Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

تحلیلِ سناتور - راندِ دوم

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۵۲ ب.ظ

برخلافِ تحلیلِ قبلی، اینبار میخوام ریز ریز و موردی تحلیل کنم مناظره رو؛ و صد البته از نگاه و تفکرِ خودم و اینکه همه ی سلایقِ فکری واسم محترمه، ولی دلیل نمیشه واسم مهم باشن!

1. میرسلیم [ بروسلیم ]

| بر خلافِ مناظره ی قبل اصلأ تو دیوار نبود. حتی میتونم بگم بالای دیوار بود و هر چند دقیقه با نقد های بجا هوکِ چپ و راست میزد به حسن و حسن چیزی جز لبخند های مسخره نداشت بزنه. 

|| اون بخشی که صفات و توهین هایی که حسن به منتقد هاش نسبت داده بود رو گفت، واقعأ عالی بود! مخصوصأ اونجایی که گفت وزیرِ شما به مدیرِ شما گفت بیشعور! اینجا رسمأ حسن و دولتش رو شست با اتو خشک کرد گذاشت رو میز :))

||| یه بخشِ دیگه ای از سخنانِ کوبنده ی میرسلیم که میشه بهش اشاره کرد:

چگونه میخواهید از حقِ شهدایی که دادیم و دنیا مدیونِ آن است دفاع کنید؟ چگونه در ترکیه مذاکره میکنید که مانعِ سد ها بر سرچشمه ها شوید؟ چطور با قطری ها مذاکره میکنید؟؟ چطور میخواهید از حیثیتِ ایرانیان دفاع کنید؟! ایرانیان را مأمورانِ ترک کتک میزنند و زنانِ ما را در تفلیس لخت میکنند!

|||| چرا اجازه میدهید وزرای شما کاسب باشند؟؟!!

* میرسلیم به واقع عالی بود تو این مناظره و لایقِ لقبِ بروسلیم!

2. هاشمی طبا

| یه جوری حرف میزد که گویا این 4 سال تو کوچه پس کوچه های بورکینافاسو زندگی کرده و از هیچی مطلع نیست.

|| به طرزِ ناشیانه و غیر حرفه ایی به حمایتِ یک جانبه از حسن پرداخت و کلِ حقایقِ مربوط به دولت و مخصوصأ برخوردهای تندِ حسن با منتقد ها رو نادیده گرفت و این خیلی تو ذوق زد!

||| یه ریلکسی و آرامشِ خاصی داره من به شخصه خوشم نمیاد. خیلی بیخیال حرف میزنه و انگار تازه بعدِ کار تو معدن و کارِ سنگین خوابیده و صبحِ زود بلندش کردن نشوندنش رو صندلی واسه مناظره :/

* خواست نسبت به مناظره ی قبل پر سر و صدا تر باشه و مورد توجه باشه، ولی موفق نشد به نظرم. حتی با دفاعِ بی مورد از اشتباهاتِ دولت بدتر هم شد.

3. قالیباف 

| مثلِ دفعه ی پیش چکِ اولِ مناظره رو زد. ولی اینبار بار مطرح کردنِ قضیه قاچاقِ لباسِ دخترِ وزیر. حقا که ضربه ی مهم و کاری ای بود! 

|| قالیباف: شرم‌آور است برای یک جامعه فرهنگی که دختر دانش‌آموز چادر ندارد برود مدرسه، دختر وزیر لباس وارد می‌کند.

||| محمد باقر: به حقوق بگیرِ 100میلیونی میگویید ذخیره ی انقلاب؟ به وارداتچی میگویید مظلوم؟ 

+ قالیباف: ما حقوق بگیر ۵۷ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی را می‌گوییم ذخیره انقلابند، واردات‌چی را می‌گویند مظلوم‌اند و وقتی که اینها را می‌گوییم می‌گویند قالیباف بداخلاق است.


+ سندی از عضویت وزیر آموزش و پرورش بعنوان رئیس هیات مدیره شرکتی دختر وی از طریق آن لباس قاچاق وارد کشور کرده است.



|||| روندی که در دولتِ شماست، دنبالِ تجارتِ خودشان هستند [ اشاره به وزرای کاسب ]. فرصت را به جوانان بدهید، مطمئنأ بهتر از شما اداره میکنند!



||||| و اما ضربه ی نهایی! پنج دقیقه ی آخرِ مناظره رو بهش میگن قالیتایم! اون تایمی که قالیباف چالشِ اعلامِ اموالِ نامزد ها و نزدیکان درجه یکِ سیاسی و وزرا و اینا! یعنی حسن روحانی اون لحظه فکش افتاد! الآن هرکار کنه بازنده س! اگه اموال رو اعلام کنه که هم خودش و هم برادرش و هم وزراش به شدت زیرِ ذره بین میرن و موردِ سؤالِ رسانه ها! و اگر اعلام نکنه که خیلی پیام های بدی میتونه داشته باشه واسه همه!

* قالیباف خوب بود. ولی نه اندازه مناظره ی قبلی!

4. اسحاق

افتضاح بود به نظرم! یعنی همون یه ذره اعتبار و اقتدارش تو مناظره قبلی رو هم به باد داد!

| از حرفای اسحاق فهمیدم بچه وزیر [ آقا زاده ] که باشی، هیچی که نباشه، 200 میلیون ته جیبته! یه جوری از مظلومیتِ دخترِ وزیر حرف زد به شخصه اشک تو چشمام حلقه زد و دخترِ وزیر رو اینجوری تصور کردم:



|| از وضعِ اقتصادیِ فرهنگیان گفت، ولی حرفی از گندی که تو صندوقِ فرهنگیان زده شد نزد! [ اختلاسی که با پولش میشد به هر فرهنگی 13 میلیون تومن وام داد ]

||| افتضاحه اسحاق جایی کامل شد بی توجه به سوالاتِ مطرح شده، شروع به روخوانی از کاغذی کرد که معلوم بود تازه واسش آماده کردن و هی سوتی میداد تو خوندنش! واقعأ حالم بد شد! اینقدر سخیف و غیرِ مسلط؟! در این حد خسته؟!



|||| به طرزِ مشمئز کننده ای شروع به وحشتناک سازی و جنگ و غارت و قحطی زده نشون دادنِ وضعِ کشور قبلِ آغاز به کارِ دولت کرد! به حدی که من یه لحظه فکر کردم داره در موردِ سومالی و سودان و سوریه حرف میزنه! خداییش منصف باشیم! من خودم زنده بودم اون موقع! شما هم بودید احتمالأ :)) اوضاع بد بود، ولی نه اونقدری که اسحاق سعی کرد جلوه بده! با اون لحنِ داغان و تهدید آمیزش! انگار الآن همه تو رفاهِ بالای نود درصد زندگی میکنن! 

تصورِ بنده از ایرانِ زمانِ احمدی نژاد با توجه به حرفای اسحاق:



* اسحاق افتضاح بود! ضعیف و خسته و بی تدبیر!


5. حسن

بی ربط حرف زدن! چیزی که خیلی به چشم اومد تو حرفاش! 

| طرف به وضعِ فرهنگ نقد وارد میکنه، حسن بحثِ آجر پرت کردن به سمتِ پسرِ مطهری رو پیش میکشه! 

|| نود درصدِ مناظره دست هاش زیرِ میز بود اینبار! 

||| اونقدر ضعیف و بی ربط عمل کرد که واسه جذبِ مخاطب از ربنایِ شجریان که به خواستِ خودش تو صدا سیما پخش نمیشه هم مایه گذاشت! از هنرمندان و ارکستر سمفونیک مایه گذاشت که خودِ طرف  رد کرد حرفای حسن رو. 

|||| اونقدر ضعیف و قدرنشناس و بی اطلاع که شهرِ موشکیِ سپاه و شعار های روی موشک ها رو هم زیر سؤال برد! آخه مردِ حساب! الآن فکر کردی این امنیتِ حاکم بر مملکت واسه خاطرِ برجامه که بعدش 18 بار تهدید به جنگ شدیم؟؟ آخه جوگیر! اگه همون شهر موشکی و شعار هاش نبودن که تو مذاکرات پشمک هم حسابت نمیکردن! شهرِ موشکی و انرژی هسته ای بود که قبولتون کردن واسه مذاکره. اسرائیل و آمریکا و نوچه هاشون از حاج قاسم و شهید احمدی روشن و امثالِ این افراد میترسن، نه تو و دار و دسته ی خوشحال و لبخند به لبت! 

چیزی که حسن انتظار داره از موشک هامون:



||||| چیزی که خیلی سعی داشت انجام بده و خیلی هم زشت و غیر اخلاقی بود این بود که همه ش با حرفاش قصدِ رقیب هراسی داشت. همه ش از آینده ی ترسناک و سیاه و کثیف و جنگ زده ای حرف میزد که در صورتِ انتخاب شدنِ رئیسی و قالیباف محقق میشه!

|||||| و بخشِ آخرِ حرفاش که با یه حالتِ ترحم برانگیزی شروع به دادنِ آمارِ خدماتِ مثبتِ دولتش کرد به این شکل که آیا ما به شما خدمت نکردیم؟! آیا خوب نبودیم؟! ناقوسأ من برق و گاز و آب و 4g نیاوردم واستون نامردا؟! آیا من بد بودم؟! آیا خیط کردنِ رئیس جمهورتان در برابر نامزدها کارِ خوبیس؟؟ 

من دلم سوخت واسش وجدانأ! 



* حسن جوری عمل کرد که خودِ اصلاح طلب ها هم ازش نا امید شدن، چه برسه به ملت!


6. سید ابراهیم

قابلِ پیش بینی

| به شخصه مطمئن بودم اینبار مثلِ دفعه ی پیش آرام و ساکن نخواهد بود توی بحث ها! به خوبی تو جاهایی که لازم بود دولت رو نقد کرد. 

|| همون ابتدا که نامزد ها داشتن حرف های نامربوط و حاشیه ای میزدند گفت:

ما 6 کاندیدا اینجا حضور پیدا کردیم برای اینکه مردم به نتیجه برسند! بحث های دیگری که حقِ مردم را ضایع کند را به هیچ وجه نمیپسندیم!

||| سید ابراهیم: آقای روحانی در اوایل مسئولیت اعلام کردند به خدا پناه می‌برم از بستن دهان کسانی که انتقاد می‌کنند.

🔹مگر انسان باید به منتقدانش اهانت کند؟ حق شهروندی همین است، افراد بتوانند سخنشان را بگویند.

🔹اگر سخنشان درست نیست پاسخ دهید.

🔹به چه دلیل ما دهان کسی را ببندیم؟

|||| نظرِ سید ابراهیم درمورد برجام هم به نظرم کاملأ منطقی و بجا بود:

آنچه در اصل این سند مورد اشکال است این است که در حین مذاکرات نکاتی مطرح شد. اینکه گفته شود از ناحیه دولت و جناب روحانی که خزانه خالی است یا اینکه ممکن است دشمن تمام تاسیسات ما را هدف قرار دهد، پیامی بسیار بد برای جمهوری اسلامی است. مانند اسیری که در نبرد بگوید من نیرو ندارم یا توانایی برای انجام این کار را ندارم.

🔹متاسفانه در این سند ما در اجرا هم پیشگام شدیم هم به صورت تام اجرا کردیم.

🔹جمهوری اسلامی پیش پرداخت را کاملاً انجام داده و این سند به صورت چکی است که باید نقدش کرد.

🔹معتقدم با ضعف‌هایی که دولت در اجرای این قضیه نشان داد توانایی برای دریافت این مبلغ چک و نقد کردن این چک را به هیچ عنوان ندارد.

||||| جوابش به کنایه ی حسن که گفت شما چیزی از برجام نمیدونید هم عالی بود: آقای روحانی شاید در ذهنشان باشد قبل از این قضایا زمانی که دبیر شورای امنیت ملی بودند من گزارشی به ایشان دادم. من اطلاعاتم نسبت به قضیه برجام و حوزه سیاست خارجی نمی‌گویم به میزانی که دیپلمات‌های ما بودند ولی در حوزه سیاست خارجی واقف هستم.

|||||| بعد هم قضیه مِنا و ضعفِ قدرتِ سیاسی و وعده ی چرخشِ سانتریفوژ ها و اقصاد رو نقد کرد که روحانی بازم جوش آورد!

||||||| بعد هم عمل نشدن به برجام و رفعِ تحریم ها رو بطورِ مستند و نقل از وزیر امور خارجه گفت که حرفی نباشه!

|||||||| با نشون دادنِ برنامه ی جامعِ دولتِ کار و کرامت و بیانِ نداشتنِ محرمانگی با مردم، تیکه ی سنگینی به حسن انداخت:



* نه باز گذشته و نه تحملِ وضعِ موجود! تغییر به نفعِ مردم!

بعدِ مناظره هم از صدا سیما درخواست کرد که یه بار برای همیشه روحانی رو با احمدی نژاد رو در رو کنن تا روحانی حرفاشو به محمود بزنه :))) از بس هرچی گفتیم به احمدی نژاد ربط داد، نمیشه نقدی کرد دولت رو :)) ببینید کار به کجا رسیده که این درخواست رو داشته :))

+ جا داره به حرکتِ مشکوکِ مجریِ برنامه تو قرعه کشی و انتخاب شدنِ مشکوک ترِ روحانی به عنوان آخرین نامزد واسه حرف زدن هم اشاره کنیم! که همه دیدن چجوری برداشت اسم ها رو : ))

  • ۹۶/۰۲/۱۶
  • Neo Ted

نظرات (۲۷)

  • نردبانی تا خدا
  • از نظر من قالیباف دیروز خوب حرف زد و بجا .چون در مناظره دیروز میرسلیم بیشتر دیده
    میشد آقای قالیباف کم رنگ تر شده بود
    در مورد کار آقای مجری حرفی نزدید. چرا روحانی آخرین نفر بود ؟
    پاسخ:
    درسته. گفتم که دفعه پیش بهتر بود چون بیشتر تو دید بود دیگه.
    راست میگیدا! الآن اشاره میکنم :))
    آقا من دیشب داشتم شبکه 4 فیلم سینمایی مردی که بینهایت را می شناخت رو می دیدم یهو زیر نویس کرد: سخنرانی های تد 6:15 !!! 

    + شاخ در آوردم یه لحظه :)) کلی فکر کردم تا فهمیدم منظورش چیه :/
    پاسخ:
    مؤسسش منم دیگه :))) خداییش نمیدونستی تِد چیه؟ :))) الآن ایمان آوردی به من؟ :)) بعدش! ناقوسأ شبکه 4 هم میبینی؟ :)))
    + پست رو هم ک نخوندی :/
    مامانم دیروز یهو صدام کرد گفت بدو بدو بدو با خودم گفتم یا خدا چی شده! رفتم دیدم مادر و پدر در حالِ دیدنِ مناظره و شکستن تخمه (!) هم زمان کانال تون رو هم چک میکنن! اون کوچولویی بود تپل و گوگولی... مامانم گفت بیا ببین چقدر خوشگل و خوشمزه ست :)))
    من :|
    اصلاً یه وضعی بود!

    تحلیل تون هم جالب و کاملاً دقیق هست! مخالفتی هم ندارم!
    پاسخ:
    :))))
    خوشحال شدم

    قابلِ شما رو نداره :))
    حضرت امیرالمومنین علی(ع) در نامه ی ۵۳ نهج البلاغه، مسؤولی را صالح برای اداره جامعه میدانند که اگر قراردادی منعقد میکند ، قراردادی محکم و غیرقابل نفوذ و‌ خدشه باشد.
    حضرت در نامه ی ۵۳ نهج البلاغه، عدم خوش بینی به دشمن بعد از صلح با او را یکی از ملزومات مسؤول جامعه ی اسلامی میدانند و میفرمایند باید دوراندیش بود زیرا چه بسا دشمن نزدیک میشود که غافلگیر سازد.
    چیزی که ما رو به برجام خوشبین می کرد این بود که ملت ما که به آقای روحانی رأی دادن و علی الخصوص خود آقای روحانی با چشم خودش ببینه که نمیشه به حرف دشمن اعتماد کرد. اما الان میبینیم که با وجودیکه چندین بار آمریکا نقض برجام کرد و ما رو مجدداً تحریم کرد بازهم آقای روحانی تغییر موضع نداد و یک تنه و یک طرفه به برجام پایبنده و قولی که به ما مردم داده بود مبنی بر اینکه اگر امریکا زیر عهدش بزنه، ما هم برجام رو انجام نمیدیم رو به کلی از یاد برد یعنی کاری کرد که ما محو افق بشیم و دشمن هم به ریش ما بخنده. چندین بار آمریکا و اروپا از ما تعهد به روح برجام (تغییر رفتار) رو خواست و گفتن ما علاوه بر تعهداتی که در برجام دادین این رو (تغییر رفتار) رو هم از شمای ایرانی میخوایم و این یعنی انرژی هسته ای ما بهانه است و اونا به زانو دراومدن ما و کنار گذاشتن اعتقاداتمون رو میخوان. رهبر کره شمالی درس خوبی به آقای روحانی دادن اگر خوب ببینن
    پاسخ:
    به خدا حرف من و اونایی که بهشون دلواپس میگن هم همینه! سرمون کلاه رفته و باور نمیکنن!
    اصلا تو ذهنم مونده بود بیام همین مطلبو بهت بگم پستت سیاسی بود نخوندمش :)))
    الکی مثلا من سیاسی نیستم:/
    پاسخ:
    ینی خوشم میاد وبلاگت از اساس سیاسیه ها :/ 
    هم این پستتون هم پست قبلیتون به شدت غرض ورزانه بود!
    خیلی یکطرفه به قاضی میرید!
    تندرو بودن بد است خواه اصلاح طلب خواه اوصولگرا
    پاسخ:
    این نظرِ شماست. شما دوست داری بیام واستون به به چه چه راه بندازم و گل و بلبل فرض کنم همه چیز رو و دست و جیغ و هورا بکشم واستون که من اصلأ اینطور نیستم :)) انتظار هم نداشته باشید مطابق میل و خوشایندِ شما بنویسم. 
    الآن اگه مثل بعضیا فقط تعریف میکردم از دولت باز هم غرض ورز میشدم؟ :)) یا میومدید تأیید و تشویق و ابراز موافقت میکردید؟ اون موقع دیگه تند رو هم نمیشدم :))
    اگه موردی هست بگید تا بسط بدم واستون : )
    لایک نموده، لیوان شیرعسلش را سرکشیده و به سمت درب خروج رهسپار میشود... :)
    پاسخ:
    جا شیر عسل ها رو از کجا یاد گرفتی تو؟ :/ :))))
    نه من این تیکشو ندیدم، چجوری برداشت اسمارو؟؟!
    پاسخ:
    طوری برداشت که از سمتِ یکی از ستادهای انتخاباتی شکایت مطرح شد : )
    توضیحاتتون زیبا و کامل بود خخخخخخ
    پاسخ:
    تشکر
  • لبخنــــツ ـــد
  • من با اینکه اصلا فرصت نشد مناظره ها رو کامل ببینم اما خداییش با خوندن این دوتا پست اخیر قانع شدم
    پاسخ:
    اگه تونستید مناظره ها رو کامل ببینید. بهتره : )
  • لبخنــــツ ـــد
  • تصوراتتون هم عالی بود :)))
    پاسخ:
    ممنون :))
    زانک بد مرگیست این خواب گران

    دوست دارم یه پست هم از سوابق اجراییشون بنویسید یا اینکه چطور حرفهایی که میزنن رو میخوان عملی کنند یا اینکه کدوم حرفشون راست و کدومها دروغه :)
    پاسخ:
    :))

    قالیباف که تکلیفش روشنه. تو هر پستی که بوده هر وعده ای داده عملی شده. مثلِ دوستانِ شما آلزایمر نداره ;))
    رئیسی هم همینطور! تو پست اشاره کردم بهش.

    کاش حوصله داشتم این همه رو بخونم، نوشتنش به کنار :)
    ایشون گفته به تمام بیکارها ماهی 250تومن میده (برید بخونید)، برای این هدف نیاز به 60هزار میلیارد تومن بودجه سالانه داره (بازهم برید بخونید) ممکن نیست چنین کاری بتونه بکنه. کاری با این ندارم که خود بحث یارانه فاصله طبقاتی رو بیشتر میکنه و مردم فقیر رو فقیر تر، تاریخ رو ببینید پوپولیست ها هیچوقت به نفع مردم طبقه پایین نبودن، هرچند که بگن برای اونها اومدن.
    شما که حرفهای میرسلیم رو صادقانه دیدید (چون برعلیه روحانی بود و البته درست هم بود) برید حرفهاشون درمورد آقای قالیباف رو هم بخونید، برای خودتون خوبه .
    ایشون درمورد شغل و حرفش نیاز به بودجه سالانه 250هزار میلیارد تومن داره، کل بودجه کشور 240هزار میلیارده، شما بگید ایشون درست میگه و انجام میده نمیگن آقای قالیباف دروغ میگه، چیز دیگه ای میگن ...
    ایشون تو شهر تهرانش وعده های دروغ میده (برخلاف شما من سوابقشون رو میدونم) دوهزار کارتن خوابی که وعده داده بود جمعشون میکنه الان حدودا 10 برابر شدن.
    اینا وعده هاشون هست که تازه من ازشون خبر دارم، از دروغ هاشون نمیگم چون لیست بلند و بالا میشه، خودتون اگر بخواین میتونین پیدا کنید
    بقول جولیک اگه چهارسال بعد دیدید عملی نشده حرفهاش بود نگید چیشد چرا اینطوری شد. اونوقت نسبت به خودتون احساس بدی پیدا نکنید :)
    پاسخ:
    وجدانأ با چه رویی میاید از عمل به وعده و وفای به عهد حرف میزنید وقتی نامزدتون حسن روحانیه؟ :)) 

    اگه خوب دنبال کرده باشید میفهمید کشور از همه ی ظرفیت های اقتصادیش استفاده نشده! نقدینگی 3 برابر شده و هیچ فرقی تو وضع اشتغال و مسکن و رفاه نداشتیم. دولتِ روحانی اندازه چهارتا دولتِ پیش هزینه گذاشته رو ملت ولی تغییر خاصی نداشتیم. دزدی و فَساد هم که تو این دولت و دولتِ پیش زیاد بوده. پتروشیمی هامون از همه ی ظرفیت های شغلی و اقتصادیشون استفاده نمیشه! هزارتا نقص و چاله چوله داره کشور که اگه رفع بشه این وعده کاملأ اجراییه! 
    + در ضمن! اگه به برنامه ی قالیباف واسه اینکار دقت کرده بودید متوجه میشدید که این یارانه ابدی نیست! بیکاران تو یه سامانه ثبت و با توجه به تخصصشون واسشون کار در نظر گرفته میشه و تا زمانی که شغلشون اوکی نشده این پول بهشون داده میشه! درمورد ایجاد شغل هم با توجه به طرح هایی که دارند و قانونی که تصویب شده و توسط دولت روحانی اجرایی نشده، کاملأ شدنیه!
    ++ بعدأ نوشت: لازمه یاد آوری کنم طبقِ حرف های وزیر اقتصاد بدهی های دولت 700 هزار میلیارد شده یا میدونید؟! چجوری ممکنه این حجم از بدهی ایجاد شه ولی نشه درآمدزایی شه؟ هوم؟! فقط بلدیم بدهی زایی کنیم؟! 
    یعنی خوشم میاد خودتون رو علامه و بقیه رو نادان فرض میکنید :)) منم به روشِ خودتون میگم به وعده هاش عمل کرده! برید بخونید :))
    پوپولیست اونه که ملت رو با وعده ی 100 روزه و برجام گول میزنه دوستِ عزیز : )) 

    به قولِ خودم: الآن بعدِ 4 سال که وعده های روحانی عملی نشده، نسبت به خودتون په احساسی دارید؟ :)) 

    [ نامزدِ مدِ نظرِ بنده قالیباف نیست ولی :) ]
    وقتی کامنتا و جوابا رو به شدت روحم شاد میشه!
    مثه خودتون رفتار کنم؟
    نظراتتون محترمه ولی اهمیتی نداره!
    آن کس که نداند و نخواهد که.....!
    من از تراس دانشگاه پرت شدم بیرون مقصرش امثال شماهان!
    پاسخ:
    جمله اولتون داغان بودا :)) فعلش رو اختلاس کردید :))) والا من که دارم به بعضی از کامنت ها خون گریه میکنم و خودزنی هم میکنم :))
    ینی عالی :)) ای کاش همه مثلِ من برخورد کنن :)))
    آنکس هم که نخواهد بیدار شود و نخواهد که ... :))
    خاع :))

    از اول پستتون اینکه طرف کی هستین کامل تو چشم میزد چون خیلی یه طرفه نقد کردین!البته طبیعیه ،هیچکس مناظره رو بی طرف نگاه نمیکنه!منم از این قاعده مستثنی نیستم و چون از اون طرف قضیه بهش نگاه کردم گفتم اظهارنظری داشته باشم!!
    +اولین کسی که بی ربط حرف زدنو شروع کرد قالیباف بود!ایدتون برای پیشرفت علمی آموزشی مملکت چیه؟! -دختر وزیر لباس قاچاق وارد میکنه!! 
    قالیباف یه سری کلیدواژه داره که کلن سعی میکنه دور و بر همونا حرف بزنه!
    بهترین جوابیم که روحانی بهش داد این بود که رییس جمهور،رییس جمهور ۱۰۰درصد مردمه!نه اون ۴درصد و ۹۶ درصد!
    +رییسی بطور عجیبی سطحی بودن اطلاعاتش از برجامو نشون داد!فکر نمیکنم حتی اطلاعات پایینی راجب فیزیک هسته ای و غنی سازی اورانیوم داشته باشه!بهترین توییتی که دیروز خوندم این بود که:رییسی کم مونده بگه این همه بعد برجام گفتین کیک زرد کیک زرد!این کیک زرد کو؟!کجاس؟!یکی از مردم خوردتش تا حالا؟!؟
    ایشون اذعان داشتن که چه تغییری تو سفره ی مردم ایجاد شد!
    جناب سناتور خدمتتون عرض کنم که احتمالن شما دور و برتون آدمی نداشتین که بیشتر از ۵سال باشه که بیمار باشه،ایشالا که هیچوقتم نداشته باشین،ولی از یکی از همون افراد افت وحشتناک قیمت درمانی و دارو رو (خصوصن از افراد دیابتی)بپرسین کاملن متوجه میشین!این فقط یکی از تغییرات بود!
    حالا اینکه چرا رو سفره نیومدو اینا...فکرکنم مث آقای احمدی نژاد که بشکه نفت میخواس بیاره سر سفره انتظار داشت دارو ماروهارم رو سفره بچینیم!
    +هاشمی طبا منصفانه اظهارنظر کرد،هم راجب آزادی بیان این چندسال اخیر،هم راجب کرسنت!چون مطابق میل شما نبود که قرار نیس ازش بعنوان دفاع بی مورد نام ببرین!:)
    +انقدر حرفام زیاد بود که همین چند مورد کوچیکو گفتم فقط!ایشالا مناظره ی بعدی!!:)

    پاسخ:
    کاملأ طبیعیه : ))
    + اتفاقأ کاملا مرتبط بود از یه دیدگاهی! وقتی وزیرِ آموزش و پرورش رئیس هیئت مدیره ی یه شرکت خصوصی باشه و دخترش به واسطه ی پدرش200 میلیون تومن ناقابل کالا وارد کنه [ قاچاق بودن یا نبودنش مهم نیست ] و فلسفه ی این کار هم این باشه که دخترِ وزیر بیکار بوده و جویای کارِ شرافت مندانه!!!! و دغدغه ی وزیرِ آموزش وپرورش کار و کاسبیِ خودش و دخترش باشه، نباید هم نظامِ علمی آموزشی کشور پیشرفتی کنه.
    الآن کاملأ واضحه رئیس جمهور کدوم قشر از جامعه س : )
    + :))) چه خوب تو همون مناظره با جوابش دهانِ روحانی رو مبنی بر اطلاع داشتن از این قضیه گفت. گفت که شاید اندازه ی یه دیپلمات از برجام ندونم [ که طبیعیه ] ولی به اندازه ی کافی به مسئله واقفم! و با حرف ها و دلایل و اسنادی که مطرح کرد مبنی بر عدمِ لغو تحریم ها نشون داد چقدر حالیشه! بعدشم! الآن روحانی میدونه فیزیکِ هسته ای و غنی سازیِ اورانیوم و کیکِ زرد چیه و تخصص داره؟؟ روحانی که الآن دکتراش هم رو هواس :)) کاپی کرده یه بخش هاییش رو گویا :))
    ایشون کاملأ درست اذعان داشتند! سفره و جیبِ و کار و کاسبیِ مردم.با بحثِ دارو متفاوته! من خودم تو پستِ قبلی از بحثِ دارو دفاع کردم و موضعِ خودم درمورد برجام رو گفتم. ایشون کاملأ صریح و درست گفتند که نه چرخِ اقصاد میچرخه و نه سانتریفوژ هایی که مراکزشون بتن ریزی شد! عدمِ پایبندی به برجام از سمتِ غرب رو هم با استناد ب حرفای وزیرِ امور خارجه گفت که کاملأ درست بود!
    + آزادی بیان توهین به امام رضاس یا شهدای مدافعِ حرم؟ : ) کرسنت خیلییییی واضحه ها! نزنید این حرفا رو :))
    + استقبال مینماییم : )

  • گلبول سفیدلیم
  • خدایى اعصابم خورد شد از اینکه فهمیدم میرسلیم توی مناظره خوب عمل کرده و تونسته تا یه مقدار نظرات رو به خودش جلب کنه. :|
    تِد، هاشمی طبا اوته کلاً. خیلی از طرفدارای روحانی هم این چند وقته پی به مسخرگی روحانی بُردن و اومدن طرفدار جهانگیری شدن. الان اصلاح طلبا تا حد زیادی روی جهانگیری متمرکزن و تا حدودی، روحانی هم شانس داره هنوز.
    اما اصولگراها چی؟ قالیباف و رئیسی که کاملاً پنجاه پنجاه اصولگراها رو تقسیم کرده بودن. حالا هم که میرسلیم داره خودی نشون میده و رسماً اصولگراها از هم پاشیده رأی هاشون.
    اگر جهانگیری یا روحانی یکیشون به نفع دیگری کنار بکشه دیگه بُرد اصلاح طلبا قطعیه.

    واسه همینم اصلاح طلبا به شدت دارن از جلوه گری و پرطرفدار شدن میرسلیم حمایت می کنن. :|
    نمونش همین آقای هشت حرفی خودمون که تا دیروز عین «چی» اصولگراها رو میکوبید امروز اول پستش از میرسلیم کلی تعریف کرده. :|

    کاش هاشمی طبا هم مث میرسلیم خوب عمل میکرد یا اینکه اصولگرا دست از این تفرقه برمیداشتن. :(
    پاسخ:
    تنها امیدی که هست اینه که قالیباف بکشه کنار :/ امیدوارم!
  • گلبول سفیدباف!
  • حتی اگر دلت خواست میتونی خصوصی هم بکنی این دوتا رو. نخواست هم که هیچ!
    پاسخ:
    نح :))
    با پستتون کاملا موافقم سناتور... :)

    پاسخ:
    خیلی هم خوب :)
    باشح :))
    پاسخ:
    گلبول هم بنویسی قبولت داریم :)))
    خیلی با حالی سناتور :دی 
    +انتخابات نیست که یک جوریایی تعصبه کی این مردم از تعصبات دست برمیدارن!!! -_-
    پاسخ:
    باحالی از خودته 
    از سیاست متنفرم به واقع :| 
    ولی قطعا اگه قرار بود رای بدم یا کلا نمیرفتم پای صندوق رای یا اگر هم میرفتم سفید مینداختم چون هیچکدومشون لیاقت و عرضه (املاش درسته ؟!) رئیس جمهور بودن رو ندارن !
    پاسخ:
    سیاست خوبه! خوب ازش استفاده نمیشه.
    این گلبول هم پر بیراه نمیگه ها...
    این میر سلیم جبهه اش درسته تمایل به اصول گرا ها داره ولی با حزب اصول گرا فرق داره و ممکنه بمونه و مقداری از رای اصول گرا ها رو هم به خودش اختصاص بده.

    در این صورت نه تنها لازمه قالیباف بکشه کنار به نفع رییسی بلکه رییسی هم بهتره به نفع میر سلیم کنار بکشه اگر میر سلیم اینجوری ادامه بده به جلب توجه و طرفدار جمع کردن چه از طرف خودش چه از طرف اصلاحطلبان(ناخواسته و بدون اینکه ازشون بخواد)
    آخه باز مواضع میر سلیم خیلی شبیه به رییسی و قالیباف هست.


    ((((( - خلاصه که امیدوارم زود تر انتخابات تموم بشه. ))))

    چون مقدار آگهی های کار در استان من اون هم شنبه اول هفته خیلی خلیی بصورت تعجب آوری کاهش پیدا کرده و گویا همه منتظرن ببینند نتیجه انتخابات چی میشه و واحد های تولیدی و غیره همه دارن دست به دست هم میدن تا بگن وضع ما خرابه و جلب توجه کنند تو این اوضاعی که همه نگاه های مسئولان و نماینده ها به مشکلات مردم منعطف شده...

    اتفاقا حرف از کار شد همه جا غر زدم که جاش نبود اینجا که جاشه باید بگم:

    از سال 90 که از سربازی برگشتم همه کاریابی های استانم رو ثبت نام کردم
    دریغ از یک تماس برای فرستادن به کاری که واقعا کار باشه(نه نخود سیاه...)

    تا اینکه سال 92 در حالی که با وساطت یکی از با نفوذ های خیر خواه شهرم
    معرفی شدم به کارخانه ای ورشکسته و خودش از طرف سپاه قول دو حقوق
    از نگهبانی دادن در آن شرکت را به من داد.
    چون امیدوار بود آن شرکت که کارگرانش(با بیکار شدن)بجای کار کردن نگهبانی
    دستگاه های خاموش را بصورت شیفتی می دادند،با وام و کمک از طرف سپاه
    دوباره فعالیتش را پس از چند ماه آغاز کند.
    درست در اواخر سال 93 (که هنوز آن کارخانه راکت بود و حقوق منم مانند
    سایر کارگران روی هوا بود) از طرف یک کاریابی برای نخستین بار بعد از
    سه سال یکی زنگ زد و گفت فلان جا کارگر می خواهند میای بری؟

    و رفتم و شش ماه ابتدای سال 93 را با حقوق به موقع در یک شغل
    خوب مشغول شدم.

    اینکه آن شرکت کارگر دائمی نگه نمیداشت بمانَد.چون همه جا همینه

    اما مهم این بود که میخوام بگم یکسال بعد از انتخابات کارها راه افتاد.
    یعنی اگر یه کار پیمانی در شرکت فعال و با حقوق به موقع بخوام باید
    یکـسال بگذره از این دوره باز هم :(
    پاسخ:
    امیدوارم مشکلت حل شه و شاغل شی به زودی
    جایزه ی بهترین پیشنهاد سال هم میرسه به سید ابراهیم رئیسی برای پیشنهاد مناظره بین دولت قبل و فعلی:)
    یعنی کار به جایی رسیده که حتی طرفداران اقای روحانی هم میگن اختلاس ها از جمله اختلاس صندوق ذخیره ی فرهنگیان تو دولت قبل اتفاق افتادن اما الان رو شدن!!! 
    خدایا ما از دولت بی تدبیر و ناامید به تو پناه میبریم.
    یاعلی
    پاسخ:
    جنگِ جهانیِ اول و دوم رو هم احمدی نژاد شروع کرد اصن
    و همچنان من یه نفر میخوام به یه کاندید رای بدم(رئیسی ) دوست و فامیل و اشنا و پدر و مادر همه به (روحانی) و فک کنین همه میخوان منا قانع کنند که اشتباه میکنم چند نفر به یه نفر ؟؟؟؟ 
    پاسخ:
    کاندیدا درسته البته :)
    شما با بقیه کار نداشته باشید. 29 اردیبهشت فقط شمایید و صندوق رأی! 
    یه الف کم گذاشتم :/ نیم نمره کم کنید :)) خب منکه کار ندارم  اگه تا اون زمان زنده بودم رای میدم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی