Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

یک دیوار فاصله

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ب.ظ

یه نگاه به گذشته‌ی وبلاگیم انداختم، تلی از دشمنی و کینه‌ورزی و سوءتفاهم رو دیدم که بینِ من و عده‌ی نسبتاً زیادی دیوار ساخته؛ البته این قضیه صرفاً مربوط به من نیست! نمونه‌هاش تو کلِ بیان بوده و هست. ولی بذارید از دیواری بگم که بین‌مون فاصله انداخته و هر روز داره قد میکشه. چیزی که طبیعیه اینه که این دیوار از مریخ به سمتِ ما هجرت نکرده و یا از تو خاک سر در نیاورده؛ این دیوار رو ما ساختیم. من ساختم، شمایی که داری این مطلب رو میخونی و با عده‌ای مشکل داری ساختی، اونایی که این‌ متن رو نمیخونن و با یه سری مشکل دارن ساختن! پس چیزی نیست که بخوایم از وجودش متحیر شیم؛ چون خودمون باعث و بانیِ وجودش هستیم. حالا هر شخص به یه دلیل و مسئله. آجر های این دیوار هم از فضا نیومدن؛ خودمون با دست های خودمون بینِ خودمون و دوست‌های سابق و یا اصلاً غریبه ها یه خطِ قرمز کشیدیم و شروع کردیم‌ به گذاشتن آجر روش؛ انتخابات شد، سرِ بحث و جدل های سیاسی، که کمترین ربطی به رفاقت هامون نداشت، به هم توهین کردیم و اجازه دادیم چیزِ ناچیزی مثل سیاست، باعث شه حرمت‌ های بین‌مون رو بشکنیم و از هم دور شیم و آجر رو آجر بذاریم واسه دوری از رفاقت هامون و سدی بشه واسه شروع رفاقت هامون. اختلاف نظراتِ مذهبی باعث شد عقایدِ هم رو به سخره بگیریم و به هم نیش و کنایه بزنیم و فراموش کنیم عقاید انسان ها خطِ قرمزِ فکری‌شونه و آجر گذاشتیم رو آجرِ فاصله‌مون. اختلاف سلیقه‌های هنری مون رو هم آجر کردیم کوبوندیم تو سر و صورتِ هم، بدونِ در نظر گرفتنِ تنوعِ سلیقه‌هامون که هر کدوم واسه هر شخصی قابل احترام و ارزشمنده و باز هم دور تر شدیم. معضلاتِ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی که منافعِ مشترکِ همه‌مون هست رو سوژه کردیم واسه دعوا و قهر و قشون‌کشی و بالا تر بردنِ دیوارِ بین‌مون. بد قولی و قضاوت و رقابت و هزار آجرِ سیاهِ دیگه رو دست‌به دستِ هم فراهم کردیم و گذاشتیم رو هم تا که نتیجه‌ش شده این. اونقدر این دیوار بالا رفته که دیگه همدیگه رو نمیبینیم، رفاقت و دوستی ها رو نمیبینیم، خاطرات و گذشته رو یادمون میره و خیلی مسائل دیگه که این وسط زیر سایه‌ی اون دیوار ندید گرفته میشن. من و خیلی از دوستانی که با هم به مشکل خوردیم، به راحتی میتونستیم مثل خیلی از افراد که کم هم نیستن، منفعل و خنثی عمل کنیم و تو وبلاگ ها و کامنت ها آدم خوبه و مهربونه و گوگولی مگولیه‌ی داستان باشیم و تو پشت صحنه و کامنت های خصوصی خودِ واقعی‌مون باشیم، ولی ما بلد نیستیم زیر و رو بکشیم! ما رو بازی کردیم؛ ولی قواعد بازی رو بلد نبودیم. بلد نبودیم که از هم دور شدیم و چشم دیدنِ اسم و پروفایل های هم رو هم نداریم‌. انتظار ندارم بعد از این پست انقلابِ دوستی و صمیمیت صورت بگیره و همه با هم دوست باشیم و گذشته ها رو فراموش کنیم و دست بندازیم رو شونه های هم، مثل بچگی ها تو دبستان [ :))) ] ، فقط میخوام بگم من‌ به اندازه‌ی خودم آجر گذاشتم رو این دیوار فاصله و به همون اندازه هم پشیمونم، ولی نه بابت مواضع فکری و مذهبی و سیاسی و هنری و اجتماعی و ... نه! این مسائل چیزهایی نیستن که بابتشون پشیمون شم؛  پشیمونم بابتِ بلد نبودن قواعد بازی که یه جاهایی باعث شد کج برم و رفاقت ها رو فراموش کنم. ولی بقیه هم منصف باشن و قبول کنن سهم دارن تو آجر چینیِ این دیوارِ قد کشیده. بار ها و بار ها عمومی و خصوصی اعلام کردم آماده‌ام آجر های خودم رو بردارم و لهشون کنم و به اندازه‌ای که فاصله گرفتم، نزدیک شم، ولی دوستان تمایلی نشون ندادن و مختارن! الان هم همینه. خیلی ها تو این مدت با هم به مشکل خوردن؛ حالا به هر دلیلی! من همین الان هم حاضرم همه چی مثل سابق نزدیک و خوب و گرم‌ شه. نه فقط برای من و وبلاگم! برای همه‌ی بلاگرها که با هم اختلافاتی دارن. 

