Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

نمک شو - گروهِ اول [ مطلبِ شماره دو ]

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰ ب.ظ

من از اول ابتدایی املاهام رو بیست میشدم. شاید بقیه درسام خیلی افتضاح بود ولی املام خوب بود. اکثر اوقات معلممون من رو میکشید کنار و میگفت *** [ اسمِ شرکت کننده ] جان عزیزم چقدر تمرین کردی؟ چند دور مامانت بهت املا گفته؟ معلومه کتابو خیلی خوب خوندی، آره؟ من برگه ات رو نگه میدارم پیش خودم. به مامانت بگو فردا بیاد ببینمش. خب حق داشت.  تعجب میکرد که چرا همیشه 20 میشم. خوشحال و خندون میرفتم پیش مامان و میگفتم انقدر خوب دادم املامو که برگمو نگه داشت. فکر کنم میخواد خودش نشونت بده. خب الحق و النصاف منم که میدیدم املاهام انقدر خوب میشه زیاد تو خونه تمرین میکردم که یه وقت دفعه بعد نمره ام کم نشه. ولی  هیچ وقت نفهمیدم چرا از تعجب معلممون کاسته نمیشد. اصن انگار لجش میگرفت. یه جوری بام حرف میزد. بیخیال اصلا. حالا که ماشالا 25 سالم شده و ربع قرن از زندگیم گذشته علاوه بر املا در زمینه طنز هم دستی دارم. جونم براتون بگه که طنز به نظرم خودش  یه جور سرواژه ی کشف نشده اس. طواناییِ نمکینِ زات. قدم اول برای طناز شدن اینه که فامیلتون طباطبایی باشه. خب اینجا اگر مایلید که از کلاس های طنزپردازی بنده استفاده کنید و از سایر قدوم بهره مند بشید، عدد 58 رو به 9696 پیامک کنید. دقت کنید که میتونید برای بهتر برداشتن این قدم ها و خسته نشدن از مسیر طولانی فراگیری مبحث، کفش های تن تاک رو به پا کنید.


- *** [ اسم ] بیا ببین چی پیدا کردم.


دوستان چند لحظه به گیرنده هاتون دست نزنید تا ببینم مادر عزیزم ز چه روی مرا میخواند.


-جانم مادر؟


-این برگه املاهاته ها.


-عه چرا تو این "است" رو با صاد نوشتم؟


-از خودت باید بپرسی که چرا با وجود این همه تمرینی که میکردی وضع نمره هات این بود. اونم تو املا که بیش از همه وقت براش میذاشتی. هر سری میومدم التماس معلمت رو میکردم که الکی برات بنویسه بیست که اعتماد به نفست رو از دست ندی و از مدرسه بدت بیاد. والا دیگه روم نمیشد واسه بقیه درسات. حالا گذشته مهم الانه که واسه خودت طنز پردازی شدی و ماشالا متن هایی مینویسی آدم انگشت به دهن میمونه و خدا رو هم شکر که نه از لحاظ دستور زبان مشکل داره نه املا. آدم بالاخره تلاشاش نتیجه میده مادر. یکم دیر و زود داره فقط.


+ از گروه های سه نفره، فقط یک نفر بطور مستقیم به مرحله ی بعد صعود خواهد کرد و بهترین نفرِ دومِ این گروه ها هم با توجه به تعدادِ لایک ها صعود خواهد کرد.

  • ۹۶/۰۴/۲۴
  • Neo Ted

نظرات (۴۰)

تد؟ چرا من اینقده توقعم از این مسابقه بالاست؟! :))) برم بعدی :دی
پاسخ:
توقعِ خودمم بالاس :))
برو بعدی :))))
  • بهار پاتریکیان D:
  • آقا گروه مام همین امروز می‌ذارین؟ 
    پاسخ:
    :/ ینی خوشم میاد حتی زحمت به خودتان ندادید قوانین رِ بخوانید :/

    خیر. هر 48 ساعت مطالب بروز میشن.
    میگم که اینجوری که سه تا گروه 3 نفره باشن که نمیشه! باید نفر پنجم گروهای دیگه رو وارد اون گروه میکردین. اینجوری راحت توی اون سه تا گروه دو نفر از سه نفر میرن بالا که!
    پاسخ:
    نمیشد. برنامه ریزی ها بهم می خورد. الآن هم بهم خورده به لطفِ دوستان. کاری از دست ما بر نمیاد.
    دو نفر قطعیه. نفرِ سوم که قطعی نیست. 

    + شاید نحوه ی صعود از این گروه های سه نفره رو تغییر بدیم. اطلاع میدیم.
  • بهار پاتریکیان D:
  • خوندم ولی امتحانی :دی
    پاسخ:
    از دروغ :))
    خب منتظر میشیم تا دوروز بعد مطالب بعدی :دی
    پاسخ:
    به شرطِ حیات :))
    بسیاررر خوب میشه اگه قوانین تغییر بکنه. 
    چون دیدم اینجوری مثلا از سه تا متن کم جون امروز دو تا بالا برن یه جوریه اصلا
    ! اصلا هم منظورم این نیست ک متن خودم خوبه چون اونم از بس خوندمش حس میکنم خیلی بی مزه اس! 
    پاسخ:
    اصلاح شد :)) نحوه ی صعود تو این گروه ها تغییر کرد.
  • بهار پاتریکیان D:
  • به همون برکت :| دروغم چیه -_-
    پاسخ:
    خا خا :))
    ممنون از انتقاد پذیریتون ؛-)
    میگم ببخشیدا من همش میام انتقاد می کنم میرم ها! مثل قضیه اسم سه نفر اول و اینا! هدفم والاست به جان خودم :-)))
    پاسخ:
    نوشِ جان

    در جریانم :))
    این یکی به نظرم از دوتای دیگه بهتر بود. نویسنده ذهن بازتری توی طنز داشت.البته چیزی از ارزش های دیگر نویسنده ها کم نمیشه.
    پاسخ:
    صحیح
    والا! خب نگاه نمک اعظم که نمیشم یهو دیدین نمک درونم متبلور شد و سوم شدم، بعد خیارشور صدام کنن؟ دکتر خیارشور؟ زشت نیست اصن؟ :-))))
    پاسخ:
    نه والاع
    خیلی هم برازنده س :)))))
  • פـریـر بانو
  • من فقط از گوشۀ کادر خارج میشم! 
    چقدر خوبیم ما تو گروه اول :دی :)))))
    به امید گروه های بعدی :دی
    پاسخ:
    ها والا
    انتظارات بالا بود از گروهتان :))) میگفتن گروهِ مرگ و اینا :))
    به نظرم این یکی از اون دو تا بهتر بود...! :)
    پاسخ:
    نظرت محترمه
    به نظرم هر روز بزاری بهتره تا ۴۸ ساعت یکبار.
    جسارتا اینکه از هر گروه حتما باید یکی بره بالا ناعادلانه نیست؟ شاید تو گروه های دیگه چند نفر قوی بودن و تو یه گروه هیچ کس قوی نبود.
    البته هر جور صلاحه:)
    یاعلی

    پاسخ:
    خیر.
    خیر.
    :)))
    همین قدر قاطع همین قدر محکم:))

    پاسخ:
    😎😎✌
  • פـریـر بانو
  • میدونین چیه تد؟ واقعیت اینه که هر نویسنده ای صرفا طنزپرداز خوبی نیست. ممکنه یکی قلم خوبی داشته باشه ولی استعدادطنزنویسی نداشته باشه. وقتی هم که این طنازی نباشه نمیتونه خوب طنز بنویسه. نتیجه اش هم میشه این سه پست :دی
    پاسخ:
    خا خا
    حالا توجیه نکنید :))))
  • פـریـر بانو
  • اصلنشم دلم میخواد توجیه کنم :دی
    میدونین چیه؟ مهم اینه من دو روز نشستم فکر کردم تلاش کردم نوشتم. چون تلاش کردم جایزمم گرفتم! بعععله :))))
    پاسخ:
    خا خا

    کو جایزه؟! پفک هم بهتان نمدم :))))))
  • פـریـر بانو
  • از شما جایزه نخواستم که :/ :)) میگم تلاش من جایزمه! خا؟ :))
    پاسخ:
    خا خا
    جفتش دوتایه! فرق ندارن ک :))))
  • פـریـر بانو
  • :))))
    پاسخ:
    (((:
  • احمدرضا ‌‌
  • یکی از اصول طنز نوشتن اینه که هیچ وقت به روی خودتون نیارید که دارید طنز می نویسید یا طنز اجرا می کنید (اجراهای مهران مدیری رو ببینید ، متوجه می شید که جوری جدی استندآپ میکنه که آدم فکر میکنه برای خندیدن نیست !)
    و
    یه مقدار شوخی ها رو بیشتر کنید، از آرایه هایی که میتونن جنبه طنز داشته باشن توی نوشتتون استفاده کنید. خلاصه از معمولی بودن بیرونش بیارید :)
    همچنین
    بشینید روی موضوع بیشتر فکر کنید ؛ به نظرم موضوعی که انتخاب کرده بودید بخاطر فقدان موضوع بود!
    +
    یاد آور میشم من کلا تو نظرات نقد می کنم برای همین اگه ایراد گرفتم ، دلیل نمیشه که نکات مثبت نبوده باشه ! صرفا بخاطر بهتر شدن توی دفعات بعدی بوده و بس
    مرتیکه غزغرو ایراد گیر هم خودتونید :)
    پاسخ:
    دمت گرم احمد رضا :)
    عه شروع شد؟ عه!
    آقا بعضیا انگار توقع خندوانه و دورهمی و قیمت و جناب خان دارن! مسابقه در سطح چندتا وبلاگه. که شاید تعداد کمیشون تا حالا به طنزنویسی فکر کرده باشن. شما تحویل بگیرید همین محفل میتونه بستر مناسبی بشه برای سطوح بالاتر و اینکه راحت و بی توقع بخونید از همینا خندتونم میاد. سخت نگیرید!  
    پاسخ:
    آره حاجی :)

    تکبیییر :) حرفِ حق زدی. ولی تو سطحِ خودشون هم نبودن دوستان. امیدوارم بهتر شه :)
  • آقای سر به هوا
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ا*** ** *** *** ***** **** ** **** *** ** *** *** ** ****** *****
    ** **** ** *** *****

    پاسخ:
    قرار بود تخریب نباشه :)
  • آقای سر به هوا
  • اقا کامنت بدح نوشتم
    پاکش کن که نویسنده متن شاکی نشه!
    پاسخ:
    دقت کن خا
  • آقای سر به هوا
  • اقا دمت گرم
    قرار بود خصوصی باشه
    شرمنده بسیار در حد یه کوزه عسل!
    پاسخ:
    :))
  • آقای سر به هوا
  • هر ۴۸ساعت یه مطلب؟؟
    خیلی طول نمیکشه مسابقه؟؟؟
    پاسخ:
    خب بکشه :) لازمه 48 ساعت.
  • گلبول سفید
  • ببین چهل و هشت ساعت شاید خوب باشه برای فرصت دادن به مخاطب، اما از طرفی باعث میشه کم کم از شور و شوق ملت کم شه، کم کم روشن شدن ستاره‌ی «مطلب شماره‌ی فلان مسابقه» تبدیل به یه عادت شه و هیجان از بین بره!
    کاش حداقل می‌شد 24 ساعت...
    پاسخ:
    24 ساعت کمه گلی! 
  • گلبول سفید
  • چرا کم آخه؟ خوندن اینا چقدر طول می‌کشه مگه؟ 24 ساعت کم نیست، کوتاه بیا برادر من! D:
    من موندم خودت چه صبر و تحملی داری!
    پاسخ:
    یه عده هستن کم سر میزنن خا

    + حالا تا امشب تصمیم میگیرم اطلاع میدم
  • پرتقالِ دیوآنه
  • من یه چیزی رو به دوستان بگم که کمتر وبلاگ نویس هایی هستن که طنز کار کرده باشن و من به شخصه فقط برای این مسابقه اقدام کردم به اینکه سعی کنم متنم طنز داشته باشه. و با حریر هم موافقم. کسی که قلمش خوبه لزوما نمیتونه طنز نویس خوبی هم باشه. و همینطور برعکس ممکنه یه طنز نویس نتونه یه متن احساسی یا جدی بنویسه. و کاملا ژانر های متفاوتی هستن. بهتره سطح توقعتون رو بیارید پایین خب دوستان. بچه ها تلاششون رو کردن. ممکنه حتی هیچ کودوم از متن ها شمارو نخندونه. حتی لبخند هم رو لبتون نیاره. پس به چیزای دیگه ای هم میتونید توجه کنید. لحنمم دوستانه اس. از تد هم به خاطر راه انداختن مسابقه و بار فکری ای که ایجاد میکنه براش و درگیریایی که داره به خاطر بچه ها متحمل میشه که البته خودخواسته بوده ولی قابل احترام و ارزشمنده هم ممنونم. نصف حرفامم یادم رفت :)))
    پاسخ:
    بله بله :))
  • Gripen Gripenpoor
  • ی متن خوب باید با حس بازی کنه 
    حالا فرقی نداره خبری باشه یا ادبی
    باید برت داره ببره تو اون اوضاع
    ممکنه گزارش ی رخداد سیاسی باشه ک باید واضح باشه
    یا ی متن ادبی ک برای مدتی درگیرت کنه

    اینم متن خوبی بود حس داشت تا اخرش نمیشد حدس زد ب چی میخواد برسه 
    مقدمه اوج و نتیجه گیری داشت 
    ک قطعا جای کار زیادی داره 
    ولی دلنشین بود :)))) 
    پاسخ:
    خوبه که خوشتان آمده :)
  • گُل نِگار
  • جناب احمدرضا چه کامنت های پر نغزی میفرمایند:)
    البته سایر دوستان ایضا :)
    + واقعا این مسابقه جدا از هر نتیجه ای ، تجربه خیلی خوبی میشه...
    +بعد اینکه آقای سر به هوا حالا خصوصی هم زشت ِ تخریبی باشه:/ خودتون خودتون رو لو دادید D;
    پاسخ:
    نقدهای خوبی داشت
  • بهارنارنج :)
  • اوه مای گاد:دی
    من گروه چندم بودم؟:)))
    پاسخ:
    چِمِدانم :)
  • گُل نِگار
  • اعهم به قول  خودتان..خااع...
    دوست داریم نقدهای خوب رو مطلع بشیم که کمکون کنه ^-^
    پاسخ:
    خا باشه :))
  • علی اسفندیاری
  • یک مطلب طنزبسیار بسیار خنده دار ی بود که مدتها پیش در وبلاگی خوندم میشه بفرستمش محض تنوع بین این متون بزارید جهت شاد تر شدن مسابقه 
    پاسخ:
    نه بابا :))) نمیشه علی. تو کامنت میشه بفرستی فقط.
  • علی اسفندیاری
  • پس منتظر کامنت طویل من باشید تا از خنده روده بر شوید 
    پاسخ:
    امیدواریم
  • کوالای پیر
  • با اینکه طنزش کم بود اما قلمش بهتر بود و آدم متن رو مشتاقانه دنبال میکرد 

    درکل سه تا متن به نظرم هرکدوم یه خوبی داشتن و بی انصافیه بگیم ضعیفن و هرکدوم قابلیت بالا رفتن رو دارن البته به نظر من :)

    پاسخ:
    نظرت محترمه
    تقریبا نویسنده هاون رو میتونم تشخیص بدم :)
    ولی خو به متن رای میدم :))
    پاسخ:
    تو خصوصی بگید ببینم :)))
    من فقط خدا قوت میگم به دوستان و تو نظرسنجی شرکت میکنم. (مدیونید اگ بگید خسته میشید)  والا

    با نظرات "پرتقال دیوانه"، "احمدرضا" و "حاج مهدی"ام موافقم. (خسته ام نیستم اصلاً)
    پاسخ:
    خدا قوت پهلوان :))) زنده باشی کوالا :))))))
    (*_*) 

    Jalebe.  

    Ke 

    Nashenasan 
    پاسخ:
    آری
    من موندم چرا خرسا ب دیگرونم لقب حیوون میدن. نام من مشخصه مشخــــــــــــــــــص والا
    پاسخ:
    :))))))
    کوالا به این خوبی :)))
    نه

    به قول آقای مرادی گمونم انتظارات رو رامبد جوان خیلی بالا برده
    پاسخ:
    شاید
  • پـــــر ی
  • تد 
    این چه مسابقه ایه 
    اصن آدم نمیخنده 
    بدتر گریه ام گرفت 
    خودم میرم بعدی 
    پاسخ:
    :)))))
    من معذرت میخوام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی