Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

باران چیست؟!

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۱۰ ب.ظ

باران چیست؟! ریزشِ قطراتِ اشک هایی که هشت میلیارد انسان، گاهی اوقات، توانِ ریزششان را ندارند! 

باران چیست؟! نمادِ رحمت و مهربانیِ خداوند که شاملِ حالِ همه ی آن هشت میلیارد انسان میشود!


شاید حرفم علمی و منطقی نباشد؛ ولی من به آن ایمان دارم و گاهی ایمان، حد و چارچوب های منطق را به رسمیت نمیشناسد و حرفم این است که باران همان قطراتِ اشک و بغض های زندانی شده در قفسه ی سینه یِ انسان هاست که از آسمان میبارد و از آن جهت نمادِ مهربانی و رحمت است که اگر خداوند این قطراتِ اشک و بغض ها را از درون انسان ها بر سرشان جاری نمیساخت، نسل کشیِ عظیمی در جهان رخ میداد که دلیلش، خفگی بر اثرِ بغض و اشک های دفن شده بود! 

همه ی ما این بغض و اشک های دفن شده را داشتیم و داریم و میدانیم چقدر تحمل کردشان سخت است؛ ولی من ایمان دارم اگر لطف و مهربانی خداوند نبود، زنده از زیرِ فشارِ این حجم از بغض و درد بیرون نمی آمدیم! 


باران چیست؟! ریزشِ اشک های دفن شده در قفسه ی سینه ی انسانِ ضعیف، از ابرِ بی مرزِ مهربانیِ خداوندِ کریم.


حال شما بگویید؟! باران چیست؟!

  • ۹۵/۱۱/۱۰
  • Neo Ted

نظرات (۳۷)

واسه همینه وقتی میباره حس خوبی دارم
پاسخ:
اوهوم : )
مگه غیر اینه؟!
اشک هایی که توان ریزشش را نداشتیم...
پاسخ:
نه والا
چرا میزنید؟ :))
منکه چیزی نگفتم خانم ;( :)))
باران، ریزشِ همه ی عرق هایی ست که برای موفقیتش ریختم!
باران، ریزشِ همه ی اشک هایی ست که پس از شنیدنِ جمله ی "خدا به آدم عقل و اختیار داده! مجبور نبودی!" ریختم!
باران، دستانِ مهربانِ خداست که باعث میشه زیرش کسی متوجهِ اشک هام نشه!
باران چیزیه که الان داره می باره :)
پاسخ:
: )
ممنون بابت جمله هاتون
منو چه به زدن خرس:) والا:)
پاسخ:
با حرفتون کتکم زدین دیگه :)))
  • آندرومدا :)
  • باران تویی به خاک من بزن 😂 =| =\ سواله آخه؟ بارون بارونه دیگه. همونکه یه بار نشد دهنمان را چونان کروکودیل نگشاییم و اندرون دهانمان فرو برود :) بس شاخ و فلسفی و منطقی :]
    پاسخ:
    :/ :\ |: :)))))
    کلأ بهت نیومده پست فلسفی و معنوی بخونیا!
    عذاب وجدان:(
    پاسخ:
    شوخی :))
    کافه  رو چرا  تعطیل کردید باووو
    ما  قهوه  خونمون  اومده پایین !‌
    پاسخ:
    باز میشه دوباره :)
  • بلاگر آرام
  • باران،
    برای دل تو می بارد،
    گل بهانه ست...

    از پست های وبلاگ قدیمیم :(
    پاسخ:
    چه قشنگ
    تحلیل نویی هست و در عین حال جالب و بنظر من این تحلیل صرفا بعنوان یک متن ادبی و تفسیر و تجربه های یک شخص قابل پذیرش است ... در کل خوشم اومد ، هر اونچه که تلنگر تفکر و تامل بزنه جذابه :)
    پاسخ:
    چه تأکید و اصراری ورزیدین :)))

    تشکر!
    پوشش برای چچهره گریان:))
    پاسخ:
    عخییی
    یه نگاهی به کامنتم انداختم... دیدم مشمولِ بندِ دوِ نصیحتِ بلاگر طورم میشه!

    اگه بخوام به دور از احساساتِ شخصیم بگم... باران که می باره میشه گفت یعنی خدا هنوزم به بنده هاش امیدواره...
    قشنگیِ بارون به اینه که خدا برای خنداندن شاید حتی فقط یک گل، آسمان رو به گریه می اندازه...
    همچین خدایی اونقدر رئوفه که وقتی بهش بگی حوّل حالنا الی احسن الحال  بهترین ها رو برات رقم بزنه تا بهترین ها رو تجربه کنی :)
    پاسخ:
    اوه :))
    چه مسئولیت پذیر و دقیق و اینا :)) 

    خیلی هم بهتر : )
    بارونو نمیدونین چیه!؟ 
    نچ نچ نچ
     همینی که الان داره به صورت رگباری میباره 😂


    +جلفم خودتونید😛
    پاسخ:
    من میگم یه وقت سلول های خاکستریِ مغزتون بهشون فشار نیاد؟ :/ 
    :))))

    + خاع :))
    الان قشـــــــــــــنگ متوجه شدین یا بیشتر راهنمایی کنم؟ :دی
    پاسخ:
    اصن رفت تو کنهِ وجودم :)))
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • نمی‌دونم!

    شاعر می‌فرماد: کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما شاید این است که در افسون گل‌سرخ شناور باشیم.
    در جمله‌ی اول و دوم بجای گل‌ سرخ، باران را جایگزین می‌کنیم، ودر جمله‌ی دوم بجای افسون، آرامش :))

    پاسخ:
    با تشکر :|


    @هلما...
    کیلویی نظر میددی؟:دی
  • شازده کوچولو
  • یاد یه جمله ای افتادم که خیلی ارسال میشه برام، آخرش اینجوری تموم میشه: ... خدایی که آسمانی را می گریاند تا گلی را بخنداند.

    جمله ی افتضاحیه به واقع. اون بخش «آسمانی را می گریاند» یه جوریه انگار نعوذبالله خدا چقدر ظالمه که به خاطر یه مخلوق کوچیکش، اشک یه آسمونو درمیاره. :/

    ربطی نداشتا، ولی توی دلم مونده بود، نمی شد نگم!
    پاسخ:
    خفه میشدی ینی؟ ;)))
  • شازده کوچولو
  • ئه! من الان دیدم توی کامنتا مشابه این جمله نقل شده. :|
    خانم «حوا» منظوری نداشتما! :/
    پاسخ:
    نه دیگه
    مشخص بود داری تیکه میندازی :))))
    جنابِ شازده :/
    دیدتون رو به جملات عوض کنید :|
    پاسخ:
    دعوا دعوا سرِ شیشه مربا :))))
    چکِ اول مفت :))))
    خدا بخاطر یه مخلوق کوچیک خیلی کارا میکنه جنابِ شازده... خیلی کارا...

    جمله ی افتضاحیه  :/
    پاسخ:
    واقعأ من بجاتون بودم کتکش میزدم :))))
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • یاد طرحی افتادم که میگفت:
    باران آبرویم را خرید
    شبیه مردی که گریه نمی کند
    به خانه برگشتم...

    +و سلاحه البکاء
    پاسخ:
    چقدر قشنگ 

    + معنیشو میشه بگید یا برم بپرسم؟ :/ ندانستن هم ک عیب نیست!
    Bahar*alone@ 
    حالا مثلا میخاستم یه سخنرانی گوهرباری انجام بدم یا کامنتم ضروری بود بیان اصلا نمیفرستاد ، حالا چندتا چندتا میفرسته ...
    لطف بیانه :)
    میگما!!! تو که قد بلند و لاغری، چرا آواتارت کوتوله و تپله؟!! :/
    الان عکستو گذاشتی احساس غریبی میکنم!! :))
    پاسخ:
    زاویه شه خب
    اینجوری گرفتم ریا نشه :)))) اینجوری متواضعم :)))
    برش دارم؟! دیگه غریبی نکن :))
    نه واسه چی برداری؟؟؟؟
    میگم یعنی چقده فرقه بین تو و آواتارت!!!
    برعکس من و آواتارم!! ^__*
    پاسخ:
    برداشتم دیگه[ضجه و مویه نمود] :))))
    الان ینی شبیهی به آواتارت؟ :)) من اونو شبیه آبجی کوچیکه میبینم :))
    آواتارت... منظورم همین خرسه‌س!!! آواتاره دیگه؟!!
    پاسخ:
    بلی :))
    عه اون گوشه هه شمایین؟؟ دو روزه لای کامنتا یه چیزایی میخونم با خودم میگم چی میگن اینا :)
    پاسخ:
    کدوم؟؟؟؟؟ :)))
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • یاد آهنگ چارتار افتادم
    باران تویی به خاک‌من بزن...
    پاسخ:
    حق دارید
    ای بابا شبیه خودم ببین!!! :)))
    نه خب شبیه که نیس!! ولی شما فک کنین هس!!! مرامی!!! ^__*
    پاسخ:
    عهههه
    چه قدرررر شبیییهه :)))

    ^__^
    پاسخ:
    : )
  • ✿دخترے از تبارِ غرور✿
  • بارون رحمت خداست اما وقتی میباره خیلی دلم میگیره:(
    بارون و هوای بارونی برام یادآور خاطراتی هستن که یه وقتی خیلی دوسشون داشتم و به خاطر همین بارون رو برخلاف خیلیا دوست ندارم...
    پاسخ:
    امان از خاطرات...
  • یا فاطمة الزهراء
  • باران گریه امام زمانمه وقتی می بینه من به عنوان یه مسلمان انقد آدم بدیم :|
    پاسخ:
    خب بد نباش خواهر :/ ;)))
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • فرازی از دعای کمیله
    اون آخراش تقریبا
    حضرتِ امیرِ جان خطاب به خدا میگن:
    الهی ارحم من راس ماله الرجاء و سلاحه البکاء
    یعنی خدایا رحم کن به کسی که نهایت داراییش امید به توعه و تنها سلاحش گریه
    :)
    پاسخ:
    چقدر خوب که گفتید
    ممنونم
  • خاتونِ گیس گلابتون...
  • خداروشکر، قابلی نداشت :)

    نه میلیونشو هم بدید به مستر سخی شون :))
    پاسخ:
    :))
    هیچی کلا ، من اینروزا یکم بخاطر درگیریای زیاد گیج میزنم :))
    پاسخ:
    مشخصه اصن ;))
    آخی... عکسِ همون دخترتونه یا یه دخترِ دیگه هم دارید؟! :)
    پاسخ:
    یکی دیگه س :))
    نه حواسم هس :دی
    پاسخ:
    :))
  • عاشق بارون ...
  • باران عشق من است نقطه. :دی
    پاسخ:
    بح بح
    خیلی هم کامل
    باران توییی به خاک من بزن ...دیری ری رین ری رین ری
    موسیقیش فراموش نشه:دی

    ولی هنوز نفهمیدم اون توإ کیه:))
    پاسخ:
    لوس و جلف :/ داغان :)))