Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

منتقدِ خودت باش!

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

سلام

بحثِ این هفته درموردِ نقد و انتقاده! ولی اینبار نه از شخصِ دیگه ای! بلکه اینبار میخوایم منتقدِ خودمون باشیم. بخاطرِ همین ازتون درخواست میکنم در صورتِ تمایل پنج تا نقد نسبت به رفتار و اخلاق و ویژگی های خودتون مطرح کنید و از اونجایی که نقدِ سازنده اونیه که در کنارِ نقدِ بجا، راهکار هم میده، شما هم در صورتِ امکان، واسه نقد هایی که به خودتون دارید راهکار ارائه بدید تا اگر یه روزی تصمیم به تغییر و تکمیلِ رفتارتون گرفتید، راهکارهاتون رو عملی کنید تا اگه خدا خواست و خودتون هم مصمم بودید، کامل تر و بی نقص تر از گذشته زندگی کنید. 

اول از همه خودم:

1. بد اخلاقی های مقطعی :|

2. به شدت اهمیت دادن به اتفاقات و بحران های اطراف و بی تفاوت نبودنِ شدید

3. سادگی و خوب فرض کردنِ همه

4. رو دادن به بچه ها و خندیدنِ بیش از حد به اونا که موجب همون پر رویی میشه :|

5. به شدت بیخیال و ریلکس بودن

خب حالا راهکارهایی که خودم به خودم میدم:

1. یه وقتایی به شدت بد اخلاق و به قولی خرس اخلاق میشم و راهکاری که میتونم واسه این وقتا داشته باشم اینه که به سرعت یه مکانِ خلوت و دنج پیدا کرده که ترجیحأ تاریک هم باشه که چشمامو ببندم و موزیک گوش کنم و باز ترجیحأ از محسن چاوشی باشه!

2. اینکه بی تفاوت نباشی به اتفاقاتِ اطرافت بد نیست! ولی من شکلاتشو در آوردم دیگه! یعنی امکان نداره یکی یه چیزیش بشه و من نخوام خوبش کنم و حالشو تغییر بدم و این یه وقتایی باعثِ سو برداشت از طرفِ مقابل میشه. واسه این اخلاقمم خیلی تمرین کردم و تازگیا بهتر شدم و فهمیدم من مسئولِ خوب کردنِ حالِ بشریت نیستم. یه دایره ی محدودی از دوستان هستن که فقط به همونا خیلی اهمیت میدم دیگه.

3. واسه این اخلاق هم تازگیا ریز بین تر و سخت گیر تر شدم و مثلِ قدیم اجازه نمیدم از این اخلاقم سو استفاده شه.

4. بچه ها خیلی خوبن! ولی تا وقتی که جلوشون یه ذره ابهت داشته باشی. وگرنه اگه مثلِ من در حدِ خودشون بچه شی و باهاشون راه بیای، خیلی پر رو میشن و حالتو میگیرن :)) واسه این ویژگی هم تازگیا سعی میکنم خلقِ ابهت کنم. هرچند کم نتیجه میده و 5 دقیقه نگذشته ِکروکدیل وار از خنده دهانم باز میشه و باهاشون میخندم؛ ولی بهتر از گذشته شدم و میشم بازم!

5. این ویژگی رو خیلیا میگن بده، ولی خودم به بد بودنش معتقد نیستم! ولی به احترامِ پدر و مادرم تو لیست گذاشتمش تا روش کار کنم یکم! اینکه اگه کاری رو خواستم انجام بدم سریعتر و مصمم تر انجامش بدم و اینکه اون کارو با جدیت انجام میدم در ظاهر هم دیده بشه! تو باقیِ مسائل همچنان بیخیال و آروم ادامه خواهم داد البته!


:: خب دوستان! حالا نوبتِ شماس : )

منصفانه خودتونو نقد کنید و مطرحش کنید. شاید خیلی از ویژگی های به نسبت بدمون مشترک باشه و بتونیم از راهکار های هم استفاده کنیم. اگر هم خواستید میتونید تو وبلاگِ خودتون اینکارو کنید و دوستانتون رو هم به این بحثِ چالش طور دعوت کنید تا ویژگی ها و راهکارهای متنوع تر و گسترده تری داشته باشیم و از طرفی فرهنگِ نقدِ درست و نقدپذیری رو هم از خودمون شروع کنیم. اینطوری نقد و نقدپذیری بیشتر و بهتر واسمون جا میفته.

:: اگه تو وبتون شرکت کردید لطف کنید لینکش رو هم بفرستید تا بذارمش همینجا تا همه استفاده کنیم : )

:: لزومی نداره حتمأ پنج تا نقد باشه. بیشتر هم اگه خواستید میتونید.

پس بسم الله

  • ۹۵/۱۲/۱۹
  • Neo Ted

نظرات (۳۴)

  • 💖 miss fatemeh 💖
  • من راهکاری ارائه نمیدم.البته با اجازتون :)
    1.زیادی تنبلم و هی میگم:حسش نی :|
    2.زیادی مهربون و دلوزم که این اکثرا به ضررم تموم شده
    3.گاهی اوقات بدون اینکه بخوام حسود میشم
    4.نسبت به خودم یه آدم ترسو هستم که نمیتونه با مشکلاتش رو به رو بشه
    5.نمیتونم استرسمو کنترل کنم
    پاسخ:
    :| ولی بدون راهکار که واسه خودتون فایده ای نداره ک

    ممنون که شرکت کردید : )
    شاید شب با یک (بازم شاید) اَبَرکامنت بازگردم!
    ولی چهارمیتون بنظر من تا جایی که به استانداردهای تربیتی والدین شون آسیب نزنه، عیب نیست :) البته بچه ی زیر 7سال ها!
    پاسخ:
    هرجور صلاح میدونید : ))

    با استاندارد های من عیب محسوب میشه ولی :)))
    مهم‌ترین اخلاق بدی که دارم اینه که استارتی‌ام! یعنی برای شروع هر کاری اول یه نفر باید هولم بده تا روشن بشم :/
    البته اخلاقای بد دیگه‌ای هم دارم ولی این از همه‌شون ناجورتر بود :|
    پاسخ:
    اینو خیلیا بهش مبتلا هستن! راهکاری چیزی نداری؟! یه کاری کن دیگه :))
    ۱. روی ناراحتیِ دیگران زیادی حساسم! یعنی اگه کسی از دستم ناراحت بشه به شدت بهم میریزم... اصلاً یه وضعی! حتی ممکنه کارم به سرم هم بکشه!
     
    ۲. تنهایی رو خیلی دوست دارم! کلاً آدمِ اجتماعی نیستم! زیاد بیرون نمیرم! از مهمونی زیاد خوشم نمیاد که این باعثِ دلخوریِ دیگران میشه و مامانم هم به شدت با این موضوع مشکل داره!

    ۳. در برابرِ کسانی که توهین می کنن و بد برخورد میکنن و یا حتی قضاوت های بیجا دارن سکوت می کنم! اهلِ جواب دادن و بحث و مشاجره و توهین نیستم و این خوب نیست چون طرفِ مقابل فکر می کنه جوابی برای حرفاش ندارم...

    ۴. فکر نمی کنم مهربون نباشم ولی بزرگترین مشکلم اینه که دلم برای خیلیا تنگ نمیشه و این مشکل ساز شده برام... دستِ خودم هم نیست! نسبت به خیلیا حسی ندارم... به عبارتی خنثی هستم!

    ۵. اعتماد به نفسِ بالا و زیادی معتقد بودن به این که همه چی درست میشه! میگن خیلی خونسرد و ریلکسی و حرص نمیخوری! مامانم با این موضوع مشکل داره!

    ۶. بی ذوقی! این که برخلافِ بقیه ی دخترا وقتی یه چیزی میخرم حسِ خاصی بهش ندارم! مامانم با این موضوع هم مشکل داره!
    پاسخ:
    خیلی ممنون بابت نظرتون

    جالبه که بعضیاشو منم درگیرم باهاشون :)))
    ۷. خیلی زود دلخور میشم... زود ناراحت میشم... این خودم رو عذاب میده!
    پاسخ:
    عذاب آوره خب
  • 🍁 غزاله زند
  • خب با سلام به شما و بقیه دوستانِ عاجزشده از دستِ بعضی کارهای خود،یکیشم خودم!!! :))
    داشتم نقدهای خودتون رو علیه خودتون میخوندم و دیدم خودمم همینجوریم (◎_◎;)
    یعنی اون پنج‌تایی که گفتید رو منم با شدت‌های کم و زیاد دارم.راهکار هم که دادین،دیگه ممنون :))
    ولی یه انتقاد مخصوص خودم هست،اونم اینه که گاهی به چیزی که برنامه‌ میریزم تا انجامش بدم عمل نمیکنم.مثلا یک هفته‌ی اول خوب پیش میرم ولی بعدش ولش میکنم و هی میندازمش برای فردا،پس‌فردا و...متأسفانه براش راهکاری پیدا نکردم هنوز :/ 
    راهی پیدا کردید،به منم بگید (´・_・`) با تشکـــر! 
    پاسخ:
    : )))
    خیلی هم جالب : ))
    ممنون که شرکت کردی

    چشم چشم :))
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • چه پستا
    چع توقعا
    چه درخواست ها
    :دی
    ولی چون من بسیار بلاگر رقیق القلب هستم برای اینکه دلتون نشکنه قول میدم طی هفته آینده یه پست در این باره بذارم تو وبلاگم و به ضعف هام اعتراف کنم :))
    پاسخ:
    :/ 
    :\
    :|
    شما بفرما همون شانزلیزه رژه ی تجمل گرایی :/ :)))

    پست رو واسه این گفتم که اینجور چیزا خیلی طولانی میشه و بهتره تو پست مطرح شه. بعد دعوت از بقیه هم واسه این بود که نقاطِ ضعفمون رو با فکر پیدا کنیم و راهکار بدیم واسشون و منتشرشون کنیم تا هم به خودمون کمک شه هم بقیه و اینکه فرهنگِ نقد پذیری جا بیفته یکم!
    خوشحال میشیم بخونیم : )
  • محمود بنائی
  • چقدر شبیه همیم،  یعنی این پنج تا خصوصیت دقیقا در من صدق میکنه :/ 
    کاملا اخوصیات آهن را دارم،  زود داغ میشه،  زود سرد میشه،  زنگ میزنه!، با حرارت زیاد تغییر شکل میده، یکجورایی هم محکم و خشنه. 
    سعی میکنم مثل آب باشم ولی نمیشه یک چیزایی ذاتیه یعنی نمیشه آهن را آب کرد ولی میشه،  بهش ناخالصی اضاف کرد(یک کوچولو صبر و تحمل)  یا زد زنگ زد بهش(شاد بودن)  و... 
    پاسخ:
    خیلی جالب :)) خوشبختم پس :)))

    ممنون رفیق
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • به من میگید تجمل گرا ؟ :/
    باشه میرم همون شانزالیزه خودم ^_^
    مارو باش رقاقت قلبمون رو خرج پستای شما میکنیم (آیکون نگاه چپ چپ)
    شما رو با کامنت های پستتون تنها میذارم :||
    پاسخ:
    نه پس :/ به رویا میگم :)))
    شانزلیزه س ها :/
    :)))
    گفتم که خوشحال میشم ک
  • شاید فردایی نباشد...
  • جالب بود برام :)

    ۱- ساده ام.... و متاسفانه از این موضوع آسیب زیادی خوردم
    ۲- زود عصبانی میشم و دوست دارم اونموقع ساکت باشم
    ۳- عاشق کامپیوتر و طراحی هستم و سر همین وقت زیادی سر این موضوع میذارم
    ۴- یه خورده احساس میکنم بی خیالم....
    ۵- عیب زیاد دارم... یه سری محاسن انگشت شمارم دارم
    این انتقاد رو باید دیگران انجام بدن نه اینکه خود آدم انجام بده
    شاید خود آدم تمام چیزای منفیی که داره رو نگه

    موافقین ؟!
    پاسخ:
    نقدِ خودمون واسه این جالبه که باعث میشه خودمون رو بذاریم جای بقیه و اخلاق و رفتارمونو بسنجیم و ببینیم کجا عیب داریم و واسش راهکار پیدا کنیم. وگرنه نقدِ دیگران چیزِ جالب و جدیدی نیست ک
  • شاید فردایی نباشد...
  • نقد دیگران به نظرم میتونه سازنده باشه
    چون دوستان عزیز خیلی در اصلاح آدم کمک میکنن.....

    چون ما اینجا اینطوری هستیم
    نقاط ضعف رو سعی میکنیم از بین یبریم و نقاط قوت رو سعی میکنیم تشدید کنیم
    پاسخ:
    بله خب! اون که بجا خودش! منکرش نمیشم ک. میگم این نوع نقد هم جالبه و میتونه سازنده هم باشه. همینکه آدم درمورد خودش بیشتر فکر کنه خیلیه.
    مورد دو و پنج پارادوکس دارن :/
    بالاخره بی خیال هستی یا نه ؟!
    پاسخ:
    دقت نکردیا! بیخیال داریم تا بیخیال!
    بیخیالِ 5 ینی اینکه اگه یه کاری بخوام کنم حرص و جوش نمیخورم. بعد کلأ خیلی چیزایی که بقیه رو حرص میده واسه من مهم نیستن!
  • •✿ آرورا ✿•
  • مستر تِد امشب حامد همایون میاد خندوانه، درجریان باشید
    پاسخ:
    عه؟!
    خیلی ممنون که گفتید
  • آندرومدا :)
  • باورش سخته اما اصلاح انگلیسی کسی ک خودشو نقد میکنه رو امروز یاد گرفتم :|| 
    پاسخ:
    چی باحال :))
  • آندرومدا :)
  • ۱. همیشه توی انجام کارهام تردید دارم. شاید در واقعیت چیزیو "قطعی"نشون بدم اما واقعا توی فکر خودم درگیرم. درمانش عم اینه یکی بهم تحمیل کنه اون چیز درسته
    ۲. خیلی خیلی الکی خوش بینم و این باعث میشه خیلی زود اعتماد کنم. کل دنیا رو خوب فرض میکنم. و این یه فاجعه ست. خیلی اشفتگیهای زندگی و درونیم از این قضه ست. درمانش عم اینه ک سرم ب سنگ بزرگی بخوره تا ادم شم.
    ۳. بسیار بسیار مسؤلیت پذیر م. و این فکر کنم از بهترین ویژگیهام باشه:-*
    ۴. خیلی احساسیم ولی اصلا احساسی تصمیم نمیگیرم.
    ۵. و اینکه بسیار محتاط و محافظه کارم.
    - ممنون بابت این پست. باعث شد ب خودم علاقمند باشم :|| 

    پاسخ:
    : ))) قابل نداشت

    ممنون که نظرتو گفتی
  • شاید فردایی نباشد...
  • اوکی داداش

    جالب بود
    موفق باشی
    پاسخ:
    مخلصم
    1- آدم حساسی هستم و متاسفانه هر آدمی می تونه روم اثر منفی بذاره به راحتی
    2- سریعا عصبی می شم و یک آن از صفر تا صد عصبانیت رو طی می کنم
    3- در عصبانیت زیاد بد دهن هستم
    4- فرصت دوباره به کسی نمی دهم تا یک بار دیگه اشتباهش رو جبران کنه
    5- از کسی متنفر بشم تا ابد متنفرم . هرگز نمی تونم دیدم رو عوض کنم. البته خیلی سخته که یک فرد کاری کنه ازش متنفر بشم ولی اگر موفق شد دیگر راه برگشتی نیست

    راه حلی هم برای حلشون ندارم . چون این ها رفتارهای بنیادی هستند و فکر نکنم به راحتی قابل تغییر باشن
    پاسخ:
    بنیادی؟! راحت که نیست. ولی غیر ممکن هم نیست.
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • من دیگه عمرا تو این بحث های هفتگی شرکت کنم :)
    پاسخ:
    صحیح : )
    پس از اندکی تفکر و نظر به اینکه عیب‌های من در کامنت عمرا بگنجد و با گوشه‌چشمی هم به اینکه میخواستم یه پست درباره‌ی اهدافِ ۹۶اَم بنویسم، پستش خواهم نمود! اصلا خودِ اهدافمه برطرف کردنِ اینا! ایده‌ی خوبی هم بود، ممنون. :)
    پاسخ:
    پس منتظریم : )
  • کوالای پیر
  • ایده خوبیه 
    ممنون سِنی :)

    منم نوشتم ولی بعد اومدم کامنتارو خوندم بعد باتوجه به اینکه خیلی از موردایی که بقیه گفتن درباره منم صدق میکنه به این نتیجه رسیدم که منو باید از اول کوبید ساخت :/
    پاسخ:
    سِنی :)))

    عِی باباع :)))
    این پست واقعا عالی بود 
    اصلا منو با خودم درگیر کرده...
    پاسخ:
    خود درگیریِ شما آرزوی ماس :)))
    می تونم بگم تو موارد یک و سه و چهار به مادر رفتی :|
    متاسفانه
    خیلی خوبه که نقد می کنی خودت رو..هرکسی چنین شهامتی نداره! جدی می گم
    تو هر کاری نقد باعث پیشرفته :)
    ولی یادت باشه هیچ وقت تا کسی ازت نخواسته نقدش نکن :)
    پاسخ:
    عخخییی :)))
    مادر :))
    طبیعیه خب : )) یه چیزایی میرسه دیگه :)

    خیلی ممنون. به نظرم لازمه چنین نقدی.

    چشم. خیلیا ظرفیتشو ندارن.
    من باز یه طومار نوشته بودم دستم خورد برگشت عقب پاک شد:(خخخ...
    1.اولش و دردناک ترینش اینه که نمیتونم از کسی درخواست داشته باشم،حتی پدر و مادرم.خیلی عذاب آوره واسم..از آوردن یه لیوان آب گرفته تا انجام کارای حیاتی و بزرگ،...خجالتی و تعارفی هم نیستم.راهکارشم که خب فک کنم باید تمرین کنم تا از کسی چیزی بخوام.
    2.دیرجوشم...البته روابط اجتماعیم خوبه با کسایی که ازشون خوشم میاد یا خاصن ...که خب باید سعی کنم بیشتر با همه ی اقشار ارتباط بگیرم.
    3.لجبازم...طبیعتا باید سعی کنم به این فکر کنم که خب تو اگه لجبازی کنی چیزی درست میشه که خب نمیشه و در نتیجه لجباز نباشم.
    4.زیادی خوشبینم...که تا حدودی تو برطرف کردنش با وارد کردن استرس و خوف به خودم موفق بودم:)
    5.در برابر ادمایی که باهاشون راحتم تیکه انداختن و دوس دارم،آدم رکی هم هستم که اصلا خوب نیست..چون خیلی وقتا باعث دلخوری دیگران میشه...که به حول قوه ی الهی درست میکنم خودم و:)))
    لیست جالبی درست شد..آمآدم که دیگه این ویژگی ها مال من نباشن:)
    پاسخ:
    چه دردناک :( :)))

    خیلی ممنون بخاطر مشارکتت

    امیدوارم هر روز بهتر از روزِ قبل باشید : ))
    باورتون میشه از دیروز تا حالا نتونستم خودمو درست و حسابی نقد کنم؟!!!!
    پاسخ:
    یه جای کارِ میلنگه!
    به نظرم این چیزا رو(منظورم نقد کردنِ) باید دیگران مخصوصا اطرافیان بگن..
    پاسخ:
    شاید
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • 1. اگه حالم خوب نباشه، سرهر چیز کوچیکی دلخور میشم و حرفی میزنم که نباید و یا کاری می کنم که همون لحظه پشیمون میشم.
    در حال اصلاح این رفتارم هستم، یعنی در چنین شرایطی نه چیزی می گم نه کاری میکنم و خودم رو از محل حادثه دور میکنم. خداروشکر تا حالا جواب داده.
    2. توی انجام یک سری از کارها خیلییییی کُندم. و باعث میشه کلی وقت از دست بدم.
    راه حلی جز تلاش برای سریع بودن به ذهنم نمی رسه. اگه راه حلی دارید بگید؟
    3. گفته شده روی بعضی اعتقاداتم متعصبم. که باعث می شه گاهی حرف درست دیگه ای رو نشنوم!
    راه حل: وقتی هر حرفی رو مخالف با اونچه که درست می دونم، می شنوم. به جای اعتراض در اولین فرصت، سعی میکنم پرس و جو کنم وکمی هم با عقل و منطق استدلال کنم.( در حال تلاش برای اصلاح!)
    4. به راحتی می تونم آدم ها رو کنار بگذارم!!یعنی اگه کسی از محبت و اعتمادم سوء استفاده کنه، به راحتی کنارش می گذارم.
    راه حل خاصی هم ندارم. و البته خیلی هم با این اخلاقم مشکل ندارم:|
    5. خیلی خواب دوست هستم!!! صبح خیلیی سخت از خواب بلند میشم!
    پاسخ:
    2. خب راهکار خودتون خوبه. ولی اگه یجور برنامه داشته باشید و بهش پایبند باشید هم.میتونه خوب باشه.

    خیلی تشکر : )
    دقیقا کجا؟! 
    بی تعارف بگید!
    پاسخ:
    اینکه احتمالأ خوب خودتونو نمیشناسید و یا شاید نمیتونید از بیرون خودتونو قضاوت کنید.
    شاید که نه، قطعا همینطوره که میگید و این به نظر خودش یه معضل بزرگِ :/
    پاسخ:
    به عنوان یه انتقادِ تِدانه از من بپذیرید دیگه :)))
    + بزرگه درسته :/ 
    قال: حسین :)))
    اوخ درسته واقعا.. گیج شدم دیگه اه :/
    خدایش نگه دارش باد...
    پاسخ:
    خودتون باید بهش برسید
    اون کامنت اول خصوصیاتش کپی من بود @@ حتی اون کلمه حسش نی :دی  
    راهکار که خیلی بکار بردم ولی به جایی نرسیدم تغییر نکردم 
    واسه تنبلی تصمیم گرفتم هر وقت تنبلی کردم به شدت خودما تنبیه کنم
    واسه زود رنج و حساس بودنم هم راهکار نیافتم :دی 

    پاسخ:
    گویا خیلی از کامنتا مشترک بوده :)))

    امیدوارم به نتیجه برسید
    وقتی غمگین میشم همه دنیا رو سیاه میبینم!! و روز به روز غمگینتر و ناامیدتر میشم!!
    مثلا همین روزا....
    1- کم تحملم
    2- خیلی زیادی ناامیدم
    3- یک نفر و به همه تعمیم میدم
    4- الکی به خودم زیادی فشار روحی میارم. درحالی که نباید اینجور باشه
    5- کلا آدم مزخرفی ام. 
    6- بدم میاد از خودم.

    راه حل هم تاثیر نداشت. صرفا هی بدتر میشه :))
    پاسخ:
    راه حل هاتون شاید درست نبودن! شایدم اراده تون قوی نبوده! 

    ممنون که گفتید : )
    اول اینکه خوشحالم که در نهایت فهمیدی که تو مسئول خوب کردن حال همه نیستی:))

    1.خییییییلی خودخواهم ، خییییییلی زیاد
    2.یه ذره بیش از حد غد و مغرور و لجباز
    3.به کسایی اهمیت میدم که نباید اهمیت بدم
    4.بداخلاقی های دوره ای ینی یه مدتی نمیتونم با یکی کنار بیام بدون دلیل و فقط باید برا یه مدت ازش دور باشم


    و خب مورد 2 و 3 در دست تعمیرِ ولی بقیه شون رو نمیدونم چ کنم باهاشون
    پاسخ:
    درسته. من مسئول خیلی چیزای دیگه هم نیستم :))

    ممنون که شرکت کردین : )
    فقط لازم دونستم بیام نظر اولم در این پست(درباره‌ی بچه‌ها) رو پس بگیرم!
    پاسخ:
    :))))))))