Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

زندان نه! اتاقِ فکر!

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ق.ظ
به فلسفه ی اسلامیِ زندان که نگاه میکنم، بیشتر شبیهِ یک پاداش است تا مجازات؛ البته اگر طبقِ اصولِ آن پیش رود!
زندان، علی الخصوص سلول انفرادی، میتواند بدل به اتاقِ فکری شود که ما را درگیرِ خودمان کند. تنها خودمان! نه دختر همسایه و تیپ و قیافه اش و نه رفیقِ چندین و چند ساله مان و خراب کاری های همیشگی اش که طبق معمول پشتِ پست و پولِ پدرش، شبیهِ ریزگردِ تنهایی در گرد و خاکِ هوای اهواز است! هیچ کدام از این حواشی برایمان مهم نیست و فقط و فقط به خودمان و اعمال و تفکراتمان فکر کنیم و آن ها را سبک و سنگین کنیم! 
دوری از اجتماع را هم یکی دیگر از سختی ها و مجازات های زندان میشمارند که به نظرم، در حالِ حاضر و با اجتماعِ کنونیِ جهانی، دور بودن از چنین جوامعی امتیاز و نوعی آپشن محسوب میشود که میتوان در زندان به آن رسید و چند صباحی به دور از جمعی دروغگو و دغل باز و احمق زندگی کرد و نفس کشید! البته که همیشه استثنائاتی وجود دارند که در کل گم میشوند!
زندان نوعی پل برای رسیدن به خودِ حقیقی و فطرتِ پاکمان است؛ جایی که میشود با غرق شدن در خودمان، به خدایمان رسید! 
وجود چنین زندان و سلول انفرادی ای را در خانه یمان لازم میدانم! انباریِ تنگ و نمور و تاریکمان مکانِ خوبی میتواند باشد ; )
  • ۹۵/۱۱/۱۴
  • Neo Ted

نظرات (۲۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
میخواهی از زندان بدانی ؟؟ 
*** ** * **** ****** **** . زندانی که تو گفتی در عالم خیال جای قشنگی بود . :)
پاسخ:
خوشم نمیاد بحث سیاسی بشه زیر پستی که ربطی به سیاست نداره.
ممنونم ازت :)

سیاست نیست . حقیقت کشورته . روز هاییه که رنگ واقعیت داشته . الان از دور شبیه فیلم شده باورمون نمیشه . 
فکر نکن زندان جای خوبیه که توش راحت باشی . از احمق ها دوری . واقعیت ها رو نپوشون . ی

پاسخ:
حقیقت والاتر از چیزیِ که امثال من و تو درکش کنیم! تمایلی به بحث سیاسی کردن ندارم : ) ولی حرف زیاده!  بیخیال ;)

حقیقت در گذشته مرده . مگر اینکه تو دوباره بخوانی اش . 
پاسخ:
حقیقت ابدیه! نمیمیره! یه سریا کورن نمیبیننش فقط!
بیخیال :))
اوهوم..فکر خوبیه
البته فکر نکنم تنها باشیم، یه سری جانور از جمله سوسک و موش هم هستن اونجا!
پاسخ:
تعامل با حیوانات رو بهت سفارش میکنم فرزندم!
امروز خیلی به این زندان تنگ و نمور احتیاج داشتم...
جایی که فقط خودم باشم و خدام.
هیچکسو نبینم، هیچ صدایی رو نشنوم...! ولی دریغ از یه ساعت تنهایی!

+ از خونه های ۶۰_۷۰ متری الان چه انتظاراتی داریناااا :/
پاسخ:
عخخییی
میرفتید تو حمام :)))
خب زندان می تونه همین اتاقِ من باشه وقتی یه گوشه اش میشینم و به اشتباهاتم فکر می کنم! وقتی برای همه ی اتفاقاتِ زندگیم به دنبالِ مقصر می گردم و سعی می کنم انگشتِ اتهام رو به سمتِ دیگران بگیرم! ولی یک آن که به خودم میام متوجه میشم مقصری جز خودم نبوده!
خوبیِ این زندانِ تنهایی، درکِ مسائلیه که مدت ها از فهمش عاجز بودیم! و نهایتاً به این می رسیم که هر کجا از خدا غافل شدیم بدجور  در بیراهه ی وجودمون گم شدیم!

+ خرس ها هم توی انباریِ تنگ جا میشن؟! :|
پاسخ:
درود بر شما!

+ خرس ها مگه چشونه؟؟!! ما همه تناسب اندام داریم خانم!
مشکوک میزنیا:دی
سابقه داری داخان؟
:دی
پاسخ:
به کسی نگو فقط!
  • دچــ ــــار
  • یه نفر میگفت توی زندان 400 تا کتاب خونده :)

    http://fiish.blog.ir/post/43
    پاسخ:
    درود ب شرفش!
  • شازده کوچولو
  • مشکل زیرزمین فقط در اینه که بریم توش خودمونو حبس کنیم، روزی سه وعده غذا نمیدن بهمون. :|
    وگرنه من حتماً استقبال می کردم! :دی
    پاسخ:
    تو ک قابلیت رشد و نمو یافتن با اکسیژن داشتی کذاب!
  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • یه جایی خوندم کسی که زندانو ساخته واقعا باهوش بوده چون میدونسته برای ادما بدترین مجازات تنها گذاشتنشون با وجدانشونه...
    پاسخ:
    ریا نشه ولی من گفتم اینو ;))
    زندان ینی تنهایی با خودت که معمولا هیچکس تحمل نداره مدت زیادی با خودش تنها باشه...ولی خوبه گهگاهی با خودمون تنها باشیم لااقل یکم به کارا و رفتارامون فکر کنیم..
    + متن جـــالبی بود:)))
    پاسخ:
    همین دیگه! خودمونو نمیتونیم تحمل کنیم! 
    + قابل نداشت :)
  • منِ ناشناس
  • زندان خیلی وحشتناکِ وفقط تو تصورات ذهنی شایدزیادسخت نباشه.
    شمافرض کن یک ماه تو اتاق خودت زندانیت کنند.چه حسی داره؟
    پاسخ:
    وحشتناکه چون توان کنار اومدن با خودمونو اعمالمونو نداریم!
    حالا چرا عصبانی می شید؟! :|
    ببخشید خب...
    پاسخ:
    حقش بود خرخره تونو بجوم :)))) ما خرسا به تناسب انداممون حساسیم!
    :))
    :|
    حساس بودن تون مستدام :)
    پاسخ:
    باشد :))

    شوخی کردما! به دل نگیرید واز نفرین کنید کتلت شیم!
    سلام آقای تد
    من خریت کردم اون پسته دیالوگه هفته ی شما رو نه تنها خوندم بلکه اجراییش کردم :"-)
    نمیدونین چ فضاحتی شد تهش...
    قسمتای قابل انتشارش رو تو پست "کجا میخای بری آخه" وبلاگم گذاشتم.
    :-))
    دوست داشتین بخونین حس کردم باید براتون جالب باشه ببینید ماحصله تفکراتتون چیه :-)))
    پاسخ:
    سلام
    یا خودِ خدا! :))))
    الان میام :)))
    :))
    نفرین های من گیرا نیست...
    پاسخ:
    :)))

    [پس از پرتابِ چند عدد بالش و لیوان و چک و لگد، نامبرده یاد گرفت دیگر از این لوس بازی ها در نیاورد و از کرده ی خویش نادم گشت]



    از:words-gray.blog.ir


    اصصصصصصلا نگام ب این تیکه نیفتاددددد دیشب ساعت سه خوندم تو خاب و بیداری بودم قسمت بوده ک نخونم
    :-)))))))))))))
     دلتون شاد یا علی
    پاسخ:
    :)))))
    دقت کنید خب
    یا حق
  • آندرومدا :)
  • چقد اون عکس حال مَنِت قشنگه :'] 
    پاسخ:
    قابل نداره
    حیف ک حالِ منه :)) وگرنه میدادم بهت
    زندان وحشتناکِ!
    تنهاییِ ارادی خیییییلی خوبه ها!کلییی وقت تنها باشی اصن!ولی تنهایی اجباری عذاب آورِ!شاید نباید میفگتی زندان باید میگفتی تنهاییِ مطلق:)
    پاسخ:
    زندان از لحاظ فلسفیشو میگم! 
  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • جدا؟اینجا خوندمش یعنی؟؟D: 
    چه جالب!! یادم نبود کجا خوندمش میدونستم تو یه وبلاگ بود فقط D:
    اتفاق بامزه ای بودا!
    پاسخ:
    شوخی کردم بابا :))) اینو یکی از شخصیت های معروفِ جهان گفته ک یادم نیست کی :))
    دانشمندان هم مردن . ولی ابدی هستن .
    و این ما هستیم که ابدیت رو میسازیم . اصلا ابد با بودن انسان معنی داره . 


    پاسخ:
    : )
  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • :|
    باید به جرم منجرف کردن اذهان عمومی ببرنتون همین جایی که درموردش میگید و براتون جالبه 😒
    پاسخ:
    شوخی بود خب :|
  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • کامنت منم جدی نبود خب!
    D:
    خواستم لحنش تاثیر گذار باشه( آیکون عینک دودی برچشم و دست در جیب)
    پاسخ:
    متحول شده و انقلابی در وی منفجر گشت!