Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

در راستایِ بلند شدن قد!

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۴۳ ب.ظ

همه چیز از اون روز شروع شد که برای اولین بار در عنفوان کودکی، بخشِ پایانیِ ماهیچه ی رانِ پام درد گیریفت و از شدتِ تعجب به نزدِ مادر شتافتم تا ازش دلیلِ این درد رو بپرسم:

بنده: مامان! اینجای پام [اشاره به همونجای پا] درد میکنه.

مادر: کجاش؟!

بنده: اینجاش [اشاره ی مجدد به همونجا]

در این لحظه مادرِ ما لحظه ای در بحرِ مکاشفت فرو رفت و پس از لحظه ای تفکر بگفت:

چیزی نیست پسرم! ماشاءالله هزار ماشاءالله چشمِ حسود بترکه استخونات داره کِش میاد و قدت داره بلند میشه! بیا من بوست کنم قربونت برم!

بعد من درحالی که با دُمم کندوی عسل میشکافتم [ در راستای ضرب المثل با دم گردو شکاندن از شدت ذوق و شوق ] از گوشه ی سمتِ چپِ کادر خارج شدم و برفتم پِیِ کارم.

چند وقتی گذشت دوباره باز همونجای پام درد گیریفت! دوباره رفتم پیشِ مادر:

بنده: مامان! اینجای پام [ همونجای سابق ] درد میکنه!

مادر: گفته بودم بهت که! قدت داره بلند میشه! اصن واستا من اسپند بیارم دود کنم واست قربونِ قد و بالات برم من!

مجددأ چند وقتی گذشت و اینبار یه بخشِ دیگه از پام درد گیریفت و طبقِ معمول به نزد مادر رفتم:

بنده: مامان ایندفعه اینجای پام [ یه جایی به غیر از اونجای سابق] درد میکنه!


مادر: [ پس از اندکی تأمل ] عِی باباع! تو چقدر قدت بلند میشه پسر؟! بیا برو اون اسپند دود کن رو بیار! دیروز خانمِ اهع اهع یجورِ خاصی نگاهت میکرد! چِش نزنتت بیفتی بمیری!

این قضیه هر چند وقت یه بار تکرار میشد:

+ مامان! زانوی پام درد میکنه!

- قدت داره بلند میشه!

#

+ مامان! ساقِ پام کبود شده!

- چیزی نیست! داری قد میکشی باز!

#

+ مادر! قوزکِ پام تیر میکشه!

- قدت پسرم! قدت داره بلند میشه!

#

+ مامان :| تاندونِ پام به فنا رفت!

- عه؟! تو باز داری قد میکشی که! نگران نباش!

#

+ مان :|| پایِ چپم قطع شد!

- قدت! 

#

+ سرم درد میکنه!

- قد!

#

+ تخمِ چشمم میخاره!

- قد!

#

+ لوزالمعده م ورم کرده :||

- قد :||

#

+ جزایرِ لانگرهانسم :||

- قدددد :|||

#

+ مِری :||

- مجددأ قد :|||

#

+ دندانِ عقل :||

- قدددددد :||||

#

+ مهره ی هشتمِ ستونِ فقرات از سمتِ بالا :|||

- بازم قدت :||

#

+ قسمتِ شمالیِ روده ی کوچیکم :||

- فقط قد :||

#

+ من دارم میمیرم مامان :||

- چیزی نیست پسرم! عوارضِ بلند شدنِ قده! فوووووووت! اللهم صل علی محمد و آل محمد!


:||||||||

:))))))


مادر است دیگر...

گاهی اوقات این مدلی دوست داشتنی میشود.


* متن با اندکی! فقط یه کوچولو اغراق نوشته شده :)))) به همین کیبورد :)))



  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • Neo Ted

نظرات (۳۸)

  • دکتر حسین :)
  • Wow
    پاسخ:
    وااااات؟!
    خوندی؟!!!
    مگه میشه اینقدر زود؟! :||
  • دکتر حسین :)
  • الان خوندم....

    متنای دوست داشتنی با چاشنی طنز می نویسی...

    دمت گرم...
    پاسخ:
    وجدانأ کامنتِ قبلیو با چه هدفی گذاشتی؟! :)))

    مخلصیم
    خیلی وقت بود بلند بلند و از تهِ دل نخندیده بودم :)))))))
    به همین تبلت :)))))

    الان باید قدتون به اندازه ی درختِ سکویا شده باشه حتماً :|
    پاسخ:
    نوشِ جان
    خوشحالم از این بابت : ))

    :)))) سکویا از سایه ی من بهره میبره
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • عااالی بود یعنی از شدت خنده رنگم تبدل به بنفشِ بادمجونی زد :)))

    الکی مثلا ما نفهمدیدم پز قدِ بلندتونو دادید آیکون نگاه چپ چپ
    :دی
    پاسخ:
    چقدر خوب :))) نمیرید حالا :))))

    همینه ک هست :))) میتونیم پز میدیم! میتونید پز بدید :)))
    سایه تون از سرش کم نشود حضرتِ تِد :)))

    با اندکی تصرف در شعرِ اصلی!
    پاسخ:
    آمین خانم! آمییین :)))

    بله بله :)) کاملأ مشهوده
    مامانا همیشه عشق ان در مدلهای مختلف :)
    کلا این قد یه مقوله ایه که همه چی به اون ربط داره، یعنی من یه جا نرفتم که حرفی در مورد قدم پیش نیاد، برا دخترا هم قد بلند که باشه خیلی مشهود و از آقایونه ..
    پاسخ:
    کاملأ درسته : )))
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • مرگ که در یک قدمی من مشغول پر پر زدنه اصلا :))

    مگه الکی الکیه که آدم هر کاری میتونه انجام بده :/
    نچ نچ
    واقعا زشته
    از شما بعید نبود حالا ولی خب بهتون قریبم نبود :دی
    پاسخ:
    ان شاءالله به سلامتی و میمنت :)))))

    سناتور ها اینجور حق هایی دارن اصولأ :)))
    :))))) دیگه چ کنیم 
  • دکتر حسین :)
  • با هدف اینکه متنش یه کوچولو سنگین بود .... حس خوندنش هم نبود

    که دیگه چه کنم خوندمش دیگه .... همین
    پاسخ:
    سنگین :/

    دمت گرم
  • •✿ آرورا ✿•
  • وای خداوندا :))))
    پاسخ:
    خداوندا وای :))
  • دکتر حسین :)
  • به قول ترکای عزیز

    ساغول اُل سَن
    پاسخ:
    بح بح
    یاشاسین آذربایجان اصن 
  • دکتر حسین :)
  • هَیَ قارداش

    چُخ ساغول

    پاسخ:
    نَ مَ نَ؟! :)))
    یاد ندارم دیگه :)))
  • 💖 miss fatemeh 💖
  • ای جااااانم :))))
    +نشستم کنار خونواده دارم میخونم.بعد از شدت خنده به حد ترکیدگی رسیدم!مامان با حالت پوکر میگه چیشده؟ میگم هیچی.دارم خاطراتمونو مرور میکنم!
    پاسخ:
    :))))
    + طفلیا شوکه شدن حتمأ :))
  • دکتر حسین :)
  • بله داداش

    خیلی سالم باشی
    تحت الفظیش این بود

    یه تیکه اومدی گفتم که حتما ترکین.... ولی انگار نیستین:|
    پاسخ:
    زنده باشی پس

    ترک نیستم! ولی ترک ها را دوست میدارم : ))
  • دکتر حسین :)
  • احسنت

    یاشاسین.... یاعلی
    پاسخ:
    یا حق
    پستِ آخرِ کانال تون :)))))

    خدا برای بشریت حفظ کنه شما رو :)
    پاسخ:
    :))))

    خدا همه رو حفظ کنه :))
    جالب بود. :)
    پاسخ:
    جالبی از خودتونه : ))
  • 🍁 غزاله زند
  • بیشتر منو یاده مکالمه‌ی مادرا با بچه‌هایی که دائم پای گوشی و اینترنت هستن انداخت :))
    خب اگه ماهیچه‌ی ساق پات میگرفته،شاید کلیسم بدنت کم بوده و باید لبنیات مصرف میکردی ولی جالب اینجاست که منم گاهی اینطوری میشدم و بابام میگفت داری قد میکشی! :)))
    پاسخ:
    اونم یه معضلیه! :)))

    گفتم که اغراق داشت :)) الان خوبم :)))
  • یا فاطمة الزهراء
  • واااای 
    بابای منم تا همین پارسال هر وقت کشاله هام درد میگرفت میگفت داری قد میکشی :|
    حالا قبلش سر خوردم نصف شدم و میدونه هااا :)) میگه نه بابا برای رشده :))
    البته من چون جهش یافتم جدا تا همین چند ماه پیش با شیب ملایم افزایش قد داشتم :)) نگرانم 50 سالگی بشم 3 متر :|
    پاسخ:
    :))))
    راست میگن دیگر :)))
    :)))))
    جهش یافته :)))
    خب تو هی قد میکشی تقصیر مامانت چیه؟!!!! :))
    پاسخ:
    مامانم که گُله :)))
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • باشه شما خوبید اصلا :/
    :))
    پاسخ:
    میدانم :/
    :)))
  • 𝓂𝑜𝒽𝓈𝑒𝓃 𝒻𝒶𝓇𝒶𝒿 シ
  • -_- کلا وقتی کوچیک بودم بعد از هربار افتادن میگفتن بزرگ شدی...
    حالا موندم اونایی که دو متر و نیم قد دارن چند بار افتادن زمین D:
    شاید هم تو روسیه و جاهایی که قدشون بزرگه وقتی می افتن زمین میگن قدت کوتاه شده D:
    +قالب نوورزیتون مبارک D:
    پاسخ:
    :)))))
    اینم باحال بود

    + مچکرم : ))
  • آندرومدا :)
  • قضیه اینه ک ب مامانا میگن پرزهای معده مون میخاره , مامانا ربطش میدن ب گوشی :||
    پاسخ:
    آره :|
    خخخخ...خب حالا قدت چنده جناب تد؟؟
    پاسخ:
    :)))) صد و خورده ای سانت :)))
    👏👏👏👏👏 
    این واسه متن گوشه وبلاگتون بود :دیییی
    پاسخ:
    خا :))
  • بنیامین دهقانیان
  • حالا خوش به حالت به شما میگفت مال قدته. 
    مادر بنده یه نگاهی به آسمون می کرد و یه سری از سر افسوس تکون میداد و زیر لب میگفت: مادر ازت راضی نباشه همینه!!!!
    پاسخ:
    :)))))
    عجبا
    الان مِخِین بگین خیلی قدتان بلنده؟!  :|
    پاسخ:
    ها :/
    دوشواری درن؟!
    یعنی دقیقا همینه ها...
    منم این وضعیت رو داشتم. هرچی میگفتم مادر من مگه من چقدر قد میشکم و مگه پروسه قد کشیدن به چند جای بدن آدم مربوط میشه!!!
    مادر است دیگر...
    پاسخ:
    خیلیا باهاش نوستالژی دارن :))
    مدرسان شریف رو با این پست گذاشتین تو جیبتون :))))

    :: مادر است دیگر...خدا همه مامانا رو حفظ کنه ^_^
    پاسخ:
    مدرسان شریف از جیبِ پشتم داره سلام میده :))))
    :: آمین
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • حالا درسته وبلاگ من سقف نداره کلا اونجا راحتید ولی وبلاگ شما داره که به سقف وبلاگ خودتون رحم کنید لاقل :))
    پاسخ:
    وبلاگِ من اولین وبلاگِ بدون سقفِ بیانه خانم :/ کجایید شما :// چ فکر کردید؟؟ :)))
    اینقدر که مامانا سعی در بلند قدی ما دارن...مامان نردبونه نداشته:/
     :))
    دیگه کیبوردو قسم ندین ..فشارم میوفته:)
    پاسخ:
    :)))
    بفرما آب قند :)))
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • خدا شادت کنه که روح این بلاگر خسته و فرسوده از شدت مقاله نوشتن اونم سه روز پشت سر هم و بدون وقفه رو خوشحال نمودی :)))))))))) بسی خندیدیم و مطابق طبع همایونی واقع شد :))))
    پاسخ:
    خیلی هم عالی : ))
    همیشه به شادی و اینا
    مری :)))

    به ما هم همه‌ش گفتن داری قد می‌کشی...داری قد می‌کشی. ولی همون لوبیایی که بودیم موندیم :|

    پاسخ:
    والاع :))

    دلتونو خوش میکردن حال کنید :)))
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • ماشاالله چه قد و بالایی!
    پاسخ:
    :))))
    بله بله
    سلامت باشه :))))
    پاسخ:
    زنده باشید : )
    بچه انقدر قد نکش خو ! مامانت خسته شد:دی
    پاسخ:
    چششششم :)))
    نه والا..
    هر چه قد بلند تر, دسترسی به بالای کابینت ها و تمیز کردن اونا راحت تر  p:

    پاسخ:
    :| :)))
    همینم خیلیه
    به سلامتی چند کیلومتر شده؟^^
    پاسخ:
    هنوز کیلومتر نگرفتم :)))
    ://// منم مامانم میگفت داری بلند میشی:// بعضا هم میگفت امروز زیادی ورزش کردی:دی!
    پاسخ:
    :))))