و اما کلامِ آخر! بیاید یاد بگیریم که میشه با اختلاف نظر در مسائل مذهبی، سیاسی، هنری و ... با هم دوست بود، ولی با توهین و تمسخر و نیش و کنایه علیه عقاید و تفکراتِ هم نه! بیاید آجر نذاریم‌ روی هم و دیوار نسازیم بین خودمون و وبلاگ رو بدل به زندانی نکنیم که خودمون هم نتونیم از دیوارش رد بشیم.

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • Neo Ted

نظرات (۴۸)

سلام :)

این اختلاف نظرها و سوءتفاهم ها متأسفانه گاهی باعث تعطیلی برخی وبلاگ های خوب و پرمحتوا هم میشه ...

مع الاسف چند مورد تو همین اواخر اتفاق افتاده ...
پاسخ:
سلام‌ جناب

بله متاسفانه و این خیلی بده
  • آسترامانوس ×_×
  • امان از روزی که افراد یه خانواده دور خودشون دیوار بکشن !
    ولی بله. اصولا احترام به عقیده بقیه رو بلد نبودم. اگرم خواستم بلد باشم یه جوری شده که تصمیم گرفتم که نباشم :/ ولی آدم میشم قول میدم :)) 
    پاسخ:
    آره دخترم. انسان باش :))
    خدا رو شکر من تا حالا داخل بیان دچار چنین معضلی نشدم
    یعنی این کار رو نکردم که کسی پشیمون شه از چیزی که بهم گفته
    حتی اگه از حرفش ناراحت شده باشم
    حتی اگه خیلی خیلی خیلی ناراحت شده باشم، نگفتم
    به نظرم ارزششو نداره
    اینجا به اندازه کافی خودش دیوار داره
    ما دیگه آجر آجر روش نچینیم
    ولی بیرونِ بیان
    کاملا آدمایی که بهم حس بدی میدن میذارم کنار
    کاملا!
    پاسخ:
    ولی به من بگو :))) 

    کار خوبی میکنی داغان :)))
    باشه 
    هیولای مانتیسو بکشید تموم شه داستان به خیر و خوشی :-D :-))))

    یه چیزی هم بگم,بعضی جاها زیر و رو بازی کردن نیست! فقط برای احترام به نظری که ۱۸۰درجه باهات مخالفه بهتره فقط بازی رو تماشا کنی.نه زیر نه رو
    هیچ دونفری شبیه هم نیستن و منطقی نیست که اختلاف نظرات سوتفاهم به وجود بیاره,راهش این نیست.پایانی نداره
    سکوت همیشه هم بد نیست :)
    پاسخ:
    :)))) دارم براش

    چیزی که من‌ گفتم دقیقا همونه :)) از آدمایی که موضع ندارن و زیرپوستی با همه هستن و بر علیه همه هستن خوشم‌ نمیاد.
    ولی من منظورم این نبود 
    اون که میشه بوقلمون :-D کی از همچین ادمی خوشش میاد
    منظور من افرادی بودی که توی یه جنجال ترجیح میدن شرکت نکنن به این منظور که به اتیش به راه افتاده دامن نزنن.نه اینکه دو رو بازی :-\

    پاسخ:
    نه دگه. منظور من همون بوقلمون و آفتاب پرست و اینا بود.
    من تو این یه سال و خورده ای زیاد مشکلی نداشتم واقعا
    یا اونقدر کم بوده که به روی خودم نیاوردم و فراموش کردم..

    فقط وقتایی که من عصبی ام و جنابعالی اذیت میکنین:/ 😑😂 اون موقع ده تا ده تا آجر میذارم😂😂
    پاسخ:
    ای باباع :))) 
    خا اونا رو بسپرید به هیولاهای مانتیس :-))
    پاسخ:
    ترجیح‌ میدم مانتیس ر بسپرم به شما :)))
    دیوار چین نکشید :-D

    پاسخ:
    :)))))
    خا خا
    اصلا دیوار و اینا چیه
    من با هرکی آشنا شدم سعی کردم کاری نکنم طرف ناراحت شه!!!
    اگرم کاری کردم عذر میخوام و این صحبت ها! :)
    پاسخ:
    دم شما گرم. 
  • آفتابگردون ...
  • همه چی دوطرفس...یه طرفه درست نمیشه فقط ادم خودشو در معرض له شدن محدد قرار میده
    پاسخ:
    این همیشگی نیست
  • آفتابگردون ...
  • اره ولی یک بارش هم خاطره درد میسازه...
    پاسخ:
    آره متاسفانه
    به خاطر همین مسائل من ناگزیر شدم گمنام بنویسم
    واقعیت همین است که گفتید
    پاسخ:
    متاسفانه
    منم از پشت همین تریبون و پیرو شما اعلام آمادگی می کنم برای برداشتن آجرها 
    الحمدلله من به شخصه هیچ کینه ای از هیچ بلاگری و حتی هیچ انسانی به دل ندارم ولی هر کی ازم دلخوره یا فکر میکنه یه جاهایی تو برخوردم باهاش اشتباهی کردم بیاد بهم بگه تا سعی کنم جبران کنم  یا حداقل شخصا ازش عذرخواهی کنم چون واقعا خودمم دل اینو ندارم که کسی ازم رنجیده خاطر باشه 
    امیدوارم این پست شما باعث بشه دوستی و مودت بیشتر بین همه ی ما شکل بگیره (: 
    ان شاءالله 
    پاسخ:
    ممنون از شما
    ان شاالله
  • مریــــ ـــــم
  • اجر خود را بر میدارد و میرود
    پاسخ:
    :/
    همینقدر که کسی اینو قبول کنه که جزو آجر چینندگانه خیلی قدم بزرگیه
    به نظر من هم بحث کردن و نظر دادن در مورد مساله ایی چیز بدی نیست و کلی اطلاعات ت رو بالا میبره و چیز یاد میگیری توی این بحثها ولی نباید این بحثها باعث دوری و بهم خوردن دوستیها بشه چون باید یاد بگیریم به عقاید مختلف احترام بذاریم
    پاسخ:
    باید اینو بفهمیم
    موافقم 
    و این کار رو کردیم 
    پاسخ:
    آره :)) شما جزو معدود افرادی هستی که این کارو میکنی
  • مصطفی فتاحی اردکانی
  • نظر شخصی من اینه.
    اگر من یه نظری داریم پس هر کسی این حق رو داره که نظری مخالف من داشته باشه.
    اگر نظر من برای خودم محترمه پس نظر هر کسی هم برای خودش محترمه.

    خیلی وقت ها به جای بحث هایی که اصلا هدفشون فهمیدن و یاد گرفتن نیست. میشه نشست. چای نوشید، و از صدای بارون لذت برد.

    اینجا داره بارون میاد
    پاسخ:
    به به پس
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • ببخشید، الان مسئولیت کانال وبلاگستان فارسی با کیه؟
    به ادمینشون که محسن نامی باشه، اطلاع دادیم پست بنده خدایی رو حذف کنن، ایشون دست به تنبون راه افتاده تو تلگرام و کامنتدونیِ دختر مردم شروع کرده گل و قلب و شکلات ارسال کردن! شما اطلاع دارین کی به کیه؟
    پاسخ:
    اون به ما ربطی نداره و من ایشون رو نمیشناسم. اگه مسئله ای درمورد کانال بلاگرام بود در خدمتیم.
    حالا شما هم لطف کنید آجر نگفتن اون راز عکس رو بردارید D:
    پاسخ:
    :))))) اون آجر نیست. پنجره‌س :))) به خواهرمم نگفتمش :)))؟
    آره خب قبول دارم...
    حالا این دیوار رو شما خرابش می‌کنید یا من؟!
    پاسخ:
    خرابش میکنیم
  • چارلی ‎‌‌‌
  • الانم میتونید یه پتک بردارید ببفتید به جون دیوار :)
    پاسخ:
    بسم‌الله :))
    خدا از دهنتون بشنوه که آجر نیست و پنجره هست ((((:
    خب پس مشکل حل شد دیگه، پنجره از قدیم الایام راه ارتباطی بوده، میشه بازش کرد، نمیشه؟! (((((((:
    پاسخ:
    مشکل اینجاست این پنجره رو به اتاق خوابم‌ باز میشه :))))) خوبیت نداره خانم :)))) 
    اون قسمتی که شما ساختید رو من خرابش می‌کنم چون کمتره :|
    قسمتی که من ساختم شما زحمتش رو بکشید.
    پاسخ:
    الان که سر کلاسم. پتک همراهم نیست.
    چرا خوبیت نداره؟ مگه این که شما خودتون... بعله (((((((((((: و حتی :دی
    پاسخ:
    چونکه زیرا برای اینکه بماند :))))))) کلا سمت اون پنجره نیاید :))))) 
    از اونجایی که بنده بسیار سمج هستم نسبت به چیزی که میخوام پس عمرا اگه از جلوی این پنجره کنار برم هرچند اگه قرار نباشه بازش کنم، مطمئنم یه روزی خودش باز میشه ((((((:
    پاسخ:
    باران و برف و تگرگ و آفتاب سوزان در انتظارتانه پس :))))
    ما بیدی نیستیم که با این باد و بوران ها بلرزیم ((((:
    از این سخت تراشم بنده رد کردم، بعــــــــله
    پاسخ:
    خاااااع :)))
    دَکِّلووووووون D:

    راستی! غیر از دیوار مذکور در کامنت های بالا بین ما دیواری هست؟! [ایموجی تفکر و اینا]
    پاسخ:
    :)))

    نه. فقط یه خورده پتانسیل دریافت و فهم شوخی های ما ر ببرید بالا :/ :))
    یه چیزی بهتون بگم اونم اینه که من تمام شوخی های شما رو متوجه می شم منتهی کلا جوریم که با شوخی ها جدی برخورد می کنم و درواقع این جدی بودن من خودش شوخیه و جدی نیست، شما جدی نگیرید ((((:
    من و خواهرم از بس که با هم اینطور رفتار کردیم ضمن این که فقط خودمون میدونیم این جدی بودنا شوخیه، برای همین در من نهادینه شده ولی خب باشه سعی می کنم مِن بعد از این جدی برخورد نکنم (:
    اینم حله؟!
    پاسخ:
    نه دگه. جدی برخورد نکنید که شوخیه. شوخی برخورد کنید که شوخیه :))
    حله
    باشه ((:
    خب الحمدلله، الحمدلله
    سوراخ سنبه ها هم رِ گشتید؟ چیزی جا نموند؟!
    پاسخ:
    نه دگه. حله. مشکل حل بییه :))))
    أتا بَمونِسّه، روجین (((((:
    پاسخ:
    این ر دگه نمفهمم :)))
    همون پنجره (((:
    پاسخ:
    آها :))
    اینم بگید حل شه بره دگه (((:
    پاسخ:
    نه وجدانا راه نداره :)) هروقت‌ برا خواهر حل شد برا شما هم‌ مشه :)))
    یه شماره ای، آی دی چیزی از خواهرتان به ما بدید با هم نقشه بکشیم D:
    پاسخ:
    :))))) استغفرالله :/ شما مگه خودتان خواهر ندارین شماره خواهر بقیه ر میخواید؟ :/ :)))
    از نظر شرعی و قانونی هیچ مشکلی ندارد! برید، برید، ما ر سیاه نکنید!! نمیخواید ما نقشه بکشیم با هم، چرا بهانه های بنی اسرئیلی از خودتان در می کنید؟! |: (((((:
    پاسخ:
    همون دگه :/ واسه چی بذارم با هم نقشه بکشین اصن :/
    آخرش که من میفهمم (((:
    پاسخ:
    خااا
    خبرش ر بدین به ما
    خاااااا حتما 
    پاسخ:
    :]
    یه ارامشی هست تو پستت که با وجود اینک دلگیره ولی قشنگه. دلگیریه قشنگیه. مث غروبه.
    پاسخ:
    خوبه که قشنگ باشه
    در ضمن حواسم بود یه مدت بلاک بودما.
    خواستم به روت بیارم
    ک بگم چقد تلاش میکنم دیواری نباشه 
    :دی
    پاسخ:
    بلاکیت مربوط به داغان بازی هات تو رادیو بود :/ :))) 
    دیواری هست؟!  :)
    من که این اطراف آجری نذاشتم. :) شما چی؟ شما اطراف وبلاگ من آجر گذاشتید؟؟؟ :/ :)

    +کلا یادم نمیاد جایی آجری گذاشته باشم :) [تُف تو ریا] :)
    پاسخ:
    نه :))

    + تف تف
    یادمه قشنگ. مخصوصا زمان انتخابات دعواها و بحث و جدلای زیادی شد تو خیلی از وبلاگا. خیلی وبلاگ‌نویس‌ها دوستی‌شون اون موقع - سر هیچ و پوچ - خراب شد. :/
    حیف خیلیا دستشون به پتک نمیره. :/ :))
    پاسخ:
    تقریبا هیچکس دستش به پتک نرفته :))
    کاش همه نه تنها بخونن اینو بلکه بهش عمل هم کنن...
    پاسخ:
    شدنی نیست گویا
    خدا رو شکر من خورده برده ای با کسی ندارم ^^
    پاسخ:
    چرا! با من داری :/ ۱۶۰ تومن دستی بهت دادم نیاوردی ندادی هنوز ملعون
    :|
    ببند گاومیش :|
    پاسخ:
    خودت ببند گاوچران :>|
    اونایی که باید آجر بر می داشتن بر نداشتن:))شایدم برداشتن روشون نمیشه بگن،اصن بگن دیوارو خراب کردن که فیلم هندی میشه:/

    پاسخ:
    ربطی نداره :/ 
    خیلیم ربط داره:|
    پاسخ:
    نه اصن :/
    با من بحث نکن عاقاااا:/دیوار و آجر که سهله،سقف اینجا رو میارم پاییناااا
    پاسخ:
    برررررو بابااااع حال نعاریم :/
  • هَشْتْ حَرْفى
  • ما باهم مردونه حلش کردیم.
    پاسخ:
    آره. دمت گرم.
    آره دوستی با همه خوبه. آجر برداشتن و فاصله نذاشتن خوبه. ولی بعضی ویژگی های مهم آدم توی این دوستی های همراه با اختلاف های ریشه ای زیر سوال می‌ره. گاهی مجبور میشی تکه مهمی از خودت رو جدا کنی ... ارزشش رو داره؟ 
    پاسخ:
    میفهمم. دوستی با همه‌ ممکن نیست. ولی دشمن‌ نبودن با همه ممکنه. دوست نباشیم، ولی دشمن هم نباشیم. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی