Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

منبرهای خاک خورده

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۴ ق.ظ

جوانگرایی تو هر قشر و گروهی لازمه؛ یکیش روحانیت! اون حاج آقایی که هفتاد - هشتاد سال سن داره و اکثرِ پا منبری هاش جوون هستند، اگه حرفِ تازه ای واسه مخاطبش نداره و موضوعات و مسائلِ سخنرانی هاش تاریخ مصرف گذشته ست و بیست ساله حرفاش یه سیکل و چرخه ی ثابت و تکراری داره، باید خودش، خودش رو بازنشست کنه! باید اجازه بده نسلِ جوان، با حرف و محتوای بروز و متناسب با احوالاتِ جهان و ذهنِ جوانانمون رو کار بیاد! غیرِ این باشه یک خائنه و باید یه روز پاسخگو باشه!

+

لازمه اضافه کنم داریم حاج آقا هایی که علی رغمِ سنِ بالاشون، جوان پسند و بروز حرف میزنند و محدود به یه چارچوب و موضوعاتِ قدیمی و تکراری نیستن!

  • ۹۶/۰۳/۲۶
  • Neo Ted

نظرات (۱۵)

  • اسمارتیز :)
  • در این راستا بگم که استاد پناهیان عااااالین^_^ البته هفتاد هشتاد که نیستن دیگه:) ولی خیلی منبرهای خوبی دارن:)

    * التماس دعا
    پاسخ:
    ایشون هم خوبن  :))
    حالا من یه مثال زدم! منظور سن و سالِ بالا بود در کل!

    * محتاجیم 
    حاج اقایی که اکثر پامنبری‌هاش جوون هستن، یعنی حرفای خوبی برای گفتن داشته و زده که جذبش شدن. فکر نمی‌کنم ما جوونا وقتمون رو بذاریم برای حرفایی که که تاریخ مصرف گذشته باشن! ضمن اینکه به نظرم اغلب مسائلی که دربارش صحبت می‌کنن تاریخ مصرف نداره. فقط نوع بیان فرق می‌کنه که باعث تفاوت میشه.
    پاسخ:
    منظورم حاج آقا هایی هستش که واسه مراسماتی مثلِ ماه رمضان و ماه محرم از جاهای دیگه میارن و جوونا واسه اولین بار پا منبرِ این عزیزان میشینن و طبیعیه که آشنایی ای ندارن با سابقه ی این دوستان! 
    اتفاقأ خیلی از مسائل تاریخ مصرف دارن و دیگه تکراری شدن! الآن یه چیزی مثلِ دروغ! همه میدونن بده! ولی شده پای ثابتِ همه منبر ها! همه میگن فقط بده! ولی اکثرأ هیچ راهکاری واسش نمیدن! هم بیان و هم موضوع تکراری! بدونِ راهکارِ کاربردی!
    البته دروغ فقط یه مثاله.
    یه‌چیز دیگه! بعضی از روحانی‌ها چند ده سال درس خوندن، عمرشون رو پای یادگیری دین گذاشتن و پا به سن گذاشتن. یعنی یک عالمه چیز می‌دونن که ما مطلقا هیچی نمی‌دونیم! حتی اگر جوان‌پسند هم نباشه به طور کلی، انصاف نیست که به اصطلاح بازنشست بشه. اون آدم منبع علم و تجربه‌ست.
    پاسخ:
    اون آدم میتونه بره علم و تجربیاتش رو کتاب کنه. دلی منبری که هر سالِ تعداد زیادی آدم میان واسش رو بسپاره به یکی دیگه! بقیه شاید حرف های تازه تر و کاربردی تر داشته باشن. نمیشه منتظر باشن خدایی نکرده یکی بمیره که جا واسشون باز شه!
    وااای که من کلی کانالای تلویزیونو بخاطر همین مسئله پایین بالا میکنم تا بالاخره یکیشون حرف جدیدی برای گفتن بزنه و آدم خوشش بیاد بشینه تا آخرش رو نگاه کنه! :)

    پاسخ:
    بله واقعأ! خوشحال میشیم وقتی حرفای جدید و کاربردی گوش کنیم!
    پاراگراف اول رو قبول دارم. درباره‌ی قسمت دوم؛ بقیه‌ی مسائل هم مثل دروغ. به هر حال باید‌ها و نبایدهای کلی که عوض نمیشن(اضافه و کم میشن البته!). ارائه‌ی راهکار و روش‌ها میشه جزو همون نوع بیان دیگه! خب موضوع سخنرانی برای هر دو نفر مثلا دروغه، یکی فقط درباره‌ی بد بودنش صحبت می‌کنه(که البته همون هم میتونه جذاب و تاثیرگذار باشه) و دیگری در خلال صحبتاش راهکار هم میده. البته شاید هم تعریف من از نوع و شیوه‌ی بیان فرق داشته باشه! در این صورت حق با شماست.

    اینم درسته. ولی میزان گسترش کتاب فرق می‌کنه. من یه‌ذره خودخواهانه نگاه می‌کنم! چند درصد مایی که پیش زمینه‌ی ذهنی‌مون غیر جذاب بودن صحبت‌های اون فرده، می‌ریم کتاب‌هاش رو بخونیم؟ اصلا پیش زمینه هم نداشته باشیم، درصد کمی‌مون میریم دنبال این کتاب‌ها. شما درست میگیدها ولی مثلا من تجربه‌هایی داشتم که تصویر ذهنی خوبی درباره‌ی یک روحانی نداشتم و به‌صورت توفیق اجباری‌طور رفتم پای منبرش و بین صحبت‌هاش حرف‌هایی شنیدم که خیلی خیلی تاثیر گذار بوده. با اینکه همچنان معتقد بودم جوان‌پسند نیست ولی بازم حاضرم بشینم پای حرفاش! یعنی اون دفعه‌ی اوله حاصل نمیشد و من دنبال حرفای ایشون نمی‌رفتم اگه قرار بود حرفاش رو توی کتاب بنویسه. البته گفتم که خودخواهانه‌ است!

    در کل موضوع خوبی بود و ممنون از طرحش! :) لازم شد بیشتر فکر کنم.
    پاسخ:
    بحثِ منم سرِ همون راهکار هستش! وقتی فقط بیان یه سری مسئله مثلگ دروغ و غیبت و تهمت و ... رو بگن و هیچ راهکاری که بشه ازش استفاده ی مفید و کاربردی کرد ندن، اون سخنرانی و سخنران هیچ فایده ای ندارن واسه جماعت! جدا از بحث های اصلی مثلِ چیزایی که گفتم میشه درمورد خیلی چیزای دیگه هم حرف زد که بدرد همه بخوره و بشه تو زندگی به کار برد! ولی متأسفانه خیلی از سخنران ها محدود شدن به همون مسائل و موضوعاتِ نو و کاربردی نمیگن! بیان هم که جا خودش! یکی میتونه با بیانِ قوی و جذاب، یه موضوعِ تکراری و به درد نخور رو خوب تحویلِ مخاطب بده، چه برسه به موضوعاتِ اصلی و کاربردی! اینا همه مکمل هستن به نظرم!

    به نظرِ من اونی که دنبالِ علم و بهتر شدن و تغییر باشه، اگه مطلع شه از وجودِ چنین کتاب هایی، قطعأ میره و مطالعه میکنه! فایل های صوتیِ سخنرانی ها هم خدا رو شکر موجوده این روزا! حرفِ من اینه بابا شاید یه جوونِ تازه کار و با علم و با هوش و با سواد، خیلی بهتر از فردِ سن بالا با حرف های تکراری باشه که نمیتونه حرف هاش رو به بقیه برسونه و لازمه افرادِ سن بالا کم کم برن کارهای دیگه کنن و به روشِ دیگه خدمت کنن و منبر ها رو بسپارن به جوون تر ها!
    نظرِ شما هم محترم.

    خواهش میکنم. فکر خیلی خوبه همیشه.
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • حاج آقای جوان گرا فقط رضا تو مارمولک:)))
    خود جوانگرایی بود حرفشم رد خور نداشت
    پاسخ:
    :))))
    مرزهای جوانگرایی رو سوراخ کرده بود
  • من الله التوفیق
  • چنانچه دوستمون اشاره کرد جوانی به سن نیست، همون‌طور که امام خمینی با اون سن و سالش چه جوری جونای زمان خودش عاشقش بودن ؟؟؟ چون دلش جوون بود ... و حرفی که می‌زد از یه دل جوون برخواسته بود و تو دل جوون دیگه‌ای می‌نشست .
    پاسخ:
    جوابم به آرزو خانم واسه شما هم صدق میکنه
    چند وقتیه نسبت به سیاستمدارامون این فکر رو میکنم...
    پاسخ:
    تریبون های خاک خورده پس
    یه حاج آقا هست...حاج آقا روحی پور! کل شهر ما عاشقشن! من خودم دیوانشم!

    علاوه بر تسلطش بر متن و انتقال مطلب به جوان و نوجوان، طنز هم قاطی حرفاش می کنه! فوق العادست...فوق العاده!
    کاملا با حرفاتون موافقم! کاش عمل بشه! :)
    پاسخ:
    خدا حفظش کنه پس
    چه عجیب! موافقم P:

    بد نیست اشاره ای هم بکنیم به اونایی که سنشون بالا نیست ولی عقلشون خرفته...!
    پاسخ:
    اینکه موافقی عجیبه؟ :))


    اونا هم جا خود
    پیر و جوون ندارن به نظرم! مهم مدل حرف زدنشونه! که اگه با فرهنگ‌لغت مردم هم‌خونی داشته باشه جذب کننده‌س و اگه نباشه نیست!
    پاسخ:
    بله که نداره! ولی به شرطی که گفتم تو پست و کامنت ها

    آقای قاسمیان هم بین گزینه هاخیلی خوب هستند.
    متاسفانه این جذابیت تو سخنان روحانیونی که تو صدا و سیمان خیلی کمه. ماه رمضون هر شبکه یه روحانی رو نشون میده ولی منِ نیمچه مذهبی هم حتی دلم برنمیداره حرفای خیلیاشونو گوش بدم. مدام تکرار و کلیشه.. خصوصا اینکه خیلی از صحبتاشون کاربردی نیست.
    پاسخ:
    امیدوارم سخنران های باحال و همه چیز تموم بیان رو کار
    به به سلام علیکم برادر و رحمه الله
    سخنران خوب زیاد داریم سخنران بی بصیرت و بدرد نخور از اون بیشتر
    حواستان را جمع بفرمایید
    انشالله که مورد عنایت قرار نگیرید ! D: ( البته بستگی به نوع عنایتش داره )
    پاسخ:
    تقبل الله علیها السلام اخوی :)))


    دیشب که داشتم دعا می‌کردم به اسمِ شما که رسیدم تصویرتون با کتاب‌هاتون اومد توی ذهنم :| همون که بهتون پوزخند میزدن :))
    پاسخ:
    :))
    ینی هلاکِ تصوراتِ ملت از خودمم :))
    خیلی هم خوبه :/
    خوب بود خرس تصورتون می‌کردم؟! :|
    پاسخ:
    :))
    فرقی نمیکرد 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی