Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

آزادی؟؟ بیان؟؟

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۷ ب.ظ

آزادیِ بیانِ عقاید و تفکراتِ منطقی، قابل احترام، محترمانه و مؤدبانه؛ به دور از هرگونه توهین و فحاشی و بی ادبی!

تعریفِ آزادیِ بیان به نظرِ خودم بود در مختصر ترین نوعِ خودش! هر کسی نقدی داره بهش بگه!

اینکه میگن چون وبلاگ خودمه، حق دارم توش هرچی دلم میخواد بگم رو اصلأ نمیفهمم! اینکه بخاطرِ اعتراض به بی ادبی و نداشتن عفت کلام تو یه فضای اجتماعی و عمومی، مثل وبلاگ، یه نفر بیاد از الفاظ زشت و خلافِ ادب و اخلاق استفاده کنه و بیان بگن به آزادیِ بیانش احترام نذاشتی و اون حق داشته این حرف ها رو تو وبلاگش بزنه رو درک نمیکنم!

دقیقأ مثل اینه من چون دهنم واسه خودمه بیام هرچی ازش میاد بیرون رو به هرکسی بگم، یا اصلأ شخصِ خاصی مد نظرم نباشه، فقط بیام فحاشی کنم و الفاظ زشت بزنم! چرا؟؟ دهنِ خودمه آخه! حقمه! آزادیمه!

نوعچ! به شخصه هیچ وقت به چنین تقکری نسبت به آزادیِ بیان احترام نمیذارم و تا جایی که بتونم در برابر می ایستم و اعتراضم رو از هر راهی که شده نسبت بهش اعلام میکنم!


+ پست قبلی پاک شد! چون دلم نمیخواست وبلاگم غیر بهداشتی بمونه! چند ساعته دارم کفشو طی میکشم :))


  • ۹۵/۰۹/۲۱
  • Neo Ted

نظرات (۳۵)

نقدی ندارم :) کاملا موفقم...‌

پاسخ:
ممنون : )
  • حسین مداحی
  • دمت گرم.
    کاش اون انتهاش برای روشنفکر های عزیزمون یه ابراز نگرانی هم میکردی!
    پاسخ:
    مخلصم
    دیگه تو ابراز کرده بودی دیگه :)) من کلی گفتم!
    خوب تعریف کردی ازش ، به اسم آزادی بیان هر دروغی میخوان ب خورد ما میدن یا به اسم برابری زن و مرد ! یا ... یا ...
    پاسخ:
    قابل نداشت
    چی بگم واقعا!
    "ما انسان ها از ابتدای با انسان های دیگر زندگی می کنیم و با ورود به اجتماع،روابط اجتماعی میان ما و دیگران بر قرار می شود و نسبت به یکدیگر حقوقی پیدا می کنیم.با این حال هیچ یک از ما در استفاده از حقوق خود آزادی مطلق و بی قید و شرط نداریم؛بلکه تا آنجا می توانیم حق خود را اعمال کنیم که مغایر قانون نباشد."

    این بند اول درس سوم مطالعات اجتماعیم بود :))
    فکر کردم به درد این پست بخوره :)
    پاسخ:
    مرتبط بود. ممنون.
  • رشته خیال
  • تا حدی مخالفم ، کسی اسلحه رو سرتون نگرفته و بگه حتما باید پست های وبلاگمو بخونید ! شما قبل از اون آزادی نخوندن پست ها رو دارید...
    همین محدود کردن آزادی و طرز فکر دلیل میشه کوچکترین حرف ها رو تهمت و توهین حساب کرد اونوقت به یکی بگی فلان پول چی شد ؟ یقه ی خودتونو بگیرن....
    طرز بیان کلمات برمیگرده به شخصیت آدم ها ، اونو باید اصلاح کرد نه پاک کردن صورت مسئله
    پاسخ:
    چه جالب که خودتون الان دارید صورت مسئله رو با این حرف ک میتونیم وبلاگشونو نخونیم پاک میکنید! 
    چه حرفیه آخه؟! کجاش منطقیه؟ ما وبلاگش نریم اون درست میشه؟ مثل اینه من یه جا واستم حرف بزنم، بگم شما گوش نکن، شما گوش کن! مشکل یه چیزه دیگه س! 
    شخصیت آدما تو چش و‌ چالِ ماس الان :)) چه حرفیه آخه؟!

    مثل اینه من چون دهنم واسه خودمه بیام هرچی ازش میاد بیرون رو به هرکسی بگم

    این مثال ملموسی بود واقعا!
    شاید این ازادی بیان تو اجتماع های دیگه اشتباه کوچیکتری به نظر بیاد ولی باتوجه به حرفاتون تو فضای کوچیک بیان شاید درست نباشه!
    +محکمتر بکشید!
    پاسخ:
    موافقم باهات!
    + چشم!
  • رشته خیال
  • من میگم آزادی محدودیت نداره اما شما برای آزادی هم محدودیت گذاشتید...این که یه نفر بد دهنه ربطی به آزادی بیان نداره ، به شخصیتش مربوط میشه...
    این که شما میخواید یه نفرو درست کنید بحثش جداست ، اما اگه صرفا از بد دهنیش خوشتون نمیاد میتونید نرید وبلاگش ، مثل سایت های مبتذلی که نمیرید اما وجود دارند...
    پاسخ:
    اون چیزی ک محدودیت نداره بی بند و باریه! آزادی بیان چارچوب های اصولی و منطقی خاص خودشو داره.
    من که کاره ای نیستم بخوام کسیو درست کنم، ولی نمیتونم بی تفاوت باشم و سکوت کنم و به بهونه ی نخوندن جایی خودمو گول بزنم!

  • 👒فیـــــروزه بانـــــو👒 :)
  • با رشته خیال موافقم..
    آزادی محدودیت نداره
    تا جاییکه اون شخص به اشخاص
    دیگه آسیبی نزنه میتونه کارشو انجام بده.
    فحاشی ب طور کل کار درستی نیست و هیج دفاعی
    هم ازش نمیکنم.اما ازنظر من گفتن 4تا کلمه از این دست
    هیج مشکلی نداره.البته این نظر شخصیه منه پس خوندن
    اون نوشته ها ب من نوعی آسیبی نمیزنه اما شمایی که
    خوشتون نمیاد اگر برید ب اون وبلاگ،خودتون ب خودتون
    آسیب میزنید.و چون دعوتتون نکردن و ب طورکل وادارتون
    نکردن ک اون نوشته رو بخونید، پس حق اعتراض ب اون شخص
    رو هم ندارید :)
    پاسخ:
    ارجاع به جواب کامنت قبلی :))
    نظرتون محترمه در ضمن! ولی اینکه توهین به اشخاص و مخاطب و ... رو نمیشه با نخوندن پاک‌کرد! من اعتراض میکنم چون اگه اعتراض نکنم به معنیه بی خیالی و تأیید غیر مستقیم این اتفاقاته! من این دست قبح شکنی ها رو به شدت مخالفم باهاشون و به نظرم از همین توهین های کوچیکه ک توهین های بزرگتر تو جامعه بوجود میان.
    علی رغم علاقه ای که به قلم و نوشته های زیبات دارم..اما این پست نخوندم چون این چندوقت انقد پست راجع به ازادی بیان و طعنه های روشن فکری نوشتین همه الرژی پیدا کردم به این کلمات
    پاسخ:
    خب شرایط میطلبه
    اگه جواب شبهات مربوط ب پست قبل رو ندم، سو تفاهم پیش میاد.
    من معذرت میخوام :)
  • حسین مداحی
  • آزادی محدودیت نداره! خخخخ.
    خدایا.
    پاسخ:
    خداییش کف کردم فی الواقع :|
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • حرفت حقیقتیه...

    خیلی مثالا میشه زد ولی خوب به مثالی که خودتو دوستامون زدن بسنده میکنم...
    پاسخ:
    ممنون!
  • حسین مداحی
  • جالب اینجاست که خانم فیروزه بانو توی جملۀ اولشون گفتن آزادی محدودیت نداره!
    اما توی جملۀ دومشون با ذکر«تا جایی که به اشخاص دیگه آسیب نزنه میتونه کارشو انجام بده» براش محدودیت تعیین کردن!

    اگر فحاشی به طور کل کار درستی نیست، چطور گفتن چهار کلمه حرف زشت مشکلی به وجود نمیاره؟! مثال بزنم براتون: تصور کنین توی فوتبال توپ از خط دروازه به اندازۀ 10 سانتی متر رد بشه و ملت بگن حالا که فقط 10 سانتی متر رد شده و چیزی نیست، پس گل حساب نمیشه! چون 10 سانتی متر که به جایی برنمیخوره!
    مرز، مرزه خانم. وقتی فحاشی در کل کار خوبی نیست، فحاشی کردن چه کم و چه زیاد کار خوبی نیست!

    شما خیلی خیلی سطحی نگاه کردین به قضیه که میگین فحاشی و استفاده از الفاظ زشت و رکیک توی یک وبلاگ به شما آسیب نمیزنه. یه خورده فکر کنین میبینین که در نتیجه به همه آسیب میزنه این نوع نوشتن! اگر شما با فحاشی کردن مخالف هستین که بهتون آسیب میزنه. اما اگر دوست دارید این نوع گفتار و نوشتار رو که هیچی دیگه. بهتون آسیب نمیزنه.

    تاثیر رفتار و گفتار و نوشتار هر شخص توی فضای وبلاگ نویسی ای که همه داریم توش مینویسیم روی بقیۀ افراد، چیزی نیست که بشه انکارش کرد! نمیدونم چطور و با چه استدلالی شما دارین انکار میکنین این قضیه رو؟
    پاسخ:
    قربون دستت!
    خیلی با شما موافقم... خیلی زیاد...
    درواقع حرف حساب جواب نداره :)
    پاسخ:
    خیلی مچکرم!
    من کلا از دو مدل وبلاگ بدم میاد:
    یکی اونایی که کلا از هر دو جهان آزادند!
    و یکی دیگه اونایی که همش از خودشون غیر مستقیم تعریف میکنن... همش میخوان بگن ما خیلی خاصیم!
    پاسخ:
    حق دارید خب
    امیدوارم هروقت تو این دسته بندی قرار گرفتم بهم تذکر بدین : )
    نه شما این مدلی نیستین...
    امیدوارم وب منم این مدلی نباشه!
    پاسخ:
    خدا رو شکر پس! ولی اگه موردی بود تذکر بدید حتما.
    نه بابا! نیست!
  • 👒فیـــــروزه بانـــــو👒 :)
  • برای حرفهای اون آقایی
    که جواب منو دادن جواب
    دارم اما حقیقتا حسش نیست
    و اصلا طرف صحبت من باایشون نبود
    اما مثل اینکه عادت دارن جفت پا بپرن
    وسط صحبت بقیه و این داستانها:)
    علاوه براون شما چ گناهی کردید ک پایین
    پستتون بحث و کل کل و مجادله پیش بیاد؟:)))
    +اصلا توی اعتراضتون ک بحثی نیس سناتور:)))
    نظرتونو گفتید و کاری رو دارید میکنید ک فکرمیکنید
    درسته و پرفایده:) ما هم نظرمونو گفتیم.خلاصه که
    مرسی ک جواب کامنتهارو پرحوصله و خوب جواب میدید👌
    پاسخ:
    جفت پا نپرید وسط بحث! حسین هم نظرشو گفت؛ چیزی که حقشه و خواسته ی من. قرار نیست اینجا فقط خواننده ها با نویسنده تو بحث شرکت کنن ک. ما اینجاییم ک از نظرات هم استفاده کنیم و به بهترین نتیجه برسیم. بهش میگن تعامل! مشارکت در بحث! هیچ محدودیتی هم واسه شخصی قائل نیستم : ) شما هم اگه جوابی دارید مطرح کنید؛ حسش نیست و اینا بهونه س ؛)) دلایلتونو بگید شاید به نتیجه ی بهتری برسیم.
    منم ممنونم ک نظرتونو میگید و اینا.
    هر کسی یه سری اعتقادات داره!
    اعتقادات هم یه چیز درونیه... نمیشه به کسی تحمیلش کرد!
    اگه میتونیم باید با استدلال و منطق از اعتقاداتمون دفاع کنیم!
    اگه نمیتونیم نباید توهین کنیم! این که من هر چی خواستم بگم بدون دلیل منطقی بدون اگاهی اصلا درست نیست!
    اتفاقی که برای خودم افتاد رو میگم! یکی الکی بدون اینکه من چیزی بهش بگم کامنت خصوصی گذاشت که از تو و عقاید مسخره امثال تو بدم میاد!
    هزار تا کار نکرده پشت چادرت داری! خب این حرف سنگینیه برای یه دختر!
    چیزای دیگه که اصلا نمیشه گفت!
    زندگیم بهم ریخت! گریه کردم! اصلا یه وضعی...
    حرف های توهین آمیز توی فضای مجازی قطعا روی ما تاثیر میذاره... یه حرفی که از نظر ما میتونه بی اهمیت باشه ممکنه یکی رو نابود کنه!
    توهین کار غلطیه چه کم چه زیاد!
    پاسخ:
    و چقدر ممنونم بابت این کامنت.
    خیلی خوب بود.
    من خیلی بچم که بخوام توی بحث چند تا بزرگتر دخالت کنم.ولی هر چی باشه من و امثال من قراره آینده رو بسازیم.مگه نه؟
    به نظر من "آزادی محدودیت نداره" یه جمله ی کاملا غیر ممکنه و از چند نظر که مهم ترینشون دین اعتقادات اسلامیه تکذیب شده.
    اینکه بگیم "خب شما که دلت نمی خواد،وبلاگشو نخون" دردی رو دوا نمی کنه.درواقع فقط داریم خودمونو گول میزنیم یا از یه نظر دیگه ،"داریم شونه خالی میکنیم."
    ما انسانیم و طبق گفته ی قانون و قرآن و احادیث و … نسبت به همدیگه مسئولیم.وقتی ما وبلاگ اون فرد فاحاش رو نمی خونیم،به عبارت دیگه داریم فرار می کنیم.
    اگه خیلیای دیگه هم مثل ما فکر کنن و از اون وبلاگ در برن،به هرحال چند نفر هستن که اون توهین ها و نوشته هارو بخونن و روشون تاثیر بزاره.اینجوری جامعه کم کم به خطر میوفته.حتی اگر تعداد اون فحاش ها کم باشه.
    برای همینه که باید اعتراض کنیم و جلوشون وایسیم.همونطور که گفتم ما نسبت به همدیگه مسئولیم و نباید ازش شونه خالی کنیم.

    ببخشید که پر حرفی کردم...
    پاسخ:
    واقعا هم درسته. احساس مسئولیت!
    پر حرفی چیه. خیلی هم لطف کردین.
  • رشته خیال
  • چیز های زیادی محدودیت ندارن مثل خدا ولی نمیدونم چرا تا حرف از آزادی میشه بحث بی بند و باری میاد وسط ! یادمون رفته به خاطر همین آزادی بیان سر میدون شهیاد شعار دادیم ،تاریخ درس تجربه هاست پس باید هم آزادی بیان بد باشه روز به روز بیشتر عقب بمونیم...
     اون چیزی که شما مد نظرتونه آزادی بیان اخلاقی هست نه خود آزادی بیان ! هر چند من خودم مخالف سر سخت بی بند و باری ام ولی توی آزادی بیان اخلاقی هم کیس های مطالعاتی داریم که میشه یه حرف هایی رو زد ! میتونید سرچ کنید...

    پاسخ:
    آخه چرا سفسته میکنین؟ چه ربطی داشت حرف من به خدا؟! بحث من کلا مربوط به آزادی بود. چرا خدا رو میارید وسط؟؟
    میشه یه تعریف از آزادی بیان بیارید ک فحاشی و توهین و بی ادبی هم توش بگنجه؟ من که نمیتونم چنین چیزی رو تصور کنم! آزادی بدون اخلاق اگه بی بند و باری نمیشه چی میشه؟
    کلأ بحث رو منحرف کردینا : )
    @رشته خیال
    بقیه رو نمیدونم.ولی منظور من از آزادی بیان همون چیزیه که خودتون گفتین:آزادی بیان اخلاقی
    فکر میکنم منظورتون رو فهمیده باشم.نمیتونم چطوری عنوانش کنم ولی اگر منظورتون این باشه که مثلا یه فرد با آزادی بتونه تظرش رو راجب موضوعات مختلف اعلام کنه،باهاتون موافقم.ولی باید تا جایی نظرش رو بگه که لطمه ای به "آزادی بیان اخلاقی" نزنه.
    اگر منظورتون چیز دیگه ایه لطفا توضیح بدین
  • رشته خیال
  • @miss fatemeh
    آزادی با محدودیت در تناقضه ، چیز های مهم تر از آزادی ما رو محدود میکنن مثل اخلاق...
    مثلا شما کشتن یه حیوون رو در نظر بگیرید اینکه بگیم آزاد نیستیم حیوونی رو بکشیم با این که اخلاقی نیست حیوونی رو بکشیم فرق داره ، اولی یعنی به هیچ وجه نباید اینکارو بکنیم اما دومی در موارد خاص امکانش هست مثل خوراک خودمون ، یا زجر کشیدن یه اسب پا شکسته...
    آزادی بیان هم همینه ، وقتی آزادی بیان محدود بشه یعنی توی کشوری که دم از آزادی میزنن به هیچ وجه اجازه ندارید حرف خارج چهارچوب بزنید هر چند سعادت اون کشور به همون حرف ها باشه. همین محدودیت ها کم کم زیاد تر میشه تا جایی که حق یه اعتراض ساده هم نداشته باشیم نتونیم بپرسیم پول اون بودجه چی شد ؟! چون تهمته ، آزادی رو نقض میکنه و به خیال خودمون آزادیم بدور از بی بند باری ! بی بند باری های مالی مهم نیست ! 
    پاسخ:
    الان چه ربطی داشتن اینا به فحاشی و توهین و بی ادبی؟؟!
    بحث ما مگه تو سیاست بود؟ وجدانا ربطی نداشت به بحث ما! 
  • دچــ ــــار
  • قید قابل احترام رو بنظر میرسه باید برداری چون مثلا عقاید منطقی یک همجنسگرا نمیتونه برای یک مسلم/دیندار قابل احترام هم باشه 

    بعضیا دنبال ازادی بیان نیستن(که بشه باهاشون بحث منطقی کرد) اونا با خودشون یا کس دیگه ای لج کردن (و تاثیر لج میدونی که برای عقل و منطق از شراب هم بدتره )
    پاسخ:
    قید قابل احترام در کنار منطقی بودن و باقی ویژگی هاس.
    بعضی از عقاید که اصلا قابل احترام نیستن! احترام بهشون مثل فحش و توهین به شعور خودمونه!
    حرفتون کاملا درست
    ولی به قول سناتور این به توهین و فحاشی ربطی نداشت !
  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • ای کاش بعضیا بدونن که ازادی بیان در کشور های خارجی هم به این معنی نیست که ادم هرچی از ذهن و اعتقادات مریضش تراوش کرد بنویسه و مخصوصا برای نویسنده ها از این حیث که نشون دهنده فرهنگ و سازنده افکار خواننده هاشون هستن قوانین سفت و سختی وجود داره
    چقدر خوبه که فکر کنیم اگر چیزی مینویسیم حتی اگر مسیر زندگی یک نفرم عوض کنه تا ابد نتایجش برای ماهم نوشته میشه 
    و شکستن قبح بعضی مسایل اصلا هنر نیست بلکه از بین بردن حیا و عفت کلام یا عمله...
    پاسخ:
    ای کاش....

    خیلی ممنون بابت نظرتون! کامل بود!
  • مجتبی مطوری
  • بانکی مون هم ابراز نگرانی کرد😂
    پاسخ:
    خیلی فشار روشه :))
    تو هیچ جای دنیا و هیچ افکاری ، بی ادبی و فحاشی جزء آزادی بیان حساب نمیشه ، بلکه تو لیست بدتربیت و بدفرهنگ بودن قرار داده میشه...
    درضمن همین که میگن مال خودمه،  همین مال خودشون در حالت عمومی انتشار داده میشه و امکان داره هر رهگذری نگاهش به پست بخوره
    پاسخ:
    خدا از دهانتون بشنوه ؛))
    ممنون واقعا!
  • رشته خیال
  • کامنت من به جواب کامنت قبلیتون مرتبط بود ،همون طور که خدا ربط نداشت بی بند و باری هم ربطی به آزادی نداره...
    تمام حرف من اینه آزادی محدودیت نداره ، اخلاق هست که براش محدودیت میاره فرقش اونجا مشخص میشه که ما دو راهی اخلاقی داریم اما اگه آزادی خودش محدود باشه نمیشه خلاف اون عمل کرد ، برای مثال آهنگ not afraid امینم آمار خودکشی آمریکا رو پایین آورد و برای همین بهش جایزه دادن اما توش حرف بد داریم ، این دو راهی اخلاقی هست که یه آهنگ با کلمات زشت میتونه جون چندین نفرو نجات بده چرا منتشر نشه؟! ... 
    شما تعریفتونو از آزادی بیان گفتید و اونو محدود کردید به جای اینکه تعریفتونو از اخلاق آزادی بیان بگید این دوتا خیلی متفاوتن...
    پاسخ:
    اتفاقا بی بند و باری از آزادی بی اصول و پایه اساس و چارچوب میاد! رابطه مستقیم داره اتفاقا!
    اینجا ایرانه ها! خدا رو شکر هنوز فرهنگمون مثل آمریکا ب گند کشیده نشده ک تو موزیک و فیلم هامون هر کثافت کاری ای رو وارد نکنیم. شرایط و فضای فرهنگی ما با اونجا متفاوته! مثالتون واقعا منطقی نبود! 
    بازم تأکید میکنم آزادی با اخلاقه ک معنا پیدا میکنه و آزادی نامحدود نتیجه ش میشه بی بند و باری و انحراف!
  • رشته خیال
  • شما تا به حال یه case study اخلاقی رو خوندید؟! متوجه منظورم از دو راهی اخلاقی میشید؟! اگه بخواید میتونم توضیح بدم

    تازه اگه خیلی به پستتون معتقد هستید نباید صرفا اختلاف فرهنگی موجب میشد که به فرهنگ یه ملت بگید گند کشیده شده ://
    این توهین نیست؟! با پستتون در تناقض نیست؟!

    کجای مثال منطقی نبود ؟! اتفاقا این منطقی نیست که چون مثالم خارجی بود با تعصب میگید درست نیست اینجا ایرانه ها ! 

    در ضمن مگه من گفتم آزادی باید بدون اخلاق باشه؟! آزادی ، از اسمش معلومه آزادیه و نامحدود ...اون اخلاقه که آزادی رو محدود میکنه فرقش رو هم با مثال توضیح دادم باز هم میگم توی آزادی با ذات محدود ، نمیشه حتی یک مورد استثنا داشت اما توی آزادی ای که اخلاق محدودش میکنه استثنا داریم که بر میگرده به دو راهی اخلاقی...
    پاسخ:
    میخونمش حتما. ولی چرا بحثو خارج از منطق و عقل خودمون ببریم و بریم سراغ منابع خارجی؟! خودمون عقل داریم و میتونیم فکر کنیم.
    توهین نیست. حقیقته محضه. فرهنگ غربی-امریکایی نه تنها فرهنگ مردم خودشو، بلکه فرهنگ مردم مللِ دیگه مثل ملت خودمونم داره به گند میکشه و تا حدودی موفق بوده. ولی هنوزم ک هنوزه قبح یه سری چیزا تو مملکت و رسانه هامون نشکسته و بهش پایبندیم! رسانه و موزیکِ امریکایی واقعا تا حد زیادی به گند کشیده شده که توش میشه هر عمل زشت و کثیف و جنسی و .. رو انجام داد و هر فحش و حرف رکیکی رو‌ توش زد! این یعنی گند! به رسمیت شناختن چنین رسانه هایی یعنی گند! 
    منم واسه چندمین بار میگم به این آزادی ای ک شما میگید اعتقاد ندارم! آزادی به معنای این نیست ک هرکاری رو بتونیم توش انجام بدیم؛ آزادی باید متعارف و‌ معقول و مشروع باشه! این همون آزادی ایه ک مد نظر یه جامعه ی موفق و پیشرفته س! جایی ک توش با آزادی هر خلافی نمیکنن و آزادی رو به گند نمیکشن! 
    (-:مخالفم تمام
    حس کردم اون مخالفم قانع کننده نبود یکم بیشتر توضیح میدم
    اینکه وبلاگ یک فضای عمومی هست درست ولی اختصاصیه یعنی اختصاص داره به شخص خاصی نویسنده اون وبلاگ اون نویسنده اینجارو زده واسه تخلیه افکارش ذهنش و نوشتن روزمرگی هاش میتونه هرچی به ذهنش بیاد بنویسه مثل این میمونه شما از کسی یه تیکه کاغذ بگیری روش فحش بنویسی طرف بخونه بعد بگه چون کاغذ از منه من حق دارم بخونم تونباید روی این فحش مینوشتی یا یه مثال دیگه خونه ادم شخصیه مهمون میتونه داخلش رفت امد کنه وقتی که داخل یه خونه میریم و چیزای ناخوش ایندی میبینیم ما نمیتونیم به صاحب خونه بگیم هی هی این کارو توخونت انجام نده چرا نمیتونیم؟چون ملک شخصیشه دوست داره شماهم اگه اذیت میشید میتونید رفت آمد نکنید داخل خونش 
    این وبلاگم تقریبا همینطوریه شما اگه از یه وبلاگ خوشتون نمیاد میتونین نخونید به همین راحتی 
    اون نویسنده درک شعورش در همین حده که فحش بنویسه من و شما نمیتونیم جلوشو بگیریم فقط میتونیم خودمون با زبون خوش نخونیم تا اعصابمون هم راحتر باشه 

    پاسخ:
    منم گفتم ک وبلاگ با اینکه اختصاصیه، ولی تو بستر نت و در دسترس همه س! خونه در داره! دیوار داره! زنگ داره! وبلاگ ولی اینا رو نداره! یه چیزی داره ب اسم رمز! میتونه رمز بذاره و به کسی نده و هرچی فحش ناموسی هست بده توش! ولی وقتی یه پست عمومی و در دسترسه، حق نداره اینکارو کنه! چون این خونه نه دیوار داره، نه در و نه هیچی! پس میتونه آسیب برسونه به بقیه! هرکسی واسه اولین باری ک وارد یه وبلاگی میشه ک با محتوای وبلاگ مطلع نیست، اون آسیبی ک دفعه اول میبینه رو کی پاسخ میده؟!
    خیلی ممنون بابت کامنتتون : )
  • حسین مداحی
  • به به چه مثال هایی!
    خانم پری دریایی جسارتا اگر اون شخص شرط کنه که توی اون کاغذ چیز بدی ننویسید، شما موظف هستید که توی اون کاغذ چیز بدی ننویسید! چون شرط شده.
    نوشتن دری وری و کلمات زشت و رکیک هم از قبل به عنوان خلاف بیان شده و صراحتا به هر نویسنده ای ابلاغ شده.
    وبلاگ مثل یک خونه نمیمونه، وبلاگ مثل یک مغازه یا فروشگاه میمونه که در معرض دید همه است!
    نوشتن متون غیراخلاقی و خلاف قانون، درست مثل فروختن اجناس غیراخلاقی و غیرقانونی توی یک فروشگاهه! بالاخره یک جایی ضربۀ خودش رو میزنه به فضا.
    پاسخ:
    ممنون بابت مشارکتت تو بحث حسین.
    ((-:
    @سناتور تد:
    من منظورم ازینکه آدم میتونه رفت آمد نکنه داخل این وبلاگ ها منظورم با اون قسمت از متنتون بود که فرمودید:
    اعتراض میکنید به این ازادی بیان 
    منظورم این بود که چون فضا مجازی ما خیلی ازین وبلاگ ها ممکنه ببینیم پس نمیتونیم هی اعتراض کنیم چون بالابردن شعور افراد کارسختیه پس سده ترین کار اینه چشم پوشی کنیم(-:
    @جناب مداحی:درست حرف شما صحیح اگه گفته باشن که نباید داخل اون کاغذ فحش بنویسه خب نباید بنویسه 
    وقتی کسی این کارو انجام میده این یعنی فرهنگش در همین حده(-:
    خیلی از فروشگاها هستن که فروش غیرقانونی دارن واقعا شما اگه خودتون ببینین بهشون تذکر میدین؟جوابشون فوق فوقش(توهین نباشه به شما البته)به توچه هست اونطوری بیشتر به خودمون بیشتر توهین کردیم
    (-:
    پاسخ:
    من نظرمو گفتم، شما هم گفتین. فقط یه اختلاف سلیقه فکریه ک هیچ عیبی هم نداره واسه جفتمون. بحث خوبی بود : ) ممنون
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • امروز بعد از چند روز دوباره اومدم که نظرات رو بخونم و چیزهایی یاد بگیرم ؛ که با این جمله مواجه شدم :هرکسی واسه اولین باری ک وارد یه وبلاگی میشه ک با محتوای وبلاگ مطلع نیست، اون آسیبی ک دفعه اول میبینه رو کی پاسخ میده؟!
    اینو شدیدا درک می‌کنم ، چیزایی رو دیدم یا خوندم که نباید ؛ حتی چندکلمه ؛ و تا چند روز ذهنم همش درگیر همون چندثانیه بوده و خب حس بدش خیلی بده . و ممکنه برای اونایی که اون محتوا براشون جدید و یا مهم نیست قابل درک هم نباشه .
     


    پاسخ:
    کاش همه درک کنن این آسیب ها رو!
    من تازه دیدم این پستو...چه جنجالی بپا کرده!:)
    کامنتا هم واقعا خیلی جالب انگیز بودن...
    در وهله ی اول باید بگم با تعریف آزادی بیانتون شدیدا موافقم...
    یعنی نه تنها بیان و نوشتارمون بلکه افکارمونم باید مودبانه باشه...
    مثلا خوده من اگه قرار باشه فکرم هرز بره،خب طبیعتا روی حرفا و کارا و رفتارامم تاثیر میذاره...
    تازه اگه بخوام این افکارو تو یه وبلاگ عمومی با شونصد نفر دیگه به اشتراک بزارم که دیگه رسما میشم عامل به فنا رفتن یه جامعه...
    برنامه های خودشناسی و موفقیتو اگه دیده باشین...یه اصطلاحی رو همش استفاده میکنن..."قرار دادن اراده در کف اختیار"...یعنی که من باید رو همه ی کارام کنترل داشته باشم...همّه ی کارام...
    ولی یه سریا متاسفانه فکر میکنن آزادی یعنی افسار یه چیزیو ول کردن...خب این صد درصد غلطه...
    اصلا منه انسان اگه بخوام بدون فکر کردن حرف بزنم یا بدون فکر کردن رفتار کنم خب دیگه چه فرقی با بقیه ی موجودات دارم...
    تهِ تهِش اینکه هیچ کس حق اینو نداره که بگه:مال خودمه میخوام اینجوری ازش استفاده کنم...
    چون کوچکترین حرکتش رو زندگی اطرافیانش و بعدم اطرافیانه اطرافیانش اثر میذاره...حالا این مال هرچی باشه...زبونش، بدنش، وبلاگش،...و هر چیز دیگه!

    اوف چه همه نوشتم!!همین دیگه...ادامه بدم از موضوع خارج میشم...

    ++گفتن این موضوع واقعا لازم بود... مرسی:))
    پاسخ:
    دیر رسیدین ته دیگشم خوردیم :))
    خیلی موافقم باهاتون و حرف منم هست کامنتتون!
    تشکر بابت این کامنت خوب و‌ با محتوا : )

    + خواهش میکنم. وظیفه بود

    آره متاسفانه! ته دیگ سیب زمینیم بوده مثه اینکه:)))
    مرسی که موافقین:)

    خواهش میکنم.وظیفه بود:دی
    پاسخ:
    : )))