Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

سم پاد؛ زندگی ای که مسموم به حسرت هاست

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۱۵ ب.ظ

اولین باری که اسمِ سمپاد رو شنیدم، فکر میکردم اسمِ یه مؤسسه یا نهادی درموردِ سم و سمومِ مربوط به کشاورزی و ایناس! وقتی که در جریان قرار گرفتم، متوجه شدم همچین بی راه هم فکر نمیکردم!

  • ۹۶/۱۱/۱۸
  • Neo Ted

نظرات (۶۷)

من و آبجیم جفتمون سمپاد درس خوندیم. البته آبجی هنوز هم داره توی همین مرکز تحصیل می‌کنه که دیگه آخراشه! جز زجر کشیدن و با بدبختی کلی قضیه و اثبات‌های دانشگاهی فرو کردن توی سرمون هیچی واسه ما نداشت. هر کس به هر جایی که رسید فقط و فقط بخاطرِ تلاش‌های خودش بود و زحمتِ معلم‌ها و بس. خودِ مرکز واسه ما کاری نکرد. کتاب‌های تکمیلیش هیچ چیزِ بدرد بخوری واسه ما نداشت. فقط تا آخرین قطره‌ی نفس‌مون رو می‌گرفت! همین!
پاسخ:
ناراحتم بابتِ این کامنت و امثال شماها که زجر کشیدین و قراره همچنان خیلیا بکشن و این چرخه ی مسموم ادامه دار خواهد بود و خوشحالم بابتِ اینکه حرفم رو یکی از سمپادی ها تأیید کرد.
اول از همه باید بگم چه تفکر خلاقانه ای!
و اما بعد...
واقعا در بعضی از فضاهای سمپاد، وجود سموم حسرت ها و رقابت ها (نه از نوع دوستانه وسازنده که از نوع دشمنانه و تخریب گرش!) و حسادت ها و غرورهای بی جا و اعتماد به نفس های کاذب بیداد می کنه... بعضی از موجوداتی (!) هم که توی سمپاد هستن مسموم میشن و مورد هم داریم که مسمومیت به حدی بوده که عاقبت طرف مُرد! (خدایش بیامرزد)
توصیه می کنم هر کسی که آداب معاشرت با این ویروس های سمی رو نمیدونه یا هنوز واکسینه نشده در برابرشون، وارد این مراکز نشه چون شاید وقتی بفهمه که در برخی موارد سازمان پرورش استعداد های درخشان همون سازمان پرورش افسرده های داغان (!) هست، دیگه کار از کار گذشته باشه و خیلی دیر شده باشه....
این ها رو کسی داره می نویسه و میگه که تجربه داره و به عینه دیده!
و من الله توفیقنا
پاسخ:
لطف دارین.

متأسفم واقعأ! خیلی!
بهتر بود با معرفی مرکز و معرفی خیلی هایی که واقعا درخشان بودن نهایتا در نتیجه گیری چنین نظری بیان می شد. 
گذشت زمان خیلی چیزها رو در مورد چنین مراکزی تغییر داد. 
ولی واقعا زمانی بود که تحصیل ارزش داشت و لازم بود که استعدادهای درخشان بطور مجزا تحصیل کنن. 
حالا بعدها چطور شد که مسیر عوض شد و مشکلاتی مثل آنچه "بانو حوا" فرمودن پیش اومد و بعد اساسا مساله تحصیل علم به شکلی که امروز باهاش مواجهیم دچار چالش شد قطعا نیازمند نظر کارشناسیه. 
پاسخ:
همه در جریانِ این مسائل هستن و بازگو کردنشون از سمتِ من واسه خودم حداقل اذیت کننده و بیهوده بود. ترجیح دادم همینقدر کوتاه باشه و نظراتِ بقیه رو بدونم. مخصوصا سمپادی ها.
من پشیمونم خیلی که ای کاش همون مدرسه عادی خودمو میرفتم الان وضعم شاید این نبود شاگرد اول بودم الان ...
پاسخ:
امیدوارم بتونید شرایط رو مثبت کنید. پشیمونی فایده نداره. یه حرکتی کنید 
به شاگرد اول بودن هم نیست! من شاگرد اول میشدم با معدلِ بیست! ولی چه فایده؟! کارنامه که به دستم می‌رسید چیزی ازم نمونده بود.
پاسخ:
هعی خانم. هعی! به نظرم یه خودکشی ناموفق به زندگی بدهکارید :))))
خواهش میکنم
مطمئن باشید حرفتون رو همه ی سمپادی ها اگر تایید نکنن، اکثرشون تایید میکنن.
شاید دیگران که از بیرون نگاه میکنن جور دیگه ای به نظرشون بیاد ولی ماها که توش بودیم و دیدیم و چشیدیم و کشیدیم و سوختیم و ساختیم میفهمیم این پست شما واقعا چه معنایی داره!
پاسخ:
خدا میدونه چقدر ناراحتم بابتِ سیستم! سیستمی که مغزِ نوجوون ها رو پرس میکنن و اجازه ی زندگی و چشیدنِ لذت هاش رو میگیرن ازشون. تو بهترین مقاطع عمر! واقعا فکر نمیکنم ارزشش رو داشته باشه. واقعأ فکر نمیکنم! واقعأ!
بله واقعا ارزشش رو نداره! اگه من نمی رفتم به اون مرکز، شاید الان تو بهترین موقعیتی که می تونست برام وجود داشته باشه قرار گرفته بودم و سال های شیرین عمرم اینطور تلخ نمیشد! اکثر ناکامی هام از سمپاد شروع شد...
پاسخ:
برید انتحاری بزنید روش :)))
منم سمپادی بودم..بستگی به خود آدم هم داره، اولین سال خیلی سخت بود واسم..شرایط جدیدی بود ولی کم کم فهمیدم که باید چیکار کنم، من برنامه ریزی می کردم، فیلم، کتاب، گیم، فوتبال:) و درس. همیشه هم جزو شاگرد خوبا و درسخونا بودم، راستش تجربه تلخی نبود و یا مرگ مزمن، نه، سخت بود. تلاش می خواست. در هر حال خوش گذشت:)
پاسخ:
اووووپس :)))) خوش هم گذشته. خیلی جالبه. نفر اولی هستید که این حرفو میزنه. خدا ر شکر. ولی به نظرم شخص جزئی از کاره. اصل سیستمه! سیستم سمپاد سمیه :)) یعنی این نتیجه ی تحقیقات بنده از زندگیِ چندین نفر از سمپادی هاست. امثال شما هم استثنا محسوب میشن! 
ما ازوناش نیستیم خودمون انتقام بگیریم، می سپاریم به "خداوند انتقام گیرنده" (دخان/ 16) که "شکست ناپذیر صاحب انتقام است" (آل عمران/ 4؛ مائده/ 95؛ ابراهیم/ 47؛ زمر/ 37) و "از مجرمان انتقام می گیرد" (سجده/22) "پس خداوند از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفت" (روم/ 47)
بعدم خودمون میشینیم و در حالی که عذاب اونا رو نظاره می کنیم میگیم:
بچشید از آن چه بر ما روا می داشتید که این است جزای ستم کاران ((((:
پاسخ:
تقبل الله حاج خانم مستوریان :))))
در جواب شادوَرد
ما از حیث درسی و سخت تلاش کردن که نمی گیم. اتفاقا تنها قسمت خوبش همین تلاش ها و درس خوندنا بود که خب تو هر مدرسه ای هم می شد این طور تلاش کرد فقط آدم باید خودش اراده می کرد و می خواست ولی سمپاد پر بود از چیزهایی که هیچ به دردمان نخورد، فقط تو اون دوران بار اضافی گذاشت روی دوشمون!!
پاسخ:
احسنت. همین. منم پاسخم رو ویرایش کردم که سیستم سمپاد سمیه! ملت دارن قربانی میشن :| 
به قول دوستان:
ان شاءالله که الحمدلله وگرنه والا بخدا (((((((:
پاسخ:
حتی استغفرالله
ولی فکر نکنم نفر اول باشم:)
پاسخ:
والا اولین نفر بودید. منظورم بیان که نیست. تحقیقات میدانی! کامنت مستور ر بخوانید.
@مستور
بله درست میگین بار اضافی بود ولی خب بستگی داره چطور به قضیه نگاه کنیم، من سعی کردم خوش بگذره با این که سخت میگذره:)
پاسخ:
خا شما خودتان ر گول میزدید جسارتأ :| یجورایی تلقیین! شایدم پاک کردن صورت مسئله. 
من عادی تو کار و درسم موندم 
وای به حال سمپاد:/
پاسخ:
بهش فکرم نکنید! تباه میشید کاملا :/ هرچند همین الان هم هستید تا حدودی :/ :)))))
خب بله سیستم اگه مشکل نداشت که خودمون مجبور نبودیم فکری به حال زندگی مون بکنیم تا حروم نشه.
پاسخ:
پس قبول دارید که اون سیستم مسمومه و منصفانه نیست واسه دانش آموزها؟!
جمله آخرتون:/
منظور؟! :/
پاسخ:
هیچی والا. شوخی. خنده. 
میدونستم:)
عادت دارین کلا😂
پاسخ:
حس کردم بغض کردین :))))))
و حتی هَیهات مِنّا الذّله
پاسخ:
الله اکبر حاج خانم! الله اکبر!
جز استرس چیزی برای بچه های به اصطلاح نابغه نداشته این سمپاد
پاسخ:
چه بسا نابغه هایی که تو این سیستم سوختن واقعأ. 
@شادوَرد
دیگه بستگی معنا نداره وقتی ذات خراب باشه! ذات خرابه ذاااات! از بیخ و بن مشکل داره!! مثل این میمونه که یکی بگه «اعتیاد خوبه و برای لحظاتی منو میبره تو یه اغمای خوش! این زاویه ی دید منه و یه طور دیگه به قضیه نگاه میکنم!» ولی غافله از این که همش توهم بی پایه و اساسه، یه دلخوش کُنکِ خیالی بیخود مزخرف تو خالیِ هیچ و پوچ!!!
البته دور از جون شما (:
[قشنگ معلومه چقد دلم پره ((:]
پاسخ:
صلوات برفس :))))
جدی جدی حاج خانمما ((:
اللهم صل علی محمد و آل محمد
و عجل فرجهم
پاسخ:
حاج خانم این جلسه دعای کمیل خانه کیه این هفته؟ حاج خانمِ ما سردرگم شده اصن :)))))
الان نگاه کردم دیدم حاج خانمتون ثبت نام نکردن هنوز! واسه همینه سردرگمن!!
سفارش بنمایید قدم رنجه بفرمایند به تلگرامی، اینستاگرامی، ایمیلی، نظر خصوصی در وبلاگی برای ما پیام بدهند، نام نویسی بفرمایند
ان شاءالله خودمان به حسابشان کَت بسته می رسیم؛ یعنی چیز! همان گل دسته، همان با دسته گل (((((:
باشد که خداوند منان قبول کند.... ((((((((((((:
پاسخ:
:)))))
خداوند اجرتان دهاد
همیشه به سمپاد به دید یکی از شعبه های هاروارد در اسیران نگاه میکردم با حسرت و ارزو  نه حسادت...درس خون نبود خیلی نتونستم برم..5م  امتحان نمونه دولتی دادم که قبول نشدم حالا اینا رو میخونم میبینم زیادم هاروارد نبوده....فقط یه بار چند سال پیش خواستم انجمن سمپادیا عضو بشم منو راه ندادن!!!
پاسخ:
به درک باباع :))) زندگیتو کن وجدانأ.
  • آندرومدا :)
  • در این حدم نیس :||
    پاسخ:
    آره مشخصه کاملأ :|
    @مستور
    ببینید همه ی ما میدونیم از چه فضایی صحبت می کنیم، توش بودیم، من این سیستم رو تائید نکردم، برعکس قبول دارم حرف شما رو که مسمومه، ولی نظر من این بود که می شه وارد این فضای مسموم شد و زنده بیرون اومد، کامنت اولم، نگفتم که سیستم خوبه، گفتم من تونستم معمولی زندگی کنم، ولی شاید بیانم جوری بود که ازش بر بیاد من در پی تائیدم ولی این طور نیست.

    پاسخ:
    هشتگ شفاف سازی
  • •✿ آرورا ✿•
  • من که راضی بودم. شما هم دلیل ننوشتید البته ... نمیدونم از کدوم زاویه میگید
    پاسخ:
    زاویه ش رو از همین دوستان بیانی هم بپرسید میگن خدمتتان.
    آقای اوه بحث تلقین یا گول زدن نیست، به هر حال این تجربه منه، کسی که بخشی از زندگیش رو تو این سیستم گذرونده و از یادآوریش نه حسرت می خوره نه اعصابش به هم می ریزه، دلیلش هم ناشی از ایده آل بودن سیستم نیست، به هیچ وجه.
    :)
    پاسخ:
    بله بله. 
    شام نخوردیم! در حالِ تجربه‌ی خودکشیِ ناموفق هستیم. :|
    پاسخ:
    موفق باشید ان شاءالله
    والا ما هم از این سیستم زنده بیرون اومدیم! قرار نبوده کسی بمیره که! بحث، فشارِ زیادی بود که بیخودی تاکید می‌کنم بیخودی تحمل کردیم.
    پاسخ:
    هرچند بودند افرادی که مردند حتی :| 
    والا بحث ما مشخصه. ولی گویا هستن افرادی که از این سیستم دفاع کنند. نمیدانم والاع!
    بغض نکردم:/
    پاسخ:
    نه پس! بیاید کنید :/
    من شنیدم میخوان امسال همه ی مدارس خاص(نمونه و سمپاد)رو جمع کنن،تصویب هم شد فکر کنم،اینطوری دیگه تو یه کلاس همه سطح شاگرد داریم،نه این که اون بیچاره هایی که قبول نشدن،سرزنش بشن و اعتماد به نفسشون بیاد پایین،

    پاسخ:
    جدی؟! من نشنیدم و نخواندم جایی ولی.
    به نظرم متاسفانه کسی که تازه دوره ی ابتدایی رو تموم میکنه هنوز هدف مشخصی نداره و به اصرار خانواده به سمت سمپاد فرستاده میشه و در نهایت مجبور میشه توی این سیستم بمونه این سیستم براش مثل سم میشه مثلا تو شریف هم مارو بد تر میکشن اما بیشتر افراد راضی هستن چون بیشتر با درک و هدف وارد شدند. مسموم بودن سیستم آموزشی کل کشور که بدیهیه و حالا شاید سمپاد کشنده تر
    من راهنمایی مدرسه ی عادی بودم و دبیرستان رفتم سمپاد زمانی که سمپاد بودم اتمسفر به مراتب بهتر بود درسته سخت گیری بود اما خب آزادی هم داشتیم بر عکس یه مدرسه ی عادی ! البته شاید نشه نتیجه گرفت شاید تو دهات ما فقط اینجوری بود.
    پاسخ:
    اینکه نظام آموزشی ما مشکل داره که کاملا درسته. ولی تو مدارس عادی تکیه ی سیستم رو خودِ شخصه! یعنی هرکی بخواد خودش تلاشش رو میکنه و به هدفش هم میرسه. فشار و پرس خاصی روش نیست. ولی سمپاد نه! سمپاد فضایی رو بوجود میاره که مجبوری خودتو اذیت کنی تا سیستم و انتظارات رو برآورده کنی. وگرنه سیستم و خانواده پسِت میزنن یه جورایی. سرخورده میشی و خیلی چیزا! نمیتونی اونجوری که باید زندگی کنی و لذت ببری. این برداشت من از تجربیات خیلی از سمپادی هاست. 
  • ریزوریوس ❤:)
  • هیچ وقت یادم نمیره ابتدایی به راهنمایی که نتونستم برم مدارس خاص چقدر زجر کشیدم ... درسته دبیرستان قبول شدم اما آثار روحی روانی اون دوران هیچ وقت از بین نمیره ...
    پاسخ:
    ارزششو نداشت. فکر نکنم ینی. ارزششو نداشت! داشت؟
    در اصل آزمون ورودیشو حذف کردن،ولی خب آزمون نباشه همه چی بهم میخوره دیگه:/
    میدونید،این مدرسه ها به کوچولو امکاناتشون بیشتره،معلماشون خوب تره واسه همون نمیشه شهریه نداشته باشه(هرچند واقعا ناحقیه که مدارس دیگه از این امکانات بی بهره باشن)..بعد این عزیزان هم میخوان به چیزی بره تو جیبشون هم اینکه به بچه ی مردم استرس وارد نشه و از لحاظ روانشناسی همه چی اوکی باشه،واسه همون احتمالا همه چی سرجاشه ولی پذیرش بیشتر میشه،اونم بدون آزمون،در نتیجه بودجه بیشتر:/
    این یه تقلید از کشور های غربیه که ای کاش زودتر به این نتیجه میرسیدن،ولی باز دارن محتاطانه و یواش یواش پیش میرن..آگه اشتباه نکنم فقط واسه پایه ی هفتم به ششم اجرا بشه فعلا:)
    والا آب از سر ما که گذشته،ولی از تحلیلایی که کردم خوشم اومد،بسی امیدوار شدم به خودم😂😅
    پاسخ:
    در خدمتِ تحلیلگر مسائل استراتژیک خاورمیانه و کشورهای عرب زبان هستیم :)))) خانم دکتر هویجوریان
  • ریزوریوس ❤:)
  • خب در حقیقت بچه بودم اون موقع. فرق اینکه چی ارزش داره و نداره رو نمیدونستم ... فقط اینو میدونستم که دوستم قبول شد من نه:/( البته نتیجه کنکور من بهتر شد تهش از دوستم ) اما خب ناراحت شدم دیگه ... اول راهنماییم رو به بدترین شکل ممکن گذروندم ... 
    پاسخ:
    متوجه شدم. ممنون بابت توضیح.
  • ریزوریوس ❤:)
  • بحث سر خوب بودن یا نبود سمپاده منم یه چی بگم رفع زحمت کنم.
    به نظرم برای دانش اموز ابتدایی و راهنمایی اصلا خوب نیست. نیازی نیس یه نفر تو سنین پایین این فشارا رو تحمل کنه. یه بچه ۱۰-۱۱ ساله چرا باید با کتاب تستای مختلف خودش رو درگیر کنه و فرصت بازی و خلاقیت ازش گرفته بشه؟ بچه ها از اول ابتدایی که وارد مدرسه میشن، خانواده ها کلی فشار وارد میکنن که باید تیزهوشان قبول بشی و اینم کتابات!(حالا از اول دبستان نه ولی از اواخر دوم و سوم تست زنی رو شروع میکنن ... ) . راهنمایی هم باید سخت گیری های بیخود معلمای این مدارس رو تحمل کنند و چیزایی که به دردشون نمیخوره رو یاد بگیرن. دوران راهنمایی این مدارس به شدت مخرب هم هستند. مخصوصا اینکه تو اکثر مدارس(به جز چند تا مدرسه ی خوب تهران ) هیچ توجهی به خلاقیت و پرورش استعداد های بچه ها نمیشه. مدیرای مدارس به لطف پارتی و سهمیه ایثارگری و خواهر و برادر شهید و جانباز بودن و فامیل رئیس بودن و این مسائل و بدون داشتن تحصیلات لازم در این زمینه به کار گرفته میشن و ساده تر بگم خیلی چیزا حالیشون نیست! 
    اما دبیرستان اوضاع باز بهتره. فرق هست بین فرد(نوجوان ) ۱۶-۱۷ ساله با بچه ی ۱۲-۱۳ ساله. فرد ۱۶-۱۷ ساله باید برای اینده اش تلاش کنه و بحث دیگه صرفا شکوفا کردن و پرورش استعداد نیس. بحث المپیاد هست، کنکور هست، و خیلی چیزای دیگه که تو مدارس سمپاد با توجه به خوب بودن معلما و دانش آموزا بچع ها راحت تر به اهداف مشخص شده میرسن. راحت تر منظور بستر ها فراهم تره. فرق هست بین مدرسه ی عادی که هر جور دانش آموزی توش پیداش میشه(درس نخون و کسی که کار زیادی با درس نداره ) با مدارس خاص که بچه های خوب دور هم جمع شدن و بهتر میتونن به پیشرفت هم کمک کنن. مدارس سمپاد خودشون چیز خاصی ندارن(امکانات خاص یا مدیریت بهتر ) و صرفا جمع شدن معلما و دانش اموزای خوب کنار همه که باعث رقم خوردن نتایج خوب برای بچه های سمپاد میشه. به نظرم به هیچ عنوان نباید مدارس خاص برای دبیرستان حذف بشن.
    پاسخ:
    بحثِ من اتفاقا مقطعی نیست. بحثِ من سرِ زندگیه. سرِ لذت و خوشحالیه. سرِ حسرت هایی عه که تو دلِ خیلی از دانش آموزا میمونه که فقط تو همون نوجوونی و جوونی میسره! که داره فدای سیستم آموزشی و کنکور و دانشگاه میشه. و اینکه سیستم سمپاد فراتر از کنکور داره فشار میاره به دانش آموزا و خیلی از اونا رو کلا زده میکنه! نه تنها از درس، بلکه از زندگی و لذت هاش. این نقد در درجه ی اول به کل سیستم آموزشی وارده که همه چیو گره زده به کنکور و در درجه ی بعدی سمپاد که در خیلی از مسائل شورشو در آورده.
    اوه مای گادد:|
    من متعلق به همه  هستم،لطفا هل ندید به همتون امضا میرسه،سلفی هم خواستید میگیرم:))

    پاسخ:
    دوستان دورشونو خلوت کنید بیمار نفس بکشه :))))))
    یه پستی خوندم از یه کانالی که جالب بود.
    میگفت اصل قضیه ی سمپاد بد نیست،واسه کسی مه عاشق علمه
    مگه شما پدر و مادر کسی که بچه اشو برده مدرسه فوتبال یا موسیقی رو مثلا سرزنش میکنید؟
    مشکل از جایی شروع میشه که بچه ها بشن،صندوقچه ی آرزوی پدر و مادراشون.
    من خودم سمپادی بودم اما این تعاریف حسرت و زندگی سخت و شکنجه و سم و اینا واسه من نبود چون اون دوران و هنوز از کسب علم بیشتر از همه چیز تو دنیا لذت میبرم.
    بخث سر علاقه و اجباره وگرنه ماهیت این موسسه ها زیر سوال نیست واقعا
    پاسخ:
    آره آره. اینی که گفتی خیلی مهمه. اینکه یه سمپادی از سمپادی بودنش لذت ببره خیلی خوبه. چون داره حال میکنه. ولی واقعأ به شخصه درک نمیکنم کسی با اون سیستم و فشار لذت ببره :| یعنی کلِ زندگی و لذتش خلاصه بشه تو اون برنامه ها :| و اینکه اکثرا متأسفانه حالتِ اجبار داره و خیلیا دارن ضربه میبینن متأسفانه.
    داداشِ من ششمه امسال. آزمونِ وردی به تیزهوشان رو می‌خواست شرکت کنه. تا چند روزِ پیش که هنوز لغو نشده بود هم داشت می‌خوند. کلی هم کتاب تست داره و روزی فلان مقدار تست می‌زد و دو هفته یکبار هم آزمون شرکت می‌کرد. دلیلش هم این بود که متاسفانه اینجا جز تیزهوشانش بقیه مدارس خیلی سطحشون پایینه. داداش من کلاً ریلکسه ولی بودند دخترایی که اونقدر تحتِ فشار بودن که عصبی شده بودند! بیرون نمی‌رفتند، با کسی حرف نمی‌زدند، افسرده شده بودند فقط و فقط بخاطرِ استرسِ همین آزمونِ ورودی. خداییش الان بچه‌ها دارن نفسِ راحت می‌کشن.
    جدا از این، کار و بار خیلی‌ها سکه شده بود که الان به هم خورده. :)) طرف یک و نیم میلیون تومن پول می‌گرفت از هر دانش‌آموز فقط واسه درسِ علوم! چند تا کلاسِ چهل نفره! حالا خودتون حساب کنید سر به کجا می‌کشه!
    دوستانی که دارن دفاع می‌کنن فقط خودشون رو می‌بینن. این چند سال شرایط خیلی بد شده بود! اون زمانی که ما آزمونِ ورودی  دادیم این همه بگیر و ببند نبود و قبولی راحت‌تر بود به نسبت. فقط کسی که یه ششمی تو خونه‌شون هست می‌فهمه من چی میگم! درست مثلِ کنکور! قبلاًها قبولی راحت‌تر بود. این همه کتاب تستِ مختلف نبود. موسساتِ پوچِ سودجو نبودن! سطحِ سوالات هم خیلی پایین‌تر و معقول‌تر بود.
    خلاصه که واسه اولین بار یه تصمیمِ درست گرفته شد که امیدواریم تداوم داشته باشه و این سیستم بهتر و بهتر بشه.
    پاسخ:
    هشتگ شفاف سازی مجدد :)))

    تشکر
    بنده پیراشکیم رو می‌خوام ولی :))
    پاسخ:
    جاش تو شکم بنده امنه :)))))
    اصلاً کی گفت شما جای من بخورید؟! 😒
    من پیراشکی می‌خوام 😭😭😭
    پاسخ:
    دگه دگه
    برید بخرید. فردا.
    دیگه فایده نداره! داریم به لحظاتِ ملکوتیِ خوردنِ صبحانه نزدیک می‌شویم. من واسه شام می‌خواستم.
    پاسخ:
    په هیچی دگه.
    همون هویج هم سهمِ من نشد! به این هم میگن زندگی؟! :|
    پاسخ:
    منتظر اون یادداشتتان واسه پسر تاریکی هستم بنده :| 
    چشم چشم
    اگه از این خودکشیِ ناموفقِ بدهکار به زندگی جانِ سالم به در بردم به زودی خواهم نوشت. :|
    پاسخ:
    بنویسید بعد بمیرید :))
    باشد :|
    پاسخ:
    #))
    شما مگر دانشگاه ندارید؟!
    پاسخ:
    داریم. نمیرویم. 
    والا تا همین اندازه که چندین سال پیش اینجانب هم تیزهوشان قبول شدم و هم نمونه اون زمان بابام هنوز بازنشست نشده بود و تو آموزش پرورش بود فرستادم نمونه. :)
    پاسخ:
    ینی چی :/
    نتیجه میشه ساختن یکسری آدمهای تک بعدی که خیلیاشون توی روابط معمولی اجتمتعی مشکل دارن
    حالا خدارو شکر دارن جمعش میکنن
    پاسخ:
    خدا ر شکر
  • مهــ ـــسا
  • البته بودند و هستند آدمهایی که واقعا تیزهوش بودند و از همین مدارس هم موفق و شاد بیرون اومدند و بعدها هم به پشتوانه همین مدرسه و پایه قوی به موفقیت رسیدن.
    پاسخ:
    بله بله. یقینأ بودند. ایراد به آدما نبوده و نیست.
  • یِِکـ دانِشـ آموز !
  • ُسلام،من سمپاد درس میخونم،هیچ مشکلی هم ندارم،امتحانامون ک مثل مدرسه های معمولیه،مشقی چیزی هم که نمیگن،فقط زیست و شیمی و فیزیک (هفتمم) داریم که اونام زیاد پیچیده نیستن!والا مشکلی نیست سختم نیست اینقدر بد میگن!
    پاسخ:
    تو داری از طرف خودت میگی خا. خیلیا شاید به معمولی تو بگن افتضاح!
    زمانِ ما کلی کتاب‌های تکمیلی بود! کتاب‌هایی که خودِ معلم‌هامون گاهی توی تدریسش می‌موندن و البته یک سال بعد از ما جمع شدن! پس از طرفِ خودتون حرف بزنید لطفاً. :/
    در این که سال به سال سطحِ علمیِ مدارسِ تیزهوشان پایین‌تر اومد و سطحِ آزمونِ ورودیش بالاتر شکی نیست.
    پاسخ:
    یه جوری بعضیا میگن چیزی نیست آدم کف میکنه :))
    همین رو بگید.

    منتظرِ یه کامنتِ طویل زیرِ این پست باشید. به زودی :)
    پاسخ:
    میگیم


    Oh Oh
    جاداره بگم آفرین
    پاسخ:
    :)
    اومدم همون کامنت رو تایپ کنم که دیدم کلاً از فضای این پست خارج شدین و شدیم و شدند. پس بماند.
    پاسخ:
    هرجور راحتید.
    من کلاً ناراحتم :|
    پاسخ:
    چیرو؟
  • یِِکـ دانِشـ آموز !
  • به حوا:
    به همین برکت قسم کتاب های تکمیلی برداشته نشده D: الان ما هم برای علوم هم برای فارسی هن برای نگارش هم برای ریاضی کتاب تکمیلی داریم
    چجکر میگی برداشته شده؟ :)
    پاسخ:
    چیجور؟!
    حالا نگا :/
    کتاب‌های ما برداشته شد! چون معلم‌ها اعتراض کردن! چرا؟! چون نمی‌تونستن تدریس کنن! شما چندمی؟!
    ما اولِ راهنمایی تو کتابِ ریاضی تکمیلی قضیه لولا داشتیم! میشه معادلِ ششمِ الان! دبیرمون نمی‌تونست تدریسش کنه :/
    پاسخ:
    چقدر تباه بودین شماها
  • فــــ . میم
  • شما خودتون در  جو مدارس سمپاد بودین؟ 
    خیلی یه طرفه به قاضی رفتین و راحت توهین کردین
    پاسخ:
    این پست نتیجه ی بازخوردهاییه که از افرادِ سمپادی اطرافم و حتی مجازی ها و وبلاگی ها به دست آوردم. 
    توهین؟ :)) یه نگاه به کامنت ها بندازید لطفا! یه جوری میگید توهین انگار شما اصلا تو اون فضا نبودید و من سمپادی بودم! 
  • فــــ . میم
  • پس لابد حق دارین و چیزی رو که دیدن منتقل می کنین. 
    کامنت ها رو نخوندم. زیادن. ولی من لحن منصفانه و دوستانه ای از همون چند خط پست هم دریافت نکردم. حتی از عنوان.
    من قصد دخالت یا هر چیزی ندارم.نظر شماست. فقط خواستم بگم که علی رغم بعضی از مشکلاتش سمپاد نهاد خوب و موثریه حداقل برای درصدی از دانش آموزهاش که واقعا به سمپاد تعلق دارند. من به عنوان یه سمپادی ازش راضی ام. سمپاد منو هدف محور کرده، یاد داده باید پیگیر و تلاش گر باشم تا برسم به هدفم. یاد داده باید جایگاهمو پیدا کنم، با تمام سختی هایی که گاها داره، بیدار موندن ها و درس خوندن ها و... ولی باز دوستش دارم و باز تکرار می کنم که از بی احترامی به جامعه ای که هم جزء ش هستم و هم دوستش دارم، ناراحت می شم.
  • فــــ . میم
  • پس لابد حق دارین و چیزی رو که دیدن منتقل می کنین. 
    کامنت ها رو نخوندم. زیادن. ولی من لحن منصفانه و دوستانه ای از همون چند خط پست هم دریافت نکردم. حتی از عنوان.
    من قصد دخالت یا هر چیزی ندارم.نظر شماست. فقط خواستم بگم که علی رغم بعضی از مشکلاتش سمپاد نهاد خوب و موثریه حداقل برای درصدی از دانش آموزهاش که واقعا به سمپاد تعلق دارند. من به عنوان یه سمپادی ازش راضی ام. سمپاد منو هدف محور کرده، یاد داده باید پیگیر و تلاش گر باشم تا برسم به هدفم. یاد داده باید جایگاهمو پیدا کنم، با تمام سختی هایی که گاها داره، بیدار موندن ها و درس خوندن ها و... ولی باز دوستش دارم و باز تکرار می کنم که از بی احترامی به جامعه ای که هم جزء ش هستم و هم دوستش دارم، ناراحت می شم.
    پاسخ:
    من چیزی نمیگم. تریبون رو میسپارم به افرادی که خودشون سمپادی بودن و اگه کامنتتون رو خوندن بیان پاسخ بدن. 

    و اینکه وقتی پستی میخونید که کوتاهه، حداقل اینجا اینه، وقت بذارید کامنت ها رو هم بخونید! تا دچار مشکل نشید!

    فقط بی احترامی و توهین دانستن این پست واقعأ جالبه و از یه سری چیزا نشأت میگیره که ترجیح میدم چیزی نگم.
  • فــــ . میم
  • شما واقعا چیزی نگفتین؟ متن پست پس؟ 
    من سمپادی هایی هم دیدم که ناراضی اند، روزانه باهاشون تعامل دارم و از دوستانم هستند حتی، تاکید کردم که برای من سمپاد مفیده، ممکنه برای یه جماعتی فقط آسیب باشه. ممکنه درصد تعداد این جماعت هم بالا باشه، قبول دارم. 
    ممنون از توصیه تون. ولی دچار مشکلی نشدم. فقط نظرمو بیان کردم‌. که لابد ترجیح می دم دیگه بیان نکنم.
    اصرارتون به این که توهین و بی احترامی نکردین هم واقعا جالبه‌. و ممنون از ترجیحتون :) بهتره که تموم شه بحث اصلا‌، عبثه.
    پاسخ:
    #)))
    گویا از بینِ تعدادِ زیادی از سمپادی هایی که این پست رو خوندن و نظر هم دادن و گاهأ مخالف هم بودن، فقط و فقط شما این پست رو توهین میدونید. یعنی دو سه نفری مخالف بودن ها، ولی توهین ندیدن تو این پست! فقط شما چنین نظری دارید و روش اصرار هم دارید. این جالبه! وگرنه که اختیار دارید. من نگفتم چیزی نگید :)) گفتم جالبه!

    آره دگه. بیخیال.
    الان حس می‌کنم من به سمپاد تعلق نداشتم :|
    پاسخ:
    :))

    والا
    یه عده خودشون رو خیلی بالا می‌گیرن! انگاری هر کی با سمپاد مخالف باشه کشکی قبول شده به گفته‌ی خوشون متعلق به تیزهوشان نیست پس باید باهاش تعامل داشته باشن :/
    پاسخ:
    من چیزی نمیگم دگه :))) فقط چون گفتن بنده سمپادی نیستم، خواستم یکی از جنس خودشون که سمپادی هست بیاد حرف بزنه.
    تفکراتِ غلط داره همه جا‌ نفوذ می‌کنه و مغزا رو پر می‌کنه دریغ از این‌که کسی درست فکر کنه و حرفی که می‌زنه به حق باشه،من یکی از همون نوجوونایی بودم که خودم با دستِ خودم تصمیم گرفتم سمپادی باشم،ببینید واقعا کسی رو مجبور نکردن یا نکرده بودن که لزوما توی ورودی‌ش شرکت کنه تست بزنه زجر بکشه،هرچند که من آزمون‌ش رو بدون همه‌ی اینایی که گفتم طی کردم،این اواخر شیوه‌ی برگزاری ازمون‌های ورودی‌ش بد شده بود و این رو خیلی قبول دارم چرا که بچه‌های دبستانی رو به خوندن چیزهایی فراتر از سن‌شون برای قبول شدن سوق می‌داد اما واقعیت اینِ که قبلا‌تر ازمون‌های ورودی صرفا مسائل هوشی رو برای بچه‌ها مطرح می‌کرده و این چیزی که الان در قالب ازمون ورودی می‌شه جر کارهای نادرست مدیران نالایقِ!
    یه مدرسه رو دانش‌آموزان‌ اون می‌چرخونن به شرطی که شرایط رو مدیران لایق‌تری براشون فراهم کنن،از نظر من تنها ایراد سازمان و مدرسه‌ها نا کارآمدی مسئولین بود نه بچه‌های بیچاره و کارهایی که انجام می‌شد،من با سمپادی شدن‌م طرز تفکر و شیوه‌ی زندگی کردن‌م از خیلی ها جدا شد و این برام مهم‌ترین قسمت‌ش بود،اصلا درست نیست که با چشم بسته تاثیرات مثبت‌ش رو در نظر نگیرید!
    ما خواستار برگرشتن سابق به شکل قبلش هستیم نه برچیدن‌ش!
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    جالبه برام.
    وقتی این ادما تو سیستم سمپاد داشتن زجر میکشیدن و به مرز خودکشی و اینا رسیدن؛ چرا از سیستم بیرون نیومدن؟ دست و پاشونو بسته بودن؟
    قدرت اختیار و انتخابشون خدایی نکرده فلج شده بود؟
    یک سری هستن که واقعا آدم تعجب میکنه از حرفاشون. یه جوری حرف میزنن انگار زندان بودن. سوال من اینه که چرا وقتی متوجه شدن که سیستم به قول شما سم هست نیومدن بیرون؟
    پاسخ:
    تشکر از وقتی که گذاشتید
    عه دوبار اومد :)) ببخشید
    پاسخ:
    خدا ببخشه :))
    آش دهن سوزی نیست 
    پرورش استعدادهای درخشان
    ما که پروریده نشدیم والا 
    داداشمم همینطور 
    اونجا هم مثل بقیه مدارس رو تاپ ها مانور می دادن و به بقیه کار نداشتن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی