Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

کنکور یا بلای جان؟!

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵ ب.ظ

نمیدونم چی شد که تو این چند سالِ اخیر، کنکور به یکی از دغدغه های جان کاهِ جوونای ما تبدیل شد! نمیدونم چی شد که جامعه و فضای کشور جوری رقم خورد که برداشت ها از کنکور این شد که اگه توش موفق نشم، بدبخت و فلک زده و حقیر میشم و آینده ی تاریک و شومی در انتظارمه و اگه موفق بشم و بهترین رتبه و دانشگاه رو بیارم، آینده ی روشن و فوق العاده ای در انتظارمه! نمیدونم چی شد که تقریبأ همه ی جوونا فکر میکنن پول و آینده ی شغلی فقط تو درس و دانشگاه خلاصه میشه و حتی حاضرن برن کار کنن که پول در بیارن که خرجِ دانشگاهشون کنن که بعد ها شاید بتونن به واسطه ی دانشگاه، دوباره به پول برسن! من این ها رو درک نمیکنم! من نمیفهمم اون دختر - پسری که بخاطر پزشکی افسردگی میگیره! نمیفهمم اون دختر - پسری که بخاطرِ صنعتی شریف خود زنی میکنه! هضم نمیکنم افرادی رو که تو راهِ کنکور خودکشی میکنن! من تو کتم نمیره یه عده تو این مسیر تیکِ عصبی بردارن! تو مغزم نمیره یه دختر بخاطر فشارِِِ ناشی از کنکور دست و اعضای بدنش رو با تیغ خط خطی کنه! دختری که باید به زیبایی و ظرافت و لطافتش افتخار کنه، ولی تو این راه زمخت و سخت تر از سنگ میشه و زیباییش رو خدشه دار میکنه! من اون پسری که تو این راه روانی و منزوی و مجنون میشه رو نمیفهمم! پسری که باید یه روز عهده دارِ یه زندگی و خانواده شه! من اینا رو نمیفهمم! فقط یه چیزی رو خوب میفهمم و همه ی این افراد قربانیِ یک برداشت و تصورِ غلط شدن و میشن که دانشگاه رو بدل به کارخانه ی آینده سازی کرده و آینده رو محدود و مختص به دانشگاه و تحصیل میدونه! یه نگاه به آمارِ بیکاریِ فارغ التحصیلانِ بهترین دانشگاه های کشور میکنی و مقایسه میکنی با افرادی که تو تمامِ سال هایی که یه دانشجو داره تو بهترین دانشگاه درس میخونه که شاید در آینده شاغل بشه، یکی دیگه با همون سن و شرایط داره تو بازارِ کار جای پاش رو محکم میکنه و وقتی تو تازه داری از دانشگاه خلاص میشی که تازه بیفتی تو مسیرِ پر مشغله و غولِ اشتغال، اون شخص تو بازارِ کار مستقل شده و زیاد یا کم، سخت یا آسان، درآمدی داره که خودش و خانواده ش رو تأمین میکنه! اصلأ بازار کار بده! بوفه! جیزه! شما که قصد داری بری دانشگاه! خواهرِ من! برادرِ من! نوکرتم من! این دانشگاهِ کوفتی ارزشش رو داره چشمت رو واسش فدا کنی؟! اون رشته ی مورد علاقه ت ارزشش رو داره اعصاب و روانت رو واسش به فنا بدی؟! اون آینده ی پر پول و ملات ارزشش رو داره خودزنی کنی؟! میتونی تضمین بدی آینده ی پر پول و روشنت، بدونِ سلامتیِ روحی و جسمی تضمینه؟! آینده رو فقط تو بهترین دانشگاه و بهترین رشته و بهترین رتبه خلاصه کردی؟! سلامتیت رو واسش میدی؟!  حاضری واسش بهترین سال های عمرت رو بدی؟! ارزشش رو داره؟! اونایی که رشته و رتبه ی عالی آوردن همه ثروتمند و عالی زندگی میکنن و اونا که رشته یا رتبه ی عالی نیاوردن در فقر و بدبختی و فلاکت غوطه ورن؟! چجوری میخوای جوابِ خودت و خانواده ت رو در آینده بدی وقتی که پول داری، ولی اعصاب و روان نداری؟! اون دانشگاه و رشته ای که بخواد سلامتیت رو ازت بگیره باید بره به درک! بفرستش به درک وگرنه شک نکن اونقدر بهت فشار بیاره که دنیا رو واست بدل به درک کنه! 
+ من خودم دانشجو هستم و منظورم از این پست این نیست که دانشگاه به درد نمیخوره! منظورِ من واضحه!
++ دوستانِ کنکوری! بیشتر مواظبِ خودتون باشید.
  • ۹۶/۰۳/۲۱
  • Neo Ted

نظرات (۴۴)

حالا همچین هم که می گید، همه ی جوانان درگیر دانشگاه نیستن! افرادی هم که هستن قطعا تحت تاثیر خانواده به این حال گرفتار شدن...حداقل 80 درصد! (این رقم زاده ی ذهن منه)

اگه شما با توجه به جوانانی که توی فضای مجازی می بینید این پست رو فرستادید، باید بگم امروزه این که یه کنکوری باشی و شدیدا استرسش رو داشته باشی، یه جور کلاسه! به چشم خودم دیدم پز دادن در این مورد رو! مخصوصا مخصوصا در فضای مجازی!

ولی اگه با توجه به اخبار یا اطرافیان و یا هر چیز موثق دیگه ای این حرفا رو زدید، خوب کاملا حق رو به شما می دم و با حرفاتون موافقم. چون خوده من زیاد در این مورد تجربه ندارم!
پاسخ:
بنده هم از جامعه گفتم تو نوشته! جامعه به این سمت رفته و داره میره!

کلاس گذاشتن واسه چنین امری جهالته!

امیدوارم تجربه ی خوب و شیرینی رو داشته باشی!
موافقت کامل خود را اعلام می‌دارم. :)
خودکشی که هیچی، این که آدم تو ۱۸سالگی سکته کنه به خاطر کنکور! :|
من چون به خودم زیاد سخت نگرفتم، کنکور و شرایطش رو دوست داشتم.
پاسخ:
از من بیخیال تر نبود اصن :)))) 
  • عاشقان ریاضی ....
  • اره والا جوان دوران خوشی زندگیشو که باید خوش بگذرونه میشینه درس میخونه
    پاسخ:
    شما خودت الآن متهمی :))))) با اون اسمت :)))))
    بله دیگه وقتی افرادی هستن که ما رو آگاه کنن تجربه ی شیرینی رقم می خوره :)
    پاسخ:
    خیلی عالی
  • دخترِ انار :)
  • من میدونم بیاید یه کلاس براتون بذارم :))
    پاسخ:
    شما خودتون کلاس های من رو ثبت نام کردید خانم :/ :))))

  • دخترِ انار :)
  • کی؟ من؟ کِی؟ چی شایعه ها
    :))
    پاسخ:
    بله بله بله
    همین خودِ شما خانم
    کلاستون امروز ساعت 18.15 برگزار میشه در ضمن! غیبت کنید پولتان ر پس نمیدیم!
    البته حرفات درسته ولی خیلی شدیدش کردی. 
    با تسامح در برخی قسمتها حرفت درسته
    پاسخ:
    شدید هست خانم
    دیدم که نوشتم
    رو هوا که نیست
    اولش اینکه قطعا اول سلامتی و انسانیت بعد کنکور:)
    کنکور یه راه میانبره واسه کسی که 12 سال تو مدرسه درس خونده،
    واسمون دعا کنید که  این 25 روز آخرین روزای کنکوری بودن باشه:)
    پاسخ:
    دعا میکنیم قطعأ
    شاید پستتون به نظر اغراق آمیز بیاد ولی زیادم اغراق نیس(البته یکمشو هستا!)خصوصا تو مدارس خاص خیلی مشهوده
    امسال یکی از دانش آموزای دهم شهرم به خاطر درس،و فشار و استرس ایست قلبی کرد
    دوستم برای اینکه بیشتر بتونه درس بخونه و بیدار بمونه به قرصی معتاد شد که میدونس برگشتن ازش خیلی سخته(تا 4-5 ماه درگیر بود)
    یکی دیگه از دوستام تپش قلب گرف و چن روز بیمارستان بستری بود
    من خودم تا 2 سال پیش نه معده درد داشتم،نه سردرد.چشامم عینهو عقاب!اما به لطف کنکور 2 ساله همه رو دارم یه جا تجربه میکنم!

    این آدما قطعا خودشون یا خانواده هاشون تقصیر دارن،ولی مقصر اصلی آموزش و پرورشه.این سخنرانی آتیشم میزنه رسما!گردش مالی صنعت کنکور چیزی حدود 1000 میلیارد تومنه!
    http://aliabdolali.ir/?p=4776
    خیلی تلخه تو 12 سال از عمرت فقط درس بخونی و حس کنی کار دیگه ای بلد نیستی غیر این...حالا اگه بعدنا به دردم میخورد باز یه چیزی...ولی واقعا چقدش به درد میخوره در آینده؟

    من دلم خیلی خیلی از دست این کنکور پره.
    و خدا خدا میکنم این بیست و چن روز هر چه زودتر بگذره.به فنامون داد بخدا...
    پاسخ:
    اغراق نیست! حقایقی بود که خودم دیدم!

    امیدوارم به خیر و خوشی تمام شه واستون!
  • علی محمدرضایی
  • کاش یکی میومد اینا رو به پدر مادرا میفهموند...
    ماکه هرچی بهشونرمیگیم قبول نمیکنن.....
    درضمن به نظرمن این عقیده که یه دانشگاه خوب قبول شدن فقط برای پز دادنه ولاغیر
    پاسخ:
    خانواده ها هم مقصرن متأسفانه
    دارن زیادی به پاش استرس میذارن...
    کاش خانواده ها از فشار و استرسشون کم میکردن
    پاسخ:
    خیلی زیاد
    امیدوارم
  • علی محمدرضایی
  • بله کاملا درسته
    صددرصد خانواده هامقصرن ودرصد کمی هم برنامه های تلویزیونی ومشاوران ...
    درضمن اگرتونستید به من هم سربزنید
    پاسخ:
    صد در صد زیاده دیگه! این قضیه نسبیه!


    الان به نظرتون من کدوم یکی ار حالت هایی که توی پست ذکر کردید رو دارم؟! :)
    پاسخ:
    شما فشارِ عصبی و روحی فکر کنم
    چرا امروز اینطوریه؟! :/
    چرا اینقدر اشتباهِ تایپی؟! :/
    :/
    پاسخ:
    ما که عادت کردیم
    دستِ شما درد نکنه!
    میرود که برود و دیگر پشتِ سرش را هم به هیچ وجه نگاه نمیکند!
    پاسخ:
    :)))))
    همینه ک هست
    فشار عصبی و روحی نداشته باشید خا
    به ما چ :))
    نه واقعاً یه نگاهی به کامنت های من بکنید! اصلاً به من میاد؟! :))
    فعال ترین دنبال کننده ی وب تونم ://
    یک روز نیام آمارگیرِ وب تون افسردگی میگیره! والا :))
    پاسخ:
    من اصلِ حالِ شما رو میدانم :))

    هر کسی از دنبال کردنِ وبی هدفی داره. یکی دو نفر هم هدف شون از دنبال کردنِ وب تون اینه که بلافاصله پس از روشن شدنِ ستاره ی وب تون بیان مخالف رو بزنن و برن! :/ چه هدفِ والایی! :/
    پاسخ:
    خدا حفظشون کنه واسه بیان
    قبول دارم حرفاتونو! یکی از اصلی ترین دلایلش حرفایِ اطرافیانه. مخصوصا معلما. همش میگن یک امتحانِ سرنوشت ساز و این چرت و پرتا!

    * قبول دارم که کنکور فقط یه بخشی از زندگیه و همه چیز نیست!

    اعتراف می کنم که بعضی وقتا واسش استرس می گیرم ولی یه کم که فکر می کنم به اشتباه بودنِ این استرس می رسم و آروم میشم! این روزا به این فکر میکنم که یا میشه, یا نمیشه! اگه شد خداروشکر! اگه نشدم خداروشکر! فوقش می مونم واسه یه سالِ دیگه! ارزشِ غصه خوردن نداره!

    +متاسفانه انقدر بزرگ شده که تا به کسی میگم حالم خوش نیست اولین جمله ای که میشنوم اینه «نگران نباش! این چند روزم میگذره و راحت میشی!». ولی دلیلِ ناخوشیِ من این نیست و کسی متوجهش نمیشه! انقدر میگن که آدم خودش باورش میشه کنکور حالشو خراب کرده! چه وضعشه؟!

    پاسخ:
    من فقط میتونم دعا کنم واسه موفقیتتون
    من در کمال بی تفاوتی کنکور دادم و رشته دلخواهم رو قبول شم نه براش خودزنی کردم نه خودکشی :/
    دوستان کنکوری اصلا استرس نداشته باشید کنکور زمانی خیلی سخت و هولناک بود که دانشگاه ها خیلی کم و رشته های کمی وجود داشت الان تو هر شهر حداقل 3 تا دانشگاه هست و کلی رشته اضافه شده اصلا نگران نباشید کسی که تو دانشگاه شریف دکتر میشه با اون کسی که تو دانشگاه علوم پزشکی شهر خودش دکتر میشه هیچ فرقی نداره فقط اسم داره (به بعضیا بر نخوره دوستان جان محض مثال گفتم )

    معلما هم بچه ها رو خیلی میترسونن که اشتباهه :/
    پاسخ:
    دمِ شما گرم! منم بیخیال بودم! الآن راضی ام به مولانا!

    خیلی مسخره ان!
    این بچه ها نیستن که کنکور رو بزرگ میکنن این پدر مادرا دبیران و اطرافیانن که اینقدر فشار عصبی و باورهای اشتباه رو تشدید میکنن که این وضعیت پیش میاد
     بیشترین انتقاد متوجه ساختار اموزشی استرس زای بی بهره ماست

    +داره فیلم دوست من خرس و نشون میده :) 
    پاسخ:
    بچه ها خودشونم مقصرن! نمیشه گفت بی تقصیرن!

    + لذت ببرید :)))
    ما کنکور دادیم ولی از معده و مشتقاتش محروم:/
    خدا اون روزا رو نیاره،دیگه نمیتونم بیشتر از این شرح بدم

    پاسخ:
    الان ارزششو داشت؟!
    شاید یه بخشیش ساخته ی خودمون باشه ولی بخش اعظمش ساخته ی نظام اموزشی و خانواده است، مایی که ۱۲ سال مجبوریم درسها و امتحانهای تشریحی رو بدیم یه دفعه میگن باید تو ۴ ساعت کلی تست مفهومی بزنی و بعدش وارد دانشگاه بشی و مسیر اینده ات رو انتخاب کنی، یعنی عملا ارزش خاصی برای زحماتی که توی این ۴ سال کشیدی قائل نیستن و تو رو با کنکور میسنجن که این خودش استرس زیادی رو بهمون وارد میکنه.
    بخش دیگه اش هم خانواده است، من علاقه ی خاصی به درس خوندن نه داشتم و نه دارم اما بخاطر اینده مجبورم بخونم این وسط باید کلی هم فکر کنم که اگه امسال قبول نشم چی میشه؟ جواب خانواده و فامیل و ... رو کی میده؟ کلی متلک و حرف و ... بارت میکنن که عرضه ی خوندن نداشتی.
    مثلا خود من خواهر بزرگم هر روز که باهام تماس میگیره میگه داری چکار میکنی؟ تلویزیون هم که نگاه میکنم به اون میگم دارم درس میخونم اونم همیشه تاکید میکنه افرین بخون من به همه گفتم تو یه چیز خوب قبول میشی ها، من خودم رشته ای که میخواستم نرفتم میخوام ببینم که تو موفق میشی و ...
    من اصلا به زیست علاقه ندارم حالا فکر کن همه انتظار دارن بخونمش و پزشکی بیارم، جوری که منی که تا ۲ سال پیش از پزشکی منتفر بودم الان ارزوم شده پزشکی بیارم.
    حالا تصور کن ادم تو چنین شرایطی استرس و افسردگی و ... نداشته باشه پس چی داشته باشه؟
    + ۲۵ روز دیگه بیشتر نمونده حتما برای کنکور ما هم دعا کنید
    یاعلی
    پاسخ:
    عواملِ محیطی خیلی آزار میده پس. 
    مواظب خودت و سلامتیت باش فقط!
    ان شاءالله که هرچی صلاحه پیش میاد.
    والا حرف حقه.
    اینو وقتی میفهمن که دیر یا زور پرونده دانشگاه بسته میشه. عزیزان دل من اعتراف میکنم یکی از قربانی هام. استرس کنکور و البته در کنارش اعتماد به نفس کاذب منو از آمال هام دور کرد. یکم که فکر میکنم میبینم جو محیط باعث شد من آمال و آرزوهایم رو درست تشخیص ندم. الان شکر خدا من کارشناسی رو تموم کردم و راضی ام از شرایط ولی خب وقتای بی اعصاب بودن و کنکور داشتن ام کاش یکی این حرفا و این پست رو برام میگفت یا بهتره بگم خودم یکم بیشتر به برخی حرفا گوش میدادم.
    دوستای کنکوری عزیزم قدرخودتونو بدونید و بقول سناتور مواظب سلامت جسم و روانتون باشید.
    پاسخ:
    خیلی ممنون از شما که حقایق رو میگید
  • 🍁 غزاله زند
  • والله در نظره منم این خودزنی‌ها،تیغ زدن به دست‌ها و کلا آزارِ جسمی به خود عجیبه! واقعااااا عجیبه‌ها...! من الان خودم دوساله پشتِ کنکورم.تا به حال نه خودزنی کردم،نه بخاطره اینکه اعصابم آروم شه به دستم تیغ کشیدم و اصلا عصبانیت و فشار‌های روحیم رو روی بدنم خالی نکردم و نخواهم کرد. اصلا که چی؟؟ حالا گیریم تیغ هم زدی!چجوری خالی میشی!!! 😐
    کنکور و قبولی در یه سری رشته‌های خاص واقعا جان‌فرساست!سلامتی رو به خطر میندازه،حرف شما و بقیه دوستان رو قبول دارم.سلامتی رو با هیچ چیز نمیشه مقایسه کرد...
    اما در مورده کنکور! متاسفانه بعد از ۱۲ سال توی مدارس درس خوندن و به قوله یکی از دوستان هیچکاری جز همون درس خوندن بلد نبودن،نیازه که فقط دانشگاه و‌ اون رشته‌ای که میخوای قبول شی.
    خوده من به یک رشته علاقه دارم و بخاطره اون رشته دو سال پشت کنکور موندم.بی‌خوابی‌هاش رو،هیچ‌جا نرفتن‌هاش،فقط خوندن‌هاش رو... رو تحمل کردم چون واقعا به اون رشته علاقه دارم.برام اذیت‌کننده‌ست ولی اگه توی اون رشته قبول نشم،مطمئنم بیشتر اذیت میشم.کنکور ما رو از خیلی چیزها دور کرد،خیلی اذیتمون کرد.خدا از سرِ تقصیرات آموزش و پرورش نگذره!😑 خیلی‌ها الان بااستعداد،باهوش و...هستن ولی پشتِ سد این کنکور موندن و علتهای زیادی‌ هم داره...
    باید این ۲۵روز و ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه مونده به کنکور رو دریابیم.آرزوهامون باید عملی شه...
    پاسخ:
    واقعأ هم باعث تأسفه! ولی حقیقته این اتفاقات!

    حق دارید که نگران باشید! حق دارید واقعأ! ولی نه به هر قیمتی! و خوبه که شما اینو میدونید. 
    امیدوارم بهترین ها در انتظارتون باشه
    تظاهر به خوب بودن بد که نیست، هست؟! :)
    پاسخ:
    نه! خیلی خوبه! ولی سریعأ خوب شید! خوبِ واقعی! این دنیای ِِ داغان ارزشِ غم نداره!
  • آقای سر به هوا ...
  • کاملا با این پستت موافقم ...
    پاسخ:
    دمت گرم
  • فــــ . میم
  • و ما هیچ وقت این بهترین سالهای نوجوونیمونو  دوباره به دست نمی آریم
    پاسخ:
    هیچ وقت دوباره جوون نمیشیم...
    البته من که حال کردم و میکنم با جوونیم :))))
  • علی اسفندیاری
  • والا من اصلا تو این فازا نبودم یه هفته مونده بود کنکور یه کتابی باز کردم اونم حوصلم نکشید تمومش کنم رفتم سر جلسه دیدم فقط جواب 27 تا سوالو فقط بلدم همونارو زدم روز اعلام نتایج هم اصلا نرفتم سایت سنجش ترافیک کنم چون میدونستم پسرخاله فضولم بجام میره ببینه چه کردم 
    راستش اصلا نمیدونستم نتایج رو کی اعلام میکنن که یه روز پسر خاله زنگ زد و گفت دانشگاه دولتی بهشهر قبول شدی 
    پاسخ:
    خدا طلات کنه علی
    دمت گرم
  • بهارنارنج :)
  • هوم ..اصن..
    یه فحش خفن بزارید:دی
    پاسخ:
    وات؟
    منم خیلی موافقم..
    واقعا یعنی چی که بخاطر درس اینقد خودشونو تو فشار میذارن؟
    همین چن وقت پیش؛ دورو ورای ما یه نفر بخاطر درسش سکته کرده بود گفتن رفته تو کما :/
    من سومم. با اینکه نهایی داریم انقد بیخیالم که دگر هیچ مگو `_`
    اگه دوازده تا امتحانو الان دادم باید بیستا دیگه هم شهریور بدم =|
    کی به کیه اصن؛ انقد مشغله داریم باز بیایم واسه درسم خودمونو بذاریم تو منگنه :))

    خوشبحالتون بخاطر این باحال نوشتنتون :))
    منکه هر وقت خواستم درمورد یه موضوعی اینطور بنویسم یا حتی بخوام یه بحث کوچولو داشته باشم درمورد چیزی موفق نشدم :/ 
    اصلا داغانم در این موارد شاید =/

    راستی دنبالین =))
    پاسخ:
    واقعأ ارزشِ سلامتی خیلی بیشتر از این حرفاس! خیلی...

    لطف دارید شما. 
    یخورده خوندن و نوشتن میخواد. حل میشه.

    باعث افتخاره.
  • گلبول سفید
  • ایراد اصلاً در نفس کنکور نیست، مشکل فقط و فقط در اینه که (حداقل در رشته ی تجربی) یه سری مشاغل از نظر درآمد و پرستیژ اختلاف زیادی با بقیه دارن و مردم برای رهایی از فشار مشکلات اقتصادی و اینا مجبورن روی اون رشته های خاص تمرکز کنن.
    مثلاً شما تصور کن من میشناسم دانشجوی تخصص دندون پزشکی ماهی چهل میلیون درآمد داره، خب مشخصه همچین درآمدی -اونم حالا دوران دانشجویی!- برای همه آرزوئه و همه میخوان برن سراغش.

    و الا نفس کنکور بسیار هم آزمون روال و خوبیه، هم از نظر کیفیت سوالات و هم از نظر کیفیت برگزاری. شرایط اگر طوری میشد که درآمد بالا و بازار کار خوب محدود به یه سری رشته ی دانشگاهی انگشت شمار نمیشد، این فشارها هم بوجود نمیومد.
    پاسخ:
    حالا کی گفته همه ی دندان پزشک ها و پزشک ها پولدار و خفنن؟! یه نگاه به آمارِ اشتغالِ همین دندان پزشکی بنداز! کلی بیکار داریم مردِ حساب! یعنی یه برنامه نویس نمیتونه موفق و ثروتمند شه؟! یه وکیل نمیتونه؟! والا میتونه! اینا فقط یه توهمه که هرکی بره پزشکی قطعأ تأمین میشه همه چیزش و با بالعکس!
    کنکور که عیبی نداره گلی! عیب یه چیزِ دیگه س که گفتم!
  • گلبول سفید
  • ها اینم بگم. درسته که فشار بیش از حد و خودکشی و سکته و اینا خیلی دیگه بیش از حده، اما به نظرم ارزشش رو داره که برای کسب رتبه ی خوب آدم کنی به خودش فشار بیاره. واقعاً مشکلی نمی بینم کسی نُه ماه از خیلی از تفریحاتش بزنه و ارتباطات اجتماعیش رو کاهش بده.

    نه ماه تمرین سخت کوشی و تمرکز بر روی یه کار و سختی کشیدن و رقابتِ سالم و نهایتاً به بار نشستن تلاش ها و موفق شدن، هیچی نباشه یه تجربه ی ارزشمند برای کل عمر آدم میشه... از روی تجربیات خودم میگم! :)
    پاسخ:
    بابا من دارم میگم طرف خودکشی میکنه :# خود زنی! افسردگی! صدتا کوفت و زهر مارِ دیگه! اینا ارزششو نداره! 
    طرف سه چهار عمرشو میذاره واسه کنکور تهش از استرس هیچی نمیشه! صدتا مرض هم میگیره!
    منم از چیزایی که دیدم و خبر دارم میگم!
    من هی به خانواده مییگم کنکووور چیه بابا ول کنین بذارین برم دنبال چیزای دیگه ولی هربار با نوازش دستی بر روی سرم ، مواجه میشم!! :دی
    البته الان خواهر گرام که کنکور داره من انگار بیشتر اذیت میشم!! تازه براش روز شماری زدم روی ویترین و الان قشنگ 24 روز مونده تا راحت شدن من!!
    شورشو درآرودن انقد کنکورو برای خودشون بزرگ میکنن:/
    #کنکور_نداده_اعصاب_ندارم!!!!!
    پاسخ:
    :)))) امان از این دیکاتوریِ عاشقانه! ولی شما برید دنبال علاقه تون! وگرنه یه روز پشیمون میشید!
  • گلبول سفید
  • من مخالفتی با متنت نکردم که. :/ فقط افزودم که مشکلات موجود از خودِ کنکور نیست، مشکل از تصورات مردم از دنیای پس از کنکوره. و الا کنکور خیلی هم خوب و آزمون قابل قبولیه! کلاً تناقضی با حرف تو نداره!
    پاسخ:
    مخالفت نکردی! ولی من حرفت رو نقد کردم :))
    منم به عنوان یک عدد کونکوری علارغم قرقر ( یا غرغر ) های خانواده مبنی بر چرا درس نمی خونی
    کلا آزاد و رها دارم کدمو می زنم با فراخ بال D:

    تنها هدفممم برای دانشگاه رفتن رها شدن از اغوش به شدت گرم خانوادس خخخخ
    پاسخ:
    و چه نیکو هدفی!
  • گلبول سفید
  • نه خب ببین، درسته دکتر بی پول کم نیست، ولی انصافاً دکتر (پزشک) بیکار کمه! یعنی خب تو فکر کن رشته های گروه پزشکی و یه تعداد محدود هم پیراپزشکی (مثل پرستاری) هستند که حتی اگر به درآمدِ بالا منجر نشن، حداقل آینده ی کاری دارن و تو میدونی لااقل بعد اتمام تحصیلاتت شغل داری.
    این خودش فاکتور مهمیه و باعث هجوم مردم و افزایش رقابت میشه!
    پاسخ:
    من بهت توصیه میکنم آمارِ بیکاریِ رشته های پزشکی و پیراپزشکی رو در بیاری :)) شاید نظرت تغییر کنه.
    همین هجوم باعث اشباع!
  • آلبرت کبیر
  • میگن که خود کرده را تدبیر نیس ... وقتی جوونای مملکت درست فکر نکنن و پیرو اون درست انتخاب نکنن اتفاقای خوبی هم نمیفته لزوما :)
    پاسخ:
    درسته کاملأ
  • علی محمدرضایی
  • شاید....
    ولی مال ماکه صددرصده...
    پاسخ:
    خدا بهت صبر بده
  • علی محمدرضایی
  • هیییییییی.......
    پاسخ:
    صحیح است
    من نمییییییییییییییییییییدونم یا پزشکی یا هیچی :((((((
    پاسخ:
    بفرما
    تعصب رو یه رشته به این حد درست نیست ک
    من تعصب و اینا نمیفهمم. عاشق پزشکیم . نه به خاطر اسمش هم کامل با رشتش اشنام هم سختیهاشا دیدم تازه مطمئنا اگه پزشکیم قبول شم حداقل تو خوانواده کسی دکتر صدام نمیکنه و اونقدر واسه دکتر عمومی جایگاه عجیبی مثه بقیه قائل نیستن ولی انصافا نمییییتونم به رشته دیگه ای فک کنم 
    پاسخ:
    علاقه اگه هست که خیلی هم خوبه.
    نه ولی دیگه نه درحد خودکشی و خودزنی و افسردگی انقد میمونم پشت کنکور تا قبول بشم به قول پسر خاله گرام : انقد بمون پشت کنکور تا موهات رنگ دندونات بشه

    پاسخ:
    صلاحِ کار خویش خودتان میدانید :))
    خیلی خوب گفتین 
    منم مثل الهام با علاقه نشستم ولی بعضی وقت ها یه شرایطی تو زندگی آدم به وجود میاد که مسیرش عوض میشه وبه اون چیزی که فکر میکرد میرسه نمیرسه! تلاش برای رسیدن به اون چیزی که میخوایم خوبه ولی واقعا ارزشش رو داره که بخاطرش ناب ترین لحظه های زندگیمون رو از ست بدیم؟! پشت کنکور موندن تا یه حدی خوبه، از یه جا به بعد میشه پتکی که سالای بعد ممکنه بکوبی تو سر خودت...! 
    پاسخ:
    اح‌سنت!
  • غول کنکور نابودم کرد
  • من امروز 13980514 میخوام قبل از تنایج کنکور خود کشی کنم .دلیلش اینه که 4 ساله پشت کنکورم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی