Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

مخلصِ بیان

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ب.ظ
غرض از مراحمت اینکه میخوام چند کلام درمورد بیان و مسائل مربوط بهش بنویسم! تا حدِ ممکن بی پرده و بدونِ تعارف. مسائلی که بطورِ حتم اکثرتان باهاشون مواجه شدین یا حداقل دیدین! بدون مقدمه چینی و فرسایشِ کلمات و حوصله ی شما بریم سرِ اصلِ مطلب:
1. ماورای زمینی ( خطابِ این حرف ها شخص نیست! یه جریان و گروهه ): یه چیزی رو دقت کردید؟! اگه نکردید کنید! جدیداً مادرِ بلاگْ زارج زارج پشتِ سرِ هم داره درویش و عارف و فیلسوف و حضرت و شیخ و مُلّا میزاد! یعنی شما مادرِ حامله ی بیان رو تصور کنید که وقتِ وضع حملشه و دکتر هم بالا سرش! بعد بچه رو جفت پا بطورِ وارونه از شکمِ مادرِ بیان میکشه بیرون. بچه نه گریه ای نه جیغی نه چیزی، نه میذاره نه برمیداره، دست رو به حالتِ تأسف به پیشانی میده و سر رو خم میکنه و با یه مَن ریش و سِبیل خطاب به دکتر میگه: ( آه طبیب! آه! بوسه بر تیغِ بُرّانَت، ولی با خویشتن چرا؟! بنده که در عالمِ ذَر به پروردگارِ جان خاطر نشان کردم جنگاورِ میدانِ کارزارِ این دنیایِ دون و پَست نیستم! طبیبم! ای حبیبم! چرا ما را در عالمی که مالامال از کوته فکری و دشنام و استهزاء غرقه شده دخول کردی؟! وای بر منِ آشفته حال که خویش را آلوده به بن مایه های گره خورده به بن بست های دون مایه و ژنده صفتِ دنیوی میبینم! خیالِ خام مبر و مپندار که خاموشی ام از بهرِ جهالت است! هیهات من الذت! به نیکی آگاهم پشتِ پرده ی این توطئه ی وهم آلود کیست! حقا که هر آنچه میکشیم، از استبداد مغزی و ظلماتِ سید علیست! آن دیکتاتورِ ... ) بیش از این خسته تان نمیکنم دگه! تهش اینه که شما یه راننده تاکسیِ مُلّای دارای کرسیِ مؤثر در سنایِ آمریکا و مجلس خبرگانِ رهبریِ خودمان رو تصور کن که یه جامِ مِی در دستِ راست و یه بسته سیانور هم تو دستِ چپش داره و مُدام یه سری عبارات و جملاتِ گمنام و عجیب و غریب میگه که تو به عنوان مخاطب فقط میتونی بری تو دیوار محو شی و یا بری تو اتاق یا توالت به بدبختی هات فکر کنی! بابا دوستِ عزیز! ای خفن نویس! ای سنگین! ای فاخر و سرآمدِ گنگ نویسانِ عالم! جانِ ارشمیدس! مرگِ ارسطو! به ریشِ رومی قسمِت میدم! یه جوری پست بذار چهارتا آدمیزاد از کنار وبلاگت رد شدن، یا که نه اصلاً! دستشان خورد به کیبورد هدایت شدن به سمتِ وبلاگت، دو خط مطلب بتونن ازت بخوانن! جوری واسه بقیه کامنت بذار که صاحب وبلاگ و مخاطبانش cpu نسوزونن سر هضمِ کامنتت! انقدر با قلنبه سلنبه نویسی و عارف و فیلسوف و ملّا مسلک مآبانه نویسی دور و خیز نکن واسه دور شدن از خودِ واقعیت! انقدر ادا خرج نکن واسه جلبِ توجه و تعریف و تمجید! یا اصلا سواد و پتانسیلش رو داری! درسش رو خواندی! مردِ حساب یه جوری بنویس یه عمومیتی که اعم از اقشار و طبقات مختلف با سطحِ سواد و درکِ متفاوت هستن بتونن حرفات رو بفهمن! اینکه من یه چیزی رو که خودم بلدم بیام هزار دور پیچش بدم و زر ورق دورش بپیچم و چند تا آرایه ادبی و ایسم بهش بچسبونم که کسی جز خودم نتونه چیزی ازش بفهمه که هنر نکردم! هنر رو کسی میکنه که یه مسئله ی سخت و پیچیده رو به عامیانه ترین شکل ممکن ارائه بده تا بجا چهار نفر، هفت نفر بتونن ازش استفاده کنن! 

2. تتلوییست: یه عده هستن، تخصصِ خاصِ خودشون رو دارن! یعنی بیهوده و بی خاصیت نیستن واقعاً! ولی اکثر مواقع تو پوستِ خودشان نمیگنجن و علاقه دارن تو مسائلی که اندک فهم و سواد و شعوری درِش ندارن، دخالت کنن! مصادیقِ زیادی داره حالا! ولی چیزی که مدِ نظرِ بنده س، دین و مذهب و سیاسته! قصد و نیتشان هم خِیره از قضا! ولی جوری با ندانم کاری و حماقت هاشون به دین و مذهب و نظام و انقلاب ضربه میزنن، که اگه یه دشمن با برنامه ریزی چند ساله اقدام به ضربه زدن به اون مسائل کنه، در اون حجم و ابعاد که اون مدافع و متظاهر به دفاع از دین و نظام و انقلاب ضربه زده، موفق نمیشه! مصداقِ بارزِ کشوریش زیاده! ولی اونی که همه بشناسنش تتلو! هنر و تخصص داشت یه زمانی! محبوبیت داشت یه زمانی! ولی از وقتی درگیرِ مسائلی که بهش ربطی نداشت شد، همه چیز رو ریخت بهم و الآن به یکی از منفور ترین شخصیت های کشور تبدیل شده! مصداق وبلاگی هم زیاده! ولی اونی که اخیرا زیادی داره پفک و چیپسِ پلاسیده میخوره، یه بنده خداییه که تخصص داره مثلأ! یعنی ابتدا قرار بود فقط رو تخصصش مانور بده و خیلی ها هم به واسطه ی همین مسئله تبلیغش رو کردن که کمکی بهش شده باشه! ولی تا دید چند نفر دورش جمع شدن، اونم به واسطه ی تخصصش صرفأ! دور برش داشت و شروع کرد به تولیدِ اراجیفِ احمقانه! شما فکر کن آخرین شاهکارش توهین و گستاخی علیهِ یه بلاگرِ دیگه بود که نسبت به سوء مدیریت و بی فکریِ مسئولین بابتِ مسئله ی سقوط هواپیما نقد داشت! پست زده که: ( دهنت رو ببند! مزخرف و فلان و بهمان نگو فیلانی! اونایی که مُردن، حقشان بود که مردن! تو تقدیرشان بوده اصن! خدا خواسته بابا! به تو چه فلانی! دهنت رو ببند! ای منافق! ای ابلیس! ای منافق! ای معاند! مرگ بر آمریکا! ) و اس قبیل اراجیف که به حسابِ خودش در دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان های امام تولید میکنه! ولی خب داره اشتباه میزنه! بدم اشتباه میزنه! به بدترین شکل ممکن داره به چیزایی که ادعای دفاع ازشون داره ضربه میزنه و حالیش نیست! و یا دوستانی که ادعای اسلام و ائمه دارن و دم از این بزرگان میزنن و یهو پست میزنن که مستقیم و غیر مسقیم اشاره به اعمالی داره که خلافِ اسلام و منشِ بزرگی مثلِ حضرتِ زهرا و امام علی علیه السلام هستش! نمیشه من بگم مسلمان و شیعه و مرید و مطیعِ امام علی هستم و کنارش بیام بگم فلانی هم دوست دخترمه و آره خلاصه! رابطه مون هم طبقِ شرع و چارچوبِ احکامه و کاملأ مواظبیم و کنترل شده س و فلان! حق هم ندارید قضاوتم کنید! نمیشه که من بیام پیش زمینه ی فکری واسه شما ایجاد کنم و باعث شم هزارجور فکر و نظر درموردم تو ذهنتون ایجاد شه و بدون هیچ توضیحی بخوام که قضاوت هم نشم! مثلِ اینه من از استخر بیام بیرون و همه هیکلم خیس باشه، بعد بهم بگن رفتی شنا دگه! بعد برگردم بگم برو از خدا بترس حاجی! استخر چیه؟! استغفرالله! چقدر راحت و وقیحانه قضاوت میکنید؟! من رفته بودم استخر آب بخورم! یهو پام پیچ خورد افتادم تو آب! خیس شدم فقط! دگه نمیبخشمت! خدا هم نبخشتت! نه رفقا! این درست نیست! طبق همون دین و مذهب هم باید مواظبِ رفتار و اعمالمون باشیم که در شرایطِ قضاوت و گمان بد قرار نگیریم! و اگر هم گرفتیم، روشن کنیم همه رو! 

همین! تِمام!
  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • Neo Ted

نظرات (۳۰)

یره گنده رفتی.
با یک آفتابه پایین نمری!
:)
آخ که چقدر دلم خونه از اون فرد عوضی که اون پست وقیحانه شو منتشر کرده بود :/

+در جریانید که؟
پاسخ:
حق درن :))))

+ من در جریان همه ی امور در بیان هستم! :)))) مستقیم و با واسطه!
خدا برکت بده به کیبوردتون :)
پاسخ:
ایشالاه :))
حق درن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 
قضاوت بیجا کرده :/
انگ چسبونده :/

لا اله الا الله -_-
پاسخ:
شما حق درن بابا :))) حق دارید! 
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • ببند درش ره
    لا مصب چرا این قدر تو خوبی
    هر موقع میام وبلاگت مدهوش قلمت میشم
    وردی سحری چیزی بلدی یاد منم بده
    پاسخ:
    :)))
    والاع!
    خوبی از خودته!
    چوبکاری نکن ما ر دگه :)))
    سلام جناب تد :)
    خدا قوت
    چه دل پری داشتین از موالید بیان ...
    پست جالبی بود .
    دم شما گرم مخلص بیان
    پاسخ:
    سلام از ماست!
    تشکر
    نگرانم بیشتر!

  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • میدونی تو مثل بعضی فیلم هایی
    که منو فقط درگیر مسائل فرمالیست میکنه
    فقط زیبایی شناسی رو میبینم 
    نه ایدئولوژی و اصول و مبانیش رو
    یعنی هر چی بگم کم گفتم ازت
    داوش پول میگیری فقط با من حرف بزنی؟
    xD
    به قول شاعر: وای چقدر مستم من
    پاسخ:
    به نظرم همون قول شاعر :)))) خیلی مشکوکی :)))))



    الان سر تلفظ دومی من cpuسوزندم😀😀
    پاسخ:
    کدام؟ :))) برو سی پی یوت ر عوض کن :))) 
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • داداشم حالا جدا نویسندگی کار کردی
    یا تمرین کردی
    یا استعدادش رو داشتی
    ببین من کل بیان رو میگردم
    و همه عالم رو تحقیر میکنم 
    ولی وب داداشمون 
    که میام دستام از شوق و ذوق متن هات شروع میکنه به لرزیدن
    میشه یادم بدی
    چطور؟
    هان
    چطووررر؟
    جون بچه آینده ات رحم کن
    یادم بده
    پاسخ:
    :))

    بیخیال بابا :))
    سلام 

    جناب تد وسط ها ی نفس می‌کشی خوب کیبورد نسوخت عایا... 
    دل پر دردی دارید 
    ولی اونجا که گفتید ای ابلیس خندیدم :)) 

    موفق باشید 
    پاسخ:
    علیکم

    نه!
    درد نیست! نگرانیه! 
    خوبه خا.

    زنده باشید!
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • عی باباع
    ناز نکن
    پاسخ:
    حوصله ندارم راستش. ناز چیه :/ :))
    حاضری بزن. 
    بقیه اش هم که درده. هرچقدر هم گفته بشه برون رفتی ازش نیست. فی الواقع همینه که هست. 
    پاسخ:
    ای باباع پس
     میایم توو وبلاگ خودمون بنویسیم سرما خوردیم روبراه نیستیم میگن وااا تو که اینطوری نبودی !.سرما نمیخوردی ! نه ما همیشه همه چیزمون گل و بلبله ماشالله
    اینو چیکار کنیم؟:-\
    پاسخ:
    :)))))
    اینو برجکشو بزنید
    من ک حال نداشتم بخونمش 

    ولی لایک
    با نظرتون راجب اینکه هرکسی باید سرش تو کار خودش باشه و در زمینه حرفه خودش نظر بده موافقم
    راستش این روزا همه جا پر شده از کسایی که تو حرفه های هم دخالت میکنن و این شده اشفته بازار الان
    امیدوارم همه چی درست بشه:)
    ممنون از قلم خوبتون
    پاسخ:
    بنده هم امیدوارم

    تشکر
    عجباااا،واقعا بعضیا اینجورین؟والا من چون پامو از چارچوب دنبال کننده هام و کسایی که دنبالشون میکنم اونور تر نذاشتم،خبر این اراجیفُ ندارم ولی خب الان خبر دار شدم.😉پس نتیجه میگیریم همه جا ادمای مزخرف پیدا میشن و نتیجه های دیگر...🤔
    پاسخ:
    نتیجه زیاده :))
  • یا فاطمة الزهراء
  • قسمت آخری قشنگ در مورد من بود :) شما بودی پس اون ناشناس
    و اما در مورد اینکه شفاف بگین و فلان و بیسار حتی اگه یک نفر شفاف ننوشته باشه اینکه یکی بدترین فکر ممکن رو بکنه بدگمانی شخص منفی بینی شخص رو میرسونه و خود بدگمانی گناه هست آقای محترم
    من لزومی نمی بینم بخوام شفاف سازی کنم هر چند که برای خیلی ها شفاف بود بعدشم شما خودت خیلی متدینی؟؟؟ خیلی خوبی دیگه؟؟؟
    یادتون باشه آدما نمیمیرن مگه وقتی کسی رو قضاوت میکنن دقیقا تو شرایط اون شخص قرار بگیرن امیدوارم تجربه اش کنین ببینم چقدر از دین تون میمونه ببینم بازم زبون تون دراز هست یا خیر
    پاسخ:
    حالا اینکه قشنگ درمورد کی بوده رو شما با توجه به مسائل مربوط به خودتان تعیین میکنید! وگرنه من همیشه جریان ها رو نقد میکنم! اشخاص واسم مطرح نیستن! ارزششو ندارن بخوام صرفا بخاطر یه شخص پست بنویسم! ولی اگه ببینم یه گروه و جریانی راه افتاده و لازم ببینم چیزی بنویسم که لازمه، مینویسم! حرف رو میندازم وسط و صاحبینش میان برش میدارن! درمورد کامنت ناشناس هم خیر! بنده تو این مدت سابقه ی بلاگری تا بحال کامنت ناشناسی نذاشتم و نخواهم گذاشت! اگه بخوام چیزی به کسی بگم تعارف ندارم و لازم بدونم کامنت میذارم! و قطعأ شناس! نه تعارفی دارم و نه ترسی! الآن هم که اون کامنت رو دیدم 180 درجه با ادبیات و لحن و مدلِ کامنت گذاری بنده متفاوته اصن :)) جلو مرغ پخته بذارید اونو میفهمه من ننوشتمش! اگه کامنت میذاشتم هرگز پست نمی نوشتم! مسئله شخصی نیست! مسئله خیلی گسترده و وسیع تره! پس پست نوشتم!

    بدگمانی رو توضیح دادم با مثال :)) اگه دقت کرده باشید! حدیث و روایت هم داریم که خودمون رو در معرض گمان بد و قضاوت قرار ندیم! 

    من ادعایی مبنی بر متدین بودن نداشتم هرگز! ولی هیچ وقت هم شعار بیخودی ندادم و کاری نکردم که بخواد نقضش کنه یا حرف و حدیثی راه بیفته! کاری نکردم که بخوام با هزار جور توجیه و کلاه شرعی و تفسیر خودمو راضی کنم! ادعایی بر مذهبی بودن و فاطمی بودن ندارم! ولی اگه ببینم کسی هم شعار دین بده و هم بخواد یه سری مسائل رو در قالب همون شعارها و شخصیتِ مذهبی انجام بده کفری میشم! مسئله هم شما نیستین صرفا! ولی میتونید جزئی ازش باشید که خب خودتان اومدید وسط بحث و صاحاب بحث شدین! 

    شما که انقدر نگران قضاوت شدن ووفلان هستین، و معتقدین اتفاقی نیفتاده واسه چی عصبی میشید و به خودتون گرفتید بحثو؟! بی تفاوت میخوندین و رد میشدین دگه! اصلا نباید واستون اهمیت میداشت این پست! پس بهتره دنبال دلیل واسه این باشید که چرا الآن به شما بر خورده! وقتی نه اسمی برده شده و نه چیزی! 
  • مصطفی فتاحی اردکانی
  • طیب طیب الله
    احسنت بارک الله
    پاسخ:
    تقبل الله حج آقا
    الان با این پست ما آماده ایم شعار بدی دنبالت راه بیفتیم :)
    شعارها رو آماده کن بعدشم مسیر راهپیمایی رو اعلام کن :/
    پاسخ:
    من حالِ تظاهرات ندارم! خسته ام :/ :)))
    اولیا رو که دوست دارم از سقف آویزون کنم و اما دومیااا این قسمت یکم فرق داره نمیشه صددرصد مهر تایید بزنم ولی خب زیاد هم مخالف نیستم.... اینکه سوال و حتی بحث برا مخاطب ایجاد بشه و بهش جواب داده شه خیلی هم خوب و نرماله ولی قضاوت بی جا درست نیست. یه اعتقاداتی یه مسائلی هم هست که هر کس در اون مورد برا خودش چارچوب خاصی داره بخصوص همون مسائل دینی و اینکه صفروصدی نمیشه بهش نگاه کرد. هرچند امکان داره شما مثلا پیش بکشید که خب مسلمان یا معتقد فقط یه مدل داریم یکی و شل و یکی سفت رو نپذیرید ولی خب بنظر من بهتره تو این موارد نرمش داشته باشیم.
    پاسخ:
    مسئله اینجاست که این دوستان با اسم و شعار های اسلامی و سیاسی و وابسته به جریانات و اشخاص میان یه سری چیزا رو مطرح میکنن که علنأ تضاد داره با مثلا اسلام یا اون جریان و حزب! حرفِ من اینه من اگه میخوام پفک بخورم، با اسم و رسم خودم بخورم! از دین و ائمه و اشخاص و جریانات سیاسی و مذهبی مایه نذارم که به واسطه ی من ملت به اونا هم بد بین بشن! و جوری عمل نکنم که زمینه ی قضاوت نابجا و گمان بد ایجاد شه! خودمو در معرض گمان بد قرار نذم! اونم با شعار های اسلامی و سیاسی!
    دقیقا در راستای همین حرفا چند روز پیش یه وبلاگی رو میخوندم البته میشناسید ایشونو یعنی اونقدر اصطلاحات قلمبه سلمبه و تعابیر و ... بود توی این متن و ایضا اصطلاحاتی که توی دعوایی که توی کامنتها بود که فکر میکردی مابعدالطبیعه ارستو رو میخونی
    داداش من واضح منظورتو بگو ملتو ..... پیچ نکن دیگه:)))

    نمونه ی پاراگراف دوم رو هم جالبه همین اخیرا دیدم واقعا موضع شون مشخص نیست
    پاسخ:
    واسه جفتش تا دلت بخواد نمونه هست! چه اینجا چه بیرون! 
  • مریــــ ـــــم
  • امیدوارم جز هیچکدوم نبوده باشم
    :|
    البته فکرمیکنم جز گروه اول نیستم
    زورمو زدم ها مثلا خفن طور باشم اما تهش شده همون ادبیاتی که با دوستام حرف میزنم
    :|

    پاسخ:
    نه نیستی :)))) کلا در حدی نیستی که بخوای دسته بندی شی اصن :)))))) البته که درمورد اون گل شفاف سازیِ لازمه ر انجام ندادی :/ که ما چند روز قبل از ازدواجتان چیزی نخوریم بیایم اونجا خودمان ر بترکانیم :/ :)))


    همینجوری ساده و روان ادامه بده. ممنون!
  • آسـوکـآ آآ
  • موافقم  :|

    پاسخ:
    خاع :|
  • مریــــ ـــــم
  • خیلی بی تربیتی ها
    حالا من فروتنی رو پیشه(ریشه؟تیشه؟) خودم قرار دادم لازم نی بزنی تو ذوقم
     تو اماده باش
    البته از همین الان بگم میخوام غذای عروسیم کشک بادمجون باشه 
    نیای بخوره تو ذوفت
    :/

    پاسخ:
    میدونم میدونم :))) 
    لازم دونستم بزنم ولی #))
    ای مریمِ داغانه، آماده ایم آماده :)))
    دوست دارم اتفاقا! 
    خیالت تخت!
    آقا اصلا با این اوصاف آزادی شما پفک رو سرشون خورد کنین :)
    پاسخ:
    الساعه
    اصلا اون شخص کل حرفاش یه طرف اینکه گفت تقدیرشون بوده هم یه طرف:| اینکه وقتی بهش میگی با این حساب صدام هم باعث و بانی شهادت اون همه جوون نبود بهت میگه چی بهتر از شهادت هم خیلی جالب بود،اصلا نمیگیره چی میگی فقط دعوا میکنه:|
    هر کسی میتونه نظرش رو بگه ولی نمیدونم چرا بعضی ها نمی‌تونن مودبانه نظرشون رو بگن،با ادب بودن انقدر سخته واقعا؟
    پاسخ:
    حتما سخته دگه :)))
  • جامانده از قافله عشق
  • واقعا خداقوت 
    دستاتون سالمن؟
    خداییش بعضی ها دیگه از اون ور بوم افتادن
    پاسخ:
    ممنون
    گویا :))
    مواظبِ بوم باشیم.
    شما که جریان شناسیت خوبه
    بی زحمت جریان منو هم به خودم معرفی کن تا آدمای جریانمو بشناسم
    پاسخ:
    حوصله ندارم :/ خودت خودت ر بشناس :))) خودشناسی! همه کارا ر که من نباید کنم :/ :))
    یه عده هم خودشون رو خوب می‌شناسن ولی وانمود می‌کنن نمی‌شناسن! :/
    پاسخ:
    @یه عده! با توعه :))))) 
    منظور مطلب تون خیلی خوب بود چون توی دنیای واقعی هم صدق میکنه.
    اما ای کاش یکم غرور حل شده توی نوشتن تون کمتر بود.
    موفق باشید
    پاسخ:
    زنده باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی