Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

نوشتن از مشکلات کشور خیلی خوبه، نقد به مسئولین بی‌فکر و بی‌سواد هم عالیه، ولی به نظرم یه حد و اندازه‌ای داره. فکر نمیکنم کسی بین ما باشه که ندونه اوضاع مملکت چقدر خرابه، ندونه مسئولین کوتاهی میکنن، ندونه کاسب‌ها نامردی و سوءاستفاده میکنن، ( بعضاً ) یا ندونه احتکار و کم‌فروشی داریم؛ همه‌ی ما میدونیم اوضاع خرابه دوستان! فقر و فساد و خشونت هم داریم و کسی هم نمیتونه منکر شه! همه میدونیم! ولی مسئله اینجاست بازگوکردن مکرر و چندباره‌ی این خرابی‌ها چه سودی به حال ما داره؟! جز خراب‌کردن حال خودمون چه فایده‌ای داره؟! فکر نمیکنم مسئولین مملکت ۲۴ساعته وبلاگ‌های ما رو رفرش کنن و منتظر باشن از بدبختی‌ها بنویسیم، یهو حالشون منقلب بشه و با دست بزنن رو پیشونی‌شون و با همون دست و حالت اندوهگین جلوی چشم‌هاشون رو بگیرن و آهی بکشن و بگن: عهههههه! واقعاً راست میگن! ما فقر داریم! فساد داریم! دزدی هم داریم! تن‌فروشی هم داریم که! ای بابا! اعتیاد و بیکاری و طلاق هم هست! یا امام حسین! خدایا من رو ببخش! ولی دگه وقتشه که متحول شم! هرچقدر گند زدم کافیه! برم اول یه توبه‌ی درست‌حسابی کنم! بعدِ توبه هم آستین‌هاش رو بالا بده و بره سر میزش شروع کنه به اصلاح امور مملکت! 

من در این بازگو کردن‌های چندباره‌ی تلخی‌ها و بدبختی‌ها چیزی جز بدتر شدن حال خرابمون نمیبینم! بیاید به مسائل و اتفاقاتی بپردازیم که ذره‌ای حالمون رو بهتر کنه! از کوچیکترین اتفاقاتی که حس و حال خوبی دارن نگذریم و اون رو با رفقامون به اشتراک بذاریم. از این فضا برای پاشیدن نمک روی زخم‌هایی که همه داریم دردشون رو میکشیم، یا کشیدنشون توسط بقیه رو میبینم استفاده نکنیم! مرهم باشیم برای زخم‌های هم! نه که نمک‌ بدون یُد روی زخم‌ها! 


+ به نظرتان این راهکار درسته؟! 

  • ۹۷/۰۶/۰۳
  • Neo Ted

نظرات (۵۴)

کاملا موافقم 
پاسخ:
خدا ر شکر
که باز بخندیم ‌و جوک بسازیم و به روی خودمون نیاریم؟
و باز این بی شرف ها وقیح تر بشن و بیش‌تر و راحت تر بدزدن و آب از آب تکون نخوره؟؟
بسشون نیست؟
باید بنویسیم و بگیم و بجنگیم تا ایرانمون رو پس بگیریم از این قومی که به اسم دین بی شرمانه ترین فسادها رو مرتکب میشن...
پاسخ:
چند ساله داریم مینویسیم؟! کافی نیست؟! بازده این چند سال نوشتن چی بوده؟! دقیقاً از وقتی که شروع کردیم به نوشتن اوضاع داره روز به روز بدتر میشه! 
واقعاً فکر میکنی یکی مثل نماینده‌ی مجلس شهرت میشینه وبلاگ‌های ما رو میخونه؟! متاثر میشه؟! :)) 
نوشتن این دردها وظیفه‌ی ما نیست! وظیفه‌ی اصحاب رسانه‌س! ما در حد خودمون مینویسیم. لازم هم هست‌. ولی حدی داره! چرا باید حال خودمون رو بدتر از اینی کنیم که هست؟! با کاری که فایده‌ای نداره!
من اگر بنویسم مطمئنا مخاطبش اون بی وجدان ها نیستند که اونها از تکرار در حرف به حد اشباع رسیده اند و سنگ آهنین شدند
برای خودم هست که فراموش نکنم داره بهم ظلم میشه و باااید کاری کنم 
پاسخ:
بعد حالتان ر خوب میکنه؟! والا من از خواندن و نوشتن این بدبختی‌ها حس و حال خوبی بهم دست نمیده. 
این پست هم یه مسئله‌ایه که خودم توش تردید دارم. میخوام نظر بقیه ر هم بفهمم. ببینم چند چندیم!
گرجستان اقامت 45 روزه میده
خونه داشته باشی تا ی سال تمدید میشه
پاسخ:
:)))))))
بعد ۴۵ روز چی؟! یه سال بعدش چی؟! بابا قرار نیست صورت مسئله ر پاک کنیم! این مملکت کشور ماست لهنتی! نمیشه که!
  • رضا `پسر از جنس پدر`
  • من میگم نه زیاد تفریط و نه زیاد افراط  ازشون بنویس تا یادمون نره که کسی دیگه اومد بفهمه ما نادان نیستیم  به این ناملایمتی ها و با نوشته های خوب  هم موافق هستم ولی نباید زیاد تفریط و افراط کرد.
    پاسخ:
    والا حرف منم همینه! 
    شهر ایروان و دوشنبه هم بد نیست
    هرات هم میگن امنیت داره
    ولی ترکیه سخته برای زندگی لامصّب!
    پاسخ:
    امنیت ندارن اینا‌ بابا. میری یه بمب میترکانن پرپر میشی :/ کوفتت میشه.
    هدف اصلی من اوکراین و آلمانه
    ولی دیگه با این دلار نمیشه
    خود خدا تو قرآن گفته مهاجرت کنید
    پاسخ:
    اتریش هم گزینه‌ی خوبیه.
    نه اصلنم خوب نیست
    شاهزاده شونو بکشی جنگ جهانی میشه
    پاسخ:
    خا نکشش لهنتی :/ مجبوری مگه؟! 
    آقا خیلی موافقم  :))
    اصلا بیاین یه چالش برگزار کنیم در همین راستا :دی

    + شوخی و جدی باهم :))
    پاسخ:
    تشکر :))
    یه حرکتیه که خود افراد باید بهش برسن.
    بعد از مدت ها یه حرف درست حسابی شنیدیم :)

    پاسخ:
    خواندید البته! :)) 
    خیلی ممنون
    همونطوری که گفتی حد و اندازه داره و نمیشه خودمون رو به خریت بزنیم!
    راهکار درسته البته :)
    پاسخ:
    والا به همین برکات!
    حالا همون :)
    پاسخ:
    آره همون :))
    همون برکات ذکر شده در پست D;
    پاسخ:
    اگه از همونا دوست داری همونا اصن! :)))
    قبول دارم. 
    اینجا یه فضای داخلی و نسبتا خصوصیه با خواننده های محدود و مشخص. فکر کنم کار سخت تر و هنر بیشتر توی این شرایط سخت اینه حال کسی رو ولو برای چند ثانیه خوب کرد. این فریب یا فراموش کردن نیست، نیاز ضروریمونه. 
    پاسخ:
    اح‌سنت! دقیقاً! قرار نیست صورت مسائل رو پاک کنیم! پاک شدنی نیستن یعنی!
    موافقم. خیلی خیلی خیلی زیاد
    پاسخ:
    خوبه پس
    نه حالمو خوب نمیکنه بد هم میکنه
    سادیسم دارم خخخ
    من خودم از اونایی هستم که هر روز سعی می کنم سه تا نکته مثبت پیدا کنم و بنویسم تا به خودم بادآوری کنم که تو گندترین روزها هم میشه یکی دو تا اتفاق خوب تو زندگیت باشه حتی اگر شده خور و خواب :دی
    ولی امسال واقعا داره سخت میگذره
    باید فکری کرد
    همکار من مهر داره بچه ش دنیا میاد ولی چون بیمه حقوق رو بعد از پایان مرخصی و اعلام شروع به کار میده نمیخواد  یا در واقع نمیتونه بره مرخصی! چون هممون میدونیم که حقوقمون کفاف خرج‌های روزمره رو هم نمیده چه برسه به پس انداز برای همچین مواقعی
    اینها انصاف نیست و باعث میشه حتی اگر نخوای ذهنت درگیر بشه
    پاسخ:
    والا ربطش به پست رو نفهمیدم الان
    من که برکات کشورای دیگه رو دوست دارم ولی شما فرمودین "همین برکات"! D;
    پاسخ:
    ما هم برکات خوب کم نداریم فرزندم! ناشکر نباش! :)))
    حرفت درسته اونا که اینجارو نمیخونن ولی میترسم اونقدر اینجا سرگرم جیک جیک مستانه بشیم که یادمون بره چه بلایی دارن سرمون میارن
    پاسخ:
    وجداناً امکانش هست که یادمان بره؟! میشه مگه؟! همه داریم تو واقعیت لمس میکنیم!
    ترکا یه اصطلاحی دارن بنام سرینسماخ کاش معادل فارسیش رو پیدا میکردم یعنی یه جور دچار روزمرگی و بی تفاوتی شدن
    یعنی اونقدر بلا سر ینفر میاد که دیگه عادی میشه براش و اعتراضی هم نمیکنه
    میترسم دچار سریسماخ بشیم
    دوستان ترک زبان اگه اشتباه نوشتم منو ببخشید
    پاسخ:
    بابا ما همه داریم‌ تو بطن جامعه زندگی میکنیم! اون بیرون همه چی فرق میکنه با اینجا! چرا باید به واسطه‌ی بدی حال اون بیرون، اینجا رو هم مکانی واسه‌ی بد کردن حالمون کنیم؟! اینکه که اینجا سعی کنیم حال خوب کن بنویسیم، چه منافاتی با اون بیرون داره؟! چرا باید باعث شه واقعیت‌های بیرون واسمون عادی شه؟! ربطی ندارن اینا به هم. ما چون میدونیم اوضاع خرابه باید هوای همو بیشتر داشته باشیم.
    خب ما ننویسیم بازم یه عده هستن که مینویسن ، یجوری هم مینویسن که باید ماله رو بگیریم دستمون و گند کاری آقایون رو جمع کنیم ، به قول موسی تو لاتاری خسته شدیم از بس ماله کشیدیم 
    پاسخ:
    بحث ماله‌کشی نیست! منم‌ نگفتم ننویسیم! اتفاقا بنویسیم! اگه دیدیم دارن چرت میگن جواب بدیم! اجازه‌ی اشاعه‌ی دروغ رو ندیم! ولی به اندازه‌ش! زیاده‌روی نکنیم! از اون سمت واسه خوبی‌ها رو نوشتن کم‌روی نکنیم! 
    من خودم به شخصه عقیده دارم هر چی حالِ ما بهتر باشه می تونیم عملکرد بهتری داشته باشیم و هر چی گند بزنیم به حالِمون، گند زدیم به زندگی خودمون. حالا فرض کنیم این حالِ بد همگانی باشه و ما هم هی هفت وجب روغن بریزیم روش و هی پیاز داغشم زیاد کنیم و چه و چه و چه؛ تهش چیزی جز بوی سوختگی دماغمون عایدمون نمیشه به نظرم! حالا اگه با چیزای کوچیکم شده سعی کنیم حالمون رو خوب نگه داریم، لااقل همین حالِ خوب میشه روزیمون. اصلا حدیث هم داریم: «المؤمنُ بشّاشَةُ فی وَجهِه» چه در خوشی، چه در ناخوشی (:

    نتیجه گیری: هرگز نشه فراموش/ غُرغُرِ اضافی خاموش D:
    پاسخ:
    همچنان شاهد جوشش و فوران خلاقیت و نمک در نظراتتان هستیم! :))))
    سلام 
    نمیدونم چرا با خوندن این پست به سرم زد دیگه به روز نکنم 
    پاسخ:
    سلام
    میشه جور دیگه هم بروز کرد.
  • بهارنارنج :)
  • گفتن اره فایده نداره!

    اما خدا سرنوشت ملتی تغییر نمیده مگر خودشون تغییر کنن،مردی که تا میگن گرون شد تند و تند میخرن..یه مستی اون سر دنیا میگه میخوام تحریم کنن گرون میکنن باز همون تو عالم گیجی میگه با مذاکره موافقم حتی هنوز مذاکره ای نشده هاولی ارزون میکنن،قبح بعضی چیزارئ باید انقدر نشون داد تا اصلاح شن!
    اما با کلیت حرفت موافقم تا وبی میخونم که میگن مسئولین مسئوبین میگم بیخیال تکراری شده..
    پاسخ:
    خط آخر! حرف‌های تکراری! 
    ماله کشی الان تنها کاریه که از دست ما بر میاد برادر من ، کاری به اون کسی که داره دروغ میگه نداریم بحثش جداس ، جواب هم که بهش میشه داد جداس .
    با سوال های واقعی و درست میخوای چیکار کنی ، طرف خودش میاد میگه من هیچ اعتقاداتی ندارم اما شما که اعتقاد داری بگو ببینم مگه تو حکم اسلام نیست که کسی اگه دزدی کرد حکمش فلانه ، بیت المال رو ضایع کرد حکمش فلانه و ... پس چرا هیچ کدوم از اینا اجرا نمیشه ، جواب اینو باید چی داد ؟ اینجا من زیر سوال نمیرم ، فلانی که تو فلان شهر نشسته و ابراز نگرانی میکنه زیر سوال نمیره ، اسلام زیر سوال میره ، من هرچقدر هم بیام بنویسم اقا اسلام اینجوریه ، اونجوریه بازم کافی نیست چون شواهدی بر ضد حرف من هست ، به نظر تو به جز ماله کشی کاری میشه کرد ؟ 
    بحث الان دیگه فلان آدم و فلان دولت نیست ، بحث خیلی جدی تره !
    پاسخ:
    ولی همه اینایی که‌ گفتی بازم ربطی به پست نداره! ماله‌کشی کنی یا نکنی فرقی به حال اون بنده‌خدا نداره! فرقی به حال بقیه هم نداره. این وسط فقط میری رو اعصاب خودت و بقیه! :)))
    دیگه از واژه گذشته ...سکوت هم جوابگو نیست... بریم هاراگیری کنیم به نظرم!🤔
    پاسخ:
    کِی و کجا؟!
    شما تا به حال وبلاگ منو خوندین ؟ من این سبک رو دوست دارم هفته ای یکبار یک پست میزارم 
    پاسخ:
    بله دیدم.
    اختیار دارید به هرحال!
    آب ندیده بودیم وگرنه شناگر قهارم نباشیم، شناگر بدی هم نیستیم (((:
    پاسخ:
    ولی این‌ ر هم در نظر بگیرید که آب هست، ولی کم هست!
    از وقتى که بابام از شدت این حجم از تکرار و اوضاع داغون مملکت حالش بد شد اصن چک کردن اوضاع داغون مملکت تو خونه ى ما ممنوع شد 
    فقط اعصاب خوردى اینا که هیچ غلطى نمیکنن چرا اینقدر اعصاب خودمون رو خرد کنیم
    پاسخ:
    والا
    ما باید روی انتخاب‌هامون دقت کنیم!
    بله بله، به نکته ی ظریفی اشاره نمودید!
    پاسخ:
    میدانم
    نه مخالفم و نه موافق.
    در واقع همه‌ی ما باید مطالبه‌گری داشته باشیم، بنویسیم، حرف بزنیم و بخوایم ولی این وسط یه چیزی وجود داره که ما فراموشش کردیم. ما سراسر حرفیم فقط. ۹۹ درصدمون مینویسیم یا برای مطالبی با این موضوع کامنت میذاریم یا به اصطلاح غر میزنیم. اگه فقط نصف این انرژی رو صرف کار عملی و اعتراض درست بکنیم خیلی بهتر نتیجه میگیریم. 
    مشکلِ این نوشتن‌ها که به قول شما اتفاقا بی‌نتیجه‌ست و فقط رژه روی اعصابمونه اینه که فقط در حد یه غر زدن ساده‌ست نه اعتراض :) مثلا خیلی‌ها به جریان مائده هژبری میگفتن «اعتراضِ مدنی» :))) یعنی ما هیچ، ما بازم هیچ :)
    تا وقتی اینطوری بخوایم مخالفتمونو با جریان‌ها نشون بدیم هیییچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم، به ریشمونم (:/) میخندن، اعصابمونم روز به روز خط‌خطی‌تر میشه :)

    * به شخصه با حرکت‌هایی که رامبد جوان داره تو خندوانه میزنه در مورد ماهی‌گیری و اینا به شدت موافقم :) به نظرم یه شکل مطلوب از مطالبه‌گری و اعتراضه :)
    پاسخ:
    بله درسته. رامبد جوان واقعاً حرکت باحالی زد! خوشمان آمد. اصلش هم همینه. باید از ابزارهامون به نحو احسن استفاده کنیم‌
    الان نه
    ولی فردا در پستی به این سوال شما جواب خواهم داد
    پاسخ:
    خوب است
  • سِـــــــد جَــــــواد
  • اولندش که 99 درصد اینایی که مینویسن دچار مطلق گرایی اند و اوضاع را فقط تیره و تاریک میبینند. همه مسئولین را هم دزد و مختلس فرض میکنند. این عده ی کثیر سواد درست و حسابی هم ندارند و تحلیل سیاسی شان هیچ دردی رو درمان که نمیکنه هیچ باعث عفونت بیشتر زخم ها هم میشه

    کلا عوام الناس درباره هر چیزی نظر و تحلیل ارائه ندن خیلی بهتره و بزارند انتقاد و تحلیل رو بر عهده متخصص اش

    میشود گفت تبدیل شده اند به سلبریتی هایی که فقط از نعمت معروفیت نفعی نبردند!

    شبیه حیوان ناطقی که سه شب پیش باهاش بحث میکردم، مهندسی برق میخواند و درباره سینما تز میداد! درباره علوم انسانی قضاوت میکرد و فلسفه را علم چرت!

    یا راننده تاکسی دیشبی که درباره اقتصاد به بیان پایان نامه شفاهی بدون رفرنسی میپرداخت و دلیل و مدرک های من به نقاط خاص جنوبی بدنش یکمی نزدیک به مرکزش بود

    یا مثل همین پیرمرد امروزی که روی پله آزمایشگاه چرکه میدون شوش نشسته بود و میگفت همه چی تقصیر آخونداست :D

    آره تقصیر آخونداست ولی آخوندای منهای اسلامیّت!
    پاسخ:
    تکبیر اصن
  • سِـــــــد جَــــــواد
  • من هر وقت صحبت هام درباره وضعیت صاب مردگی حوزه رو میگم
    تا چند روز میرم تو لک

    حرفت درسته داوش دارمت

    چه خبر نچسبِ چسبندۀ بیان؟
    پاسخ:
    خا خا

    سلامتی داغانِ داغان‌صفت بیان!
    ما یه مدت پیش رفتیم روستا زناشون اصلا از هیچی خبر نداشتن مردا هم همچین براشون مهم نبود! بعد از رفقای ما هستن دهنشون بوی شیر میده هنوز، میرن توییتر حرفای سیاسی توییت میکنن بعد من هنوز دقیقا نمی دونم برجام چیه! اصلا ما الان تو خونمون به یه نتیجه ی مثبتی رسیدیم که به جای اخبار فیلم اکشن می بینیم اتفاقا خیلیم جو خوبی ایجاد میشه و دیگه تنش بیرون وارد جمع خانواده نمیشه. درسته که خیلی بده که خیلی از خواسته هام الان برام در حد یه رویای دورن ولی آخرش که چی؟ به شخصه فکر می کنم الان تو وضعیت آرامش قبل طوفانیم پس چه بهتر که قبل از شروع طوفان واقعی اون آرامش کوچیک خودمونو حفظ کنیم و به زندگی کردن ادامه بدیم.
    پاسخ:
    بله اینم‌ راه و سبکیه.
    حق با توئه داغان اعظم
    پاسخ:
    خا خا
  • آقای مُرَّدَد
  • سلام تدِ عزیزم کاش فرصت داشتم کامنتها رو بخونم که یه وقت چیز تکراری ننویسم.
    حرف شما درسته اما نه تا زمانی که به بیخیالیِ مطلق برسیم.
    همونقدر که فقط حال خودمونو خراب نکنیم. خوبه اما چشم بستن، غلطه. همان زبان بسته باشه کافیه ./. تِ فدا
    پاسخ:
    سلام
    بله درسته. دوستان اشاره کرده‌بودند. مخلصیم.
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • من خیلی سعی می‌کنم آه و ناله‌هام رو نیارم توی وبلاگ. نمیدونم تا چه حد موفق بودم! 
    نه اینکه اصلا ازشون حرف نزنیم و خودمونو بزنیم به اون راه! و نه اینکه خب اونقدر بگیم و بگیم که خودمون رو زیر ناامیدی و غم و چی و چی دفن کنیم.
    پاسخ:
    درسته کاملاً
    به نظرم بیاید همین مشکلاتو به صورت طنز اجتماعی بنویسیم
    اینجوری هم مخاطب پسنده هم خداپسند :)
    هم اینکه خودم خسته شدم هر وبلاگی رو باز کردم فقط آه و ناله بود
    پاسخ:
    آره اینجوری هم خوبه. 
    من متوجه نشدم، تو پرسیدی با این راه‌کار موافقیم یا نه اما هیچ راه‌کاری معرفی نکردی! تو فقط گفتی نوشتن در فضای مجازی، چندان موثر نیست یا اثر روانی مخرب داره!؟ اما راه‌کارت چیه؟ به جای نوشتن باید چی‌کار کرد؟

    برای رفع مشکلاتی که نام بردی و مشکلاتی که نام نبردی، ما باید اول ببینیم عامل چیه و بعد عامل رو بخشکونیم، نوشتن به این پروسه کمک می‌کنه چون:
    1- همه مشکلات رو می‌بینن اما ریشه‌ی مشکلات رو نه، ما باید بنویسیم و به همه نشون بدیم، منشأِ مشکلات کجاست
    2- ما برای حل مشکلاتمون نیاز به عمل داریم، عمل از طرف خودمون، خود جامعه، و برای این عمل به آمادگی نیاز داریم و این نوشتن‌ها در آماده کردنمون نقش به‌سزایی دارند

    از طرفی، صحبت کردن در مورد مشکلات، نمک پاشیدن روی زخم نیست، بلکه نتیجه‌ی زخمه، این صحبت ها همون دردیه که وقتی یه جات زخم می‌شه حس می‌کنی، نباید این درد رو خاموش کنی، باید راه‌کاری پیدا کنی که با رفع مشکل، این درد رو تسکین بده
    پاسخ:
    کلاً عادت داری مسائل ر پیچیده کنی :||

    راهکارم در این اوضاع بغرنج چیزیه که نوشتم. از حجم نوشته‌های تلخ کم کنیم، چون جز بدتر کردن حالمان نفعی نداره! و نوشتن از مسائل و اتفاقات خوب! که چند دقیقه‌ای که اینجا هستیم رو نفس بکشیم! نه که‌ همینجا هم بیایم بدبختی‌ها رو بریزیم رو سرمون! 

    من اینکارو نمک‌پاشیدن رو زخم میدونم. نظرت هم محترمه. هرچند اهمیتی واسم نداره :| :)))) به شخصه خواندن بدبختی‌های مردم اونم بطور گسترده و متداوم رو نمک روی زخم میدانم! رفع مشکلات وسیع و عمیق مملکت دست من و تو نیست! مسئول داره! حرص و جوشش و اعصاب‌خوردیش واسه من و توعه! کاملاً هم بیهوده‌س! این درد هم خاموش شدنی نیست! کامنت‌ها رو بخوان سر جدت! :)))
    این خودِ مسئوله که مشکل‌سازی می‌کنه و راه حلمون، تغییرِ مسئوله؛ این که می‌گی این درد خاموش شدنی نیست یعنی چی؟ یعنی باید شکست رو پذیرفت؟ مگه غیر از اینه که می‌گن مظلومی که در مقابل ظلم سکوت می‌کنه، به اندازه‌ی ظالم در نشر ظلم نقش داره؟
    پاسخ:
    اولاً که تو بد فهمیدی پست رو! من نگفتم از مشکلات ننویسیم! گفتم شورش ر در نیاریم! دوماً چیزی که تو میگی یعنی شفاف‌سازی! اینکه به وقتش وارد گود بشیم و با نوشته‌هامون باعث آگاه شدن افراد نسبت به گزینه‌های موجود واسه انتخاب بشیم. اینکه هیچ ربطی به پست من نداشت. سوماً درد خاموش شدنی نیست یعنی از بدبختی‌ها ننوشتن ربطی به فراموش کردن درد و ظلم نداره! اعتراض و گلایه از مشکلات وقتی مثمر ثمره که صدای ما به جایی برسه! نه اینجا که هیچ مسئولی ازش رد نمیشه. بدبختی‌ها ر هم که همه داریم میبینیم تو جامعه. کور که نیستیم.
    مخالفم شرمنده
    پاسخ:
    :)))
    موردی نداره. قرار هم نیست همه موافق باشن. شرمندگی هم که اصلا نداره. 
    این یه چیزِ ذاتیه. نه فقط در مورد سیاست و اقتصاد. بعضیامون عادت داریم مشکلات رو موشکافی‌ِ بی‌خودی کنیم.
    موافقتم هم اونقدر مهمه که خودمو مؤظف دونستم هر چه سریع‌تر موافقت خودمو اعلام کنم. :[
    پاسخ:
    بله. در خدمت خانم دکتر نیلی داغانیان هستیم. کارشناس مسائل کف جامعه و وبلاگ‌نویسی! :))
    اصن این پست بدون مهر موافقتت رسمی نمیشد!
    @حامد سپهر
    سیریمسیماخ :)
    این آقا حامد به ادبیات تُرکی علاقمنده.

    حرف شما رو هم میپذیرم داغان، واقعا نیاز داریم یکم به خودمون شادی تزریق کنیم. :)
    پاسخ:
    خا حالا! قبلا با سطح دانش ادبیات ترکی شما آشنا شدیم ما!

    بله بله. 
    بده با سطح دانشم شادی تزریق کردم تو این کسادی شادی؟! :|)
    # قدر نشناس
    پاسخ:
    کو شادی؟! کو تزریق؟!
    # تزریقی 
    خط اولم جدی بود خوع :| اونم به نظر نیومد حتا؟! :| تف به این زندگی. [تیغ بر رگش می‌گذارد و نوار سیزدهم را ضبط می‌کند:«مقصر تمام این اتفاقا تِده»]
    پاسخ:
    کلاً بهت نمیاد :)))
    [ تمام نوارها را در چاه توالت خانه می‌اندازد ]
    من چی بهت بگم آخه بچه!
    پاسخ:
    بچه لا گچه :|
  • صـــا لــحـــه
  • من خیلی موافق نیستم
    اتفاقا فردای این پست تو، (البته اینو نخونده بودم ) توی وبلاگم موضوع مشکلات کشور رو برای اولین بار مطرح کردم ولی این بار برای تلنگر به خودمون... ما مردم! 
    این خیلی بده که به عنوان وبلاگ نویس از مسئولیت اجتماعی‌مون در قبال وضعیت کشور شونه خالی کنیم (که این نوشتن حداقل کاره ) و قائل به هیچ نسبتی برای خودمون در مقابل دولت و ملت نباشیم!
    پاسخ:
    قرار بر شانه خالی کردن نیست. نوشتم که قرار نیست هیجی ننویسیم! قراره زیاده‌روی نکنیم! کامنت‌ها رو هم مطالعه میکردید بحث‌های خوبی داشتیم. بعد اینکه مسئولیت اجتماعی چی میخواد بشه؟! آگاه کردن بقیه از واضحات؟! چیزایی که همه داریم میبینیم و لمس میکنیم؟! فکر نمیکنم کسی بین ما باشه که نسبت به مشکلات اجتماعی مملکت ناآگاه باشه! و اینکه شفاف‌سازی یه سری مسائل با چیزی که منظور پسته فرق داره! بحث‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خیلی هم خوبه و منظور پست این نیست!
  • صـــا لــحـــه
  • منظور من هم اون سنخ نوشته هایی هست که برای بهتر شدن وضعیت بهمون کمک میکنه ولو اینکه خیلی تلخ باشند!
    پاسخ:
    نمیدانم دگه! 
    اتفاقا الان داشتم همینا به پدر گرام میگفتم :) موافقم گرچه نمینویسم ولی به عنوان خواننده دلم میخواد حتی شده برای چند دقیقه از دنیای سیاه اقتصاد وسیاست فاصله بگیرم وحالم خوب بشه
    پاسخ:
    احسنت به شرفتان
    تد...
    یه فیلم خوب نیازمندم. تو دست و بالتون پیدا می‌شه؟!
    پاسخ:
    سبک و موضوعش مهم نیست؟!
    این‌بار نه...
    پاسخ:
    خااااع! حالا شد! :)))

    رستگاری در شاوشنک‌ ر دیدی؟!
    V FOR VENDETTA
    12th of man
    Avengers - Infinity War
    Ready Player One
    دو شماره‌ی Kings Man
    دو شماره‌ی Pacific Rim
    Black Panther
    Wonder این ر ندیدی همون اول ببین!
    Shape of Water
    Geostorm

    کافیه یا بازم‌ بگم؟!
    احسنت احسنت...خرسند شدم تد :))))))  از بین این لیست رستگاری در شاوشنک رو دیدم و shape of water و black panther و انتقام جویان و ready player one. برعکس خودتان چه سلیقه‌ی خفنی :)
     فعلا بین geostorm و wonder موندم.‌ چاکریم خلاصه *_*
    پاسخ:
    اول wonder
    شک نکن! حال خوب کنه این فیلم!
    چشم
    پاسخ:
    دماغ
    +) نه
    پاسخ:
    بله بله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی