Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

کولی

پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ب.ظ

حجابِ اجباری؛ مثل خیلیا باهاش مخالفم و امیدوارم روزی برسه که شاهدِ تحمیل و فرو بردنِ عقاید مذهبی و دینی، تو مغز و زندگی مردم نباشیم؛ چیزی که خودِ دین و مذهب هم باهاش مخالفه و این تحمیل و اجبار داره به وجهه ی دین و مذهب ضربه میزنه و نتایج عکس میگیره، چون انسان ذاتأ مخالفِ اجباره، حالا فرق نداره دوره ی رضاشاه باشه یا نظام جمهوری اسلامی! ولی خب بحثِ من این نیست، چون این بحث به شدت تحلیل و تفسیر میطلبه که من خودم رو دارای صلاحیت نمیدونم بخوام بطور تخصصی درموردش بحث کنم، ولی میخوام در مورد یه عده ای حرف بزنم که مخالفِ این اجبار و تحمیل هستند و شبانه روز و در مناسبات مختلف، به دنبال فرصت برای فریاد زدن بر علیهِ اجبار و تحمیلِ حجاب! چه پسر، چه دختر؛ جفتشون!

دختر خانمِ محترمی که حنجره ت رو داری فدای رسیدن به آرمانت، یعنی منسوخ شدنِ قانون حجاب اجباری میکنی، تا حالا تیپ و مدل لباس هایی که میپوشی رو تو آیینه دیدی؟! قطعأ اینکار رو همون روزی که لباس ها رو خریدی، تو اتاقِ پرو انجام دادی، ولی فکر کنم زیاد دقت نمیکنی داری سرِ چی و برای چه عربده میزنی و معترضی! تو همین الآن هم  تا حدود خیلی زیادی به هدفِ والات رسیدی. والاع! طرف یه جوری تار های صوتیش رو به رقص درمیاره و مدام بابت حجاب اجباری اعتراض میکنه، که اگه هیچی ازش ندونی، فکر میکنی توی گونیِ قهوه ایِ سیب زمینی پیچوندنش و جابجاش میکنن؛ نه خانم محترم! یه تیکه پارچه پسِ کله ت که به زور گردنت رو میپوشونه که خب، واسه خودت و سلامتیت و در امان ماندن از نیشِ پشه ها هم مفیده [ ! ]، به همراه مانتوی آستین کوتاهِ جلو باز که به زور به شکمت میرسه و ساپورتِ تنگ و کوتاهت که عملا نقشی تو پوشوندنِ پا نداره که این همه جنجال و داد و بیداد و حنجره فرسایی نداره که! اون چیزی که مدِ نظرِ توعه، تو خودِ لاس وگاس هم ممنوعیتِ پوشش داره. لباس هایی که تو میپوشی و تیپ هایی که تو میزنی رو تو خودِ خیابانِ شانزلیزه هم نمیپوشن! 

عده ای از پسر ها هم هستند که مخالفِ حجاب اجباری هستند و معتقدند دختر هرچقدر باز تر و راحت تر بپوشه باهاش راحت ترن و کمتر بهشون فشار میاد! خب داداشِ گلم بایدم تو مخالفِ این قانون باشی! اصن تو مخالف نباشی کی باشه گلِ من؟! بیا این بحث رو همینجا تموم کنیم! به نفعِ خودته! 

حجاب اجباری خیلی بده! ولی دقت کنید داریم از حجاب اجباری حرف میزنیم. یه نگاه به وضعیت پوششِ خانم ها تو خیابان کنید. اینجا عربستان سعودی نیست! کره ی شمالی هم نیست! اینجا ایرانه و حجاب اجباریش هم مثل خیلی چیزاش فرمالیته س! ولی خب؛ اگه همینجوری ادامه بدید به اعتراض و تشکیل کمپین و هشتگ و تظاهرات ان شاءالله، به زودی شاهد منسوخ شدنِ این قانون خواهیم بود! دیگه به راحتی میتونید اون یه تیکه پارچه رو هم از سرتون بردارید و همون نیم متر لباسی که میپوشید رو هم بذارید کنار. یه پیام هم واسه اون دسته از آقا پسرای گلِ مخالفِ حجاب اجباری؛ اندکی صبر داداش! سحر نزدیک است! نیوشا و عسل و پگاه و الناز و عفت و اقدس و شمسی و زری هم هم.


بعدأ نوشت:

با کمالِ احترام نسبت به خانم هایی که بطور معقول و منطقی به دنبال احقاق حق و اجرای عدالت در موضوع حجابِ اجباری هستند نوشته شد. سایه شون از سر مملکت برچیده نشه! منظور و مخاطب پست واضحه. حاشیه نرید لطفأ!

  • ۹۶/۰۶/۲۳
  • Neo Ted

Outside_Mine

نظرات (۳۷)

خود مطلبی که با عنوان چهارشنبه های سفید راه افتاده ، اعتراض سالم و به جاییه . هستن هم افرادی که شامل حرف های شما میشن . وقتی کاملا حجاب رو زیر پا گذاشتن و حالا سر اختیار و اجبارش بحث میکنن . اما بی انصافیه اگر از دسته ی دیگه ، یعنی کسایی که از جنبه ی عدالت وارد این کمپین شدن حرفی نزنیم !
پاسخ:
کاملأ درسته. منم در مورد اونا ننوشتم. منظورِ من واضحه کاملأ. من که خودم مخالفِ این اجبارم. نوشتم ک. نخوندی؟! : )
خدا رو شاکرم که بالاخره یکی پیدا شد حرفِ دلِ ما رو بزنه! ( تشویقِ حضار )
پاسخ:
ای باباع :))
این پستتون چقدر قوت قلب بود...

اخیراً وب‌های دیگه، بی رودربایستی دارن در مورد حجاب، چرت و پرت می‌گن.

پاسخ:
منم هرچی صبر کردم یه نفر چیزی بگه نگفت! خودم نوشتم :))
نِه خوشمان آمد:))
پست خیلی خوبی بود:)))
پاسخ:
نوش جان :))
خیلیمم درست :))
پاسخ:
خیلی
اینکه رعایت حجاب به صورت یک قانون در جامعه ما باشه دلایل بسیار منطقی و محکمی داره
اگر فلسفه حجاب رو بدونید پس میدونید حجاب کارکردهای اجتماعی هم داره که یکی از اونا جلوگیری از فساد در جامعه س
ضامن اصلی و مسئول اول جلوگیری از بروز فساد در جامعه هم قطعا حکومته
و اصلا عجیب غریب نیست که یه کشور به دلیل حفظ منافع ملی و هویت فرهنگی و اعتقادی خودش با هر چیزی که اونها رو به خطر بندازه مقابله کنه
مگه در جوامع غربی مثل فرانسه با حجاب زن مسلمون مقابله نمیشه؟چون حجاب زنان منافع و هویت فرهنگی اونها رو تهدید میکنه در جامعه اسلامی هم بی حجابی زنان تهدید کننده هویت فرهنگی مذهبی جامعه ست و باید با اون مقابله بشه

ببینید یک چیزی رو تو این بحث ها کاملا مد نظر داشته باشید انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر اساس یک تفکر شکل گرفت که ایجاد جامعه ارمانی و تمدن اسلامی بود(به عنوان تنها راه زمینه سازی ظهورامام عصر(عج) )
تمدن اسلامی یعنی جامعه کاملا مطابق با دین
قطعا ما اول این راه هستیم هنوز و خیلی مغایرت ها با این فضا داریم
ولی یقینا قانون بودن حجاب هم جهت با میسره
ما در کشورمون به هیچ وجه ادعای این رو نداریم که لیبرالیسم و ازادی مطلق حاکمه و هر کس حق داره هر طور که میخواد لباس بپوشه حرف بزنه رفتار کنه یا هر عمل دیگه ای رو که میخواد انجام بده
ما صریحا گفتیم که در نظام اسلامی افراد موظف اند در چارچوب احکام شرع و حاکم شرع و قوانین جامعه اسلامی رفتار کنن و به هیچ وجه سرپیچی از این احکام در جامعه اسلامی پذیرفتنی نخواهد بود این اعتقاد ماست و همیشه هم اینو بیان کردیم
پاسخ:
خیلی ممنون بابت نظرِ طولانیتون

خب این واسه شما که معتقد و مذهبی هستید قابل قبول و محترمه، نه شخصی که اعتقادی به اسلام نداره. خودتون رو بذارید جای فردی که اعتقادی به این مسائل نداره و مجبور به رعایت چنین اعمالی باشه. قطعأ نتیجه ش میشه همین چیزی که تو جامعه دارید میبینید!
و بر این امر(الزام رفتار در چارچوب احکام شرع و قوانین ) اصرار داریم چون قطعا لازمه رسیدن به هدفی ای که از انقلابی که انجام شده داریم

در ادامه فرمودین دین و مذهب با این اجبار و قانون بودن حجاب مخالفه این حرف اشتباهه
دلیلتون برای این حرف چیه؟ بر چه اساسی این صحبت رو میکنید؟
پاسخ:
لا اکراه فی الدین

یه چیزی رو به زورِ قانون و اجبار تو مغز مردم کردن هیچ وقت نتیجه ی خوبی نداشته و نخواهد داشت! اگه دنبال ترویج اسلام و حجاب هستند، بجای گشت ارشاد و زور، فرهنگ سازی درست کنند و اسلامِ واقعی رو به درستی معرفی کنن و انتخاب رو به عهده ی مردم بذارند. خدا عقل و اختیار رو واسه همین داده به بشر.

شما بر چه اساس میگید حجاب اجباری؟! الآن حجاب اجباری چه ثمره و نتیجه ی مثبتی داشته؟! جز زده شدن ملت از دین و حجاب
  • פـریـر بانو
  • والا مام اونچه که می بینم با حجاب اجباری خیلی فاصله داره :| نمی دونم اجبار کجاست وقتی ساپورت تا زانو می پوشن و مانتوهای نیم متری جلو باز و ... یا للعجب :/
    پاسخ:
    واقعأ هم
    خب حرفای شما متین و درست .. ولی نه شما رو با اونی که سلیقه ش اینه که به تیکه پارچه بپوشه میذارن تو قبر نه منو .!
    استاد هر کسی سلیقه خاص خودش رو داره ، ایشون زیبایی رو تو اون میبینه و من و تو حق نداریم بهش بگیم اشتباه عه !
    دوما حجاب اجباری فقط چادرس سر کردن و پوشوندن سر نیس ! خیلی چیزا از این نشأت میگیره ، جاهایی هست که میگن بدون چادر نمیتونی بری تو :| این واقعا بی منطقی و توهین به آدمه !
    بعد شما اولش میفرمایید مخالف حجابین اجبارین ؟ مطمئنین ؟؟ به اون عده‌ای که میفرمودین چادر سر کنن عمه م بود ؟ :/
    حالا این به کنار ، به زور چپوندن عقاید یک شخص به بقیه کار درستی نیست !
    میفرمایید این تیپ ها رو تو شانزلیزه هم نمیپوشن ! بله تیپ های عجق وجق رو نه ولی تا اون حد آزادی و اینا وجود داره که تیپ و پوشش هر کسی به خودش مربوط عه ..
    دیگه اونجا وقتی یه دختری از کنار پسری رد میشه چشای پسر گرد نمیشه ! چرا ؟ چون براش اهمیتی نداره که ساق پای دختر بیرون باشه یا شلوارش تنگ ..
    ولی آره ، مشکل از خودمون هم هست .. بی فرهنگ شدیم . فرهنگ درست رو چیزای دیگه تلقی میکنیم .
    ولی بازم نباید به خودمون این حق رو بدیم که پوشش کسی رو نادرست بدونیم ، هر کسی سلیقه خودشو داره .. عین فیلم و کتاب میمونه ، چیزی که در نظر تو مسخره س ممکنه در نظر خیلی ها خوب و عالی باشه !
    پاسخ:
    سلام
    به نظرم یه بار دیگه متن رو بخون! کلأ بد خوندی دوستِ عزیزِ من. جوری نخون که خودت دوست داری نتیجه بگیری. جوری بخون که من نوشتم و هدفم از نوشته اون بوده. اون بخش آخر رو واسه شما نوشتم. بیخودی حاشیه نرو لطفا! 
  • هانیه شالباف
  • جا داره بگم:« والا :)) »

    البته رعایت حجاب، از قوانین جامعه‌ی اسلامیه. منم صددرصد با حجاب اجباری مخالفم؛ اما این قانون زمانی از بین می‌ره، که ایران، یک جامعه‌ی اسلامی نباشه! (که البته همین الانم زیرپوستی نیست :)) )
    پاسخ:
    درسته 
    ایه ای که بهش اشاره کردید بیانگر این نکته ست که در پذیرش دین هیچ اجباری وجود نداره و انسان مختار است که دین رو بپذیرد یا نپذیرد(بگذریم از این که انسان عاقل قطعا اسلام رو خواهد پذیرفت )
    اما در صورتی که دین رو پذیرفت موظف به رعایت الزاماتش هم هست
    فرض کنید شما قراره تو یه سازمان استخدام بشید واضحه که در اختیار شماست که اون سازمان رو برای کار انتخاب کنید یا نه اما به محض اینکه با توجه به همه جوانب انتخابتون رو کردید و عضو اون سازمان شدید دیگه باید به الزامات اون تن بدید و اینطور نیست که بگید من عضو فلان اداره میشم اما هیچ کدوم از مقرراتش رو اجرا نمیکنم!
    در مورد دین هم همینطوره شما در ابتدا نه تنها مختارید بلکه عقلا وظیفه دارید که دینی رو که یقین به بهتر بودن اون دارید انتخاب کنید یا نتیجه بگیرید هیچ دینی رو نمیپذیرید
    ولی اگر یکی رو انتخاب کردید دیگه بدیهیه که موظفید به احکام اون پایبند باشید
    پس لااکراه فی الدین صرفا مربوط به کلیت دینه که مختار به پذیرش اون هستید اما این دلیل نمیشه که "لا اکراه فی الدین" توجیهی برای "لااکراه فی الصلاه" "لا اکراه فی الصیام" "لااکراه فی الحجاب" و سایر احکام دینی بشه
    این از این و تکلیف مسلمون ها روشن.
    اما در این مورد که فرمودین ممکنه کسی اسلام رو قبول نداشته باشه(از محکم بودن دلایل پذیرش اسلام برای هر فرد عاقل که بگذریم)باید بگم همونطور که اشاره کردم خدمتتون حجاب فقط کارکردهای فردی نداره حجاب دارای کارکردهای جمعی و اجتماعی هم هست مثل افزایش امنیت روانی و بالتبع بالارفتن بازده نیروی کار مثل
    بقای انگیزه ازدواج مثل استحکام خانواده(که دلایل استحکام و باقی ماندن نهاد خانواده بدیهیه) و قطعا حکومت موظفه که از این مسائل محافظت کنه لذا تفاوتی نداره که نفوذ فساد و تهدید این مسائل از طریق عدم رعایت حجاب توسط زنان مسلمان وارد جامعه اسلامی بشه یا از طریق زنان غیر مسلمان چیزی که مهمه اینه که باید جلوی فساد گرفته بشه به همین علت زنان غیر مسلمانی که خواهان زندگی در جامعه اسلامی هستن لازمه برای تعامل با بقیه مسلمانان جامعه حد شرعی حجاب رو رعایت کنن
    در ضمن واضحه که همون زنان غیر مسلمان که در جامعه اسلامی ملزم به رعایت حجاب هستن در صورت خروج از جامعه اسلامی دیگه حجاب برای اونها الزامی نخواهد داشت
    پاسخ:
    من میگم طرف بطور کلی اعتقادی به اسلام نداره. شما کلا در مورد یه چیز دیگه بحث میکنید. شما فکر میکنید همه مثل خودتون فکر میکنند. ولی اینطور نیست. من خودم با ذاتِ حجاب خیلی موافقم. ولی دلیل نمیشه همه مثل من فکر کنن. خیلیا مخالفن و دلایل خودشونو دارند.

    تد شما که داری لطف میکنی درباره حجاب مونث مینویسی درباره حجاب مذکرا هم مینوشتی خوب میشد.

    توی قرآن سفارش به هر دو نفره. نه که مردا با رکابی و شلوارک و اونهمه خالکوبی برن توی مراکز خرید و پاساژ . چیزی که خودم دیدم وگرنه باورم نمیشد.

    بعضی خانوما حجابو در حد سواحل آنتالیا میخوان و دقیقا منظورشون از نبودن حجاب چیزه دیگریه و گرنه الانشم حجاب ندارند.
    پاسخ:
    حرف شما کاملأ درسته. ولی من در مورد حجاب اجباری زنان نوشتم. مردان اصلأ مد نظرم نبود تو این پست.
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • دلیل مخالفت با حجاب اجباری، اگه به خاطر اجباری بودن و تحمیل عقیده و از دست دادن عنان زندگی هست!
    تمام این لباس هایی هم که مد شده و وارد بازار میشن و شما شاید ندونی ولی خواه یا ناخواه مجبوری اون رو بخری و در نتیجه عنان زندگیت رو میدی به دست یک سری آدم تا هرجور که دلشون می خواد لباست رو طراحی کنند و تو هم همون رو انتخاب کنی!
    پاسخ:
    هرکی دلایل خودشو داره دیگه. منم چیزی که دیدم رو نوشتم.
    اونایی که همچین تیپایی میزنن عقده ای تشریف دارن و جلب توجه میکنن و فرهنگشون پایینه،همش هم به خاطر خانوادشونو وگرنه همه ی ما تو یه جامعه زندگی میکنیم..
    وگرنه من دیدم کسایی و که خیلی شیک و آبرومندانه بی حجابند و فقط از حجاب اجباری موها و سر ناراحتن،کاری ام با مذهب و عقایدشون ندارم..
    درضمن دختری که مانتوی جلو باز میپوشه با پسری که یقه ی لباسشو باز میزاره فرقی نمیکنه:))))
    پاسخ:
    بله. درسته.


    بازم میگم. موضوع پست حجاب اجباری زنان بود. نه مردان.
    خیلی موافقم با این پست و اضافه کنم ....اینا که میان آزادی آزادی رو فریاد میزنن مثلا میخوان
    بگن ما خیلی روشن فکریم و به دنبال پیشرفتیم ...در صورتی که روشن فکری واقعی یعنی به جای این که به آزادی از این دید نگاه کنی کمی تلاش کنی برای ترقی و پیشرفت کشورت برای ازادیش برای این که به هیچ کشوری از هیچ لحظی وابسته نشی...روشن فکری واقعی یعنی به فکر ارتقای فرهنگ و ایجاد عدالت و ...باشی...
    این افراد یادگرفتن فقط از نظر پوشش و ... به سایر ملت ها و کشورها نگاه کنن و از اونا تقلید
    کنن چرا یذره به فکر این نیستیم که از پیشرفت علمی ، فرهنگی ، ادبی و‌.. سایر کشورها تقلید
    کنیم و یاد بگیریم ؟ اینم اضافه کنم به عینه خودم دیدم زنان چنین کشورهایی که ازادی پوشش
    دارن خیلی خیلی موجه تر از بعضی از ما میگردن...یه ظاهری آراسته ، ساده و مرتب و
    درعین حال شیک ...
    پاسخ:
    ممنون بابت نظرتون
    نظرات مختلفه تو این حوزه
    با تشکر از نظرات @خانم شمیم که باعث شد به معلوماتم افزوده شود(بیشتر درباره‌ی اون آیه).
    پاسخ:
    بله
    نظرشون خوب بود. ولی بحث من یه چیز دیگه بود کلا.
    جالبه!
    حجاب خوبه!! حجاب اجباری بده!!
    حجاب رو اختیاری کنید که هر کس خواست بذاره و هر کس نخواست نذاره!!!

    موافقید کمربند ایمنی رو، مدرسه رفتن رو، خونه ساختن وسط خیابان رو، سیگار نکشیدن بچه‌ها رو و...، اختیاری کنیم؟؟؟
    اگر قرار باشه همه قوانین مثبت و سازنده و سالم یک دین یا یک کشور، اختیاری بشن، دیگه چیزی از اون دین یا کشور باقی نمیمونه!
    👈حجاب هم حکم دین ماست. هم سمبل فرهنگ اصیل ایرانی و نشانه نجابت خانمها... هم حکم عقل برای حفظ زیبایی‌های زن...
    پاسخ:
    واسه چندمین بار میگم که همه مثل شما فکر نمیکنن. مثلِ منم فکر نمیکنن! درست یا غلط هرکس عقاید خودشو داره و با زور و اجبار مشکلی حل نمیشه!
    در مورد حجاب منم معتقدم زور جواب نمیده یعنی خانواده و افراد اجتماع باید بدونن که طرز رفتارشون رو برای قبولوندن حجاب تغییر بدن ولی اینکه قانون حجابم نداشته باشیم اینم اشتباهه. شما فکر میکنین یه عده از سر بی اعتقادی و یا لجبازیِ صرف بی حجابن؟ وقتی ی عده تیم فساد راه میندازنو برنامه شون اینه که تو خیابونا شو راه بندازن و حتی با وضع خیلی فجیع تر که نمیتونم بگم تو جامعه و حتی تر تو مکانهای مذهبی میان دیگه پرواضحه که سکوت در برابر اینا مثل همون آدمای تو کشتی می مونه که میذارن طرف کشتی رو سوراخ کنه. اصلاً این داستان کشتی کلاً تو جامعه ی ما و تو هر سال و هر مقطعی تدریس بشه والاع :دی

    ولی انصافاً من مرده ی اون مانتوی جلوی شکم و گل من و اینام :)
    پاسخ:
    با این دست اقداماتِ تیمی و برنامه ریزی شده واسه ترویج فساد تو جامعه که تو هر جامعه ای برخورد میشه و بایدم بشه. بحثِ من همون اجبار و زور بود که متوجه شدی فکر کنم.


    والاع
    درمورد کسی که اسلام رو قبول نداره صحبت کردیم ولی باز تکرار میکنم با توضیح بیشتر
    واضحه که هر جامعه ای قوانین خاص خودشو داره حالا یه جامعه میشه فرانسه که خلاف فطرت انسان درباره حجاب قانون وضع میکنه یه جامعه میشه جمهوری اسلامی که مطابق هدف الهیش و هماهنگ با فطرت انسان قانون میذاره

    چطور نظر به اصطلاح روشنفکران ما درباره قانون عدم استفاده از حجاب اینه که هر جایی قانونی داره و باید رعایت شه ولی قانون جامعه اسلامی رو رعایت نمیکنن؟

    ببینید قوانین هر جایی بر اساس تفکراتی گذاشته میشه
    حالا این تفکرات ممکنه در جهت دنیا طلبی باشه یا در جهت اعتقادات دینی
    عرض کردم هدف اصلی این انقلاب و تشکیل نظام اسلامی ایجاد تمدن اسلامی بود.
    همونطور که از اسمش هم پیداست"جمهوری" اسلامی یک نظام مردم سالار و دموکراته
    و با اکثریت ارا و به خواست مردم شکل گرفته و مراحل قانون گذاری انجام شده

    پس وقتی فواید اصل حجاب واضحه (وشما هم قبول دارید طبق حرف خودتون)هدف این نظام هم واضحه لزوم اجباری بودن حجاب هم واضحه این از این

    پاسخ:
    درسته
    از حکومت اسلامی حرف میزنید. تو حکومت پیامبر یا امام علی هم حجاب اجباری بود؟! میشه مستند پاسخ بدید در این باره؟! 
    میشه بگم متوجه نشدم؟ چون واقعاً معتقدم اینجورم نباید باشه که برای حجاب تذکر ندن ولی تو این مسأله هم سلیقه ای عملکردن، بدترین ضربه رو میزنه. مثلاً به شخصه معتقدم به کسی که حجابش درست نیست با اخلاق خوش بهش تذکر بدن ولی اینکه مثلاً چادررو برای ورود به اداره اجباری کنن... هعععی چی بگم؟

    من فکر میکنم اشکال از قانون نیست اشکال از نبود قانون درست و حسابیه قانونی که جلوی اعمال سلیقه رو بگیره و برای همه موارد یه راه حل داشته باشه نه اینکه در هر موردی هر کسی، هرطور که خواست عمل کنه.
    پاسخ:
    من میگم بطور کلی کسی که حجابو قبول نداره رو نباید مجبور به اجراش کرد! چون نتیجه ی عکس داره و داده!
    پس اجباری بودن حجاب عقلا و منطقا لازمه اما نحوه اجرایی کردنش هم خیلی مهمه که ممکنه توی جامعه درست یا غلط اجرا بشه نمونه ش هم همین گشت ارشاد
    البته گشت ارشاد یکی از مجموعه های ناظر بر اجرای این قانون است و باید هم باشه اما تضمینی وجود نداره که همه ی افرادی که این وظیفه بهشون محول شده اونطور که باید و به طور صحیح دارن وظیفه شون رو انجام میدن و ما هم در این زمینه نقدهایی داریم
    مسلما کار فرهنگی لازمه اما واضحه که کافی نیست چون چه کسی تضمین میکنه که کار فرهنگیه صرف جواب میده ایا عقل میپذیرد که به انجام کار فرهنگی صرف اکتفا کرد ؟
    این دو لازم و ملزومند

    پاسخ:
    من مخالفم هنوزم. 
    اجباری بودن حجاب واسه مذهبی ها منطقی و عاقلانه س! نه غیر مذهبی ها. 
    فقط کافیه کسی که این طرز فکررو نداره، قبول داشته باشه که اگر میخواد زیر یوغ هیچ قانون و اجباری نباشه، باید بره توی "جنگل" یا یه جایی مثل جنگل که هرکاری دلش خواست بکنه. البته باید بهش گفت که اونجا حیوونها هم یه قانونایی دارن، که باید حواسش باشه نقضشون نکنه، که جونش به خطر نیفته...
    پاسخ:
    شاید
    پس به نظرتون چیکار باید کرد با این پدیده؟ ببینید من اصلاً و ابداً در مورد فرد بی حجاب قضاوت نمیکنم چرا که... شما میگی چیکار باید کرد؟ وایسیم تا این وضع حجاب هر روز پیشرفت!!! کنه؟ والا تا سال پیش وضع آستین مانتوها تا زیر آرنج بود الان خودتون ببینید چطور شده. (البته ببخشید به قول خودتون من نمیتونم بار گناهان رو به دوش بکشم نبینید :دی) فک کنم سال دیگه به جای مانتو ی چی دیگه بفروشن کلا. فرهنگ سازی که میگین چطوری باشه خوبه؟ اصلاً چطوری باشه؟


    همه حرفای من در حد حرفه وگرنه به هیچ وجه نمیرم به کسی تذکر بدم وقتی میدونم شرایطشو ندارم
    پاسخ:
    راستش من نه سوادشو دارم و نه صلاحیتش. این کارهای بزرگ و مهم رو مسئولین بلند پایه باید انجام بدن که بابتش درس خوندن و پول میگیرن. ولی اگه بخوام اندازه خودم نظری بدم، به نظرم اگه قصد منسوخ کردن این قانون رو ندارن، باید حجاب رو بطور درست و منطقی معرفی و تبلیغ کنن و خانواده هم طبیعتأ نقش مهمی توی این امر داره که بابا حجاب فقط چادر نیست. همینکه یه پوشش معقول داشته باشی کافیه. نه این تیپ های نابهنجار.
    باهات حال کردم
    ولی آخه حجاب(ینی همین حجاب داغون الانم حتی) وجودش برای اهداف نظام لازمه به نظرم.
    پاسخ:
    مخلصم
    اینو باید بقیه هم بفهمن.
    به نظر من الان کسایی که اذیت میشن محجبه ها هستند نه بی حجابا بی حجابا را بهشون میگن مدافع ازادی و حقوقشون به محجبه ها میگن امل و عقده ای اگه یه کلمه دخترای با حجاب بگن اقا دوست داریم با حجاب باشیم کلی حرف بهشون میزنند اما حرف زدن و توهینای اونا میشه تلاش برای آزادی و حقوق بشر من چیزی که میبینم بی حجابی اجباری تا حجاب اجباری وقتی کسی که چادر سرش حق نداره وارد یه مهمونی خانوادگی بشه بهش میگن با ماراه نیا شان ما نیست این ینی اوج بی حجابی اجباری
    کاش همون قدر که این شعارا واسه به قول خودشون ازادی به کار میبرند که میگن به عقاید هم احترام بذاریم به عقاید بقیه هم احترام میذاشتن

    +البته روی سخن با برخی از بی حجابا بود نه همه
    پاسخ:
    بله کاملأ حق دارید. ولی این قضیه تا حدودی دو طرفه س. این حرفا رو پشت افراد غیر چادری هم میزنن. ولی مدل خودش. 
    به هرحال هر چیزی که اجبار و افراط توش باشه صدمه زننده است. خیلی از همین مدل دخترایی که شما تو پست اشاره کردین سر لج و لجبازی و بدون آگاهی اون پوشش رو انتخاب کردن که همین قانون اجباری زننده کم دخیل نیست تو این موضوع. اگه حق انتخاب وجود داشته باشه بالطبع ریا و تزویر هم کمتر میشه یه بارکی تکلیف مشخص میشه که چی به چیه و کی به کی. انسان ذاتا زور قبول نمیکنه پس بهتره که آزادی انتخاب وجود داشته باشه.
    ولی واقعا بی شوخی اونایی که پوششون مدلیه که شما فرمودین دقیقا منظورشون از آزاد بودن چیه؟؟ لخت بگردن آیا؟؟ والا انسان های اولیه هم از برگ درختا و اینا استفاده میکردن تا جایی که من میدونم. :)
    پاسخ:
    خیلی ممنون بابت نظرتون. موافقم باهاتون.


    نمیدونم دقیقأ چی میخوان از آزادی!
    یعنی میگین به کفی کفشمونم نباشه؟ :دی

    والا چیزی که من درس گرفتم اینه که هر چقدر خودت خوب باشی تو اطرافیانم به مرور تأثیر میذاره. تأثیرم نذاره حداقلش اینه که برا حرفت احترام قائلن.
    پاسخ:
    کاری برنمیاد ازمون جز همون چیزی ک تو بخش آخر کامنت گفتید.
    کلا اجبار خوب نیست و نتیجه فقط میشه ریاکاری یه عده...
    پاسخ:
    درسته
    همه جای دنیا خانومها یا با حجابن یا بی حجاب متاسفانه توی ایران ما بد حجاب داریم که خیلی زشت و چیپه
    البته حجاب شامل آقایون هم میشه نه فقط خانومها
    پاسخ:
    کاملأ درسته
    عدم گزارش موارد تاریخی نمیتونه مورد استناد فقیه واقع بشه و این طور نتیجه گیری بشه که چون هیچ موردی از برخورد پیامبر(ص) با بی حجابی در تاریخ گزارش نشده پس دلیلی برای اجرای اون در زمان حال وجود نداره
    فقیه بعد از رسیدن به ادله لفظیه قانع کننده(یعتی ادله ای که یکی یا تمام مقدمات استدلال اون از ایه یا روایت بهره برده باشه)به هیچ عنوام به انتظار سند تاریخی از اجرای حکم نمیشینه. مگه قرار بوده که تمام فعالیت های اجتماعی به شکل اسناد تاریخی منتقل بشن؟
    در ضمن این سوال شما بدون ملاحظه ی دو نکته مطرح شده
    نکته اول تفاوت مختصات بد پوشی در جامعه ما با جامعه شهری صدر اسلامه. در صدر اسلام انگیزه بد پوشی در جوامع شهری اشنا به اموزه های دینی کم بود و یکی از دلایلش حفظ مرزهایی بوده که زنان با شخصیت رو از تحقیر شدگان و کنیزان ممتاز میکرده
    بنابراین نمیشه وضعیت کنونی رو با شرایط گذشته مقایسه کرد و از عدم گزارش مقابله در زمان صدر اسلام نتیجه گیری کرد که موضوع مورد حساسیت جامعه ی اسلامی نبوده و یا حکومت خودش رو موظف به مداخله نمیدونسته
    پاسخ:
    عجب
    چرا نشه خانم؟! چه حرف و دلایلِ غیر منطقی ایه که میارید؟! یه امر مهمی مثل حجاب زمان و تاریخ نمیشناسه. حلال خدا حلاله و حرامش هم حرام. این خودش توهین به پیامبر و ائمه س که کاری که خودِ پیامبر و امام انجام ندادن تو حکومت هاشون رو ما بیایم انجام بدیم. مگه کاسه ی داغ تر از آشیم؟! یا حس میکنیم فهم و سوادمون از دین بیشتر از اوناس؟! 
    عدم گزارش موارد تاریخی نمیتونه مورد استناد فقیه واقع بشه و این طور نتیجه گیری بشه که چون هیچ موردی از برخورد پیامبر(ص) با بی حجابی در تاریخ گزارش نشده پس دلیلی برای اجرای اون در زمان حال وجود نداره
    فقیه بعد از رسیدن به ادله لفظیه قانع کننده(یعتی ادله ای که یکی یا تمام مقدمات استدلال اون از ایه یا روایت بهره برده باشه)به هیچ عنوام به انتظار سند تاریخی از اجرای حکم نمیشینه. مگه قرار بوده که تمام فعالیت های اجتماعی به شکل اسناد تاریخی منتقل بشن؟
    در ضمن این سوال شما بدون ملاحظه ی دو نکته مطرح شده
    نکته اول تفاوت مختصات بد پوشی در جامعه ما با جامعه شهری صدر اسلامه. در صدر اسلام انگیزه بد پوشی در جوامع شهری اشنا به اموزه های دینی کم بود و یکی از دلایلش حفظ مرزهایی بوده که زنان با شخصیت رو از تحقیر شدگان و کنیزان ممتاز میکرده
    بنابراین نمیشه وضعیت کنونی رو با شرایط گذشته مقایسه کرد و از عدم گزارش مقابله در زمان صدر اسلام نتیجه گیری کرد که موضوع مورد حساسیت جامعه ی اسلامی نبوده و یا حکومت خودش رو موظف به مداخله نمیدونسته
    و نکته دوم این که ما گاهی اوقات ناخودآگاه با ذهنیت دنیای مدرن به قضاوت تاریخ میپردازیم و اشتباه نتیجه گیری میکنیم. اساسا مقوله دخالت دولت ها تو شئون فرهنگی اقتصادی و اجتماعی زندگی مردم تو چند دهه اخیر و در دولت های مدرن مطرح شده و در گذشته وجود نداشته در گذشته ببیشتر مداخله ها توسط خانواده طایفه و مردم انجام میگرفته و حکومت فقط نقش هدایت گر و ناظر رو اجرا میکرده به همین دلیل میشه حدس زد ک وظیفه مقابله با بد پوشی و بی حجابی هم خود مردم و خانواده ها انجام میدادن و دیگه دولت به جز در موارد معدود که از طرف مردم این کار صورت نمیگرفته نیازی به برخورد نداشته
    پاسخ:
    مسئله ای مثل پوشش و حجاب ربطی به حکومت نداره. مگر اینکه با امنیت ملی در تضاد باشه :)) که فکر نکنم وضعیت حجاب از این چیزی که هست بدتر هم بشه. که اگه این وضع همچنان حاکم باشه، بدتر هم خواهد شد. تا شاید امثال شما متوجه این.امر بشن که زور تو چنین مسائلی پاسخ نمیده.
    اول اینکه این حکم واضح فقهیه که تمام مراجع درش اتفاق نظر دارن:مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر امر و نهی با دست(کنایه از اعمال قدرت و به کار بردن جبر و زور) منظوراز امر و نهی عملی این است که مکلف باید با اعمال قدرت و به کار بردن جبر و زور طرف را انجام منکر و ترک معروف باز دارد(که این مرحله بر عهده حکومت اسلامی و حاکم شرع است ) اگر ان شاالله نمیزنید زیر حرفتون و حلال خدا همیشه حلاله و حرامش همیشه حرام که جمله درستیه ولی هیچ ربطی به جایی که استفاده ش کردید نداشت این یه حکم شرعیه و باقی خواهد ماند اگر قبولش ندارید پاسخی که در مورد ایه لااکراه فی الدین عرض کردم رو دوباره مطالعه کنید
    دوم اینکه جوابتون به کامنت قبلی نشان از اطلاع بسیار پایین و ضعیفتون از مسائل فقهی داره و این مشکل شماست نه حکم دین و قانون موجود
    سوم اینکه جواب ها کاملا منطقی و مستدل بود پس با احترام توصیه میکنم درباره این موضوع به شکل درست و دور از سطحی نگری فکر و نتیجه گیری کنید
    پاسخ:
    :))
    درحال حاضر مذهب و مذهبی ها هرچی میکشن از دست امثالِ شما که به اصطلاح عمیق نگر و با سواد هستن هستش! همین تفکرات سی و خورده ای سال حاکم بر مملکت بوده که کارمون کشیده به اینجا که اسم دین و مذهب و حجاب و نماز میاد همه میخندن! خانم عمیق نگر و با سواد! برید یه فکری به حال دین و مذهب کنید که داره از دست میره! حجاب و نماز و باقی مسائل هم بماند! فعلا جلو دین گریزی و خدا نابوری جوانان رو بگیرید با این سطحِ بالای سواد و نگرشتون بعد بیاید اینجا تز بدید. برید یه تجدید نظر جدی تو نوع نگرش و سوادتون کنید که حدود 40 ساله جواب نداده! اگه یه کامنت و چند خط جمله دلیلی واسه بی سوادی و سطحی نگریِ بنده س، نتیجه س 40 سال عملکردِ تفکرات امثال شما جلو چشم همه س! با این وجود فکر کنم بشه فهمید کی سطحی نگر و بی سواد بوده :)

    خداروشکر هنوز رو سن من حجاب اجباری اجباری نشده.
    پاسخ:
    خدا ر شکر :))
    ولی خب بد نیست درمورد حجاب مطالعه داشته باشید و بعد درموردش تصمیم بگیرید.
    میتونم یه چیزی بگم؟ اینکه شما میگین این امر به معروف تو زمان امام علی و پیامبر نبوده، این عرضتون درست نیست. حتماً شما این داستان رو شنیدید که پیامبر(ص) به اصحابشون در مورد آخر الزمان میگن و اصحاب تعجب میکنن در یه مرحله اش پیامبر می فرماین که دوره ای میشه که حتی بدی خوب، و خوبی بد به نظر میاد (همین الان ما) و شدت تعجب اصحاب هر سری بیشتر میشه و وقتی باز می فرماین که دوره ای میشه که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل میشه اصحاب تعجبشون از همه بیشتر میشه. این داستان خودش نشون میده که امر به معروف و نهی از منکر بوده ولی مشکل محجبه ها و غیر محجبه های ما نحوه ی اجرای اونه. وقتی پیامبر رحمت با کافر خوش برخورد بودن چرا ما باید به اسم تذکر، به طرف تشر بریم؟ به نظر من یکی از بهترین شرایط امر به معروف اینه که تو خلوت به طرف تذکر داده بشه و نه جمع. وقتی ما این چیزارو رعایت نمی کنیم همین میشه که اصل داستان زیر سؤال میره.
    پاسخ:
    نح :)))
    من حرف از امر به معروف و نهی از منکر زدم مگر؟ من دارم از زور و اجبار حرف میزنم. تو حکومت پیامبر و امام علی هم واسه حجاب زور و اجبار و مجازات به این شکل بود؟! الآن این سیستم که داره تو کشور اجرا میشه جواب داده؟! امر به معروف و نهی از منکر به شکل درستش خیلی هم خوب و لازمه.
    من دگه حرفی ندارم :)) 
    حالا دقیقاً میخواستم همینو بگم این چی بود من نوشتم؟ اجازه صادر کردن خودکارم خودش یه جور کرامته دیگه (آیکون ماست مالی کردن) :دی
    پاسخ:
    :)))))
    تکبیر
    راستش قبلا این پست و دیدم اولش نگاه کردم بعد ادامه ندادم فکرکردم دارید حجاب و زیر سوال میبرید خدای ناکرده بعد گفتم بیخیال تو (یعنی خودم ) اعصابتو خورد نکن درس داری باید بخونی انرژیت هدر نده :( 
    بعد الان اون یکی پستی که گذاشتین بازم درست و حسابی نفهمیدم آمدم تا اینو بخونم بلکه مغزم بیاد سرجاش بتونه تحلیل کنه ... البته یه چیزایی کم و بیش راجع به این جنبش و اعتراضات شنیدم اما زیاد در جریان نیستم کنکور باعث شده دور این اتفاقات خط بکشم ذهنم مشغولشون نکنم راستش 
    ولی کاملا درست گفتید خب الان اجبارو واقعا درک نمیکنیم چه اجباری؟! هرکس عملا هرجوری دوست داره بیرون میاد دیگه ، آزاد تر از این اخهههه:// 
    والا، خدا بخیر کنه اخر عاقبتمون رو 
    پاسخ:
    کار خوبی میکنید. فعلا متمرکز شید رو کنکور و آینده :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی