Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

من یک مَچّول هستم!

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ق.ظ


تو گویش و لهجه ی روستای ما یه اصطلاحِ عمیق هست که به شدت با روحیاتِ من سازگاره! یعنی احتمالأ این کلمه انگار واسه من ساخته شده حتی! بذارید یه توضیحِ جمع و جور بدم و شما رو به خداوندگارِ جان بسپارم!

یه اصطلاح هست که همه میدونیم چیه و اون دیوانه هستش! خیلیا دیوانه هستند و این دیوانگی عیب نیست! چه بسا امتیاز هم میتونه باشه! ولی یه مرحله بالاتر از دیوانگی هستش که تو ادبیات و فلسفه ی غنیِ روستای ما و شاید جاهای دیگه که من خبر ندارم و قطعأ از روستای ما تأثیر گرفته، مَچّول بودن هستش! یعنی مرحله ای که از دیوانگی هم عبور کرده و مرزهای عرفان های نوظهور رو به چالش کشیده! یک مَچّول دیگه دیوانه نیست! او یک مَچّول است! چیزی فراتر از دیوانگی! میشه بهش گفت مَچّولگی! یقینأ یک مَچّول، برتری و امتیازات بیشتری نسبت به یک دیوانه داره که فقط یک مَچّول یا یه دیوانه ی سطح بالا درکش میکنه و میفهمه! همه ی اینا رو گفتم که بگم:

اِهِم! اِهِم! سه پنج دو! چهار سه سه! عه معذرت میخوام! داشتم میگفتم! بنده با افتخار باید بگم! من یک مَچّول هستم! یک مَچّولِ واقعی! بدونِ سانسور و مُمَیِّزی!


+ عکس هم خودمانیم!

  • ۹۶/۰۳/۱۲
  • Neo Ted

نظرات (۳۲)

  • دخترِ انار :)
  • ما دیوانه ی مچولیم
    دیر زمانیست
    :)
    پاسخ:
    باریکلا :] نِه! باریکلا!
    مچّول؟ تا حالا نشنیده بودم!
    پاسخ:
    شنیدید دیگر
    فراتر از مچول حتی!
    پاسخ:
    عه؟ فراتر از مچول نداریم! تهش همینه!
    بح بح انارمان : ))
    حوایی^_^ نکتو : ))
    نحک البته :|
    پاسخ:
    :#
    شاید باور نکنید ولی من همون آواتارِ قبلیم رو میبینم!
    اوهوم واسه منم اولش همینطوری بود و از آرزو شنیدم که تغییرات صورت گرفته...
    تا صبح حله : )
    قطعاً داریم!
    پاسخ:
    شک نکنید که نداریم :#
    اسمش چیه اگه داریم؟
    نح نشنیدم بلکه دیدم :#
    پاسخ:
    خاع :##
    کپی هم نکنید :/
  • نویسنده عشق
  • عالم دیوانگی را دوست دارم :)
    ولی تا حالا مچول نبودم :|
    یادم باشه تجربه کنم :|
    :|
    پاسخ:
    مچول بودن سخته ها :)))
    سحر بخیر مچول :)
    پاسخ:
    وقتِ شما هم
    عکس: یک بز کوهی است :/ که الکی میگوید خرس عستم از نوع رنگی رنگی جیک جیک کن :p


    پاسخ:
    برو جارو سواریتو کن پیری
  • شرمندهٔ یابن الحسن
  • توصیف خوبیه برای بی نهایت 

    مچول بودن خیلی هم عالیه 
    پاسخ:
    عالیه
  • اسمارتیز :)
  • ما هم اینو تقریبا داریم.... بومی اینجا نیست البته... لابد سرکشانی از بلاد شما به بلاد ما تجاوز کردن:) ولی خب ما کم استفاده می‌کنیم ازش و مواقعی هم که استفاده میکنیم به چ تشدید نمیدیم دیگه:) بار معناییشم نذارید باز کنم:) با اینی که گفتید در تضاد که نه ولی خب در ترادف هم نیست:)))
    پاسخ:
    واسه ما نیست پس. 
    شما که زدی رو دست مجنون،یه لیلا سان هم پیدا کن برای خودت😉
    پاسخ:
    دارم میگردم
    تصحیح میکنم:لیلی:/
    من بلد نیستم این کلمه رو جوری بخونم که روی چ تشدید بیاد!!!!! :/
    "و" چه حرکتی داره؟؟ اصلا خود "چ" چه حرکتی داره؟!!!
    فتحه و کسره رو کامل بذار پلیز!!! :|
    پاسخ:
    مَچ چول
    ا
  • آندرومدا :)
  • گود لاک :)
    پاسخ:
    اینو تازه یاد گرفتی؟ :))
    احیانا شما هم محلی ما نیستین؟ :دی

    مام این کلمه رو داریم منتهی بدون تشدید. همون مَچول! که البته به اونایی گفته میشه که در عین سالم بودن شیرین میزنن و خنگ بازی در میارن :|
    پاسخ:
    :)) شمالی هستیم دیگر

    همونه دیگه :)))) شیرین و خنگ :))) ولی مثل دیوانه س! صرفا به هرکی میگیم دیوانه که دیوانه ی مغزی و روانی نیست :))
    خب اینکه تشدید نمیخواد!! :/
    مث همون که حریر گفت :)

    پاسخ:
    تشدید واسه تأکیدشه :)))
    مچّول!
    اصن من یه ارتباط غریبی گرفتم با این کلمه!
    چه بهمم میاد لامصب!
    پاسخ:
    :))))
    خیلی هم گود
  • گلبول سفید
  • ناصرالدین شاه هم تو دربارش یه مچول خان داشت :|
    پاسخ:
    روحش شاد
    چه درختِ باحالیه!
    آسمونم آبی!
    کوه...به به.فقط بارونش کمه. :)
    طبیعت بکریه واقعا.
    پاسخ:
    قابل نداره 😎😎
    ای دل غافل!!! جدا؟ پس بالاخره شما اعتراف کردین! ^_^ یادش بخیر اون اوایل(تابستون بود فکر کنم) هرکاری کردم نشد از زیر زبونتون بکشم شمالی هستین یا نه! بالاخره اعتراف نمودید :))) اصلا از اون "خا" گفتنه معلوم بود :دی 

    :)))
    پاسخ:
    اعتراف نکردم :)) من خیلی جاها گفتم شمالی هستم. یه پست هم گذاشتم حتی!
    :))
    هرچند پسر حرف گوش کنی نیستی اما
    هرچیزی دوست داری باش غیر از متعصب بودن! چون باعث میشه محدود بشی درجا بزنی و کورکورانه و تک بعدی نظر بدی...باعث میشه سر هیچ ببازی و فکر کنی برنده ای...
    امیدوارم یه مرد واقعی بشی پسرم :)
    پاسخ:
    من متعصبم مادر؟ :))
    وجدانأ؟
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • از مَچَل میاد؟!!
    پاسخ:
    خیر! کاملأ مستقل :))
    مچول:-) 
    پاسخ:
    :]
    چه جالب:))))
    چقدم تلفظش سخته:دی
    پاسخ:
    خیلی
    خوبه ک :)) باحاله
    عه :| پس چرا من ندیدم؟ :| احتمالا اینطور پستایی رو زمانی گذاشتین که من هی می رفتم تو غیبت صغری کبری :دی وگرنه می دیدم حتما :]
    پاسخ:
    حالا که ندیدید :]
    تد سلام :)
    احساس میکنم همشهری هستیم 
    شمال شرق کشور هستی ؟ 😎🤔
    سوتی دادم
    خودتون گفتید شمالی هستید :|

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی