Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

من، زاییده ی شهرِ هِرت

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۲ ب.ظ
عرضم به حضورتون، و یا حتی طولم به وجودتون، چند سال پیش، چند ساعت پیش، حدودای صبحِ اینچنین روزی، بنده ی حقیرِ سر تا پا تقصیر، در خانواده ای نسبتأ مذهبی و سنتی، در شمال کشور و در بیمارستانی در شهرستان گنبد کاووس چشم به جهان گشودم. [ شهر خودمان بیمارستان نداشت اون موقع ] نمیخوام متن ادبی و فلسفیِ سنگینی واسه تولدم بنویسم، هر چند هم توانش رو دارم و هم حالش، ولی خب تا تصاویر و عکس ها هستن، بهتره قلم، یا همون کیبورد ساکن باشه و بشینه و خودش هم به عکس ها خیره بشه! کیبورد در بابِ تولدم و خودم فقط قطعه ای ادبی - فسلفیِ سنگین و دیسک کمر ایجاد کنه تایپ میکنه و آنتن ر به عکس و دوربین میسپاره:
من چیستم؟! تِکه ای داغانی! متصل به آن موجِ هراسانی، در بند و آزادِ تنهایی؛ در انتظار رویایی، میرسد به سودایی، غرق شده در تخیل و خیال، شناور در جَوِ شیدایی.
خاع! برسیم به تصاویری که بنده براتون آماده کردم.
دوتا تصویرِ ابتدایی در اثبات و تأییدِ دو مسئله س! 
یک: محبوبیت بلامنازع بنده در لایه های سطحی و زیرین خانواده و قشر های مختلف مردمی
دو: ابداع و تأسیس سبکِ سیامک انصاریسم در عکاسی و تصویر برداری. یعنی در اصل بنده این روش و سبک رو به وجود آوردم. اسناد و مدارک تاریخیش هم که موجوده:


اولی در آغوش گرمِ عموی پدر و دومی هم در آغوشِ نرم پدربزرگ:


تصویر بعدی محدودیت جنسیتی داره دیدنش! خواهرای مجلس نگاه نکنن وجدانأ. خوبیت نداره. چشماتان ر درویش کنید. اسیر و مبتلا عه سیکس پک هام نشید:


اون داغانی که کنارم دراز کشیده پسر خاله مه. کمتر از دو روز با هم اختلاف سنی داریم و اون از من بزرگتره.
همونطوری که میدانید احتمالأ، امروز در کنار تولد من، روز جهانی تنبل هم هست. و چه مبارک مناسبتی که گره خورده به تولد بنده! اجازه بدید به رسم ادب سر تعظیم فرود بیاریم بر خودِ تنبل جان که فشار زندگی روشه و کلأ رو مودِ فشار و زحمت و سختی می زی عه و اسطوره و نمادِ ز غوغای جهان فارغِ بنده و خیلی از مریدانِ تنبلیسم هستن:


و تصویرِ بعدی از خودم که مرتبط با همین روز هم هست:


بنده از کودکی سعی و ممارستم در این راستا بوده که در تبعیت از جنابِ تنبل و مرام و منششان جوری تنبل باشم و بخوابم که بعد از بیداری روی بدنم خزه و علف و پرنده و چرنده و خزنده و جهنده و اینا رشد کنه و کلا یه اکوسیستم بشم واسه خودم، ولی نشده هنوز! لهنتی روزگار و فیزیولوژی بدن انسان جوابگو نیست!
و اما تصویر بعدی که به یکی دیگه از جنبه های مهم زندگیِ بنده اشاره داره و اون غذا و شکمه! بنده به شدت شکمو هستم، ولی شکم ندارم! انگار نشتی داره معده و روده و شکمم. هرچی میخورم لاغر تر میشم خلاصه. خدا خودش کمک کنه واسه فهمِ این حکمت:


و در پایان مهم ترین و قابل لمس ترین یادگاریم از نوزادیم. چیزایی که منو میبرن به بدو تولد. جایی که تازه به این جهان اومده بودم و خودم یادم نیست، ولی این ها هستن و بوی تولدم رو میدن:


دوست دارم تو روز تولدم هر حرفی دارید و این مدت نزدید رو بهم بگید. حالا هر چی هست. اگه گله و دلگیری و ناراحتی و بحثی بوده بگید تا حلش کنیم. اگه نصیحت و توصیه و حرف بدرد بخوری هست بگید. اگه جک یا فحش یا حمد و ستایش هم هست بگید. من تحمل شنیدن و یا همون خوندنش رو دارم :))) نظرِ ناشناس هم فعاله حتی!
  • ۹۶/۰۷/۲۸
  • Neo Ted

نظرات (۳۲)

تولدت مبارک، امیدوارم عمر با برکتی داشته باشی:)
چه کودکی خوشکلی داشتی داغان، همون موقع زمان اوجت بوده ها:)))
نصیحت اینکه داغان و یاغی نباش:D
یاعلی
پاسخ:
ممنون :))
باید تو اوج خداحافظی میکردم ینی؟ :))
نمیشه :)))
:))))))))
تولدتون خیلی میارک.
واااااااااااااای خدا داغان :))
دوربین ندیده چه زلی هم زده :))
مِن بعد باید به نگاه سیامک انصاری بگیم: یاغی طور
هرچی شما شکم نداشتی پسرخاله دوبله سوبله داشته :))
پاسخ:
تشکر :))
خیلی :))
حال کردید وجدانأ؟ :))))
دقیقأ!
اونم الآن مثل خودمه ولی :))
  • بهارنارنج :)
  • تولدت مبارک!


    حساس نشو..رگ گردنی نشو زود

    همین مرسی:دی

    شیرینی ما فراموش نشه:دی
    پاسخ:
    ممنونم


    کی به کی میگه.
  • هویجوری :)
  • واااایییی ..چقدر گوگولی بودی، مخصوصا اون لباس زرده:))
    تنبل اون خرس قهوه ای بود که رفت:/
    مبارکه تولدتون^_^
    پاسخ:
    خیلی خفن :()
    هعییی
    تشکر
    دیگه خداحافظی نکردی و رفت، سعی کن دوباره به اوج برگردی:)))
    پاسخ:
    دست خودم نیست به مولانا :))))
    آره نگم باحاله بی انصافیه. :))
    مام از اون پشتی ها داشتیم، فقط تو عکسی که من دارم بزرگترم اونم یحتمل با اختلاف سنی میشه فهمید دقیقا اون سالا اون پشتی ها مد بوده. :)
    عجب مامان باحالتری هم دارین لباس طفولیت رو نگه داشته براتون :)
    پاسخ:
    درود :)))
    ما هنوزم داریمشون حتی :)))) خاطره س اصن. زندگی!
    خدا حفطش کنه :))
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • تولدتون مبارک:)
    روزِ تنبل ها رو هم خدمتِ شما و خودم و جامعهٔ تنبلیون تبریک میگم.
    صدروز از این روزها
    و این جا جاداره بگم روزه تنبل داریم ولی روزه پسر نداریمD:
    پاسخ:
    مارسی :))
    بح بح :))

    ما پسرا همواره مورد ظلم واقع بودیم. از ابتدای تاریخ!
    آورین :))
    ما تُرک ها در این مواقع میگیم: "سن چورح تاپارسان بالا"
    درواقع وقتی فرزندی قدردان مامان باباشه میگیم: تو عاقبت بخیر میشی.
    سَن: تو
    چُورَح: نان
    تاپارسان: پیدا میکنی
    بالا: بچه
    پاسخ:
    با تشکر از برگزاری کلاس زبان ترکی :))) دم شما گرم
    به بهههه
    تولدتون خیلی مبااارک باشه!
    من از همون موقع که وبلاگ زدم وبتونو دنبال میکردم و این از خوش شانسیای منه:)))
    تو روز تولد ینی نمیخواین مارو مهمون خوندن یه قسمت از ساندارک کنین؟😅
    : خدایی اون اول که یهو دیدم از سناتور معدنچی شدین خیلی حالم گرفته شد و تا چند روز اصلا وبتون نمیومدم🙊 الان عادت کردم ولی بازم دوست داشتم سناتور برمیگشت!!!
    :: کیک نمیدین بهمون؟:/
    :::بازم تبریک میگم و امیدوارم تو برگه جدید زندگیتون چیزای خیلییی توپی نوشته بشه😏😎🎉🎈🎂🎁
    پاسخ:
    بححح بح :)))
    ممنون
    خدا بهتان سعادت داده :)))
    ساندارک زوده :)
    حالا اتفاقیه که افتاده دگه

    :: تیتاب میدیم فقط
    ::: ان شاءالله :)))
    واهاهاهای از اون آلوچه کلوچه خوشمزه‌ها بودین که. :| :))
    مبارکه تولدتون جنابِ یاغیِ یکِ داغان‌نما. :))

    چه تپل و گوگولی بودین. خدایا. ^_^
    همونی که قبلاً گفتم. هر کس بچگیش تپل باشه بزرگ بشه چوب‌شور میشه نمونه‌ش هم موجوده. :|
    کیک نمیدین واقعاً؟!
    کادو هم می‌فرستم براتون. :))
    پاسخ:
    بودم :| از اون ماضی ها :))))
    خیلی ممنون

    هعییی :)))

    گفتم ک! تیتاب ها روی میزه!
    راضی به زحمت نیستیم :))
    عه گله رو نگفتم. :|
    من چند باری به شدت از شما دلخور شدم. به بزرگیِ خودم بخشیدم ولی. :)
    زود قضاوت نکنید آدم‌ها رو. اول بپرسید ازشون بعد حکم صادر کنید. باتشکر. :))

    دست و جیغ و هورااااااااا :)))
    پاسخ:
    یادم نمیاد سر چی بوده. ولی معذرت میخوام به هر حال.
    تیتاب چیه ://
    کیکِ شکلاتی بدین. بستنیِ زغالی هم قبوله. یخ در بهشتِ بلوبری هم میشه. :))
    پاسخ:
    همینه ک هست! ساندیس هم هست.
    به به می بینم که شما هم مهرماهی هستین!
    تولدتون مبارک باشه :-)
    پاسخ:
    روایت داریم که همه خوبا مهر ماهی ان اصن
    سلام تبریک میگم
    یعنی دیسک گرفتیم مقصر شمایین؟
    واااااای عکسارو مطمئن باشین من اگه همچین بچه ای رو ببینم میخورمشون به خصوص اگه سیامک انصاری طور نیگا کنن شما خدا بهتون رحم کرده که من ندیدمتون :دی
    به پاراگراف بالا اضافه کنین که حتماً‌ شنل قلاب بافی رم کش میرفتم بعله
    مگه ستایش تحمل میخواد؟ نچ نچ نمیشه میگن تعریف کسی رو جلوش نکن بدتونم که نمیگیم ولی شما خواستین فحشی نقدی کنین روز تولدتون اغماض میکنیم مام فکر میکنیم ناشناسه بعله

    پاسخ:
    سلام. آورین :))))
    خیر! مسئولیت نمیپذیرم!
    کودک.خوار هستید پس :/ خدا بهتان رحم کنه :))
    عجب :))))

    بله که میخواد :))) دم شما هم گرم :)))
    از ما گفتن بود خواستین نقد کنین فقط همین یه روز آستانه شو داریم :دی
    در راستای روز تولدتون یاد این افتادم یکی از دوستان میگفت هرچی میکنم روز تولدمو به قمری میلادی تبدیل میکنم میخوره به کشتار مردم :دی ....لازمه بگم برین خدارو شکر کنین؟
    پاسخ:
    نخواستیم :)))) حالشو نداریم :)))
    نه نه :))) خدا ر شکر
  • شادوَرد __
  • تولدتون مبارک جناب معدنچی یاغی:)
    گله و اینا که ندارم ولی اگه میشه رمز ساندارک رو به منم بدین، فصل اول رو تا نصفه خوندم و به خاطر کنکور نتونستم بقیه ش رو بخونم.
    در باب نصیحت عرض کنم که پسته بخورید برای سلامتی مفیده:)
    بازم تبریک میگم:-)
    پاسخ:
    مچکرم
    انگار مقاله سنگین علمی بوده :/ :) میفرستم.
    گرانه! :)))
    ممنون
    یا علی معلوم نیست چقد نقد میخواستین بکنین که حوصله تون نمیکشه. خدایا توبه
    غرض شوخی بود نه تحمیل شکرگذاری :دی
    پاسخ:
    :)))) حواستان باشه خلاصه
    خا خا :)
    ی پیشنهاد لطفاً‌ این لایک رو فعال بنمویین من کمتر نظر بذارم. بار الها خودت کمک کن موقع کامنت دادن به ای صاحب وب حواسم جمع باشه
    پاسخ:
    نح :)))
    Happy birthday to you
    پاسخ:
    پارسی ر پاس بدار دوست عزیز :))
  • آندرومدا :)
  • تولدت مبارک ^_^
    خوش به حالت والا تولد من مناسبتش روز همه گیری طاعون خیارکی در رومه :|||||
    پاسخ:
    تشکرم
    :)))))))))))) چقدر هم مرتبطه
  • آندرومدا :)
  • اصن :|| بهمون گفته بودن از روز تولدتون تحقیق کنید، اصن گلو منو بغض گرفته بود :|
    پاسخ:
    :)))))
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • تولدتون مبارک. :)
    من این موجود رو دوست داشتم ولی نمی‌دونستم اسمش رو، تنبله پس :))
    عکسا هم جالب بودن.
    توصیه و انتقادِ توی ذهنم رو هم لابلای نظرات بچه‌ها دیدم.
    و ان‌شاءالله بیست و چند سالگی(احتمالا) خوبی رو در پیش داشته‌باشین.
    پاسخ:
    ممنونم خیلی
    آره دیگه. احترام بذارید :)))
    تشکر. ان شاءالله.
  • نار خاتون
  • تولدت مبارک تد:)
    امیدوارم خوشبختی ازت چکه کنه...:)
    پاسخ:
    مرسی نار خاتون :))
    منم امیدوارم شادی ازت نشت کنه :)))
    با اینکه شما از رو پیشنهاد ما مثل لودر رد شدین ولی انصافاً‌ خداوکیلی بدتونم نمیگیم از نظر من این نبود که بدی ای دیدم منظورم این بود از شما به بدی حرف نمی زنیم. انقدر نقد نمی کنین اشتباهای آدم مثل پتک میخوره به سر آدم والا چه وعضشه
    پاسخ:
    :)))))
    من عادت ندارم شخصی نقد کنم. نقد هایی که لازمه تو پست هام میگم :))
    نمیدونم چرا یاد اُه مای گاد به سبک مهران غفوریان افتادم
    پاسخ:
    :))) خوبه خوبه
  • طراحی سایت
  • جالب بود
    پاسخ:
    جدی؟!
  • حامد سپهر
  • آقا مبارکا باشه شیرینی یادت نره
    از عکسای بچه گیت معلومه از اول حق به جانب بودی:))
    خدا عمر با عزت بده بهت
    پاسخ:
    شوما کادو ر بده شیرینی ر میدم :))))
    ریشه در کودکیم داره اصن :)))
    همچنین
    یه چیز بی ربط نسبت به این پست
    تد اگه شد توی یه پست درباره اهل سنت استان خودتون بنویس.
    پاسخ:
    آره. مرتبطه. میذارم تو برنامه م. ممنون.
    مرسی عالی بود
    پاسخ:
    تیشکر :))
    تولدت مبارک داغان😂❤
    پاسخ:
    مخلصیم داغان جان :))
    سلام بر شما .
    واااای ... چه بچه ای :-)
    چقدر مادر محترم حرص میخورده تا این لُپ ها رو از غارت اغیار نجات بده ;-)

    + تولدتون خیلی زیاد مبارک باشه . ان شاءالله که عمری با عزت و صحت و عاقبت بخیری داشته باشید در پناه خدا و زیر سایه ی پدر و مادر محترم.
    پاسخ:
    درود بر شماع
    ماشاءالله ماشاءالله! اللهم صلی علی محمد و آل محمد فوووووت :)))))))


    + خیلی ممنونم. خیلی هم.
    سلام
    با عرض شرمندگی پساپس تولدتون مبارک
    پاسخ:
    سلام
    دشمنتون شرمنده
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی