پست آخرم را بخوان
  • جواد ‌‌‌‌جوادی
  • بیا لینکش
    تا اونجا بیای خسته میشی
    http://motghan.blog.ir/post/31
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون
    شاید دلایل شخصی باشه
    پاسخ:
    اختیار دارد انسان!
    منم نوشتما:)))
    خواستید بیاید بخونید:)
    پاسخ:
    چایی ر حاضر کنید آمدم
    بفرمایید در خدمتیم
    پاسخ:
    چایی تان پر رنگ بود :/
  • آذری قیز
  • منم هستم

    پاسخ:
    نوشتید اطلاع بدید
    مدلمونه:/
    پاسخ:
    مدلتان خیلی خونوکه
    همینه که هست:/
    پاسخ:
    خا خا
  • آذری قیز
  • نوشتم
    پاسخ:
    حله
    من آدم نیستم😠😠😠
    پاسخ:
    :)))))))
    یادم رفت ناقوسأ 😂😂😂😂
    معذرت معذرت :))))
    داغان :))
    به بزرگی خودم میبخشم :))
    خو چیه یکی دو سال که بزرگترم حرفیه😠😠😠
    پاسخ:
    شما جا مادربزرگ مایید 😂😂😂
    کی تو فکر ترور جناب دچاره؟؟😠😠😠 
    یه مو از سر کچلشون کم شه من میدونم و شما.
    پاسخ:
    برید باباع! به ما نمی‌خورید 😏
    من نیز شرکت :)
    نوشتم 
    پاسخ:
    دمِ شما گرم
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • منم نوشتم :)
    پاسخ:
    مبارکه ;)))
  • لیمو جیم
  • در اولین فرصت شرکت میکنم , خیلی خوبه :-)
    پاسخ:
    منتظریم پس
    هههههه خندیدم :))
    نوه اینقدر گریه نکن خب فرنیت رو خوردی مادر؟؟ :)))
    پاسخ:
    دندان هاتان ریخته زشت میشید 😂😂😂😂 نخندید ننه :))))
    فرنی دوست ندارم ننه :/ بیسکوییت مادر مخوام #)))))
    عاقت میکنم :|
    :))))
    پاسخ:
    😂😂😂😂✌
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • عاغا ولی اصلش زِدْ عِـچْ آرْ ـه
    ولی به حرحال
    پاسخ:
    من واسه امتحانای عربیِ عمرم انقدر اعراب گذاری نکردم! بیام واسه اسمِ شوما اینکار ر کنم؟! آیا رواس؟! :/
  • هویجوری:)
  • یه روزه با این پست بیان و صاف کردید قشنگ:))😅😂
    کل بیان شده 13،امروزم که 13 ام بود،ما تلگرام نداریم از دنیا بی خبریم،اگه کره ی زمین منفجر شده بگید خبo_O😨
    با تمام دلایلی دلایلی که واسه زندگی کردن دارم طاقت شنیدشو دارم:|
    پاسخ:
    حس کردم لازمه از فضای سیاست زده دور شیم!

    نه بابا. منفجره نشده! فضایی ها کوچ کردن زمین!
    سلام
    ممنون از به اشتراک کذاشتن این ماجرا...
    http://4shanbeh.blog.ir/1396/10/14/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • بله رواس😒
    پاسخ:
    برو پفکتو بخور باباع :))))
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • پفک نداریم پفیلا قبوله‌؟ 
    پاسخ:
    اون لوس بازیه! فقط پفک!
  • ** دلژین **
  • من نوشتمشون :) 
     اینجا
    پاسخ:
    تشکر
    مام نوشتم مشتی
    پاسخ:
    یه نظر به نفرِ پنجمِ لیست بندازی اسمتو میبینی لوتی
  • ماهی قرمز
  • من اعلام امادگی میکنم البته پستو فردا میزارم چون با گوشی اومدم سختمه ....فردا که رفتم خونه با سیستم میام پست میذارم 

    پاسخ:
    حله
    عه اشتباه نوشتی که
    من سلوچ نیستم جای خالی سلوچم :)
    پاسخ:
    :| حالا اندازه یه جای خالی کوتاه بیا
    سلام من چند روز پیش مطلبی رو خوندم خوشم اومد گذاشتم توی وبلاگم البته ده مورده و میتونه بیشتر باشه ولی بنظرم چیزهایی هستند که خیلی ها خوششون میلد,و درستشون دارن عنوان مطلبش هست 🌷لذتهای زندگی👌
    امیدوارم خوشتون بیاد و چیزهایی باشن که شما هم دوست داشته باشین و مثل من با خواندن هر کدومشون حداقل یه لبخند رو لبهاتون بیاد

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • لیمو ترشـــ🍋
  • رسید ب 13 تا:)
    راست میگفتین!
    مرسی.. از جذاب ترین چالش هایی بود ک توش شرکت کردم!
    پاسخ:
    بیشتر هم میشه. کافیه فکر کنیم!

    خواهش میکنم :)
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • وسعِِ ما در همین حده دیگه

    پاسخ:
    خا خا
  • حامد سپهر
  • آقا ماهم نوشتیم اینهم لینکش:
    اینجا

    http://hamraz92.blog.ir/1396/10/13/12-1-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%86
    پاسخ:
    دیمت گرم
    بابا تو که اسمت مردی به نام اوه و این شخصیت داستانیه چرا این حرفو میزنی :/
    پاسخ:
    خا اسمِ من یه بخشه! OVe! تکلیف همه روشنه. جای خالی نداره ک :))
  • خونه مادری
  • هر  کاری کردم 13 تا نشد
    ولی همون تعداد رو نوشتم :)
    پاسخ:
    کم کاری کردی پس
    ممنون
    منم نوشتم 
    http://roozneveshte.ir/1396/10/13/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4/#section
    پاسخ:
    سپاس
    منم به دعوت دوستان شرکت کردم ^____^ 
    بفرما --> http://anne-shirley.blog.ir/1396/10/14/post364
    پاسخ:
    ممنان
    نه منظورم اینه یه کتابه
    منم هست
    بگذریم اصن
    پاسخ:
    اسمِ کتاب جای خالیِ سلوچه ینی؟! خا اسمِ اصلی سلوچه دگه :| :)))
    بگذریم سلوچ! بگذریم :))
  • معین رضائی
  • با سلام و درود 
    چالش شرکت کردم ممنون بابت چالشتون یه جورایی خودشناسی بود...و متفات ترین چالشی ‌که دیدم



    http://royayemani.blog.ir



    پاسخ:
    سلام و عرض ادب
    ما مخلصیم
  • معین رضائی
  • با سلام و درود 
    چالش شرکت کردم ممنون بابت چالشتون یه جورایی خودشناسی بود...و متفات ترین چالشی ‌که دیدم
    لینک مستقیم:
    http://royayemani.blog.ir/1396/10/14/Challenge

    شماره‌م ابجد اسممه ^_____^ واهاهاهاهای ^_____^ 
    پاسخ:
    وجدانأ حال نمودی؟! در این حد خفن و باحال هستیم
  • آقای دیوار نویس
  • http://divaar.blog.ir/post/77

    سیزده دلیل من :) 
    پاسخ:
    زنده باشی
  • ... S҉A҉H҉A҉R҉
  • مشتاق شدم فیلمشو ببینم مرسی:)
    پاسخ:
    مشتاق نشدی دلایلتو لیست کنی؟ :))
    بالاخره دیدیم یه چالش خوب رو بلاگرا انجام بدن:))
    پاسخ:
    بالاخره یه جاهایی لازمه خودمون رو نشون بدیم :))
  • ... S҉A҉H҉A҉R҉
  • چشم:)
    پاسخ:
    ممنون :)
      چالش جالبی بود .منم خوشم اومد شرکت کردم :)

    اینم از لینکش
    http://bevosat-asman.blog.ir/post/13-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C
    پاسخ:
    خوش اومدید
  • لیمو جیم
  • منم نوشتم 
    اینجا 
    http://mydreamylife.blog.ir/1396/10/14/13-دلیل-برای-زندگی
    پاسخ:
    ممنون
    منم بازی:) 
    پاسخ:
    یه نسخه کپی شناسنامه و دو تا قطعه عکس 4×3 با رضایت نامه ی والدین بیار :))

    حله


    :)))) 
    پاسخ:
    #)
  • ماهی قرمز
  • نتونستم صبر کنم فردا ظهر با سیستم بیام با اینکه چشام در اومد اما با گوشی نوشتم اینم لینکش :
    http://mah-o-mahie.blog.ir/1396/10/14/چالش%20سیزده%20دلیل%20برای
    پاسخ:
    :))))
    اینجور چالشِ جذابی عه خلاصه :))))

    ممنون
    منم نوشتم ^________^
     http://nafas75.blog.ir/1396/10/14/
    پاسخ:
    خاع :))
    منم
    پاسخ:
    بجا نیاوردم :/ :))))

    ممنون
    خاع؟؟؟
    پاسخ:
    همون اوکی به زبان شمالی :))))
    ترکوندیناااا
    اومدم یه لایک دیگه بزنم

    پاسخ:
    اصولا شخصیتِ بِتِرکونی هستیم :)))))
    میگم زشت نیست من تا حالا وبلاگتون نیومدم ولی ردپاشو دیدم اومدم هیچی نخونده دنبال دلایل خودم گشتم نوشتم؟؟صرفا خواستم بدونین که آوازش پیچیده خیلیا رو به فکر برده:دی
    پاسخ:
    نه بابا. زشت نیست. خجالت آوره :| :)))))

    هدف هم همون فکره س! ما وسیله ایم :))
    پس خاع :))))
    پاسخ:
    خا خا
    داغان! اینم لینک پست من:)
    http://god-like.blog.ir/1396/10/15/13-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C
    پاسخ:
    هه
    قبل کامنتت کامنت گذاشتم :))))
    احسنت به تو:))
    پاسخ:
    صد آفرین به خودت
    سلام دیدم بچه ها اسم شما رو داخل وبلاگ هاشون نوشتن و بعد لینک فرستادن ،

    منم نوشتم اینم لینکش
    http://mosbataram.blog.ir/1396/10/14/چند-دلیل-برای-زندگی
    پاسخ:
    سلام

    مچکریم
  • کنت مونت کریستو
  • یه دلیل خوب هم کفایت میکنه.
    +چرا این فیلم عدد سیزده رو انتخاب کرده؟!چرا سیزده دلیل خودکشی؟!و نه ده تا.یا دوازده تا...
    پاسخ:
    دنبال حداقل ها نباشیم بهتره!
    + دنبال فضولش میگشته :| :))))) نظر نویسنده رو عدد 13 بوده! یحتمل باهاش خاطره داشته.
  • گندم بانو
  • واو!!! نگا تعداد کامنت!! :)
    ایشالا زندگی طویل و عریضی داشته باشی ^__^
    پاسخ:
    😎😎✌ :)))
    عمیق چی؟! :))) شما شرکت نمیکنی؟! :))
  • گندم بانو
  • من اصلا حوصله‌م نمیشه بهش فکر کنم! :))))
    جو نیست و همه دوندگیای عروسی رو دوش منه! فکرم صد جا درگیره! :))
    فعلا هدف زندگیم اینه که عروسیم خوب برگزار بشه :))))
    پاسخ:
    :| 
    ایشالاه به خوبی و خوشی تمام میشه
  • خرگوشک :)
  • http://rabbitak94.blog.ir/1396/10/16/همون-سیزده-دلیل-دوست-داشتنی



    بفرمایین.. منم شرکت کردم :))
    پاسخ:
    ممنون ازشما
    منم دوست دارم شرکت کنم. لینک رو براتون بعد از نوشتن قرار میدم. ممنونم. 
    پاسخ:
    منتظریم.
    نوشتم :)
    پاسخ:
    دم شما گرم :)
    سلام حتما باید 13 تا مورد باشه؟من نشستم تو کاغذ نوشتم 9 یا 10 شد به 13 نرسید ولی خیلی بهم انگیزه و روحیه داد
    پاسخ:
    سلام
    بایدی در کار نیست. قراره فکر کنیم. به نظرم بیشتر فکر کنید و به اطراف و آینده تون نگاه کنید خیلی میشه.

    سلام

    دوسه مرتبه اومدم وبلاگتون اما با یه صفحه تماما مشکی مواجه شدم

    عزادار کسی بودید ؟؟

    خدا رحمتش کنه

    به نظرم دیر رسیدم برای چالش واینکه خیلی از دلایل میتونه مشترک باشه

    پاسخ:
    سلام
    نه. هیچ وقت این صفحه از دسترس خارج نشده.

  • جواد جواتی
  • ببخشید این چالش تون چطوره؟
    منم بخوام شرکت کنم
    :D
    پاسخ:
    :| 
  • جواد جواتی
  • اگر یه روزی سفر خانوادگی رفتی و خنداننده شدی
    و همه چیزا رسیدی
    خواستی زمینگیر هم نشی
    بگو بیام با شمشیر بکشمت xD
    پاسخ:
    شمشیر درد داره وجدانأ. با سم بکش. تزریق کن تو رگ!
  • جواد جواتی
  • لزومی به شمشیر نیست
    شما عاشق بشو
    دل ببند
    پدر و مادر ها خودشون زحمت قتلو میکشن
    پاسخ:
    نه والاع. اونا الآن مشتاق تر از منن :| تشویق هم میکنن.
  • توکان سبز
  • آقااا چرا من دنبالت نمیکردم :/ چرااا واقعا :///
    پاسخ:
    حتمأ خوشت نمیومد :))))
    منم نوشتم:)
    پاسخ:
    لینکشو بفرستید لطفأ
    http://elak73.blog.ir/post/581
    پاسخ:
    ممنون
  • انسانِ نالایق
  • سلام :)
    http://tw6296.blog.ir/1396/10/22/چالش-وبلاگی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی