Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

خواستگاری بر خلافِ جهت!

شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

دو روز پیش بود که داشتم با یکی از دوستان در مورد یه موضوع خطیری بحث میکردم! موضوع چی بود؟! موضوع خواستگاری دختر از پسر! 

حالا مهم نیست ما تو اون بحث چی گفتیم؛ چون من میخوام همینجا موضعِ خودمو در این مورد بنویسم. 

به نظرم خواستگاریِ دختر از پسر نه تنها بد نیست، بلکه تحت یه سری شرایط خاص میتونه نتیجه و آینده ی بهتری به همراه داشته باشه. حالا اون شرایط چیه؟! اولین شرطش اینه پسرِ مورد نظر ظرفیت و جنبه ی این عمل رو داشته باشه. یعنی چی؟ یعنی اینکه اگه دید یه دختری ازش خوشش اومده، خودشو نگیره و طرفو اذیت نکنه؛ با خودش سبک سنگین کنه و ببینه اگر دختره مناسبش هست و شرایطشون بهم میاد قبول کنه و یادش بمونه هیچ وقت؛ تأکید میکنم! هیچ وقت این خواستگاری یا ابراز احساسات از سمتِ دختر رو به روش نیاره و از فردای مثلا ازدواجشون هر دو ساعت نکوبونه تو سرِ دختره که تو از من خواستگاری کردی و اینا. اگر هم خوشش نیومد و دید به هم نمیخورن، خیلی محترمانه و شیک، جوری که نه به طرف بر بخوره و نه بی احترامی بشه، خیلی بی سر و صدا مخالفتشو با طرف در میان بذاره! البته به نظرم اینجور موارد رو تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد! مگه تو هر قرن چند بار پیش میاد یه دختر جرئت و جسارت داشته باشه و اونقدر از انتخاب و علاقه و عشقش مطمئن باشه که چنین ریسکی کنه؟!! پیش نمیاد که! بعد به نظرم اینطور خواستگاری ها اگه منجر به ازدواج شه، استحکام و خوشبخیِ بیشتری به همراه داره! البته اگه دو طرف به شرایط آگاه باشن و اجازه ندن حرف و حدیثِ مردم تحت تأثیر قرارشون بده. اینجوری عشق و علاقه ی دختر میتونه تضمین کننده ی این زندگی باشه و پسر هم با درک این عشق و ایجادِ عشق و علاقه ی دو طرفه میتونه به این خوشبختی دامن بزنه!

البته امیدوارم جامعه ی ما به اون حد از فهم و شعور رسیده باشه که چنین مسائلی رو هضم کنه و چوب لای چرخ این زندگی ها نندازه!

نظر شما در مورد این مدل ابراز علاقه و خواستگاری از سمت دختر چیه؟! موافقید یا مخالف؟ دلیلتون؟؟


  • ۹۵/۱۰/۱۱
  • Neo Ted

نظرات (۴۴)

هم مخالف و هم موافق
دلیل موافق بودنم نوشته شماست
دلیل مخالف بودنم اینه که پسر اینجوری پیدا نمیشه و دختر با زیر پا گذاشتن غرورش، آینده دچار مشکل میشه.
پاسخ:
نه دیگه! شما فرض کن پیدا شه! بطور قطعی ک نمیشه گفت پیدا نمیشه! چون من خودم موردشو سراغ دارم و الان خیلی خوشبختن!
  • پرتقالِ دیوانه
  • ببین تد
    باید این تیکه از پستت رو طلا بگیرن: یادش بمونه هیچ وقت؛ تأکید میکنم! هیچ وقت این خواستگاری یا ابراز احساسات از سمتِ دختر رو به روش نیاره و از فردای مثلا ازدواجشون هر دو ساعت نکوبونه تو سرِ دختره که تو از من خواستگاری کردی و اینا. اگر هم خوشش نیومد و دید به هم نمیخورن، خیلی محترمانه و شیک، جوری که نه به طرف بر بخوره و نه بی احترامی بشه، خیلی بی سر و صدا مخالفتشو با طرف در میان بذاره! البته به نظرم اینجور موارد رو تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد

    مرسی درک و شعورت

    منم با این قضیه موافقم
    اصلا بعضی از پسرا خیلییی خجالتی ان در این موردم جلو اومدن دختر کارسازه
    یا مثلا وقتی پسره شرایط بدی داره و نمیخواد الان دختره چیزی بدونه ولی خب از اونجایی که حس ها کاملا بر دخترا آشکارن اینجا هم دختره پیش قدم بشه میتونه خوب باشه
    ولی کلا در هر موقعیت کاملا باید پسره جنبه داشته باشه! و همینی که گفتی. هییییییچ وقت نباید به روی دختره بیاره که تو اول از من خواستی. نابود میکنه این حرکت اون دخترو
    و دیگه اینکه بعضی وقتا هم اگه دختره بره جلو اگه مغز طرف مریض باشه فکر میکنه هان لابد یه مشکلی داره میخواد خودشو به من بند کنه و کلا همه چی میپاشه بهم
    پاسخ:
    ممنون بابت شعور متقابلت :))
    منم باهات موافقم! بعضی از پسر خیلی خجالتی ان! ولی در عین حال خیلی خوب و پاک و با شعور و اینا! بعد خیلی بده که اینجور علاقه ها بی نتیجه باشه!
    تو اینجور مواقع پسر خیلی مؤثر تره به نظرم! چون فهم و شعور پسره خیلی مهمه!
    من به طور منطقی با پستت موافقم یعنی ابراز علاقه نباید دختر و پسر داشته باشه اما قضیه اینه همیشه شرایط ایده آل نیست، موقع دعوا یا دلخوری اگه پسر ماجرا بگه خودت بهم پیشنهاد دادی به نظر من دختر ماجرا خودشو له شده میدونه که این به خاطر تفاوت هایی هست که بین دختر و پسر هست، منظورم اینه هزار بار یه دختر به طرف مقابلش بگه خودت جلو اومدی میخواستی نیای، اون پسر این احساس خرد شدنو نمیکنه
    in other words به قول تو اون دختر خیلی شهامت و جرئت داشته که اینکارو کرده و وقتی همچین حرفی بهش زده شده به جای حس غرور، حس حماقت میکنه و مهم نیست پسره بعدن بگه من اون حرفو تو دعوا زدم و باورش ندارم و این توجیهات، دختره همیشه اون حس حماقتو یدک میکشه...
    پاسخ:
    درسته! موافقم! ولی خب منم گفتم پسره به اون حد از فهم و درک رسیده باشه ک تحت هیچ شرایطی به رو نیاره! غیره این باشه حرف شما درسته! 
    ممنون بابت نظرت!
  • پرتقالِ دیوانه
  • با نیلو هم موافقم..
    میدونی؟ الان سوال من اینه که از کجا باید بفهمیم یه پسری که حالا چراغ سبز هم نشون داده و همه چی اوکیه. جنبه یِ این قضیه رو داره یا نه؟
    پاسخ:
    من نیز!
    خب یه مدتی زیر نظرش داشته باشه و سبک سنگین رفتار و شخصیت طرفو. اینجوری میشه به نظرم شناخت پیدا کرد! 
  • دخترِ انار :)
  • من بعنوان یک مادربزرگ نه موافقم نه مخالف چون میدونم خودم هرگز چنین کاری رو انجام نمیدم  ولی اگرم کسی انجام بده تحسینش میکنم بابت جسارتش البته اگر جسارت باشه نه حماقت :| حالا یعنی چی اگر جسارت باشه نه حماقت؟ یعنی اینکه نه اینکه بره با یه نگاه عاشق پسره بشه و بعد فرداش به این نتیجه برسه که بی او هرگز و قس علی هذا نه اینجوری اصلا ولی اگر درست توی یه مدت زمان طولانی تو فضای مناسب که جنبه های ظاهری و پوچ فقط نقش نداشته باشن به این نتیجه برسه و مطرحش کنه خوبه
    البته ته تهش بازم بنظرم تو این حالت دومم اگر کسی رو واسطه قرار بده که اون این علاقه رو به صورت مویرگی طور به پسر اعلام کنه بهتر میشه چون همه ما میدونیم متاسفانه در جامع ما یک چیزی حاکم هست به اسم عرف که چیز خانمان سوزیم هست ولی هست دیگه. دختر بخاطر صدمه پذیر تر بودنش نسبت به پسر اگر عرفی رو زیر پا بگذاره و اتفاقی بیوفته این وسط به طرز وخشتناکی داغون میشه و از اون ببعدش هر اتفاقی بیوفته تو زندگیش میگن تو چشم سفیدی کردی خودت برا خودت شوهر پیدا کردی حالام خود دانی. در تظر گرفتن خانوادم خیلی مهمه تو این مسئله.  در کل ریسکش برای دختر خیلی بالاس خیییلی.
    پاسخ:
    خیلی تشکر بابت این کامنت خوب مادر بزرگ :))
    همه ی حرفاتونو قبول دارم. علی الخصوص جامعه! به نظرم جامعه هنوز به این حد از فرهنگ و شعور نرسیده! ولی خب بازم میگم مورد موفقشو سراغ دارم :)) پس میشه! فقط شرایط داره!
  • آندرومدا :)
  • خب اوکی ولی مشکل اینجاست که جآمعه ی ما به اون حد از فهم و شعور نرسیده که چنین مسائلی رو هضم کنه و چوب لای چرخ این زندگی ها نندازه =)) طبعا اون دختر‌و‌پسر هم عضو همون جامعه هستن و همینطور اطرافیانشون ... 
    شخصا با چنین حرکتی مخالفم و هیچوقت بخاطر عشقی که هنوز ازش از جانب طرف مقآبلم مطمئن نیستم غرورمو خرد نمیکنم که موقعی که اوشون جواب منفی داد زندگیمو بخآطر یه بی لیاقت تباه نکنم   -.-
    از این گذشته بنظرم خیلی باحال نیس اگه دختره خواستگاری کنه و پسره ناز و ادا بیاد =\ 


    پاسخ:
    جامعه رو میدونم! ولی گفتم که طرف مقابل مطمئن باشه از هر لحاظ! اونوقت چی؟

  • هَپَر هَــســتــَم
  • من یه جورایی موافقم میدونی اما اگه یه روزی از کسی خوشم بیاد و بهش علاقه پیدا کنم غرورم این اجازه رو نمیده که ازش خواستگاری کنم چون از عاقبتش میترسم از اینکه اون به قول تو بی جنبه بازی در بیاره😒 
    و مسئله مهم اینه که هیچ پسری پیدا نمیشه که جنبه این قضیه رو داشته باشه البته الان به پسرا بر نخوره ها ولی در کل ممکنه بعدها این جریان خواستگاری رو مثل پتک بکوبونه تو سر دختره بیچاره  
    به نظر من این قضیه برای مردم فرهنگ سازی نشده و هیچوقتم نمیشه چون تا بوده و بوده این پسر ها بودن که از دخترا خواستگاری کردن 
    پاسخ:
    میگم موردشو دیدم :/
    شایدم جا بیفته!
  • خانومِ حدیث ^_^
  • با نظر @پرتقال دیوانه  موافقم ^_^ اگه دختره بفهمه پسرِ یه حسایی داره و خجالتیِ یا به دلیل دیگه ای نمیگه حرف دلشو خوبه این کار،اما بازم ب همون شرطی که  شما گفتین و پرتقال جان هم توی کامنتش کپیش کرده..

    اما خودم بنا بر غرورِ زیاد از حد خودم در برابر مذکر های محترم: محاله همچین کاری کنم  :)

    ان شاءالله یه دختر گیج خوشکل و اینا بیاد ازت خواستگاری کنه  برادر تد :دی
    +الان اقدس و عفت و رویا میان منو قطعه به قطعه میکنن o_O
    پاسخ:
    غرور بده خواهر :)) اصلاح شید :))

    عامین :))

    + دارن میان :))
  • هَپَر هَــســتــَم
  • ولی درکل خوب نیست که دختر خواستگاری کنه 
    پاسخ:
    خیلی هم خوبه :/
    ((-: اولین پستته حس میکنم موافقم باهاش
    (-:
    پاسخ:
    :||| 
    :))
    باز خوبه یکی پیدا شد!
    نمیشه صدرصد گفت موافق چون خودم نمیدونم تو همچین موقعیتی چیکار میکنم.احتمال زیاد عمرا بتونم همچین کاری بکنم.ولی خب مسلما اینطوری درستش نیست که دختره بره زل بزنه تو چشمای پسره بهش بگه با من ازدواج کن.و خب خیلی کم پیش میاد که اون پسر اقا باشه و تااخر عمر نخواد سرکوفت این قضیه رو بزنه.بنظرم در شرایطی که هردو نفر عاقل و با درک باشن اگر دختر یه جوری برخورد کنه که پسره بفهمه که دوسش داره یا حتی به پسر بگه که دوسش داره کافیِ ولی خب با گفتن این جمله با من از ادواج کن از طرف دختر کاملا مخالفم.
    یه سری حسا هستن که باید توی دختر وجود داشته باشه توی پسر هم همینطور اینکه دختر دوست داره خواسته شدنش توسط طرف مقابل ملموس باشه و پسرا هم یه روحیه ای دارن که دوست دارن پشتیبانی کنن برای همین شاید اگر پسر از دختر درخواست کنه این روحیه همونطور بمونه!ولی اگر هردو طرف درک کنن این موقعیت رو بنظر چیز بدی نیست.
    پاسخ:
    موافقم
    ولی خب تو عنوان هم گفتم خلاف جهت! این مورد خیلی خاصه و کم.پیش میاد. ولی خب اگه همونجوری ک گفتم پیش بره خوبه!
    سلام پسرم :)
    بذار یه چندتا مثال عینی از آدم های اطرافمون برات بیارم.
    یک استادی داشتیم ما تحصیلکرده، معروف و مورد تحسین خیلی ها...یک بار یک استادی برای نوه همین استادمون هدیه گرفته بود، حرفش شد بچه ها سوال پرسیدن و ایشون جمله ای رو گفت که هنوزم اون لحظه یادمه...گفت: من معشوق بودم :||| 
    خب بعد هم با یه حالت تکبر ادامه داد و... خیلی سنگین بود حرفش. حتی بعدش نگفت که علاقه مون دو طرفه ست...
    مثال بعدی یکی از بازیگرهای تلویزیون، خانم ویدا جوان.تو یه برنامه زنده که اتفاقی داشتم نگاه می کردم حرف خواستگاری شد، همسر ایشون نه گذاشت نه برداشت گفت :از من خواستگاری شددددددددددددددددد!!!  با همین لحن :|||
    خب نتیجه می گیریم در هر صورت بهتره این اتفاق رخ نده.چون محال ممکنه کسی چه جلو طرف چه جلو میلیون ها بیننده چه در نبودش، منت نذاره.و خدا گفته نیکی های خود را با منت گذاشتن و آزار رسانیدن از بین نبرید.این ترحم اتفاق نیفته خیلی بهتره بنظر من البته.
    یا تو یک سریالی بازیگر مرد به دختره گفت تو از من خواستگاری کردی!!! در حالی که پسره از هر لحاظ خیلی پایین تر بود و تو خواب حتی نمی دید با اون دختر ازدواج کنه.فکر کنم اسمش دردسرهای عظیم بود 
    اما تو یک فیلم تخیلی به اسم تنهایی لیلا، پسره اینطور رفتار نکرد. که اونم اسمش روشه تخیلی 
    :)


    پاسخ:
    سلام مامان :))
    خب من با احترام تمام برا نظرت با همون مورد موفقی ک سراغ دارم کل مثال هاتو میپوکونم :))) پس تنهاییِ لیلا تخیلی نیست! از اینجور اتفاقات میفته! شک نکنید! خوشبخت هم میشن حتی! کافیه شعور دو طرفه حاکم باشه!
    در ضمن اون استاد خیلی بیشعور بوده. :)) خیلیا! 
    من موافقم با حرفاتون...
    البته همه جوره داریم... بعضی از دخترا شان خودشون رو پایین میارن... و آبروی خودشون رو میبرن... مثل فیلمی که کل فضای مجازی رو پر کرده که اصلا هم جالب نیست و شخصیت دخترا رو برده زیر سوال!
    مورد هم بوده که ازدواج کردن و خوشبخت شدن... هر دو طرف دارای درک بالا...

    از نظر دین هم که بخوایم بگیم خب حضرت خدیجه سلام الله علیها خودشون دقیقا طبق چیزی که گفتید عمل کردن... عکس العمل پیامبر هم مطابق حرف شما بوده!
    خب اگه هر کس قبل از عمل کردن و انجام کاری خوب فکر کنه و درست عمل کنه هیچ مشکلی پیش نمیاد!
    ولی مشکل اینجاست که درک جامعه ما هنوز به اون حد نرسیده که اینجور مسائل رو بپذیره!
    پاسخ:
    امان از جامعه! امان!
    ممنون بابت نظرتون! کامل بود.
  • بانوچـ ـه
  • میگید موافقید با اینکار ولی به شرط اینکه اون پسر به روی دختر نیاره؟ اگه کار درستی هست که پس چرا به روش نیاره؟ و اگه کار اشتباهی هست خب نباید انجام بگیره...

    وقتی گفته میشه پس به روش نیاره یعنی ته ته ته دلتون میدونید یه جورایی درست نیست، وگرنه کار درست رو که جار بزنن هم مشکلی نداره...

    من کلا بنا به دلایل ِ شخصیم و جدا از سطور بالا، مخالف ِ اینکارم و اگر در آینده هم یکی رو تا سر حد مرگ عاشق بشم بازم نمیرم پیشنهاد بدم :دی

    بحث ِ غرور نیست، بحث ِ همون خورد شدن و له شدن ِ دختره... چون اگر پسر جواب رد بده یه مصیبته اگر موافقت هم کنه باز یه مصیبته... و این جدا از درک و شعور و جنبه ی پسره... کلا خوب نمیدونم این قضیه رو.
    ولی دخترایی که اینکار رو میکنن و خودمم چند موردشون رو میشناسم رو کاملا درک میکنم و هیچوقت قضاوتشون نمیکنم یا سرزنششون نمیکنم.
    چون هر کی مختاره زندگی خودشو با روش خودش پیش ببره.
    پاسخ:
    دلیلش رو تو کامنت ها جستجو کنید : )) برمیگرده ب ذاتِ دخترا!

    گفتم ک این مورد خاصه! ولی هرکی تفکر و عقاید خودشو داره و دارای اختیاره! شما هم همینطور : ) 
    ممنون بابت نطرتون!
    یه چیزی بگم با توجه به نظر بانوچه بانو :)
    به روش نیاره چون کاری خلاف جهت جامعه انجام داده نه خلاف شرع یا اشتباه...
    و لزوما هر چیزی که عرف جامعه هست درست نیست!
    آدما هر کاری بکنن بازم یه عده هستن که حرف بزنن و ایراد بگیرن!
    پس باید اون کاری رو کرد که باعث خوشبختی میشه و حال آدم رو خوب میکنه فارق از حرف دیگران!
    پاسخ:
    دقیقا! بازم تشکر.
    فارغ فکر کنم درسته نه فارق! اشتباه تایپی بود!
    پاسخ:
    نو عیب :))
    خب از نظر من خواستگاری در هر شرایطی ریسکه!!
    فقط خواستگاری پسر از دختر تو جامعه ما جا افتاده و ریسکش پذیرفته شده!

    حالا در مورد بر عکسش، دو تا مسئله درست میشه:

    1-بر اساس نظریه انتخاب طبیعی داروین(فک کنم نظریه اش درباره صفتای اکتسابی بود البته!!) معمولا اون رفتارا و شیوه هایی که جامعه ظرفیت پذیرفتنشو داره تو جامعه باقی میمونه و اونایی که پذیرفته نمیشه،کم کم از بین میره...
    و اینکه الان 99% ایرانیا و 96% از بقیه مردمِ دنیا خواستگاری پسر از دختر رو در پیش گرفتن، یعنی اینکه گشتن نبود،نگرد نیست!
    مگه نه از اول که کسی قانون نذاشته بود که دخترا بشینن تو خونه تا یه پسری بیاد ببینشون و آیا خوشش بیاد یا نیاد!(که به نظر من روش مسخره ایست به توان دو تازه!)

    2-یه چیز دیگه هم هست و اونم برمیگرده به ذات مذکر بودن و مونث بودن!
    چون عناصر اناث خیلی به احساسشون بها میدن و بهش توجه میکنن،زودتر متوجه میشن که یکی رو دوست دارن!و تازه خیلیم به حسشون مطمئنن! اما عناصر ذکور،هم دیر تر متوجه میشن و هم دیر تر اطمینان پیدا میکنن به حسشون، چون بیشتر تمرکزشون روی منطق و ایناس!
    و خب اگه یه دختری یه پسری رو دوست داشته باشه و بخواد کلی صبر کنه تا پسره هم بفهمه که دختره رو دوست داره، و تازه کلی هم صبر کنه تا پسره اطمینان پیدا کنه به حسش،خب دختره به فنا میره که!
    البته غیر ممکن نیست! ولی اگه آشنایی دختر پسر وقتی شروع بشه که پسره حسشو شناخته و بهش مطمئنه،راحت تر میشه پروسه رو پیش برد!دوامش هم بیشتره!
    عاخه مذکرا یکمی بیشتر از مونثا نیاز دارن که واسه داشته هاشون بجنگن!

    همه اینایی که گفتم جنبه ی کلیِ قضیه اس! هر قضیه ایم بالاخره استثناء داره دیگه!
    حالا اگه دختری پیدا شه با اون ویژگی ای که گفتین و پسری پیدا بشه با اون جنبه و ظرفیت کافی که تازه بین قلباشونم پیوند سه گانه درست شده باشه،خب چرا که نه...خیلیم خوبه و من به شخصه باهاش موافقم:)))
    پاسخ:
    همین مونده بود پای داروین هم ب اینجا باز شه :)))
    خیلی ممنون ک وقت گذاشتین واسه این کامنت جامع!
    منم قبول دارم حرفاتونو! ولی خب استثنا هست همیشه!
  • خانومِ حدیث ^_^
  • غرور من اصلاح شدنی نیس برادر  :)))  اما واسه همه هم که مغرور نیستم  :)) همیشه سعی کردم بجا باشه  ^_^

    +حلالم کنین! الان عفت و اقدس و رویا  رسیدن پشت در. رویا داره از دیوار میاد بالا بیاد تو درُ باز کنه  :دی
    پاسخ:
    بجا باشه ک عالیه :))

    + خدایان مصر ازتون نگذرن پس :))
    یه چیزی بگم خارج از بحث جدی که اینجا وجود داره!
    امروز مامانم هدر وبتون رو که دید بسی خندید به اون خرسه :)))

    خواستم تشکر کنم بخاطر خنده هایی که بواسطه وب شما به مادم هدیه شد :)
    پاسخ:
    چقدر عالی : )
    خوشحال شدم بابتش!

    + کاری نکردم ک. مستدام باشه شادی هاشون.
  • خانومِ حدیث ^_^
  • نفرین عامون بر تو باد با این دلبرات  :||  :دی
    پاسخ:
    :)))
    مادرم!
    نمیدونم مشکل این صفحه کلید (فارسی را پاس بداریم!) با من چیه...
    محاله یه کامنت بذارم اشتباه تایپی نداشته باشه :|
    پاسخ:
    عیب نداره ک
  • ساحل آرامش
  • من مخالفم
    چون خیلی ایده آل ب این قضیه نگاه کردید و تو زندگی هزارجور مشکل ممکنه پیش بیاد و آدما عوض میشن! عزت نفس ی دختر باید حفظ بشه درباره تو سری زدن
    هیچ تضمینی نیست.
    ضمنا زن مظهر نازه ن نیاز.عشقی ک از زن شروع بشه ممکنه دوامش کمتر باشه و عشق مرد پایدار تره.اینو از خودم نمیگم از علم روانشناسیه.خانوما ثبات کمتری دارن تو احساسات.
    اون خانوم میتونه شخصی رو واسطه کنه تا ایشونو ب آقا معرفی کنه بدون مطرح شدن علاقه خانوم.این بهترین راهه
    پاسخ:
    نظرتون محترمه
    ولی من سر حرفم هستم؛ چون میدونم و دیدم که شده! فقط تحت همون شرایطی ک گفتم!
    ممنون بابت نظرتون
    میخواستم فارسی را پاس بدارم... بعد بجای نظر نوشتم کامنت :|
    پاسخ:
    :))
    داروین همیشه همه جا هست:)
    خواهش میشه!
    پاسخ:
    و چقدر بدم میاد از این داروین!
    چقدر طرز تفکرت برام جالب بود! :)
    خیلی جالب بود دیدگاه یه پسر اینقدر خوب باشه :)
    من واسه خودم مخالفم!!! غرورمو نمیشکنم! ولی در کل، فک میکنم اگه همه شرایطی ک نوشتی باشه، چیز بدی نیست
    پاسخ:
    قابل نداشت ;))
    ممنونم.
    ولی چرا فکر میکنی شکستنِ غروره؟ عشق ارزششو داره به نظرم. البته اگه بجا باشه!
  • پسته خانوم
  • از حرفام ناراحت شدید؟
    پاسخ:
    ناراحت چرا؟؟ خصوصی فرستاده بودین خب. نتونستم چیزی بگم.
    ولی این کار خلاف شرع نیستا! نمونه ش حضرت خدیجه!
    سلام من مخالفم
    ما تو دنیای واقعی زندگی میکنیم اینجا همه چیز ایده آل نیست شاید حتی نزدیک ایده آل هم نباشه 
    بیا به خاستگاری به عنوان یه تضمین نگاه کنیم 
    تضمینی که مرد به زن میده : من تو رو میخام حتی آگه لازم باشه مدتها صبر میکنم یا حاضرم کلی آدمو واسته کنم تا به تو برسم یا...
    اگه نگاه افسانه ای نداشته باشیم مردها از نظر فزیولوژیک و ساختار بدنی شون طوری طراحی نشدن که بتونن مثل یک زن احساسات طرف مقابلشون رو درک کنن یه زن آگه بهت نگاه کنه کاملا میفهمه تو کلت چی میگذرد در موردش چی فکر میکنی یا اینکه مثلا حول کردی و ... راحت متوجه میشه اما حالا یک مرد :) هیچی پخته اس تو این زمینه ها من اینطوری نتیجه میگیرم که این مدل خواستگاری بخاطر عدم درک متقابل توی مرد ها یا لاقل درک ضعیف تر نسبت به زن ها برای زن گرون تموم میشه و ناخوشی براشون زیاد پیش میاد
    اینم بگم که استثنا وجود داره ولی طبق استثنا نمیشه یه راه و روش رو تایید کرد
    و اینکه یه مرد راحت میتونه فراموش کنه اما یه زن همون طور که یه دوست دارم هرگز از ذهنش نمیره له شدنش هم هرگز از ذهنش نمیره باید مراقب بود !
    پاسخ:
    سلام
    یه دور کامنت ها رو بخونی خیلی کمک میکنه به بحث. 
    من با حرفات مخالف نیستم؛ ولی دلایل موافقتم با این مسئله رو گفتم : )
    خیلی لطف کردی بابت کامنتت.
    میدونم که شدنیه اما آمار آدم های اطراف شما که موفق بودن بیشتره یا آمار زندگی هایی که عاشقانه شروع شدن و با جنگ و دعوا از هم پاشیدن یا آمار 42 درصدی طلاق تهران؟!
    من همه حرفم همینه که این نمیتونه به عنوان یه روش درست معرفی بشه!
    پاسخ:
    اون 42 درصد چجوری ازدواج کردن خیلی مهمه! پایه و اساسشون چی بود مهمه!
    روش درست ک نه! گفتم تحت این شرایط خاص میتونه موفق باشه!
  • معشوقه ...
  • من خواستگاری در جهت رو بیشتر میپسندم تا این مدل
    ناز و نیاز و اون بحثا ؛)
    پاسخ:
    اختیار دارید
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • سلام
    من تا الآن یعنی همین الآن‌ها؛ فکر می‌کردم وقتی یه‌دختر کسی رو دوست داشته‌باشه هرقدر هم که سعی در پنهان‌کردنِ حسش داشته‌باشه بالاخره یه‌جا واسه اون‌شخص معلوم میشه، پس میتونه بفهمه که اگه بره خواستگاری و بقیه‌ی شرایط هم جور باشه، جواب مثبته.( الآن فکر می‌کنم مثالهای نقض بسیاری برای این فکرم وجود داره)
    حالا اگه لورفتنِ این حس یه‌ذره عمدی باشه‌، به نظرم اینم یه‌خواستگاری در خلاف جهت به‌روشِ غیرمستقیم حساب میشه که البته احتمالِ بوجود اومدنِ بعضی حرف‌ و حدیث‌ها کمتره.
    با مامانم که درباره‌ی خواستگاریِ دختر از پسر صحبت می‌کردم، مخالف بود و مثل اغلبِ بقیه نظرش این بود که به‌ندرت پیدا میشه مردی که این‌قدر شعور داشته‌باشه و بعدها حتی توی شدیدترین دعواها که ممکنه پیش بیاد و اصلا هم ربطی به این موضوع نداره، این حرفا رو پیش نکشه و به‌روی شریکِ زندگیش نیاره.
    بنظرم علاوه بر این‌دونفر خانواده‌هاشونم باید جنبه داشته‌باشن البته گزینه‌ی دیگه هم اینه که خانواده‌ها متوجه نشن که یه‌ذره یجوریه.
    من بالشخصه اگر روزی واقعا عاشق بشم و عقلم هم اوشونو نه به عنوان کسی که دوسش دارم، به عنوان کسی که بتونه همراه و هم‌فکرم باشه، تایید کنه بالاخره یه‌جوری خودمو لو میدم:دی و گزاره‌ای که خیلی بهش مطمئنم اینه که عشق از هر حسِ دیگه‌ای حتی غرور قوی‌تره.
    پاسخ:
    سلام
    مادرتون درست گفتن. ولی من به عنوان یه مورد خاص بهش نگاه کردم که میتونه تحت یه سری شرایط موفق باشه.
    خیلی هم عالی بود نظرتون. ممنون. : )
  • پسته خانوم
  • وبلاگم دیگه رمز دار نیست،
    در مورد شرع بودنش که مشخصه خلافه شرع نیست، 
    ولی خب استثنا هم زیاده، 
    به نظرم این کار خیلی سخته،
    برای هر کس هم با موقعیت اجتماعی ایی که داره متفاوته
    یه دختر مذهبی با غیر مذهبی شرایطش فرق میکنه مطمئنا
    ...
    پاسخ:
    نمیدونم
    شرایط متفاوته دیگه
    باید سنجید
    از کجا بفهمیم که به جاست؟؟
    میدونی‌... از نظر من دختری باید این کارو بکنه که اگه "نه" شنید خودشو نبازه و احساس شکست نکنه.... من یه چیزی به مامانم بگم و بگه "نه" تا یه هفته حالم بده!!!
    پس عاقلانه‌ترین کار واسه من این بود که به هیچ پسری فک نکنم، مگر اینکه خواستگارم بوده باشه :)
    پاسخ:
    اها
    خب بستگی ب روحیات دختر داره دیگه. با شرایط شما بهتره همون خونه بشینه تا یکی بیاد :))) من کلی گفتم! ولی خب! مناسب امثال شما نیست قطعا!
  • Lady cyan ※※
  • به شدت مخالفم :|
    لعنت بر کسی که به من بگه غرب زده بعد خودش با این موضوع موافق باشه!!
    پاسخ:
    :)))))
    حالا خواستگاری رو نمیدونم اما خیلی خوبه و خیلی موافقم . واقعا به نظرم دوست داشتن تفکر جنسیتی توش نداره .
    من یه بار همچین شجاعت گفتن اینکه دوستت داشتم رو داشتم . البته برای این بیشتر گفتم که بدونه چی رو از دست داده :)) واقعا ممکنه خیلی ها ترسو باشن تو زندگیشون و چیزی نگن . اونوقت واقعا چیز مهمی رو تو زندگیشون از دست میدن . یا حداقل تکلیف ادم دستش میاد
    پاسخ:
    عجب! ینی فقط رفتین گفتین دوستش داشتین ک دلش بسوزه عایا؟ :)) 

    موافق! دقیقا همینطوری که میگی ، اما خب واقعا مهمه ک پسره هم دختره رو بدوسته یا نه . چون اگه ندوسته احساسی به دختره نداره محبت نمیکنه نابود میشه دختره کلا
    حالا هر چقدرم شرایط خوب!
    پاسخ:
    موافقم باهاتون!
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • جدای از این‌که همیشه نظرات این‌جور پست‌ها( که نظر افراد درباره‌ی یک موضوع توش مطرح میشه) رو می‌خونم، خوندن نظرات این پست جالبه واقعا.
    پاسخ:
    خیلی جالبه!
    از طرفی البته فکر میکنم زشته ، دختر ناز داره اصن :||
    پاسخ:
    عجبا
    عشق چی میشه پس؟

    بنا به دلایل بسیار زیادی خیر اقا خیر:|

    چه کاریه خب:|

    حداکثر در اینن حد که یه ذره متوجهش کنی که اگه اقدام کنی ممکنه حسمون دو طرفه باشه!

    حتی نباید از قبل نشون داد حس رو!

    خواستگاری که اصلا اقا:|

    پاسخ:
    چرا خشونت حالا؟ :)) 
    اجبار ک نیست :)) 
    عشقه ها! درک نمیکنی ک :)) بعدشم! اگه طبق همون شرایطی ک گفتم باشه بد هم نیست!
    حالا یه موردِ خاصه! ولی مشکلی هم نداره!

    بعدشم دختری که مطرح کنه این قضیه رو لزوما نشان شجاعتش نیست!

    چه شجاعتی اخه!

     

    پاسخ:
    اتفاقا اگه همه جوانب رو سنجیده باشه خیلی هم شجاعه!

    ببین تمام پسرها منهای یک اپسیلونیومشون وقتی بفهمن طرف درگیرشونه یه جوری میشن که نپرس:|

    میفهمم عشق چیه!

    ولی نباید اینکارو کرد!

    نباید!

    پاسخ:
    چرا اینقدر قطعی و کلی میگی خب؟؟ 

    قطعی و کلی هست خب!
    پاسخ:
    نیست خب
    مورد نقضشو سراغ دارم!
    مورد نقضش جزء همون یک اسیلونیومه دیگه!
    پاسخ:
    پس کلی و قطعی نیست :))
    اپسیلونیوم منظورمه!
    پاسخ:
    اوکی!
    سلام 
    خب به نظر من خیلی جالب به نظر میاد ولی متاسفانه هیچ وقت اون پسری که جنبه داشته باشه و بعد ها سرکوفت به همسرش نزنه پیدا نمیشه 
    پاسخ:
    سلام
    هیچ درست نیست! چون موردهای موفق هم بوده!