Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

ارزش متقابل

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ب.ظ

ارزش تو لغت‌نامه به معنای بها و شایستگی و قدر آمده. یعنی همه‌ی ما آدم‌ها به اندازه‌ای بها، ارزش، قدر و شایستگی داریم که خب این مقدار متناسب با شخصیت، تفکرات و عقاید، رفتار و خانواده، ثروت و سواد، شعور و فرهنگ توسط بقیه‌ی آدم ها مقدار سنجی میشه. پس همه‌ی ما ارزش خودمان رو داریم و بقیه هم با مقدار متغیر واسمون ارزش دارن. حالا این وسط یه مسئله‌ای هست به اسمِ ارتباط. یعنی آدم ها با مقدار ارزش های متفاوت با هم ارتباط برقرار میکنن. یه عده با هم دوست و رفیق میشن، یه عده عاشق هم میشن، یه عده همکار و عده‌ای هم ناخواسته خانواده. این روابط بطور متوازن و متقابل برقرار و جاری‌ هستن تا وقتی که یه مشکلی پیش میاد. توازن و تقابل ارزشگذاری ها در روابط بهم میریزن. یکی از طرفین به اندازه‌ی کافی بها، شایستگی و قدر طرف مقابلش رو نمیدانه! و آگاهانه و عامدانه کوتاهی و غفلت و بی تفاوتی میکنه! و طرف مقابل تمام سعی خودش رو میکنه تا این توازن برقرار بشه و موفق نمیشه! چون این ترازو دو کفه داره! کفه‌ی من و کفه‌ی طرف یا طرفین مقابل من. من نمیتانم جور کفه‌ی مقابل رابطه‌ی مورد نظرم رو هم بکشم! اگه فکر میکنید این یادداشت قراره حالا حالا ها ادامه پیدا کنه، سخت در اشتباهید. چون پایان این یادداشت گره خورده به پایان اون رابطه‌ی نا‌متوازن و یک طرفه! اون رابطه کارش تمامه! من واسه کسی که برای وقت و عمر، فکر و احساس، هزینه و رفاقتم ارزش قائل نشه، متقابلاً ارزشی قائل نمیشم! چرا؟! چون خودم رو دوست دارم! چون عزت نفسم رو دوست دارم و نمیذارم کسی تحقیرم کنه! چون زندگی و فکر آزادم رو دوست دارم و اجازه نمیدم چنین روابط و آدم‌هایی فکر و زندگیم‌ رو مختل کنن! اگه اونا بها و شایستگی و قدر من رو نمیدانن، من خودم ارزش خودم رو میدانم و براش احترام قائلم و اجازه نمیدم بقیه خدشه دارش کنن! چرا؟! خا من خودم رو دوست دارم.

تِمام!

  • ۹۷/۰۳/۱۳
  • Neo Ted

نظرات (۲۳)

چرا دقیقا این متن الان باید نوشته بشه..؟
دقیقا بعد روزی که فهمیدم دوسال ذهنمو درگیر کسی کردم که حس میکردم رفیقه و میشه بهش تکیه کرد...
الان باید راحت بذارم کنار همه چیو؟ باید بذارم ولی سخته...خیلی سخت!
پاسخ:
قسمت :))
بله! چرا اصلا این کنار گذاشتن ها رو سخت کردیم؟ باید راحت ترین کار بشه! چون‌ منطقی ترین کاره!
  • بهارنارنج :)
  • خا همین خوبه،تمام تمام
    پاسخ:
    والاع
  • مریــــ ـــــم
  • به قول یکی از دوستای دوران دانشگاهم 
    تِمااام
    طِلااااق
    :|
    میدونی امان از اون روزی که تو دلت بخواد جور کفه ی اونم بکشی
    که همه ی این چیزای خوبی که آخر متنت گفتی رو بخوای نادیده بگیری
    پاسخ:
    اون آدمی که این کار ر کنه خیلی بی معنی و مسخره‌س و به خودش ظلم میکنه و حقشه هرچقدر تحقیر بشه و ضربه بخوره!
    چون وابستگی آورد برام
    چون دوسال کم نیست
    چون یاد خاطره ها میفتم برای همین سخته..
    و الان دارم اذیت میشم...خیلی!
    پاسخ:
    بله. سخته وقتی این متن رو متوجه نشیم. متوجه ارزش خودمان! 
    شدیدا موافقم متاسفانه چندسال پیش اینطوری نبودم  واینم یه موضوعی بود که کنکور بهم یاد داد متاسفانه مدتها خودم و وقتما واسه کسانی تلف میکردم که کوچکترین ارزشی برام قائل نبودند
    @ام اچ: همیشه کنار گذاشتن ادمهایی که ارزش مارا نمیدونند به معنی قهر و یا قطع کامل رابطه نیست براهمینه که حس میکنیم سخته فقط کافی مثل قبلا براشون اهمیت قائل نباشی ادم قبل برات نباشند امتحانش کنی میبینی اتفاقا چقد چند وقت بعدش احساس ارامش داری
    پاسخ:
    الان خوبید؟ :))

    احسنت. اگه میخوایم قطع رابطه نکنیم، اهمیت ندیم. ولی من همون قطع رو ترجیح میدم.
    میدونی یجوری شدم!
    هم میخوام انگار ارزش خودم بمونه هم اینکه اون رابطه رو داشته باشم...
    گرچه الان دیگه رابطه واقعا تموم شده!
     @الهام
    خوندم حرفاتونو:)) حق با شماهاست...منم یکم بگذره عادت میکنم! چاره ای ندارم..
    پاسخ:
    چاره‌ای ندارم نه! قشنگ متوجه و توجیه باش. با رضایت خاطر ادامه بده.
    خب الان درکش سخته برام که تموم شده!
    متوجه شدم و شاید این متن واقعا لازم بود:) خدا رو شکر که فکرش اومد تو ذهنت..
    پاسخ:
    مهم اینه که‌ تمام‌ شده.
    خدا ر شکر که متوجه شدی :]
    از تو بعیده...
    پاسخ:
    کجاش؟!
    وارد رابطه شدن.
    پاسخ:
    بوع :| اولا مگه ما بو میدیم؟
    دوما مگه رابطه عیبه؟
    سوما رابطه رو چی برداشت کردی؟ 
    چهارما این‌ متن کلی بود و صرفاً شخصی نبود
    پنجماً داغان :| :))) التماس دعا. دعای پولدارها گیرا تره :))))
    :))))))))))
    داغاننن تویی با این برداشتت.. منظورم این بود به هیچ طرف مقابلی انقد رو نمیدی. حالا هر رابطه ای.


    محتاجیم. ایشالا پولدار شی یکی پیدا شه بهت گیر بده.
    پولدارهااااا...خعلی پولدار...

    نه مث ما. 
    الهی آممین.
    پاسخ:
    :)))
    خا خیلی مبهم گفتی

    ایششششالااااه :))) شانس نداریم که. 

    نفرمایید نفرمایید‌.
    به حق ۱۲۴ هزار پیامبر
    خدا بگم چیکارت نکنه، هی راه میرم میگم چطوری داغان:||
    داغانم کردی والا:/
    پاسخ:
    :)))))
    داغانیسم یک سبک زندگی است! یک‌ مکتب والا است!

    حالا دلیلش چی بود؟
    همین دیگه، داغان افتاده سر زبونم، وسط تست زدن هی طراحای محترمو داغان خطاب میکنم:|
    پاسخ:
    :))))
    باز خوبه داغان افتاده سر زبانت. باید ازم تشکر هم کنی داغان :|
    یاد اون تبلیغاته افتادم! 
    چرا؟ چون من خودم رو دوست دارم 
    چی؟ چون من خودم رو دوست دارم 
    کجا؟ چون من خودم رو دوست دارم 
    و ادامه دارد... 

    این هم یکی از درس هایی که از شما آموختیم (: 
    پاسخ:
    بروید برای رفقایتان تعریف نمایید
    متاسفانه خیلی هامون ارزشمونو دیر میفهمیم ...


    پاسخ:
    یا اصلاً نمیفهمیم
    نههه:( مگه میشه خوب بود وقتی ظهر کشک وبادمجون جلو چشمات درست کنند بعد پیاز داغ بریزند روش بوی پیاز داغ همه خونه را بگیره :( بعد از ظهرم گرما باز جلو چشمات اب دوغ خیار بخورند :/ الانم درحال خوردن چایی با کیک باشند این درحالی که تو سحری نخورده باشی
    خودتون پرسیدین خوبم یا نه مگرنه من اصن راضی نبودم اینارا بگم:)) اصن ربطیم به موضوع نداشت خودم میدونم :)))
    پاسخ:
    تنها گیرتان آوردن؟!

    خدا ر شکر از اوناش نیستیم که با این چیزا هوس کنیم :))) خیییییط
    تصحیح میکنم حلیم بادمجون :////
  • گیوم اِوار
  • امان از رابطه های یک طرفه
    پاسخ:
    امان امان
    همشون نمیتونند روزه بگیرن .منم با شنیدن ودیدن هوس نمیکنم ولی وقتی بوش تو خونه بپیچه:/ الانم بستنی :( باش شما اصن از مقربان درگاه الهی اید:))))


    پاسخ:
    من که کلاً بحثم جداس :)))
    ها آفرین 
    با همین فرمون برو جلو
    پاسخ:
    خودت آفرین
    منکه خیلی وقته فرمانم همینه
    خاخا :/))))
    پاسخ:
    :)))
    همه خودشونو دوست دارن ...ولی بعضیا یادشون می ره باید بعضی جاها خودشونو بیشتر از رابطه‌ها و وابستگیا دوست داشته باشن ...دری وری گفتم نه؟ 😐
    پاسخ:
    نه خوب گفتین :))) 
    به نگارش جدید عادت ندارم [نمیتانم] و همچنین جملات سنگین بود.
    برا همین فقط آمدم سلامی کنم و موافقتم را که خیلی مهم است اعلام کنم و شر را کم! :)
    پاسخ:
    نمیتانم همون نمیتوانم به لهجه‌ی خودمانه :))) و اینکه جملات سنگین نداشت وجداناً :| 
    سلام علیکم :)) خوش‌آمدید
    وقتی ترجمه کردید بر خورد اصن بم! :| 

    ممنان. :)
    پاسخ:
    :))))) نه خا! یجوری گفتین نگارش جدید حس کردم لازمه :)))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی