Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

روزه میخواری، بخوار! ولی انسانیت یادت نره!

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ق.ظ

یه عده هستن تو مملکتِ ما، این دوستان خیلی باحالن! همونطور که مطلع هستید یه دینی اومده تو جامعه به اسمِ انسانیت! خب خیلیا به این دین مؤمن شدن و گرویدن و اعتقادی به اسلام و مسیحیت و یهودیت و غیره ندارن! خب این مسئله به من ربط نداره! هرچی دوست داری باش! اصلأ بفرما برو به بودائیسم بِگرا! به من چه؟! یه سری از همین دوستان که ادعای انسانیت و اخلاقشون، استراتوسفر و حتی لایه ی اوزون رو مورد نوازش قرار داده و میده، برای هم جنس گرایانِ هم وطن حق قائل هستند و معتقدند این عزیزان انسان هستند و انسان آزاده [ صمدی نه! آزاد! Free ] و اختیار داره هر کاری عشقش میکشه کنه! این دوستان حال میکنن با خودی [ هم جنس ] حال کنن! اصلأ یکی حال میکنه با الاغ حال کنه! یا اون یکی حال میکنه با کرگدن حال کنه! به شماها چه؟! یا حتی این دوستانِ اخلاق مدار و انسان دوست برای دوستانِ طبیعت گرا هم ارزش و احترام قائل هستند و باور دارند انسان داروینیسم که همون میمون و گوریل و اورانگوتان و ایناس، در اصل لخت بوده! مگر اورانگوتان زیر شلواری و زیرپوش و کت شلوار و اینا ست میکنه که انسان کنه؟! خب یه سریا دوست دارند لخت باشن! به حکومت و قانون و ملت چه ربطی داره که آزادی و اختیار و تفکرِ طرف رو محترم نمیشماره؟! خب این عزیزان به طبیعت و جنگل و جنابِ داروین اراداتِ خاص دارند! و یا حتی معتقدند یکی دوست داره خدا رو باور نداشته باشه! اون طرف عشق میکنه که باور داشته باشه کلِ این جهانِ خلقت، با همه ی عظمت و جزئیاتِ فوق العاده ریز و دقیق به همراهِ خودِ انسان که مظهرِ تو دهنی به تمامِ معادلاتِ علمی و تکنولوژیِ جهانه، با یه انفجارِ بزرگ به وجود اومدن! این عزیزان با بیگ بنگ حال میکنن! با خدا عشق نمیکنن! شما مگر فضولِ کارِ آتئیست ها هم هستید؟! و هزاران موضوعِ دیگه که دوستانِ انسانیت پرور معتقدند نباید اخلاق و انسانیت [ چیزی که مدِ نظرِ اون هاست ] رو زیر پا گذاشت تا میرسیم به یه موضوعی مثلِ ماهِ مبارکِ رمضان! خب به ماه رمضان که میرسیم خیلی هاشون ناله و مویه و داد و فغان سر میدن که بابا! شاید یکی دلش نخواد روزه بگیره! مگر زوره؟! چرا میخواید دین و اعتقاداتتون رو کنید تو حلقِ ما؟! شاید یکی حال کنه تو اوجِ گرما و آفتابِ روز، وسط ماه رمضان تو خیابون جلو چشمِ همه بستنی شکلاتی با چتر بخوره! به شما چه آخه؟! خب حالا من چند کلام خدمتِ این دوستانِ محترم که تو همین بیان هم فیض میبریم از بیاناتِ گوهر بارشون عرض کنم! 

خب دوستِ عزیز! اونجایی که شما مدِ نظرته میتونه لاس وگاس یا پاتایا باشه! اینجا جمهوریِ اسلامیِ ایران هستش! جایی که سی چهل سال پیش پدر و مادر یا پدر بزرگ مادر بزرگت با رأیِ قاطعِ 99 درصدی، رأی به انقلاب و اسلامی بودنش دادن! پس میتونی بری یقه ی پدر و مادر یا پدر بزرگ مادر بزرگت رو بگیری که چرا با اون قاطعیت رأی اسلامی بودنش دادن! البته اگه زنده باشند ان شاءالله که اگه نیستند خدا رفتگانِ همه رو بیامرزه! این جمهوریِ اسلامی که میبینی، که خیلی هم نقد و نقطه ضعف بهش وارده، بیش از 200 هزار نفر واسش پر پر شدن و به شهادت رسیدن! پس ریشه هاش با خونِ بیش از 200 هزار نفر آبیاری شده که بهش معتقد بودن! اونقدر معتقد که حاضر شدن عزیزترین و شیرین ترین چیزِ ممکن واسه انسان یعنی جونشون رو واسش بدن! اگه مجددأ اعتراضی داری میتونی یه سر بری مزارِ شهدای گمنام و غیرِ گمنام شکایت کنی ازشون که چرا رفتید از این مملکت و حکومتش دفاع کردید که ما الآن نتونیم روزه بخواریم! اینا همه به کنار! شما دوستِ عزیزِ انسانیت پرورِ مدافعِ حقوقِ هم جنس بازان [ یکی میگفت نگید همجنس باز! بگید همجنس گرا! مثلأ دختر گرا! کفتر گرا ] و طبیعیت گرایان و الاغ و میمون و اورانگوتان گرایان و آتئیست و بودائیست ها و ... هستی و به اخلاق و انسانیت پایبند هستی، احترام به قانون تو انسانیت و اخلاقت نمیگنجه؟! با قانون حال نمیکنی؟! اخلاقت و انسانیتت حکم میکنه تو جامعه ای که دینِ رسمیش اسلامه و اکثرِ مردمش معتقد به روزه گرفتن هستند، جلو چشمِ این افرادِ روزه که تو شدید ترین وضعِ گرما و تابشِ خورشید، گرسنه و تشنه و خسته و کوفته شدن و له له میزنن، آب و بستنی و شیرموز و نوشابه مشکی کوکاکولای یخی بخوری؟! اونا حق ندارن؟! انسان نیستند؟! دلشون نمیخواد؟! فقط همجنس گرایان و آتئیست و بودائیست ها و میمون گرایان انسانند؟! نمیتونی بری تو خفا و خلوت بستنی شکلاتی بخوری؟! نمیتونی بری خونه آبِ یخ بخوری؟! یه عده واقعأ مشکلِ فیزیکی و جسمانی دارند! معلومه که منظورم این دوستان نیستند! چه بسا همین عزیزان اونقدر اخلاق و انسانیت حالیشون هست که تو جاهای شلوغ چیزی نخورند! خیلیا هم اصولأ اعتقادی ندارن به روزه؛ ولی اخلاق و انسانیت سرشون میشه تو عمل! طرف حسابِ من مشخصه! اگه ادعای اخلاق و انسانیتت میشه اولأ باید به قانونِ رسمیِ مملکتت احترام بذاری! دومأ باید طبقِ حرف و اعتقادت اخلاق و انسانیت رو در برابر اعتقاد و تفکراتِ یه مسلمانِ روزه بگیر هم نشون بدی. [ همونطور که واسه بقیه نشون دادی و میدی مثلأ ] سومأ یاد بگیر به اکثریت احترام بذاری! درسته این روزا خیلیا دیگه اعتقادی به روزه و اسلام ندارن، ولی هنوز روزه دارها و مسلمان ها تو اکثریت هستند! چهارمأ روزه میخواری بخوار! ولی انسانیت یادت نره! دمت گرم! زنده باشی ;)

  • ۹۶/۰۳/۲۳
  • Neo Ted

نظرات (۴۲)

چقدر زیاده :|
پاسخ:
من شرمنده م
حرفِ حق رو زدید! اح‌سنت. ولی مطمئن باشید اونی که نخواد قانع بشه هر چی هم که دلیل براش بیارید هم چنان بر عقایدش پافشاری میکنه.
پاسخ:
بقیه خودشون میدونن و انسانیتشون
زدین رو دست من که :|
پاسخ:
خب میتونید نخونید اگه منظورتون طولانی بودنشه :)) بحثِ سنگینی بود!
من به این افراد میگم خودخوب پندار! آدمایی که فکر میکنن فقط خودشون میفهمن بقیه هیچ!
پاسخ:
شاید اینجور باشه
به نظر من شما گاهی اوقات از واژه‌ها(یا جمله‌ها)ی مناسبی استفاده نمی‌کنید! و باعث میشه نسبت به کل متن ذهنیت خوبی به وجود نیاد! نمی‌دونم چجوری بگم! مثلا وقتی دارید میگید این افراد این کار رو می‌کنن و تفکرشون اینه کمی اغراق قاطی‌شه. 
البته این فقط نظر منه! :)
پاسخ:
مصداقش رو بیارید تو متن لطفأ
خب من کمی تا قسمتی با زبانِ طنز مینویسم! ولی فکر نکنم منافاتی با اصلِ مفهوم داشته باشه!
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • :دی حالا با همه ی اینا من اون قانون محکومیت روزه خواری در ملا عام رو رد میکنم
    بعنی چی بگیری کسی رو شلاق بزنی ؟
    البته امیدوارم روزی به این درک برسن که روزه خواری در ملا عام نکنن;)

    پاسخ:
    بنده هم رد میکنم :)))
    نیازمندِ یه شعور و درکِ دو طرفه س!
  • حسین مداحی
  • بعضی جاها در مورد حال کردن فکر میکنم تند رفتی! یه جور بهتر بنویس.
    ولی خب خوب نوشتی.
    من بعضی روزا که از شدت مرض نمیتونم روزه بگیرم. جوری میخورم که کسی ببینه فکر میکنه دارم دزدکی روزه مو میخورم! اینقدر قایمکی میخورم. در حالی که اصلا روزه نیستم اون روز مثلا.
    پاسخ:
    مثلأ کجا؟!

    درود بر تو
    یک مورد همین که آقای مداحی گفتن. و یک مورد هم این که بعضیا دوست دارن لخت باشن! چند دقیقه روی همین جمله موندم من!
    من کاملا قبول دارم شما طنزپرداز خوبی هستین ولی طنز اگه با زبان بهتر و ملایم‌تر باشه که تاثیر بیشتری بذاره بهتر نیست؟
    پاسخ:
    :))
    خب من چیکار کنم یه سری واقعأ دلشون میخواد لخت و برهنه باشن؟ :))
    یا یه سری دوست دارند همجنس باز باشن یا ارتباط جنسی با حیوانات داشته باشن؟! تو جهانِ امروزِ ما اینا رو میخوان یه عده و اسمش آزادیه! تقصیر من چیه خا :)) من فقط بصورتِ طنز یه سری حقایقِ تلخ رو گفتم که ناراحتی پیش نیاد! شایدم بد نوشتم! نمیدانم!
  • حسین مداحی
  • خیلی بی پرده صحبت کردی. همین. یک کم بیشتر رعایت کنی هم خودت راحت تری هم بقیه.
    پاسخ:
    تا جایی که میشد رعایت شده! پرده دریدگیِِ اذیت کننده ای نمیبینم تو پست!
    :))
    راستش منم بیشتر نمی‌دونم!
    به هرحال امیدوارم کلا ناراحتی پیش نیاد و از تاثیرگذاری متن نکاهد! :)
    پاسخ:
    امیدوارم دقیق خونده شه! 
    منم باید اینجا هم عرض کنم با چند جمله و کلماتی که نوشتین مشکل دارم ولی در کل با جان مطلب که گرفتم چیه موافقم..
    همجنس گرا یا هر کوفتی که اسمشه چندش ترین حرکت تاریک روشنفکرنماهاست.
    درضمن قبل اذان یه آب بخورید حتما، نفس عمیق در طول روز هم تجویز میشه :)
    پاسخ:
    خا مشکل اینه نمیگید با چی مشکل دارید که به توافق برسیم درموردش شاید!


    خوردیم :))
    راستش منم می خواستم به اون کلمه ای که لطف کردین و تصحیح فرمودین تذکر بدم، بعد گفتم شاید دلخوری پیش بیاد و بیخیالش شدم.
    در هر صورت امیدوارم دوستان آزاد اندیشمون یه مقدار مراعات حال روزه دارانو بکنند و روزه خواری اونم در ملا عام رو انجام ندن.

    و من الله توفیق.
    پاسخ:
    اون کلمه هه مشکل نداشت! ینی به نظرم گاهی اوقات لازمه واسه گفتنِ حقیقت مصداق های بارز بیاری تا قضیه روشن شه! اگه نیاری یه سری متوجهِ عمقِ قضیه نمیشن! ولی خب به احترامِ شماها برداشتمش :)
    دیسلایک خود را باز پس گرفته و راه آمده را باز می گردد :|

    پاسخ:
    :#
    خا همون اول میگفتید مشکلتون چیه بحث میکردیم درموردش! 
    خیلیا دنیا رو خیلی تمیزتر از چیزی که هست میبینن و حس میکنن من بزرگ نمایی میکنم! دنیا خیلی هم تمیز نیست! متأسفانه البته! امیدوارم روزای خوب هم بیان!
    فک کنم خییییلی عصبی بودیدااااا
    یه نفس نوشتید
    به قول هلما خانم یه نفس عمیق بکشید
    ولی خب حرفاتون حقه،ولی اونی که قبول نداره
    نداره دیگه،مغزشم نمیکشه که بره خونش بخوره اونی که داره
    جلو ملت میخوره

    شما اگه توو اینستا این حرفا رو بزنید
    طوفان به پا میشه:))))
    پاسخ:
    نه اتفاقأ! اگه دقت کنید متن بصورتِ طنز نوشته شده! ینی تا حدودِ زیادی به خودم و اعصابم مسلط بودم! اعصاب خوردیش واسه قبلِ نوشتن بود!

    همینجا هم میشه! امیدوارم نشه :))) 
    صدا رو صاف کنم و برم بالا منبر:
    1. قلمتون تا حدی خوبه که خواننده بدون اینکه اذیت شه پست های طولانی تر از این هم راحت میخونه، درواقع متن آدمو تا تهش میکشه.
    2. طنز خوبه ولی طنز زننده، از اسمش پیداست زننده است.
    3. بقول آقای مداحی استفاده از "حال میکنه" در متنی که جانش نفی همون کاره جذاب نیست.
    4. بعضی قاطعیت ها، در حد نظر نیست و یا قضاوت برداشت میشه یا تحمیل.
    5. در کل خوبه فقط کمی نرمش نیاز داره.
    6. صرفا نظر منه همین.
    7. صبح همگی بخیر.
    8. دعای امروزم: لبخند مهمون دل همه امون :)
    پاسخ:
    خب بفرمایید پایین من برم بالا :)) :
    2 و 3. نمیفهمم چرا یه اصطلاحِ حال کردن رو اینقدر زشت و زننده برداشت میکنید خب! مناسب ترین و مشروع ترین و طنز ترین اصطلاحی که واسه همه موضوعات به کار میره همین حال کردنه! مثلأ من میگم با اخلاقِ طرف حال میکنم! خب این کجاش بده؟! چون این اصطلاح مؤدبانه س و تو عرف جا افتاده من استفاده کردم! طنز هم هست و زننده نیست انصافأ! بسته ترین اصطلاح رو به کار بردم :))
    4. قاطعیت ها نه تحمیله و نه قضاوت! حقایقِ جهانِ 2017 هستش که اگه یکم از اوضاع احوالش مطلع باشید متوجه میشید که قضاوت و تحمیلی در کار نیست! من فقط لحنش رو طنز کردم که تلخیش کم شه!
    8. عالی : )
    دیسلایک را به بحث ترجیح میدهد :پی
    پاسخ:
    چی خونوک
    همیشه اینجور دیسلایک دهنده ها را نفرین میکند :)))
    اووووخ :/
    نفرینتون منو گیریفت :دی
    : ))))
    پاسخ:
    همیشه گیرا بوده نفرین هام 😎😎🐻
    راستی
    مدیونید فکر کنید اون مخالف همیشه در صحنه منم هااا!
    خدایی هر وقت دیسلایک کردم خودم با پر رویی تمام اومدم اعتراف هم کردم :|
    گفتم که گفته باشم : )
    پاسخ:
    خیلی ممنون که گفتید :)))
    کفترگرا :-//
    پاسخ:
    میگن نگید همجنس باز! بگید گرا :)) به همین برکت میگن! :)))
  • ✿دخترے از تبارِ غرور✿
  • تا کی قراره هی همه چیز سانسور بشه!!!
    خیلی واقعیتا رو گفته بودین و متأسفانه اینا واقعیتای جامعه ی ما هستن حتی اگه ما ندونیم یا برامون سنگین باشه...
    ممنون خیلی خوب بود.
    پاسخ:
    تا وقتی که به جا پرداختن به حاشیه اصلِ مطلب گرفته شه!
    الف-ان شاء الله که مطلع باشید، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس از رای گیری قاطع 99 درصدی تصویب شده. توی برگه های رای هم نوشته به جمهوری اسلامی ایران که قانون اساسی آن بعدا تصویب خواهد شد رای آری می دهم یا رای خیر می دهم. ملتی که رای دادن، هنوز قانون اساسی دستشون نبوده. در حالتی که هنوز حتی حجاب رو هم اجباری نکرده بودن، کی فکرش رو می کرده که تظاهر به روزه داری رو هم اجبار خواهند کرد؟-و البته بین اینکه در قانون اومده که روزه خواری جرمه یا نه، بین وکلا اختلافه. قانون تصریح نکرده که روزه خواری جرمه، بلکه گفته هر فعل حرامی در ملاء عام... فیلان. همین امسال تو یکی از شهر های شمالی(رشت؟) یه نفر رو به جرم روزه خواری گرفتن، قاضی تبرئه ش کرد گفت مصداق جرم نیست. در عین حال، تو قزوین اعلام کردن که n نفر رو از اول ماه مبارک شلاق زدیم به همین جرم. مشخص نیست کلا، نمیشه گفت قانونا...فیلان.- استناد به رای 99 درصدی مغلطه ایه که جا افتاده و شکر خدا بدون اینکه بریم بخونیم جریان چی بوده، همه هم علم می کننش.

    ب-ممنون میشم انقدر شهدا رو نچسبونید به جمهوری اسلامی ایران. وقتی مملکت مورد حمله ست، ملت نمیرن که از دین شما دفاع کنن. ملت میرن که از وطنشون دفاع کنن. شما وقتی میگی شهید دادیم پس حجابت، پس روزه ات، پس چه می دونم هر چی که در دین من هست، شهدای زرتشتی و مسیحی و یهودی ما رو هم مد نظر داری؟ مثلا شهید آشوریِ ما رفته جنگیده که من حجابم رو رعایت کنم؟ یا شهیدِ مسیحیِ ما رفته کشته شده که شما جلوی من روزه نخواری؟
    الان میخواید بگید اکثریت اون شهدا مسلمون بودن؟ در وصیت نامه شون به حجاب و روزه و نماز وصیت کردند؟ سوال من اینه که آیا داریم از شهیدا رای میگیریم؟ اگه اکثریتشون به چیزی وصیت کردن همون چیز رو مد نظر قرار بدیم؟
    اگر دوباره کسی بخواد به خاک این مملکت تعرض کنه، همون آتئیست ها پا میشن میرن می جنگن. همون ها که همجنس گرا هستن و بی رحمانه تمسخرشون می کنی میرن شهید میشن. مسیحی ها هم میرن. یهودی ها هم میرن. زرتشتی ها و آشوری ها هم میرن و هر کدومشون که در اکثریت باشه بازم کسی حق نداره وصایای اون دسته رو فرو کنه در آستین زندگی مردم. اسمش وصیته. توصیه ست. اگه اجبار بود، می ذاشتنش تو قانون اساسی. و کسی نرفته با این هدف کشته بشه که شمای نوعی ای که به روزه اعتقاد نداری یا نمیتونی روزه بگیری وادار کنه تظاهر به روزه داری کنی. یا مثلا حسین فهمیده با این هدف نرفته زیر تانک که خواهرم حجابت رو رعایت کن!

    ج-و البته مرسی که اسلام رو تا حدِ «نخور چون کسی که روزه داره دلش میخواد» سطحی فرض کردی. هدف از اینکه قراره تظاهر به روزه داری نشه، این نیست که شما که روزه ای، دلت نخواد. اتفاقا دلت بخواد و جلوی هوای نفست رو بگیر! اگه، شما قرار بود به تزکیه نفس و فهمیدن حال فقرا برسی، یازده ماه دیگر سال فقرا نمیان به ملت بگن نخور دلم نخواد. بلکم بارها با بستنی و ذرت مکزیکی از جلوی بچه فال فروشی رد شده باشیم و مشغول سق زدن و اونم دلش خواسته باشه و ما بی توجه رد شده باشیم.
    طبق اونچه که ما می دونیم و سر کلاس های احکام و تفسیر قرآن به ما گفته ن، «این کار، حریم ماه رمضان را در انظار و دیدگاه عموم‌، می‌شکند و البته این ماه و اهمیت روزه را در صحنه علنی جامعه‌، خدشه دار می‌سازد». نه اینکه چون شخص شمای روزه دار گشنه هستی احترام شما واجب باشه برادر. اصلا هیچ جای اسلام اینو نداریم که چون مسلمانِ الف مشغول عبادتِ فلان است، شما مسلمانانِ ب، به وی احترام بگذارید و بیسار کار را کنید برایش.

    د-بنده عذر شرعی دارم. نمیتونم روزه بگیرم. وسط خیابون حالم بد میشه و باید سریع اب قند برم بالا. نمیتونم هم بگردم دنبال جای خلوت. اون انسانیتی که حکم می کنه چون شما خواستی حال فقیری رو درک کنی و به خودت گرسنگی و تشنگی دادی من نباید جلوی شما چیزی بخورم، این رو هم حکم می کنه من رو شلاق بزنن چون شما خواستی حال فقیری رو درک کنی و تشنه و گرسنه و خسته در جوار من وسط خیابونی و منو دیدی و دلت خواسته؟
    رادیکال فکر می کنی چقدر.

    پی نوشت: دانستنی! داشتم قبل از ارسال کامنتم می خوندم که حدیثی داریم که حرمت روزه داران رو نگه داریم نه حرمت ماه مبارک رو؟ و به این رسیدم:
    سؤال:

    آیا کسی که از روی عمد و در ملأ عام، روزه خواری می­ کند، تعزیر دارد؟

    جواب:

    بله چنین شخصی تعزیر دارد. اگر برای بار اول مشاهده شد و نزد حاکم شرع برده شد، قاضی دستور می دهد تا در ملأ عام به وی ۲۵ تازیانه بزنند. اگر چنین فردی بعد از خوردن حد شرعی، برای بار دوم هم روزه خواری کرد، حاکم شرع دستور می دهد تا ۲۵ تازیانۀ دیگر به وی بزنند. 

    حال اگر این فرد باز هم تنبیه نشد و برای دقعۀ سوم اقدام به روزه خواری کرد، حاکم مسلمین دستور قتل او را صادر می کند.   

    سُئِلَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) عَنْ رَجُلٍ شَهِدَ عَلَیْهِ شُهُودٌ أَنَّهُ أَفْطَرَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ‏ قَالَ یُسْأَلُ هَلْ عَلَیْکَ فِی إِفْطَارِکَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ إِثْمٌ فَإِنْ قَالَ لَا فَإِنَّ عَلَى الْإِمَامِ أَنْ یَقْتُلَهُ‏ وَ إِنْ قَالَ نَعَمْ فَعَلَى الْإِمَامِ أَنْ یَنْهَکَهُ ضَرْبا. از امام باقر (علیه السّلام) در باره مردى سؤال کردند که شهودى‏ علیه او شهادت بدهند که او سه روز در ماه رمضان روزه‏اش را شکسته است. امام علیه السّلام فرمود: از او پرسیده مى‏شود که: آیا در افطارت در ماه رمضان گناهى بر تو تعلّق مى‏گیرد؟ پس اگر بگوید: نه. بر عهده امام است که او را بکشد، و اگر بگوید: آرى، پس امام می ‏باید او را بشدّت مضروب سازد. (ترجمه من لا یحضره الفقیه، ج‏۲، ص: ۴۴۹) و (الکافی، ج۴، ص۱۰۳)

    عِیسَى عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ وُجِدَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ وَ قَدْ أَفْطَرَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ قَدْ رُفِعَ إِلَى الْإِمَامِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ قَالَ یُقْتَلُ فِی الثَّالِثَةِ . از امام باقر (علیه السلام) سؤال شد از مردی که در ماه رمضان سه بار پیاپی روزه خواری کرده است و سه بار نزد امام (حاکم شرع) برده شده است. امام فرمود: در دفعۀ سوم، کشته می شود. (الکافی، ج۴، ص۱۰۳)

    در کتاب فقهی العروۀ الوثقی (مرحوم سید یزدی) که همۀ مراجع معظم تقلید در رساله های علمیه خود، کتاب ایشان را ملاک قرار می دهند، در ج۲، ص ۱۶۷ چنین آمده:
    اگر کسی در ماه مبارک رمضان بدون عذر شرعی و از روی عمد در ملاء عام روزه خواری کند، در صورتی که نزد حاکم شرع ثابت شود، در مرتبه اول و دوم او را مجازات می کند. اگر باز هم به بی حرمتی نسبت به ماه رمضان ادامه دهد، در مرتبه سوم یا در مرتبه چهارم با اختلافی که در بین فقها وجود دارد اعدام می شود


    هیچی دیگه. گفتم رادیکال فکر می کنی؟ اشتباه کردم. اسلام ناب محمدی بود. تازه خیلی هم مهربون گفتی شما.
    اعدام!!-خنده هیستریک-
    پاسخ:
    الف! ان شاءالله تعالی مطلع باشید که بعد از همه پرسیِ نظام جمهوری اسلامی که 99 درصد رأی دادن، قانون اساسی هم به رأی گذاشته شد که اتفاقأ اون هم با 99 درصد قاطعانه تصویب شد! نمیدونی یا خودتو میزنی ندونستن؟! علنأ داری به عقل و شعورِ 15 میلیون نفر توهین میکنی با این حرفت! ملت واسه اسلام انقلاب کردن و احکام و مواضع اسلام 1400 سال ثابته و حلال و حرامش مشخص! وقتی واسه چنین چیزی انقلاب میکنی میدونی چی در انتظارته! وگرنه ملت بیمار نبودن اون همه واسه انقلاب خون بدن و شکنجه بشن که هییییچ فرقی نکنه با شاهنشاهی! حجاب هم همون چیزی بود که رضاخان کشفش کرد و اکثرِ زنانِ مملکت بخاطرش اذیت شدن و جلوش واستادن! جلوش واستادن که انقلابِ اسلامی بیاد و احکامِ اسلام پیاده شه! یکیش حجاب! حالا حجابِ اجباری خودش یه بحث جدا میطلبه که اصلا ربطی به این پست نداشت ولی بیخودی مغلطه کردی و کشوندیش وسط بحث!
    روزه خواری در ملاء عام در رابطه باهاش ماده داریم:
    ماده 638 قانون مجازات اسلامی : هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید ، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می گرددو در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
    طبقِ این ماده مجازات میکنن روزخواری در ملاء عام رو و من مسئولش نیستم! قانون گذار و قاضی هم نیستم! حالا اینکه یکی مجازات میکنه و یکی نمیکنه بستگی به شرایطِ خاصِ دادگاه و علم و سلیقه ی قاضیه! ولی ماده ی قانونیِ مرتبط همین بود!
    ب. دقیقأ همین! حدود 200 هزار نفر رفتن شهید شدن و دین و اعتقاداتشون مشخصه! اکثرشون مسلمان و شیعه! به قولِ خودت وصیت نامه هاشون هست! اولویت هاشون واسه رفتن به جبه و تیکه تیکه شدن هست! یقینأ اونا رفتن که جمهوری اسلامیِ ایران پابرجا بمونه! چیزی که سال 58 یه بار نظامش رو و یه بارِ دیگه قانون اساسیش رو قاطعانه انتخاب کردن! دوباره لازمه یادآوری کنم ملت خودشون همه چیزِ این نظام رو انتخاب کردن؟! همه پرسیِ نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و خبرگانِ رهبری و ...؟! شهدا انتخاب نکردن! مردم خودشون رأی دادن!! خیلی تمیز و قاطع هم رأی دادن! شهدا هم رفتن از همین جمهوری اسلامی دفاع کردن! که اکثرشون مجددأ میگم مسلمان بودن!! یقینأ نرفتن که بی حجابی و روزه خواری و ... دوباره تو مملکت قانونی و آزاد شه! قطعأ رفتن که از انقلابِ اسلامی دفاع کنن! احترامِ شهدای اقلیت ها هم واجب! ولی اینجا قانون و اکثریته که حکم میده! 
    خدایی نکرده الآن هم جنگ شه اکثرأ همون بچه مسلمون ها میرن که جونشون رو واسه جمهوری اسلامی ایران بدن! همونطور که سی سال پیش همین ها رفتن! آتئیست ها و همجنسگراها بلیط فرست کلس آنتالیا و حومه خلیج فارس! همونطور که همونموقع هم اونایی که ادعای کوروش پرستی و شاه پرستی و وطن پرستی داشتن، اکثرشون تو لونه موش بودن! باز هم میگم احترام شهدایِ اقلیت واجب! بحثِ من اکثریته! اونایی که فقط ادعاشون میشه و میشد جاشون مشخصه تو جنگ! اگه 8 سال جلو کل دنیا واستادیم یقینأ عقایدِ پوچِ همجنسگرایی و خدا نا باورها نبود که مؤثر باشه، اسلام و تشیع و فرهنگِ شهادت بود که کشور رو نجات داد! امام حسین و عاشورا بود که جلو کل جهان واستادیم! سربند های یا زهرا و یا حسین و یا علی و ... بود که تو چشم بود و اکثریت!  
    ج. جالبه که اونقدر دقت نکردی که متوجه شی منظور و مفهوم این پست اصلأ دین و احکام نبود! من دارم از اخلاق و انسانیتی حرف میزنم که شعارشو تو گوش و حلق و بینیِ ما کردین! وگرنه مشخصه که اسلام و فلسفه ی روزه اینقدر سطحی نیست! من فلسفه ی سطحیش رو هم نگفتم حتی! فقط و فقط از سمتِ یه شخصی که اعتقادی به روزه نداره و شعارِ انسانیت و اخلاق میده گفتم! اخلاق و انسانیت حکم میکنه جلو فرد گرسنه و تشنه چیزی نخوری! چون اون نمیتونه بخوره و انسان بودنش و فعل و انفعالات بدنش حکم میکنه هوس کنه چیزی که داری میخوری و اذیت شه! کاملأ اخلاقیه و از طرفِ اون فردِ روزه خوار! اخلاق و انسانیت حکم میکنه تا جایی که امکان داره جلو فردِ روزه دار چیزی نخوری! قانون و دین هم تکلیفشون روشنه! مصداق بارزِ مردم آزاریه حرفت! طرف بیاد روزه دار رو با خوردنِ روزه اذیت کنه که تو تزکیه نفس کن!  من برم جلو طرفی که 15 ساعت هیچی نخورده شیرموز بخورم که تو حالِ فقرا رو درک کن و فلان و بیسار! نه خواهر! اصلِ مطلب رو نگرفتی!
    این پست رو هم بخون و لطفأ دقیق تر بخون پست ها رو:
    http://words-gray.blog.ir/1396/03/05/ماه-مبارک-رمضان
    د.رادیکالی ینی اونقدر بسته و یه طرفه نگاه کنی به پست که عقل و منطق رو بذاری زیر رادیکال جذرشو بگیری! خب معلومه اگه یکی حالش اونقدر بد بشه که ضرورت حکم کنه که چیزی بخوره باید بخوره و هیچکس هم حق نداره باهاش کاری داشته باشه که هیچ، اونی که ادعای روزه دار بودنش میشه باید به طرف کمک هم کنه! قانون و دین هم کاری با این شخص نداره شما مطمئن باش!

    درمورد روایاتی که فرستادی باید بگم خودش داره میگه طرف دوبار به جرمِ روزه خواری در ملاء عام محکوم و مجازات شده! شخصی که نه عذر شرعی داشته و نه مسافر بوده و نه هیچ که اگه اینا باشه عیبی نداره! این موجود به چه دلیل و منطقی باید برای بارِ سوم تو ملاء عام روزه خواری کنه؟! دلیلی جز دهن کجی به اسلام و مسلمان ها و عرف و قانون داره؟! این شخص یقینأ مشکل داره و قصد و نیتش هم مشخصه! وگرنه انسانِ سالم، وقتی دوبار بخاطر جرمی مجازات میشه، نمیره برای بارِ سوم تکرارش کنه! اونم بدونِ عذر شرعی! 

    بله بله! منم میگم ذهنیت و منطق و نگاهِ رادیکال و متعصب و بی احترامی محض به عرف و دین و اکثریت و شعار زدگی تو حوزه ی اخلاق و انسانیت! خنده ی هیستریک تر!

    سلام خوبید؟ این اولین کامنت من :)

    ۱. از لحن تند و قاطع و رک تون خوشم میاد. اگه خشن تر هم بنویسید بیشتر خوشم میاد. خیلی جدی 

    ۲. بعضی دوستان می فرمایند مگه شما ها بچه اید که دلتون میخواد؟ یا امثال این حرفا
    خب باید به این ها گفت که شما انگار اصلا با طرز کار بدن آشنایی ندارید نه ؟! :)) مغز یه سری سنسور داره که کنترلش دست خودآگاه آدم نیست! مثلا شما میتونی به مغزت دستور بدی که دیگه درد یا گرسنگی رو حس نکن؟ اگه میتونی که خوش بحالت شما پنجمین شگفت انگیز هستی. اگه نه به جمع انسان های عادی خوش اومدی. وقتی اون همه ساعت گرسنگی و تشنگی رو یه نفر تحمل میکنه و مثلا توی تلویزیون میبینه سفره غذا پهنه، این پیام عصبی از چشم به مغز منتقل میشه و بخاطر فشار گرسنگی و ارتباط بین سفره و گرسنگی، این دو تا نرون به هم وصل میشن و بله! شما دلت میخواد یه چیزی بخوری!
    حالا تلویزیون عقل و شعور نداره خاموشش میکنیم. آدم های تو خیابون هم عقل و شعور ندارن؟ بعد تو جلوی من یه چیزی میخوری که من خیلی دلم میخواد. من نمیام گریه کنم و بگم منم میخوام که. من به تو نگاه هم نمیکنم و وانمود میکنم اصلا ندیدمت. ولی قار و قور معده م بیشتر میشه و فکرم روی گرسنگی م متمرکز میشه و {آزار} میبینم! 

    لذا در ادامه باید بگم : تو کز محنت دیگران بی غمی! نشاید که نامت نهند آدمی.


    فهموندن یه سری چیزای ساده به بعضی آدم ها خیلی سخته. برای بعضیای دیگه هم غیر ممکنه! علی الخصوص اگه خودشونو همه چیز دون بدونن!
    پاسخ:
    سلام
    خدا رو شکر خوبیم
    خوش اومدید

    نمیدانم والا! ملت ما رو متهم میکنن به رادیکال خودشون تندیسِ رادیکالیسمن!

    شهدا برای دفاع از حکومت نرفتن،برای دفاع کردن از ایران رفتن...همونطور ک اگر الان جنگ بشه همه ی ایرانی ها چه مسلمون باشن چ ذرتشتی و ...میرن بدون اینکه پیش خودشون بگن:وااااااای من طرفدار این حکومت نیستم پس نمیرم و..(مثالش هم حادثه ی چند روز پیش مجلس،آیا فقط مذهبی ها اومدن و هم دردی کردن؟نه همه ی ایرانی ها با هر دین و مذهب و اعتقاد و گرایشی ناراحت شدن و واکنش نشون دادن.)
    روزه خواری هم تایمی زشته که کسی عمدا و برای آزار دادن روزه دار بیاد جلوش غذا بخوره..
    +ج جولیک بنظرم عاااااالی ه
    پاسخ:
    خب توصیه میشه پاسخِ جولیک رو بخونید : )
    ممنون بابت نظرت
    بعله ما با همجنسگراها مشکل داریم، با روزه ندار هم مشکل داریم :| پس ما میام همجنس باز (!) و روزه خوار (!) خطابشون میکنیم و پای شهدا و رای اجدادمون رو میکشیم وسط تا نتیجه دلخواهمون رو بگیریم!
    در مورد روزه خواری هم باید بگم که، توی مملکتی که فرضا ٩٩ درصد رای به جمهوری اسلامی داره، باید برای کسی که بیماره، پیره، مکلف نیست، مسلمون نیست، مسافره و عذر شرعی داره، "باید" جایی باشه که دسترسی سریع داشته باشن به خوردن و آشامیدن؛ "حداقل" برای همین استثنائاتی که خود دین قائل شده! و تو چجوری اینا رو شناسایی میکنی؟ و چجوری حکم میدی؟ و چرا فکر میکنی بدنِ "انسان" توانایی اینو داره که صبر کنه برسه خونه بعد آب قند بخوره تا غش نکنه؟ مگه همه اونایی که روزه نمیگیرن بستنی شکلاتی و نوشابه ی خونشون میوفته که ما بریم به داروین و همجنسگراها گیر بدیم!!! اصلا مگه تو کشور اسلامی ما به جز هشتگ های توی توییترِ فیلتر شده کار دیگه ای براشون انجام شده که هر جا نمیشه از خودِ ماجرا دفاع کرد میریم میگه عههههه تو که برای همجنس باز (!) ارزش قائلی چرا روزه خواری میکنی؟ برای حقی که براشون قائل نیستیم و زندگی ای که ندارن و این حجم از تمسخر و تحقیری که تحمل میکنن، روزه خواریِ بقیه رو هم میندازیم گردنِ اونا و کسایی که معتقدن(!) اونا هم انسان هستن!! و ما شهید دادیم در نتیجه برو با اونا مذاکره کن؟ :|
    پاسخ:
    جواب کامنت جولیک رو بخون : ]

    من نظری درمورد هم جنس گراها و داروینیسم ندارم! ینی نظرم مشخصه! 

    من مسئولِ کوتاهی های نظام تو حوزه ی حمایت از روزه خور هایی که عذر شرعی دارن و غیره هم نیستم که جایی نساختن واسه این عزیزان! اونی هم که حالش بده لزومی نداره بره خونه یه چی بخوره! اون حالش بده و اگه دارو یا آب قندشو نخوره آسیب میبینه! قطعأ باید یه چیزی بخوره! بحثِ من این عزیزان نبودن! خیلی واضح بود بحثِ من! پیچیده و حاشیه زده ش نکنید!
    الانم شما نگرفتید.
    یک کلمه به خودی خود بد نیست، از یه طرف هم سانسور بیش از حد ماهیت متن رو به کل تغییر میده و مقصود نویسنده نمیرسه که هیچ خراب هم میشه. همین طنزپردازیتون رو از دید یک مخاطب بخونید و در لحظه بخونید یه حس عصبی و بالا پایین شدن لحن رو احتمالا خودتون هم حس کنید. خب خط سیر تفکرات من فکر کنم واضحه و اینکه اگه صدردرصد از اوضاع بقول شما جهان 2017 آگاه نباشم کم هم مطلع نیستم، همین همجنس گرایی که میفرمایید سال 91 بغل گوش ما "باکو" براش رژه میرفتن که بعدها با نرمش و سیاست نرم همین ایران اسلامی ما امسال همایش همرنگی کشورهای اسلامی درش انجام شد.
    به هرحال موفق و مانا باشید. بنویسید مام بخونیم لذت ببریم و هرجا خواستیم انتقاد کنیم. :)
    پاسخ:
    منم لذت میبرم از نقدهای خوبتون. ممنون.
  • علی اسفندیاری
  • بسی لایک 
    البته با احترام به دوستان من مخالف این مکتب انسانیت هستم انسان محوری یا انسان خدایی اساسش همون اساس لیبرالیسم هست بر مبنای لسفر که میشه هر  روشی که انسان برای زندگی خودش انتخاب میکنه درسته و باید به اون احترام گذاشت 
     برچه اساسی هرکس هرکاری دلش خواست میتونه انجام بده؟ 
    یه چیزایی هم میخوام بگم ولی اگه بگم دوستان میگن تند رفتی 
    واسه همین پیشنهاد میکنم اینارو بخونید بد نیست 

    انسانیت یا حیوانیت مساله این است 


    پاسخ:
    ممنون که نظرتو گفتی علی.
    راستش متن نوشته ات با اینکه به قول خودت می خواستی روی انسانیت تاکید کنی خیلی هم با دید انسانی نیست. نگاه بالا به پایین شدیدی که داری ( که البته اکثر مذهبیون به سبب قدرت حاکم بر جامعه دارند) باعث میشه حتی وقتی می خوای یه مطلب را با نگاهی مثبت تعریف کنی جان کلامو نرسونه. میدونی که من با همه مخالفت با خیلی از عقایدت توی کامنتام سعی می کنم بی طرف باشم. پستهای خوبت را واقعا لذت می برم. ولی این پستت واقعا جوگیر بود. خیلی چیزا را با هم قاطی کرده بودی و به خیلی ادما توهین کردی. راستش کامنت جولیک را با صراحت بیانش و شجاعتش خیلی دوست داشتم ولی حتی حاضر نشدی تو پاسخ کامنتش قبول کنی که عده ای هم وطن هم وجود دارند که سوای عقایدشون وطن پرست هستن و با هر دینی از وطنشون دفاع کردن و می کنن. اینقدر رادیکال بودن و تند رو بودن به نظر من و با کمال احترام به قلمت درست نیست. چرا چون مذهبی هستین و وظایف مذهبیتون را انجام میدین اینقدر بقیه و هرکسی را که ذره ای به عقاید شما نزدیک نباشه می کوبین ؟ این همه تحقیر و توهین به عالم و آدم و گرایشات مختلف فقط برای تدریس انسانیت بود واقعا ؟! بدون عصبانیت کمی تامل کن توی مطلبت. قلمی به این خوبی حیفه که فقط مشتری های خاص به به و چه چه کننده داشته باشه. قلم خوب بهتره پذیرای نظرات مخالف همراه با تفکر هم باشه.
    راستش تمام بلاهایی که به ظاهر مذهبیون توی همه عمرم به نام دین و مذهب به سرم اورده بودن را به یادم آوردی. لحن و برخورد اونها هم همینطوری بود . از بالا به پایین ، توهین و تحقیر آمیز ، بدون انعطاف ، خود خاص پندار
    پاسخ:
    نظرتون محترم و قابل احترام!
    ولی من توهین و نگاهِ از بالا به پایین تو پستم نمیبینم و چنین قصدی هم نداشتم و تعجب میکنم چرا چنین برداشتی کردی! 
    وطن پرست ها همیشه هستن و قابل احترام! ولی اینجا اکثرأ شعارشو میدن و کم هستن که صرفأ بخاطر ایرانِ خالی حاضر شن جونشون رو بدن! ولی خب همیشه هستند! هرچند کم! ولی تو جنگِ 8 ساله اکثرأ بخاطرِ ایرانِ اسلامی و انقلاب بود که میرفتن و شهید میشدن! افرادی که ادعایی نداشتن! خلافِ خیلیا که فقط ادعا بودن!
    تحقیر و توهین به عالم و آدم نیست! لطفأ برچسب نزنید به پست! دقتتون رو بالا ببرید! عصبانیتی هم در کار نبود! الآن رادیکالی و تند رو و بدون انعطاف و خود خاص پندار و ... همه اینا یه جور توهین به بنده بود و دور از اخلاق و انسانیت! درصورتی که هم شما و هم همون جولیکی که حمایت میکنی ازش دارید خلافِ حرفای خودتون عمل میکنید! من جوابمو به جولیک دادم و به شما هم همون جواب رو میدم! 
    پیامِ این پست واضح و به دور از تند روی و رادیکالیسمه و دارید با برداشت های شخصیِ اشتباه و از روی پیش زمینه های منفی به حاشیه میکشونیدش! اتفاقأ من دارم رادیکالیسم رو تو کامنت های شما میبینم! نگاهِ از بالا و خود خاص پنداری هم همینطور! عدم انعطاف هم همینطور!
    ولی احترام میذارم به نظرِ همه تون و امیدوارم حاشیه پردازی ها رو تموم کنین! اصلِ مطلب رو دریابید! من خودم.متنفرم از تند روی و رادیکال و تعصبِ بیجا تو هر دینی! همیشه هم محکوم میکنم این اعتقاد رو! فقط حاشیه پردازی ها اذیت میکنه آدمو! اصلِ پیام گم شده تو کامنت هاتون!

    خیلی خوب بود:)
    اتفاقا تو بعضی چیزا یکم رک گفتن لازمه!


    پاسخ:
    ممنون
  • حسین مداحی
  • به نظرم هیچ دلیلی بهتر از این نیست که چند نفر با خوندنش معذب شدن و یا حتی با اکراه قبولش کردن.
    به شخصه اگر چنین متنی رو بنویسم نمیتونم بدم خانوادم بخونن. بعضی جاهاش تند رفتی.
    پاسخ:
    من مسئولِ معذب شدنِ چند نفر نیستم! من موظفم حرفمو بزنم! چیزی که به نظرم درسته و حقیقت! و خدا رو شکر اکثریت موافق هستن و اعتراضی ندارن!
    من ولی میتونم بلند بلند اینو واسه خانواده م بخونم! آدم که نمیشه تا ابد کور و کر بمونه و حقایق رو نبینه و نشنوه! 
    از نظرِ تو شاید تند بوده ولی از نظر من نه!
  • حسین مداحی
  • ضمن اینکه خیلی ها توی دنیا خیلی کارا میکنن. همه چیز رو باید گفت؟! اگر هم گفتی باید جوری بگی که همه بتونن بخونن.
    قضیه تو قضیه اون بنده خدایی هست که توی یک مجلس سخنرانی میکرد. توی مجلس پیرمرد ۹۰ ساله هم بود بچه ۵ ساله هم بود. بچه بیشتر بود. فاطمیه هم بود.
    این بنده خدا هم اومده بود در مورد احکام جنابت و حیض و پریود و اینجور چیزا صحبت میکرد.
    باید اینا رو میذاشت یه وقت دیگه که یا بچه ها نباشن یا کمتر باشن. یا یه کم باپرده صحبت میکرد که بچه ها یه موقع یه جوری شون نشه.
    پاسخ:
    همه این متن رو میتونن بخونن! همه! هیچ موردی نیست که قباحت داشته باشه! خیلی سخت گرفتی حسین! نمیفهممت!
  • گلبول سفید
  • حالا کى گفته اعتقاد به بیگ بنگ و داروینیسم منافاتی با اعتقاد به اسلام و خدا داره؟ سخنرانى از علامه جعفرى برات بیارم که در باب متناقض نبودن نظریه ى تکامل و اسلام حرف زده؟

    بابا جان حالا این دانشمنداى غربى رفتن آتئیست شدن و با بزرگان مسیحیت مشکل دارن، چون داروینیسم با نفکر مسیحیا در تناقضه، اون وقت ما مسلمونا هم فکر کردیم  پس لابد باید با داروینیسم مخالفت نمود. :|

    البته میدونم اصلاً بیگ بنگ و داروینیسم که قید نمودى ربطى به بحث اصلیت نداشت و حاشیهای بود، ولى لطف میکنى یه مقدار هم راجع به این بگى که چه تناقض و منافاتى بین اینا و تفکر اسلامى میبینى؟
    پاسخ:
    خداییش چرا این بحث رو تو این پست مطرح کردی؟ :# :)))
    من نظرم به نظرِ حسین نزدیکه! ولی نظرم درمورد داروینیسم این لینکه:
    http://old.aviny.com/shobhe/falsafi/8.aspx

  • آقای سر به هوا ...
  • میدونی اینا مثل چی میمونن ؟
    مثل همون پسرهای راهنمایی که تا دوتا دختر میدیدن شروع میکردن به زدن همدیگه !
    فکر میکردن الان بقیه میگن وای چه جذاب ، در صورتی که دختره پیش خودش میگفت یابوها رو نگاه :))
    پاسخ:
    :)))
    مثالِ عمیقی بود
  • حسین مداحی
  • @گلبول سفید
    معمولا مادی گرا ها داروینیسم و بیگ بنگ رو بهش اعتقاد دارن. مثلا میگن خدا وجود نداره و اون چیزی که همه ما ازش به وجود اومدیم ماده بوده. همون ماده اولیه که ترکیده و بعد ما به وجود اومدیم.
    فکر کنم تد منظورش تفکر این دسته از افراد بوده. برای همین بهش اشکال وارد کرده.
  • گلبول سفید
  • @ حسین مداحی
    میدونم. دقیقاً مشکل من هم همینه. معمولاً آتئیست ها و مادی گراها به بیگ بنگ و داروینیسم و اینا اعتقاد دارن. اتفاقاً ازشون به عنوان دلایلی برای رد خدا استفاده میکنن. ولی مشکل اینجاست که خدایی که با داروینیسم ردّش میکنن، خدایی نیست که فلسفه ی اسلامی بهش معتقده، در واقع اونا کلاً یه تعریف اشتباهی از خدا در نظر میگیرن و بعد ردّش میکنن.

    اما ما مسلمون ها فکر میکنیم چون آتئیستهای امثال ریچارد داوکینز از داروینیسم به عنوان حربه ای برای حمله به خدا استفاده میکنن، باید دنبال ردّ نظریه ی تکامل باشیم، در حالی که اصلاً این طور نیست. فی المثل داوکینز اصلاً اطلاع صحیحی از تفکر اسلامی راجع به خدا نداره و حرفاش با تفکر فلسفه ی اسلامی در تناقض نیست.

    بازم میگم، میدونم کل این قضیه توی پست تِد فقط یه اشاره ی بی اهمیت و حاشیه ای بود، اما خب برای من مهمه!
  • حسین مداحی
  • مسلما اگر بیگ بنگی هم بوده بازم توسط خدا صورت گرفته. و اگر نظریه داروین درست باشه که هست، باز هم همش تقدیر خداست.
    حرفت درسته. ولی به نظرم تد نظریه ها رو رد نکرده.
    سلام
    جلو جلو بگم جواب کامنت جولیک و خوندم:)
    البته اینکه جبر جغرافیایی منو مجبور کنه از چیزی اطاعت کنم که بهش اعتقادی ندارم جوابش این نیس که سه نسل پیشت رای دادن با نود و نه درصد برو یقه اونو بگیر... مگه فقط داره به سه نسل پیش من حکومت میکنه؟! 
    من نوعی روزه نمیگرم و حتی اعتقادی ندارم بهش اما کسی که درست یا غلط بهش اعتقاد داره تا آسیبی به من نزنه نه اعتراضی میکنم نه مواخذه که چرا...
    اما مثلا آدامس هم تو ماه رمضون نمیخورم... بستنی و پفک نمیخورم... آب تو شرایط لازم پشتمو میکنم به خیابون و میخورم چون خودم میخوام به قول شما روزه دار کمتر دلش بخواد که این به نظر من لطفه نه وظیفه... اینکه بقیه نخورین تا من روزه بگیرم مثل این میمونه که یه نفر کوره و افتخار میکنه که من نگاه ناپاک نکردم به کسی... تزکیه نفس تو نوعی با همون شرایط عادی جامعه باید صورت بگیره اگر واقعا قراره که درک کنی تو همین جامعه و روزهای دیگه بقیه چی میکشن...

    تمام تو و من ها که گفتم کلی بود و منظورم شما نبودی...:)
    ممنون بابت این نوشته که باعث شد نظرمو بگم:)
    پاسخ:
    سلام
    جلو جلو مممونم :))

    جوابش اینه که این قانون با رأی اکثریتِ مردم به تصویب رسیده و باید بهش احترام گذاشت! نمیشه که هر چند سال همه پرسیِ تغییر رژیم و نظام بذارن که! تو کلِ جهان همینه! 

    ای کاش همه مثلِ شما بودن خب! وظیفه نیست ولی لطف هم نیست! تمکین از اخلاق و انسانیته! من از طرفِ شما عه نوعی حرف زدم که اخلاق و انسانیت حکم میکنه اینجوری باشه! اصلأ با بعدِ اسلامی و احکام کاری ندارم! ولی اینکه یکی بیاد تو جامعه ای که دینِ رسمی و اکثریتِ مردم اسلامه و غالب افراد روزه هستند تو معابرِ شلوغ و از عمد چیزی بخوره که طرفِ مقابل مسلمانه و باید تزکیه نفس کنه و اینا اصلأ منطقی نیست! به نظرم خیلی بی اخلاقیه!  اینکه آدم تو اوجِ گرما با تشنگی و گرسنگی 18 ساعت رو بگذرونه فکر کنم به حدِ کافی درک کنه حالِ بقیه رو و اون بخشِ آزار و اذیت توسطِ اونی که روزه نیست به نظرم صحیح نیست و دور از اخلاق و انسانیت هستش! 

    خیلی ممنون بابت اخلاق و ادبت و شخصیتت : )
  • حسین مداحی
  • البته این سخت گیری همیشه بوده. اگه یادت بیاد من همیشه تاکید دارم که به جای واژه قباحت دار غرب زده و چندشناک دوست دختر از واژه نامزد استفاده کنیم. البته جوری که کسی که لازم باشه منظور رو بفهمه، بفهمه!
    من نظرم رو گفتم. همین.
    پاسخ:
    اختلاف سلیقه س! ولی تو حکمِ کلی دادی!
    ولی دمت گرم
    فک میکنم عمده ی تفاوت نظر منو شما اینه که من دید عددی ندارم به جامعه... ینی صدتا انسان به یه عقیده ی مشترک رو ارجح نمیدونم به ده نفر با عقاید دیگه...
    نه قانون عوض نشه ولی کاملا میشه درک کرد حتی تو همین جامعه ی آماری کوچیک کامنتینگ شما که دیگه بحث یه درصد نیست که قابل چشم پوشی باشه(که از نظرم یه درصد هم نباید نادیده گرفته شه)... اقلیتن قبول اصلا ولی همین کمتر بودن باید محدودشون کنه... مثلا مثلا ها صدتا نماز خون داریم صدتا مسجد بسازن ده نفر روزه نگیر داریم صدتا کافه نمیخوایم باز باشه ده تا کافه باز باشه ... این میشه سختی این اقلیت...این بی انصافیه چون حتی اگه اقلیت هم باشن به همین خاطر عقاید متفاوت بیشتری رو منیج میکنن و این جبر زمان و مکان به اندازه کافی داره اذیتشون میکنه... صدتا مسلمون یه آتئیست رو سخت تحمل میکنن اما یه آتئیست صدتا مسلمونو خییلی سخت تر تحمل میکنه...
    پاسخ:
    من ارجح نمیدونم! من فقط حرفم قانون و اخلاقه! تا بوده همین بوده که اکثریت همیشه دارای حقوق و امتیازات ویژه تری بوده. این یه اصله شاید! 

    نمیدونم چرا ولی سر این پست و کامنتات زیاد خندیدم (:
    + بیگ بنگ خیرت بده D:
    پاسخ:
    شاد باشی
  • گلبول سفید
  • من آخه دارم یه پست آماده میکنم واسه تابستون در مورد نظریه ی تکامل و اسلام، الان یه مدتیه خیلی دارم در این باره مطالعه میکنم، واسه همین تا کلمه ی داروینیسم رو دیدم چشمام برق زد نتونستم جلوی خودمو بگیرم!
    ممنون بابت اینکه، نظرم راجع بهش رو هم تو اون پسته مینوسم حالا.

    ولی خدایی این رو از من داشته باش که تناقضی نیست! :))
    پاسخ:
    دمت گرم! بنویس! منم نظرِ کاملمو همونجا میدم! اینجا تمایلی به بحث درموردش ندارم!
  • گلبول سفید
  • تصحیح: لینکه*
  • دخترِ انار :)
  • یا حضرت پست پر حاشیه و کامنت :دی
    من برای برقراری تعادل سکوت کرده و از سمت چپ کادر درحالی که با تکوم دادن سر موافقتم رو اعلام میکنم خارج میشم :)))
    پاسخ:
    سر درد گرفتیم وسط امتحانا :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی