Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

وقتی همه چی گل و بلبل بود

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ
یه چیزی که خیلی داره گندش در میاد اینه که میگن زمان شاه با حجاب و بی حجاب کنار هم با صلح و آرامش زندگی میکردن و کسی کاری با محجبه ها نداشت و اون موقع چقدر گوگولی مگولی بود همه چی و الآن چقدر خفقان زیاد شده و فلان! ولی خب. طبق معمول حرف بی پایه و اساس زدن از پفک خوردن هم راحت تره و کنتور هم نداره که عدد بندازه! ولی باید عارض شم خدمتتان که در 10 سالِ پایانیِ حکومتِ ممد رضا شاه پهلوی، ورودِ زنان و دختران چادری به دانشگاه ها و مدارس و وزارتخانه ها، به تدریج ممنوع شد! به شیوه ی باباش رضا شاه.
ابتدا دانشگاه شیراز ورود چادری ها رو ممنوع کرد. بعد در سال 1352 وزیر بهایی آموزش و پرورش، ورود دخترانِ چادری به دبیرستان رو ممنوع کرد خبرش. این قانون در شهرهای بزرگ با شدتِ بیشتری هم انجام میشد. 
در سال 1355 هم برگی دیگر از تاریخ درخشان و نور فشانِ پهلوی ورق خورد و سندِ منع چادر به تصویب رسید که ممنوعیت استفاده از چادر برای دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و حتی ممنوعیت مسافرت زنان چادری با شرکت هواپیمائی ملی ایران و ... رو به همراه داشت!!! سینما و تلویزیون هم که از سالِ 1334 مجاز شدن فیلم و سریال های حاوی تصاویر روابط جنسی و بدن عریان و فلان رو پخش کنند! بله دوستان. بی حجابی خیلی جاها اجباری بود! بهتره قبل از تز دادن و حرف های بی اساس زدن، یه خورده به خودمون زحمتِ مطالعه و تحقیق بدیم. به کسی و جایی برنمیخوره.
* منبع برای اطلاعات بیشتر: حجاب در ایران، در دوره ی پهلوی دوم، رضا رمضانی، فصلنامه ی تخصصی بانوان

مسئله ی بعدی اینه که یه عده معتقدن هیچ جای دنیا جز ایران تو مسئله ی حجاب که به نظرِ دوستان شخصیه و به کسی ربط نداره که یکی لختِ پتی بیرون بیاد یا یه پوششِ معقول و متعادل، باید عرض کنم که بنده با اجبار مخالفم. بارها هم گفتم، ولی باید دید اعتراض به چی! حجابِ کامل که تو ایران اجباری نیست، صرفأ حجاب اجباریه. یعنی شما بفرما یه نگاه به وضع خیابون ها بنداز تا متوجه شی حجاب اجباری یعنی چی. البته که همین اجبار هم درست نیست؛ ولی باید سنجید حالا که این قانون هست، با توجه به وضع جامعه، آیا این حجم از جار و جنجال رَواس؟! و اینکه آیا فقط تو ایران چنین اجبارهایی وجود داره؟! ما که حالا ادعایی نداریم، ولی هستند کشورهای ابر قدرت و مدرن و جهان اولی مثلِ فرانسه که به قولی مهد آزادی و فلانه، ولی حجاب درش غیر قانونیه و خانم های محجبه از تحصیل و خیلی از مشاغل منع شدند! ولی چون این افراد محجبه و مسلمان هستند، جامعه ی روشعن فکرهای تز بده، خفه خون گرفتند و هیچ وقت واسه دفاع از حقوق اون افراد ککشون هم نگزید! اونا هم انسان هستند به هر حال! منصفانه هم نگاه کنیم، تو ایران یه خانم با وضع حجابِ نا مناسب هم تحصیلش رو داره و هم بسیاری از مشاغل رو. حتی بد حجاب بودن واسه خیلی از مشاغل امتیاز هم حساب میشه! ولی اون خانمِ محجبه تو فرانسه چی؟! اون یقینأ داره بیشتر بهش فشار میاد و مورد ظلمه! 
* مطالعه بشه

مسئله ی بعدی اولویته! اولویت نشناس ترین مردمان خاورمیانه رو ما داریم. دغدغه ی حجاب اجباری محترمه، ولی در چه اولویت و درجه ای؟! الآن واقعأ دغدغه ی فقر و بیکاری و فساد مالی و اعتیاد و طلاق و تورم همه گیر تر و مهم تره، یا حجاب اجباری؟! اونم چه حجابی؟! از حجابِ بورکا و چادر و روبند حرف نمیزنیم! از تکه ای پارچه بر روی نواحی ای از سر و یک عدد مانتوی جلو بازِ کوتاه و تنگ و ساپورت و شلوارهای کوتاه و این قبیل حجابِ اجباری حرف میزنیم. حالا این مسئله حل بشه، بچه های کار دیگه گرسنه سر بر بالین نمیذارن؟! زنانِ بی سرپرست و بد سرپرست دیگه بهشون ظلم نمیشه؟ فقر و فحشا ریشه کن میشه؟! دیگه اختلاس نمیبینیم؟! همه شاغل میشن؟! نه دوستان! ما اولویت نشناس هستیم. درد نشناس هستیم! 
اجازه بدید پایانِ پست رو هم مزین کنم به تصویری از یک خبر در پاسخ به دوستانی که میگن ما ایرانی ها چشممون سیره و هیچ مشکلی با عدم حجاب پیش نمیاد و زمانِ شاه همه چی روال و باحال و نیکو بود و اینکه برید و راضی باشید:

     

* پستِ قبل
  • ۹۶/۱۱/۱۴
  • Neo Ted

نظرات (۷)

دلم میخواست بنویسم کاش خدا حداقل نفهمی بهمون عطا میکرد تا نفهمیم و بگذریم و حرفی هم نزنیم و از این دل مشغولی ها و سردرد ها رها بشیم یا کاش اونقدر فهممون رو زیاد میکرد که اصلا دیگه چیزی برای دغدغه مندی این چنینی وجود نداشت!
ولی یادم اومد این روزا چقد ای کاش میگم و از این وضعیت خسته ام... 
به قول استادمون: اگر با مگر تزویج گردد/ از او فرزند آید کاشکی نام 
با کاش گفتنم چیزی حل نمیشه 
به نظرتون باید چی کار کنیم ؟ 
پاسخ:
نمیدانم واقعأ! به نظرم به یه حرکتِ دسته جمعی نیازه. یه توافق کلی برای تغییر.
بلاخره هر زمان باید مردم رو با یه چیزی گرم کنن که به مسائل مهم تر فکر نکنن
چون الان عملا حجابی به اون صورت وجود نداره فقط یکسری ادارات و نهادهای دولتی هستن که اجرا میکنن
یه چیزی میخوام بگم میترسم به خانومهایی که اینجا رو میخونن بر بخوره ولی میگم اول عذر خواهی میکنم بعد میخوام بگم که باور کنید همین حجاب و مانتو و مقنعه س که بداد هیکل و اندام و موهای بعضی از خانومهای ایرانی رسیده
وگرنه اگه حجاب آزاد بشه هم خیلیاشون نمیتونن اون جور راحت بیان بیرون
کسی که بخواد بی حجاب بیاد بیرون باید اولا به وضعیت ظاهری خودش برسه به موهاش برسه نه اینکه صبح روی اون موهای بهم ریخته یه مقنعه بکشه بره سر کار
بازم عذر میخوام از خانومهای جمع
پاسخ:
منحرف کردن اذهان عمومی به سمت اولویت های دسته چندمی.

یه جوریه نظرت :))) من نمیفهمم!
خواستم بگم خیلیا با مانتو و مقنعه و روسری قشنگترن
پاسخ:
یعنی پوشش میدن معایبشونو؟ :))
من با اون بند اولویت اصلا موافق نیستم.مثل اینه که درد رو با یه درد دیگه فراموش کرد , یا هر مثال این مدلی 

پاسخ:
قرار نیست فراموش شه. قراره با توجه به وضع جامعه و شرایط مردم، مشکلات اولویت بندی شن.
مگه نمیدونی ما هیچی نمیفهمیم فقط این روشنفکرا میفهمن ، چرا اظها. نظر میکنین ، ما فقط باید ساندیس بخوریم اینا باید تحلیل کنن
پاسخ:
ساندیس ها هم بی کیفیت شدنا
@حامد سپهر
مطمئن باشید حجاب نمیتونه کسی و مرتب و قشنگ جلوه بده آگه خودش نباشه،این به راحتی قابل تشخیصه:)
ولی موافقم با اینکه آگه حجاب آزاد شه خیلیا مجبورن بیشتر واسع خودشون وقت بزارن
در ضمن خانم و آقا نداره

  • علیـ‌ تَرین
  • مشکلت اینه که نمیفهمی! آره کودکان کار و فساد و دزدی مهمتر از آزادی پوششه ولی سوالی که هست! من باعث وجود فقر و فساد و دزدی شدم با همین حکومتی که سنگشو به سینه میزنی؟ یه جوری میگی حجاب مهم نیست فساد مهمه انگار حچاب دست حکومته فساد دست مردم. برو بابا جمعش کن. چند جندی با خودت؟
    پاسخ:
    آره نمیفهمم! امثال بچه سوسول هایی مثل تو رو نمیفهمم که هیچ فهم و سوادی از سیاست و اجتماع ندارن و صرفا میخوان عقده گشایی های بچگانه و سطحی کنن! آره نمیفهمم! تو میفهمی که همینقدر شعور و فهم و مغزت نمیکشه فقر و فساد و دزدی، مسئولش حکومت نیست! مسئولش بی سوادی و کم عقلی و جو زدگی های امثال تو هستن که زمان انتخابات خودشونو پاره میکنن که امثال روحانی و احمدی نژاد رأی بیارن! خودشونو پاره میکنن که فقط و فقط حرفِ یکی مثلِ خاتمی رو گوش کنن! آره نمیفهمم! تعصب و جهالتِ کورِ امثال تو رو نمیفهمم که اجازه نمیده حقیقت رو ببینی و مسئولیتِ غلطی که کردی رو بپذیری! حالا تو که بچه ای بیش نبودی و حق رأی هم نداشتی، ولی میدیدم اینور اونور چقدر چابلوسیِ اصلاحات و خاتمی رو میکردی که اگه فلانی بیاد اینجوری میشه و فلان! الان هم که پشمک هم حسابتون نکرده و خورده تو برجکت، نمیدونی چکار کنی و تقصیرا رو میندازی گردن حکومت! برو بچه جان! برو یکم رو فهم و شعورِ سیاسی اجتماعیت کار کن و سعی کن بیشتر از یه بچه بفهمی و نظر بدی! امثال تو رو خوب میشناسم که دغدغه شون چیه و هیچ درکی از درد اصلی مردم ندارن! پیشنهادم اینه بری و کمتر مزخرف های بچگانه بگی. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی