Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

چند حرفِ بهم پیوسته

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ب.ظ

داشتم‌‌ فکر میکردم‌ اگه اسامی افراد رو از یادداشت‌ها و یا سخنرانی‌ها برداریم، در مقبولیت‌شان نزد مردم چه اثری خواهد داشت.

شما بهش فکر کردید؟!

  • ۹۷/۰۸/۲۹
  • Neo Ted

نظرات (۲۷)

مثل یک وب پر از محتوای عالی میمونه که جای اسم نویسندش سه تا نقطه باشه...
در کل معروفیتی برای نویسنده ها نیست...
پاسخ:
برای سلبریتی‌ها و افراد مشهور چی؟! 
به نظرت اثر یه اسم معروف رو مقبولیت یه نوشته چقدره؟!
به نظر من مقبولیتشون امکان داره  کمتر بشه چون دیگه جایی نیست که ارجاع بدن رزومه شون رو و همین یادداشت ها و سخنرانی ها و... باعث جلب اعتماد یک سری افراد شدن که از نزدیک برخوردی نداشتن و صرفا از طریق همین سخنرانی و یادداشت ها دنباله رو شدن.
شاید شبیه تحقیقی باشه بدون صفحه منابع و مآخذ و بدون ارجاع ... در این صورت فقط کسایی که نشسته باشن این تحقیق رو خونده باشن متوجه ارزشش میشن .
پاسخ:
بیاید از یه زاویه‌ی دیگه نگاه کنید. از این دیدگاه که یه حرفِ سطحی و بی‌محتوا تحت اسم و رسم یه شخص معروفِ بی‌سواد چقدر میتونه مردم رو تحت تاثیر قرار بده؟
یه مثال کوچیکش رو فقط بخوایم فکر کنیم. حذف اسم بالای پست یه سری
هنرمنده !!!! با اون میزان از پست های عجیب غریب و حرف های عجیبتر !!!
احتمالا به جای 100 تا فحش (روال) تو هر 1000 کامنت میشه 900 تا !

:))))
پاسخ:
شایدم برعکس.
این گونه است که انسان های اصلی از انسان ها اصلی نمای مشهور جدا
میشن...
کلا نوشته رو بیشتر به خاطر مفهومش مردم قبول دارن تا نویسندش...
و در کل شخصیت آدم ها و مطالبشون معرف خودشونه تا اسمشون...
پاسخ:
مطمئنی مردم با مفهوم کار دارن؟ یعنی فکر میکنی مفهوم اولویته الان؟
همیشه گفتن و شنیدیم: مهمه که کی حرف رو بزنه
حالا این حرف میتونه صحبت های مثبت و سازنده ای باشه که یه نخبه ی غیر شناخته شده بزنه و کسی توجه نکنه یا یه سلبریتی بی سواد بزنه که اون وقت جریان فرق می کنه و عامه ی مردم که سطح اطلاعشون درباره ی اون موضوع زیاد نیست این صحبتا رو جدی می گیرن و همراهش میشن .

برای یه سری ادم آگاه که توی مسئله سطح سوادشون بالاتره فرقی نمی کنه که کی حرف رو بزنه . با اطلاعات خودشون میسنجن قضاوت می کنن رد یا تایید میکنن اما برای کسایی که سطح اگاهیشون از اون سلبریتی پایین تره خب قاعدتا در اکثر مواردقبول می کنن و باز نشر هم میدن تازه .
پاسخ:
والا چیزی که من قبول دارم و شنیدم اینه که نبین کی میگه! ببین‌ چی میگه!
معیار باید خود حرف باشه و گوینده یا نویسنده‌ش.

درسته.
خیلی از حرف ها به نظر قطعا مسخره و بی اساس میاد و فقط اونهایی که ارزش واقعی دارن خواهند درخشید
پاسخ:
چیزی که الان داره اتفاق میفته خلاف این حرفه.
البته در مورد آدم های این مملکت اسمه که به کلام معنی میده بیشتر حرفهای سلبریتی ها که هیچ مفهوم درستی نداره 
پاسخ:
بله درسته متاسفانه‌.
شایــــــد !
اینم حرفیه .
پاسخ:
بله بله
متاسفانه، ندارن و همین است که روی هوا، مطلبی رو قبول می کنن.
نه، الویت نیست...

پاسخ:
هعی دنیا...
خیلی مسخره میشه،اصلا دیگه مقبولیت ندارن که روش تاثیر بذاره:/
نخیر ما به این چیزا فکر نمیکنیم:))
پاسخ:
اسم‌ها دارن تاثیر میذارن، نه حرف‌ها.
میدانم میدانم.
این که کی حرف رو میزنه شاید قطعا درست نباشه (به این معتقدم ) اما قطعا روی پاسخ گرفتن و بازخورد ها مهمه. اگر این طورنبود برندهای مختلف از سلبریتی ها برای تبلیغاتشون استفاده نمی کردن.میگفتن خب خدمات به تنهایی عالیه و جنس خوب خودش مشتری رو جذب می کنه درحالیکه الان واقعا اینطور نیست .
+کار به درست یا غلط بودن این مسئله ندارم چون خودم برام واقعا اینکه کی حرف رو میزنه تا حدود زیادی مهم نیس ولی توی جامعه اینطور نیس
پاسخ:
من کلا با جامعه و شرکت‌ و برندها کاری ندارم. نظر خودم بود. 
آره به این موضوع فکر کردم
به نظرم اسم نویسنده یا سخنران روی برداشت و نتیجه گیری ما تاثیر می ذاره. مثلا اگر یه متن به من بدن و زیرش اسم نویسنده مشهور رو بنویسند من بعد خوندن دنبال تعریف میگردم و حتی ممکنه بگردم تکنیک نوشتنش رو پیدا کنم و ازش پیروی کنم. و بعدش همین متن رو بدن بگن اینو یه فرد ناشناس نوشته موضع من تغییر میکنه میگردم ایراداتش رو پیدا کنم. 
یا همین سلبریتی ها اگه دوسش داشته باشیم میگیم حرفاش همه درسته دوسش نداشته باشیم میگیم غلطه
مثال دیگه همین احادیث هست. مثلا اگر یه چیز به ظاهر موجه رو به اسم یک امامی بنویسند ما قبولش می کنیم
من نمی گم اینکه کی داره حرف میزنه مهم نیست ولی اولویت اول نیست.
به نظرم اول باید ببینیم چی داره میگه بعد بریم نگاه کنیم ببینیم کی داره میگه، اونوقت بپرسیم چرا داره میگه. پروسه سختیه :/

اینکه اسم میتونه روی نتیجه گیری ما تاثیر بذاره یه بحثه
و اینکه چرا اینجوره  یه بحث دیگه. درواقع همیشه این اتفاق نمی افته، فکر می کنم وقتی این طور میشه که نمیخواییم به خودمون زحمت بدیم که فکر کنیم.   گاهی هم از ترس میاد اینکه وجه شخص رو توی ذهنم مون بهم بریزیم.یا اینکه آگاهی کمی نسبت به موضوع داریم. خب من اگاهیم نمیرسه پس حواله میکنم به اینکه کی این حرف رو زده آدم معروفیه پس خوبه دیگه لابد چیزی میدونه پس قبوله.  و دلایلی دیگر :| 
 این بود نظر ما 
لازمه بگم من کی هستم؟ :}}

پاسخ:
ممنون که انقدر کامل به این موضوع پرداختی.
خب حالا بعد این توضیحات، خودت این رفتارت رو میپسندی و درست‌ میدانیش؟!

والا نمیشناسم :| ینی یادم‌ نمیاد کامنت گذاشته باشی به این زودی‌ها حداقل.
  • یه بنده خدا
  • نظری ندارم
    پاسخ:
    عیب نداره
    اگه اثر، اثری شاهکار باشه دگه مردم نمی فهمن شخص نویسنده کی بوده و کلا مقبولیت قابل توجهی ر از دست مده
    اگه اثر، اثری ضعیف و بیمار (!) باشه بازم مردم نمی فهمن شخص نویسنده کی بوده ولی همان مقبولیت اندکی که نویسنده داشته حفظ میمانه
    اگه نویسنده، نویسنده ی مشهوری باشه یا از سلبریتی ها باشه مطمئنا اون نوشته چه شاهکار باشه چه ضعیف و بیمار، نزد همگانِ هوادار مقبولیتِ تِمام خواهد داشت!
    پاسخ:
    با تشکر از شما.

    الانه مد شده هر مطلبی رو مردم به اسم یکی سنجاق میکنن تا مقبولیت پیدا کنه مثلا فلان سخن از ویل دورانت یا بهمان سخن از شریعتی ، در حالیکه طرف خودشم خبر نداره از این قضیه
    من فکر کنم اسمهارو که بردارن نفوذ کلام کمتر میشه
    پاسخ:
    منم موافقم.
  • مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
  • سلام.بنظرم خیییلی خییلیی اثر داره
    بعنوان مثال بعضی از مردم برای هییچ و پوچ در اینستا مثلا یک بازیگر را که شاید200 پست هم بیشتر نگذاشته(آنهم بدون هییچ محتوای آموزشی،علمی و..) دنبال میکنند(نزدیک به6_7 میلیون نفر
    بله قطعا شخصیتها مهم و اثر گذارند.
    یاعلی
    ادمین وبلاگ: تلنگر تفکر
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بابت نظرت.
  • هالی هیمنه
  • آدما اکثراً عادت ندارند خودشون به تک تک مسائل فکر کنند و تجزیه و تحلیشون کنند. بیشتر دوست دارن یه نفر باشه که هر چی گفت قبولش داشته باشند. به نوعی نیاز به سرسپردگی‌ـه. آزادی با وجود این دسته آدما هم معنایی نداره. البته فکر کنم این حرفا مقداری از موضوعی که مطرح کردی فاصله گرفت.
    پاسخ:
    نکته‌ی خوبی بود.
    بخشی از کامنت‌ها آره. ولی خوبه در کل.
    خواهش میکنم^_^
    از لحاظ پسندیدن نه نمی پسندم
    چون اگر تفکر نکنم و فقط بخوام به اسم اکتفا کنم خب می تونن من رو به هر طرف که بخوان بکشن. پیروی کورکورانه میشه. البته چیزایی که توی زندگی اعتقادی و رفتارها می تونه تاثیر بذاره بیشتر مهم هست. مثال بارزش توی دین و مذهب هست.
    اما از این نظر که من هم تحت تاثیر قرار می گیرم یا نه،باید بگم بله. اما سعی همیشه سعی کرده ام تا جایی که می تونم اینطور نشه. ولی خب گاهی از دستم در میره، یا گاهی واقعا تشخیص درست و غلط برام سخت میشه.یا اطلاعات و آگاهی کافی ندارم.

    گفتم لازمه خودم رو معرفی کنم، لطیفه ای! بود که مصداق همین پست بود نیست من خیلی مشهورم گفتم اگه اسمم رو بگم توی کلامم تاثیر می ذاره ^_^ :|
    پاسخ:
    تا حدودی همه همینجوری هستیم. متاسفانه.

    چی خفن :|
    بنظرم چندین مورد رو تحت تاثیر قرار میده، یه تعدادی طبقه بندی خاصی دارن مطالبی که به اسامی خاص نسبت داده شده رو دنبال میکنن.
    میتونه تاثیر مثبت بذاره و مطالب بدون عوامل جانبی از جمله اسم شخص خاص گلچین شه.
     خیلی وقتها اسامی باعث نفوذ کلام میشن.
    پاسخ:
    دقیقاً خط آخرت داره اتفاق میفته.
    اینجا نگاه میکنن اسم فلانی روی فلان مقاله اس
    بعد بدون توجه به محتوا و یا هر چیز دیگه ای میگن :فلانی خیلی ادم تاپ و عالی هستش کلی مقاله نوشته ://////////////

    اسمو که برداریم محتوای خاصی ندارن بعضیا :/
    پاسخ:
    متاسفانه واقعیت داره.

    با کمال تاسف.
  • اجاره آپارتمان مبله در تهران
  • افراد مشهور از راه های مختلفی به شهرت رسیدند ... فقط تعداد بسیار کمی از این افراد هستند که بخاطر تفکرشون معروف میشن ... بیشتر سلبریتی ها مخصوصا در این عصری که ما در اون زندگی می کنیم با رسانه معروف میشن بدون اینکه حتی ذره قابلیت عقلی داشته باشند ...
    اما راجع به سوالتون :
    بعضیا هستن که اصلا تفکر موجود در حرف ها و یادداشت هاشون امضاشونه ... ینی حتی بدون اسم هم شما متوجه میشید که این حرف مال کیه ؟ ... برای این نوع افراد هیچ اتفاقی نمی افته :)
    ___________________________
    اجاره آپارتمان مبله در تهران
    https://eskanbama.com
    پاسخ:
    خیلی ممنون بابت نظرت.
    مچکرم.
    برای خیلی از آدمای این روزای جامعه مون اثرِ پررنگی داره.
    پاسخ:
    متاسفانه.
  • حامد سپهر
  • رمز لطفا:)
    پاسخ:
    ۲۴
  • کلمنتاین ‌‌
  • یاد اون موزیسین معروفی افتادم که ناشناس میره توی یه مکان عمومی ساز میزنه و هیشکی بهش توجه نمیکنه ...
    پاسخ:
    آره همون
    واس من شخصا اولویت محتواس
    پاسخ:
    خیلی خوبه.
    دقیقا میشه همون قضیه بهلول و مسجد 
    مردم عقلشون به چششونه
    پاسخ:
    متاسفانه
  • آسـوکـآ آآ
  • واقعا!
    من گاهی یادداشت هایی از افرادی می خونم که در به در دنبال نویسنده شونم...
    پاسخ:
    اح‌سنت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی