Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

بیا بیا!

شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ
شاعر میفرماد:

با من بیا
دختر شاه‌پریا
از من دور نشیا
به کسی نزدیک نشیا
تازه‌گیا یکمی مشکوکیا
میگم بهت کجا میری
میگی همین نزدیکیا
بیا بیا
تو فکر منیا
تو فکر یکی دیگه
بگو تو فکر کیا
بیا بیا بیا
نری با کسیا
من عاشق ِ تو شدم
قول بده عاشقم باشیا

با من بیا
دستمو بگیریا
همه با من ببیننت
رغیبا بشن رو سیا
بیا بیا
بی من جایی نریا
من تورو دوست دارم
منو دوست داشته‌باشیا
بیا بیا
تو فکر منیا
تو فکر یکی دیگه
بگو تو فکر کیا
بیا بیا بیا
نری با کسیا
من عاشق ِ تو شدم
قول بده عاشقم باشیا



در ادامه میخوام این شاهکار رو تحلیل و تفسیر کنم!
در ابتدا خطاب به معشوقه اعلام میداره که فلانی! بیا! یعنی هنوز جا و مکان و پوزیشنِ مقصد معلوم نیست! مصرع بعد مخاطب رو کفیده میکنه با پرده برداری از معشوقه ی داستان! اونجا که معلوم میشه طرف دخترِ شاه پریاس! اینجا نقطه ی عطفِ ابتداییِ قضیه س!
بعد با یه حالتِ اخطار طور به دختر
 شاه پریا که گویا داشته اشتباهی میزده میگه: فلانی! از من دور نشیا! به کسی نزدیک نشیا! اینجا داره میگه منطقه؛ خطرناک بوده و احتمالِ قاپیدنِ دختره شاه پریا وجود داشته! در بطنِ قضیه داره غیرت و ناموس پرستیِ عاشق رو میپاچونه تو چش و چالِ مخاطب!
یکم بعد متوجه میشیم عاشق مردی شکاک و بی اعتماده! تازه بعدش یکم خشن هم میشه و با یه حالتِ چپ چپ نگاه طور میگه: هوووی! دیروز اومدم خونه نبودیا! راستشو بگو کجا رفته بودیا! دارم بهت میگم بگو کدوم گوری میری داغان! اینجا احتمالِ درگیریِ فیزیکی هم بود! ولی بخیر گذشت خدا رو شکر!
در ادامه دختر شاه پریا میپیچونه و میگه: جای خاصی نرفتم! به خدا رفته بودم پاساژخونه خرید کنم! 
بعد عاشق دختر شاه پریا رو خطاب قرار میده و چهارتا انگشتشو میچسبونه بهم و عقب و جلو میکنه و میگه: بیا بیا! ولی یادت باشه با کسی نریا! من مثلِ عقاب حواسم بهت هست! یهو تو این شرایطِ حساس هوس میکنه ابراز علاقه داشته باشه به دختره شاه پریا و میگه: من عاشقتما! جالبه که قبلش بهش گفته قضیه چنگیز، پسرهمسایه تون چیه هی بهش فکر میکنی داغان!!؟؟ تکرار نشه ها! 
دوباره میگه بیا! بازم بیا! همیجور میایه و داستان تموم میشه!
 بح بح به این نبوغ و خلاقیت در ترانه سرایی!
درود به این عاشق و معشوق که گویا به شدت اهل دل بوده و برو بیایی داشتن واسه خودشون! 
دیگه عظمت و جذابیِ عاشق رو خودتون دریابید که دخترِ شاهِ پریا دنبالش افتاده و هی عاشق واسش بیا بیا میکنه و دخترِ شاه پریا هم هی میایه و هی میایه دنبالش! در این حد پیگیر!

+ ترانه ی یکی از آهنگ های آلبوم جدیدِ یکی از معروف ترین خواننده های مملکت بود! فیض بردین خدایی؟! ;)
  • ۹۵/۱۰/۱۸
  • Neo Ted

نظرات (۴۸)

نمیدونم واقعا میخونن یا الکیه ؟!!

انقد شعرای بی محتوا زیاد شده که بین پلی لیستم به ندرت اهنگ جدید میشه پیدا کرد ...
پاسخ:
مجوز دار هم بود خیر سرش! 

واقعا متاسفم!
الآن این آهنگ بود؟ خوب آهنگشو میزاشتی فیض ببریم :|
پاسخ:
نه پس! نقاشی بود :/ هار هار هار ;))
دیگه اونجوری زیاد فیض میبردی فیوز میپروندی :))
  • نَـــنِــه قَمَـــــر
  • به همین برکت فک کردم شعرو واسه رویا نوشتی :||
    همینطور با حالت پوکرفیسی میخوندم تا رسیدم به "در ادامه" 
    شاد گشتیم D:
    پاسخ:
    حق داشتی :))
    خوشحالم : )
    تد کورد که نیستی؟
    پاسخ:
    چطور؟
  • پرتقالِ دیوانه
  • باید برای این شاعرمون آهنگه بیا بیا که شدم در غم تو شیدایی رو بذاریم و همینطوری که داره آهنگ پخش میشه با یه شلیک به پاش
    سپس به شکمش
    و بعد به سرش
    خلاصش کنیم
    ملت در ترقی معکوسن:/
    توصیفاتت رو دوس داشتم مشت محکمی بر دهان شاعر زدی :دی
    پاسخ:
    خجالت بکش پرتقال
    حیفه شیدایی نیست بذاریش کناره این داغان؟؟
    این توهین ب محسن خان رو چجوری برمیتابی؟؟ ;))

    لطف داری! باشد ک رستگار گردد!
    یکی پرتقال رو بگیره :|
    با این تفکرش پتانسیل جای بغدادی گرفتنو داره :دی
    پاسخ:
    عصبانیتش به جاس متین! ;)
  • پرتقالِ دیوانه
  • @متین
    مراقب خودت باش وگرنه بچه ها رو خبر میکنم بیان بندازنت تو کانال آب
  • پرتقالِ دیوانه
  • نگفتم بذاریمش کنار این داغان که
    گفتم براش با ولوم بالا پخش کنیم که چشماش از حدقه بزنه بیرون و درس عبرتی باشه برای آیندگان
    پاسخ:
    پس خوشبختانه سوتفاهم بود ;)
  • پرتقالِ دیوانه
  • این قضاوت نا به جات رو چگونه برمیتابی؟:دیییی
    پاسخ:
    با همون آیینه هه ;)))
  • گلبول سفید
  • بذار ببینم! :-؟

    ایب نم اب
    ایرپ هاش رتخد
    ایشن رود نم زا

    دقت کردی برعکس که بخونی معنی دار و مفهوم تره؟! 
    پاسخ:
    :))))))
    کبدت سرویس :)))
  • پرتقالِ دیوانه
  • @گلبول
    زود وبلاگتو درست کن به جا این حرفا -_- دِهَه:)
  • گلبول سفید
  • وجداناً این شاهکار کدوم مغز متفکریه؟ :|
    پاسخ:
    میم.الف ;))
  • گلبول سفید
  • ئه سلام پرتقال! [آیکن نادیده گرفتن تِد]
    خوبی؟ خوشی؟ سلامتی؟
    یه یک هفته ای زمان می بره!
    پاسخ:
    راحت باشین
    تعارف نکنین :/ 
    :))
  • پرتقالِ دیوانه
  • سلام به روی سفیدت :دی
    خوبم خوشم سلامتم
    کم کاری میکنی دیگه
    هی کم میذاری از تایم کاریت هی کار میافته عقب
    دو روز دیگه باید درست شده باشه
    ختم کلام
    پاسخ:
    اهم اهم
    یا الله :)) اعلام حضور و جذبه و ابهت :))
  • گلبول سفید
  • تغییرات اساسی میخوام بدم آخه! شاید بخوام اسم و آدرس وبمو عوض کنم :|
    پاسخ:
    :/
  • آندرومدا :)
  • از عنوان در یابیدم اهنگ چاوشیه =| نگو عباس قادری بود...شایدم جواد یساری... همیشه این دو تا رو باهم قاطی میکنم ولی به احتمال ۹۰درصد عباس قادریه ^^
    پاسخ:
    :))) دفعه آخرت باشه از این فکرا کنی :))) چاووشی؟؟ :/ عباس؟؟ :/
    این داره اینجا حیف میشه
    من نگرانم این همه ذوق و نبوغ داره هدر میره 
    :|||
    پاسخ:
    منم نگرانشم :))
  • گلبول سفید
  • میگم این تِد چرا یخچالش خالیه؟ بگرد ببین تو کابینتا تخمه ای چیزی هست؟ :/
    [آیکن سوت]
    پاسخ:
    شرمنده تو رو خدا :/ 
    یه کندوی عسل بود ک
    کابینت سومی
    بالاش :/
  • آقای سین
  • بنده خدا شاعرش مواد رو همراه با آلوچه مصرف کرده ذهن نامبارکش ریخته به هم...

    سعدی کجایی ببینی چه بر سر ادبیات ایران زمین آورده اند!
    پاسخ:
    بهش نساخته یحتمل ;))

    هیییع!
    اصن کمر آدمو خم میکنه این حجم عظیم معنی و مفهوم:/

    پاسخ:
    عاخ کمرم :))
  • پرتقالِ دیوانه
  • من بی اجازه سر یخچال مردم نمیرم :دی
    پس منتظرِ فرستادن آدرست هستم :)
    پاسخ:
    پرتقال با فرهنگ ;))
    :D
    دهنه شاعر سرویس :D

    قول بده عاشقم باشیاا :D
    پاسخ:
    سرویس چیه؟؟ مؤدب باش! بگو دهنش صاف :)))
  • پسته خانوم
  • استاد ببخشید میشه بیت زیر رو تفسیر ادبی کنید؟
    از بلاغت و شیوایی کلامتون بهره ببریم...
    در این درگه که گه گه کُه، کَه و کَه کُه شود ناگه
    مشو غره به امروزت که از فردا نِه ای آگه
    پاسخ:
    اینو باس خصوصی تفسیرش کنم واستون :))) 
    @تد هیچی، کورد هستی یا نه؟

    @پرتقال @تد آقا یه شاعر و خواننده ای یه گوشه نشستن واسه خودشون چرت می گن و چرت می خونن، چرا عصبانی میشین؟

    @پرتقال باشه ببخشید اصن پتانسیل جای بغدادی گرفتنو نداری، خوب شد؟
    پاسخ:
    شاید اجدادم بودن :))

    بابا رو مخمه اینجور ترانه ها!
    احسنت... عجب تفسیر دقیقی...
    فکر کنم خود شاعر هم حین سرودن به این نکات توجهی نداشته!

    کلا با خوندن این مدل شعرا محو شدن در افق رو به همه چیز ترجیح میدم!
    پاسخ:
    قابل نداشت :))

    کار خوبی میکنید :)) افق انتهای وبلاگ، سمتِ.چپ، در
     سوم :))
    :)))
    خوشمان آمد.
    پاسخ:
    خوشحالیم!
  • یادداشت های روزمرگی
  • سلام
    چه خزعبلاتی با عنوان ترانه به گوش مردم تقدیم می شه!! بعد اونوقت نسل گذشته خوانندگان به خاطر یه کلمه اینور اونور کلی باید عذاب می کشیدن.. یا حتی باید قید ترانه مورد دارو می زدن. راستش من خیلی خواننده های جدید رو نمی شناسم.. یعنی اصلا نمی شناسم. همچین گفتین معروف گفتم کی هست.. یه جوون بیست و چهار پنج ساله اس دیگه!! معروف یعنی ناصر عبداللهی خشایار اعتمادی محمد خاکپور سعید شهروز سعید پورسعید شادمهر رضا صادقی و سه تا محسن ها..که البته من از هیچ کدومشون هیچ ترانه ای رو گوش نکردم. منظورم محسن هاستا.
    پاسخ:
    سلام

    متاسفانه خیلیا معروفن که نباید باشن! یکیش همین!
    محسن که فقط چاووشی! یه دونه س!
  • پرتقالِ دیوانه
  • @پسته
    در این دنیا که هر زمان کوه کاه میشود و کوه کاه(بعضیا ارج میگیرن و بعضیا بی ارج میشن)
    به موقعیت امروزت مغرور نشو که از آینده خودت خبر نداری

    میدونم از تد پرسیدیا ولی من عاشق این شعرم دلم میخواست خودم بگم تفسیرشو:دی
    پاسخ:
    پرتقال فضول :/ :)))
  • پرتقالِ دیوانه
  • @متین
    کرد واو نداره :دی
    عصبانی نیستم :))))
    اصن بغدادی رو هم نمیشناسم:دی
    پاسخ:
    واو داره اتفاقا!
  • پرتقالِ دیوانه
  • @پسته
    اون دومی باید باشه کاه کوه :دس
  • شازده کوچولو (گلبول سابق!)
  • نه بابا، تِد! نرفتن پرتقال سر یخچال از فرهنگ نیست، از ترسه! می دونی که، یخچال در واقع سرد خونه ی میوه جاته! :دی
    کندو؟ :| تِدی، «وینی پو» نیستی که! :دی

    پرتقال! تغییر آدرس وب رو روی همون وبلاگ اعمال کردم، ببین!
    پاسخ:
    :)))))
    کندو جز غذاهای اصلیه ماس :/ 
  • پرتقالِ دیوانه
  • @شازده کوچولو
    چی میگی شازده؟ من پناهگاهم یخچاله:))

    +تو اون گلبوله دیگه نمینویسی یعنی؟
  • پرتقالِ دیوانه
  • آهان قاعدتا نه چون کلا آدرسو عوض کردی

    +ببخشید تد. راه ارتباطی دیگه ای نذاشته این شازده که اطلاعات بگیرم ازش :/
    پاسخ:
    تعارف نکن! راحت باش :/ :)))
    بسی فیض بردیم 
    اصن من الظلمات الی النور شدیم :))) 
    پاسخ:
    حق دارید وجدانا :()))
    @پرتقال چرا کورد واو داره، تورک هم واو داره، تازه بلوج هم واو داره :| باورت نمیشه اگه بگم تورکمن هم واو داره! فقط لر و عرب واو ندارن :دی فارس هم که مظلوم یه گوشه نشسته واوش کجا بود؟
    د منم همینو میگم عصبانی نیستی اینجوری میگی عصبانی بشی چیکار میکنی؟ خخخخ :دی

    یعنی خداشاهد فکر کردم یه ترانه رو برداشتی دستکاری کردی که بخندیم.
    خدایی این آهنگه یه آلبومه؟
    آخ آخ آخ داریم کجا میرسیم.
    هنگیدم
    پاسخ:
    :)))))
    خداییش مجوز هم داره :)))

    @
    دیدم همه کامنتا@دارن منم گذاشتم..چیه هان؟؟:))


    میگم محتدلل(تد تحلیل کننده)میشه اهنگ مورچه رو هم جزءلیست تحلیلات بزاری؟:دی
    پاسخ:
    @ اینم خز کردی رفت :)))))

    باید فکر کنم و برنامه هامو چک کنم :)))
    مهم اومدن بقیش همش حرفه : )))))))))))
    پاسخ:
    :)))))
    اونی که گفتین آدرس در خروجی نبود احیاناً؟!  -_-
    پاسخ:
    اون سمتِ راست بود :))) 
  • پسته خانوم
  • :|

    پاسخ:
    :/
    :)))
    همون تحلیلِ پرتقال خوبه دیگه :/
  • پسته خانوم
  • @پرتقال 
    از لطف بی کران شما ممنونم، پوستتون شفاف و پرک های درونتون پر آب باد:)

    آقای تد!
    مسئولیت پذیر باشید:|

    پاسخ:
    چشم :))
    دوست دارم هروقت میام اینجا یه پست جدید باشه تد جان
    پاسخ:
    امرِ دیگه ای نیست؟ ;)))
    خب اگه بشه و سوژه ای باشه ک بنویسم حتما!
    نه عرضی نیست مرسی.
    یه سرم بزن اون ور اگه دوست داشتی
    پاسخ:
    شوخی کردما :)) وگرنه باعث افتخاره منه : )
    رمزیه مطالبت :|
  • پرتقالِ دیوانه
  • @پسته
    شما هم هر روز گران تر و ارزشمند تر بشید :دی
  • پرتقالِ دیوانه
  • @متین
    نه دیگه در اشتباهی
    لور هم واو داره :/

    😂😂😂😂شیطونه میگه برم لینک پست و  دایرکت بدمش و بر فرض محال بیاد پست و کامنتا رو بخونه.خوانندگی و میبوسه میذاره کنار:دییییییی!
    پاسخ:
    :))))
    عالی میشه خداییش :))
    خبر رسیده مه سعدی و حافظ تو گور در ویبرن!
    فاضل نظریم تشنج کرده!(دور از جونش البته)
    پاسخ:
    :))))
  • خانومِ حدیث ^_^
  • انقد مستفیض شدم که داره فیض از گوشام میزنه بیرون  :دی
    پاسخ:
    نمیری حالا :)))