Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

احتکار

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ب.ظ
پست رو با یه سؤال شروع کنم! " ما چرا اینجوری ایم ناقوساً؟ " 
منظورم از این سؤالِ فلسفی و عرفانی چیه؟! خب دلایل زیادی هست که باعث میشه این سؤال تو ذهنِ من و شاید عده ای به وجود بیاد که در ادامه بهش میپردازم.
اول اینکه مراد از سفر برگشت و حالش هم خوبه و سلام هم میرسونه! حالا اینکه مراد وجود خارجی داره یا نه اصلاً مهم نیست؛ ولی اینکه مراد از " ما " در سؤال مطروحه چی میتونه باشه اهمیت داره! این " ما " هم میتونه تعمیم داده شه به ما ایرانی ها و هم در بستر بزرگ و وسیع تر، به مردم جهان و بشریت و در یک کلام انسان! یعنی سؤال اصلش اینه که " ما انسان ها چرا اینجوری ایم ناقوساً؟! "خب این از اولین ابهامی که رفع شد! ولی برسیم به مهم ترین ابهام و گره ای که تو سؤال هست و لازمه که یکی دست و در صورت نیاز دندان ها ر بندازه تو کار که بازش کنه! هرچند که باز کردن گره با دندان بهداشتی و علمی نیست، ولی خا چه میشه کرد؟!
من تو این پست به جامعه ی جهانی و بشریتِ حالِ حاضر کاری ندارم! به من چه که ملتِ نائورو اونجوی ان ناقوسأ؟! یا اینکه مردمانِ کریباتی چرا یه جوری ان هم به من ربط نداره حتی ناقوسأ! ولی اینکه ما، یعنی ملت و خطه ی شهید پرور و تاریخی با تمدنِ چند هزار ساله و فرهنگِ غنی و کامل و فاخر و این قبیل بذله گویی های بیهوده، چرا ما اینجوری هستیم ناقوسأ، این به من ربط داره! ما ایرانی ها یکی از مهربان ترین، با معرفت ترین، با مرام ترین، انسان ترین، خَیٌِر ترین و باحال ترین مردمانِ جامعه ی جهانی هستیم! یعنی حتی تو این قضایا حتی از خودِ ژاپنی ها هم بهتریم! فقط یه سری پیش زمینه و مقدمات لازم داریم واسه بروز و جوشش این خوبی و مهربانی ها که واستون لیست میکنم:

1. بروزِ پاره ای از بیماری های خاص در همدیگر مثلِ: تیفوس، اِبولا، مالاریا، آنفلوانزای اسپانیایی، تبِ زرد، فلجِ اطفال، طاعون، سِل، ایدز، وبا، حصبه، و انواع و اقسامِ سرطان!
2. نقصِ عضو شاملِ: قطعِ دست از بازو یا آرنج [ با تخفیف پاییزه ] ، قطعِ پا از ران یا ساقِ پا [ طرف قرارداد فرهنگیان ] ، و نصف شدگی از پهنا و دو شقه شدن و در آخر قطعِ سر از بیخ!
3. مرگ به دلایلِ مختلف مانندِ: خفگی بر اثر فشارِ زیادِ خطِ فقر بر نواحی مختلفِ گردن و خفت شدگی، گرسنگی و سوء هاضمه ی حاد، تصادف بر اثرِ کارِ در خیابان [ کودکانِ کار ] ، زیر آوار ماندن در معدن یا سوختی و خاکستر شدن در پلاسکو، آزار جنسیِ کودکان و مرگ بر اثر بیماری های لا علاج و پر هزینه!
4. وقوع جنگ: حمله ی اسکندر مقدونی، حمله ی مغول، حمله ی اعراب، جنگِ با رومیانِ باستان، جنگِ جهانیِ دوم، جنگِ با صدام و رژیم بعثی، حمله ی همه جانبه ی فضایی ها به زودی! 
5. رخ داد های طبیعی و الکی مثلأ طبیعی مثلِ: خشک سالی و قحطیِ بزرگ [ 1917 - 1919 توسط بریتانیای کهیر ] ، زلزله های بم و رودبار و آذربایجان و کرمانشاه، سونامی، سِیل، رعد و برق، سوراخ شدگیِ زمین، نصف شدن کره ی زمین!
6. نفخ صور اسرافیل و آغاز قیامت: اون لحظه ای که کل مردم جهان به اذنِ خدا و با صور اول میمیرن، یه گروه ایرانی از اون دنیا اسنپ میگیرن، سوار بر بالِ فرشتگانِ اسنپی، درحالی که پشتشان پر از کمک های انسان دوستانه مثلِ مایو عه میکی موسی و باب اسفنجی ای، رکابی سفیدِ توری، پیژامه خط خطی راه راه، زیر پوش آبی مشد ماشاءاللهی، قلیان با طعم های مختلفِ دو سیب و نعنایی و میکس، چند باکس سیگارِ مارلبرو و کاپتان بلک و تیر و بهمن و باقی، مودم اینترنت با بسته های حجمیِ نامحدود با حجمِ محدودِ مخابرات، مونوپاد جهتِ گرفتن سلفی با مردگان و اهلِ رجعت و خِیلِ کمک های بشردوستانه و لازم و ضروریِ دیگه به زمین میان تا به ملتِ مرده کمک کنن! هر کدوم هم یه سگ دنبال خودشون راه انداختن که ملت ر از زیر آوار زنده پیدا کنن که جبرئیلِ امین رو به این گروهِ ایرانی برمیگرده میگه: داداشام! دارید اشتباه میزنید! کار از کار گذشته دگه! بابا قیامت شده دوستان! قیامت! همینجا هم دست از سر ما برنمیدارین راحت کارمون ر کنیم؟! جمع کنید بساطتان ر برگردید بالا! [ بیسیم به دهان گرفته و میگوید: خششششسخخخسسششخششچجسش جبرئیل جبرئیل عزرائیل! خشششششخخخجچچشششش عزرائیل جان به گوشی؟!عزرائیل داداش! قربون دستت! اون یارو که مایو عه میکی موسی و باب اسفنجی آورده رو دوباره جانش ر بگیر! دمت گرم! جبران میکنم ]

بله خلاصه! ما مهربون ترین و با معرفت و مرام ترین ترین مردمان جهان رو داریم! اگه شرایط و اتفاقاتِ بالا فراهم شه! 
حالا به نظرتان، واقعأ چرا ما اینجوری ایم ناقوسأ؟! این حجم از مهربانی و محبت رو در طولِ سال و عمرمون کجا احتکار میکنیم؟! چرا در طولِ عمر و زندگی تقسیمش نمیکنیم؟! حتمأ باید زلزله ای، سیلی، سونامی ای، قیامتی چیزی بشه که مهربان شیم؟!
  • ۹۶/۰۸/۲۷
  • Neo Ted

نظرات (۱۴)

و چقدر بده تو اینجور مواقع فــقـــط یاد هم میوفتیم..

" عکسمم عوض کردما ، عکس پسرمو گذاشتم 😂🙊 "
پاسخ:
خیلی وضعِ داغانیه

کلا تمایلاتِ ضد دختری داریدا! چرا از اصل خودتان میگریزید و عکس پسر میذارید؟ :| :)))
پسرمهههه عاقا پسرم
جدیدترین عکسشو گذاشتم تازه😏😅
پاسخ:
خا خا :))
هی ما سکوت کنیم هی شما مجبورمون کن حرف بزنیم...

چرا نداره.

چون ناقوسا انسانیت رخت بربسته.

چون یه میلیون به یه بیمار سرطانی که با چشم خودت دیدی کمک می کنی بعد میگه من صد هزار تومن گرفتم که به شما دروغ بگم. نهصد هزار تومن بقیه رو اون یارو واسطه هه برد.

چون توو همین گیر و دار زلزله پیامک میاد من زلزله زده ی بدبخت عشایر و بختیاری و کجاییم. زیر خاکی دارم. شماره تو شانسی گرفتم. تو رو به خدا تو رو به امام تو رو به پیغمبر زنگ بزن پول بد جنس بگیر.

آدم سرشو به کودوم دیوار بکوبه که راحت شه؟

صحبت از مرگ محبت مرگ انسانیت است...

پاسخ:
:| 

درست میفرمایید! ولی به جانِ دختر همسایه مان من بی تقصیرم :|
تازه ده روز اول اینطوریم بعد ده روز کلا فواره ای به قول اقای علیخانی سقوط میکنیم تازه یه سری دیگمون کلا اینجور مواقع میگردیم دنبال مقصر وچنان عربده (خداکنه املاش درست باشه)زنان دنبال گرفتن حق مظلومین هستیم کلا هم یادمون میره تو کل سال خودمون یه پا ظالم بودیما یه شبه میشیم نکیر ومنکر مثلا طرف تا زلزله اومد پرید رفت سهام شرکتای سیمانا خرید و در فکر گرون کردن سیمان بعد چنان در مورد انسان نبودن مهندس پیمانکار ساختمانای تخریب شده نظر میده (البته بلانسبت ادمای خوب و به فکر واسه همه جمله هامم خودما شریک دونستم به کسی برنخوره خود من یکیش )
پاسخ:
درسته. این آلزایمر خیلی درد داره.
دنبال مقصر نیستیم.
ولی خواستم بگم احتکار نمی کنیم فقط دست به عصا کمک می کنیم. گاهی هم کمک نمی کنیم اصلا که خیال خودمونو راحت کرده باشیم ولی در هر حال پشیمونیم از انسانیت. از خوبی کردن. اونقدر که من نوعی از خوبی کردن و پشیمون شدن رنج می کشم یه فرد زلزله زده از فراق و سرما و بی خانمانی رنج نمی کشه.
نباید حرف میزدم. اما زخمم دهن وا کرد. ببخشید.



پاسخ:
اتفاقأ احتکار میکنیم! همین رفتار ها هم از همون احتکار میاد.

  • علیـ ـرضـا
  • آخ آخ فقط کامنت مسخ غزل ! ، بیچاره لاابالی :/
    البته مسخ غزلمونم باید بدونه مقصر این ماجرا اوه نیست :)))
    پاسخ:
    آره برار! دردمند هستن :| 

    والاع علی! میبینی؟! چقدر مظلوم میتونه باشه یه بشر؟! :))
    از این دست نمونه ها ی کلاهبرداری از طریق مظلوم نمایی می تونم یه وبلاگ بزنم و هر روز یه نمونه آپدیت کنم با شوهد و مدارک. دست شیطونو از پشت بستن.

    منم نگفتم مقصر OVe جان هستن. گفتم درد دلمونو تازه کردی برار...
    پاسخ:
    مریض همه جا هست. ملت باید آگاه باشند.

    دگه حرف دلتان ر زدید دگه :/ دل ما ر شکاندید شبِ شهادت :/ :)))
    :-(
    (سر به دیوار کوبان از صحنه خارج می شود)
    پاسخ:
    شوخی کردم باباع :)))
  • علی اسفندیاری
  • میدونی اصولا ما ملت جو گیری هستیم الانم جو انسان دوستی گرفته مارو وگرنه ما همان گرگیم که هستیم 
    پاسخ:
    موافق نیستم من. نباید جمع بست!
    با علی اسفندیاری موافق نیستم!
    برعکس ما همین قدر مهربونیم فقط اونقدر دروغ شنیدیم از همدیگه که دیگه دست و دلمون به مهربونی نمیره!
    اینقدر به همدیگه بی اعتمادیم یا بی اعتمادمون کردن که همین الانشم همش میگیم خدا کنه این کمکها برسه به دست زلزله زده ها و بعد دکمه پرداخت پول رو میزنیم!
    تو جامعه ای که دروغ و بی اعتمادی اینقدر پررنگ باشه بقیه چیزهای خوب راهشونو میکشن و میرن
    پاسخ:
    با شما موافقم ولی
    باز جای شکر داره مهربونی حداقل تو این مواقع نمرده، والا از این بشر دوپا که ماها باشیم هر کاری برمیاد...
    پاسخ:
    درسته واقعأ
    اینجوریم دیگه چه میشه کرد مجبوریم میفهمی مجببببببببببببور
    اینم یه اخلاقیه دیگه چه میشه کرد:)))
    پاسخ:
    :)))
    باید تغییر کرد حامد جان! تغییییر!
    سایت خوبی دارید
  • حسین افشار
  • وبتون خسته کننده نیست
    بهتون تبریک میگم
    پاسخ:
    خدا ر شکر پس :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی