Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

به وقتِ رپ - ساز [ بهرام ]

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ب.ظ
آنچه گذشت

رپ به دلیلِ ماهیتِ معترضانه و انتقادی ای که به معضلاتِ اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و غیره داره، اگه کلِ رپ رو عصاره کنیم و ازش یه حبه بسازیم و بخوریمش، تلخیش زبون و کام و دلمون رو میزنه، شیرینی زیر زبونمون گم میشه و زیاد حس نمیشه، دلیلش روشنه، در قسمت های بعدی قطعأ بهش اشاره میکنم، ولی تِرَکِ ساز از بهرام، یکی از شیرین ترین و امیدوارانه ترین قطعه های بهرام هستش که شیرینیِ خالی نیست که دلت رو بزنه، پوچ و تو خالی نیست، هوس و گذرا نیست، الکل و بنگ نیست که بعد یه مدت بپره! ضمنِ یادآوریِ مشکلات و سختی ها و معضلاتِ شخصی و اجتماعِ بشریّت، امید و عشق به زندگی و آینده رو به مغز و گوشت تزریق میکنه. طوری که به فکر و تکاپو بیفتی که این سختی ها و مشکلات لعنتی هست، درد هست، نامردی هست، خیلی چیزای دیگه هم هست که تو رو اذیت کنن، ولی گورِ بابای همه شون! چون من میخوام و میرسم به اون چیزی که لیاقتش رو دارم! سازِ بهرام داره موسیقیِ زندگی ای رو مینوازه که مبناش یه جور بیخیالی و بی تفاوتی نسبت به غم و افسوس و آزار و اذیت های بقیه س، نسبت به نظرات احمقانه و کلیشه ایِ بقیه س! این بیخیالی به معنای بی فکری و عدمِ منطق توی رفتار نیست، کاملأ آگاهانه تصمیم به بیخیالی طِی کردن با دلایلی که باعث رنجشش میشن و اذیتش میکنن؛ بهرام بهترین واکنش و مناسب ترین واکنش به این مسائل رو بی تفاوت رد شدن و شاد زندگی کردن میدونه! ولی درس میگیره و بیهوده ردشون نمیکنه و به جلو قدم برمیداره! بیش از این توضیح نمیدم و بهتره که خودتون گوش کنید و روش فکر کنید. متنِ کار رو هم در ادامه میذارم که بهتر ارتباط برقرار کنید با موزیک! درمورد بهرام هم نمیخوام الآن توضیح بدم، ولی یه روزی درموردش خواهم نوشت؛ فقط لازمه بگم که " ساز " به آلبومی تعلق داره که حدود 4 سال روش فکر و وقت صرف شده و همین!

متن:

تو دریایی و من قطره
تو یه کوهی و من صخره
اصاً تو خوبی من بَد
من اونم که دنیا رو نمیفهمه
توو این دنیایی که یکی پادشاهه و اون یکی بَرده
من واسه ی دلم زندم
اونم خوشحاله از کاری که کرده
منم و یه آسمون صاف
شده سقف واسه خونه هام
منم و یه قلم و ورق و دستای پشت پرده
منم اون پسرَکِ خام ، پسرِ ناخلفِ بابام
واسمم مهم نیست ، امروز جمعست یا سه شنبه
گور بابای غم ، من میرسم به چیزی که لایقم
شاید توی زندگیمم لِه شدم
ولی تموم میشه با خنده
منم و صدای من ، این صِدامه که میمونه جایِ من
من که رفتنیَم و بعد رفتنم معلوم میشه کی حقه
منم و زمین صاف ، راه میرم و میچرخه آروم زیرِ پام
زندگی سخته ولی ببین که خوشحالم من
با این رخ بی نقاب ، با این زبون سرخ و سرِ سبز
میگم باز که یه یاغی ام ، ولی ببین که خوشحالم من
فکرشم نمیکردم ، که یه روزی روزگاری بعداً
زُل بزنم توو چشم مشکلاتم و بهشون بگم که خوشبختم
آخ که تویِ احمق ، خوشحالی از روزای سختم
وقتی خوشیمُ میبینی ، گُر میگیری و من توو قدم بعدم
منم و این تن بی گناه ، مینیویسم زیر نور ماه
پشیمونَم نشدم هیچوقت از کارایی که کردم
منم و این کَله ی خراب
منم و این لیوان شراب
منم و این حرفایی که بیرون میزنه أ قلبم
فقط با یه لبخند میشه خیلی مشکلاتو حل کرد
مگه آدمایی مثِ تو نباشن که نمک بپاشن رویِ زخمم
بگو کدوم وَر در خونست ، فرقش چیه نمیدونم
وقتی قصه به تَه برسه منم اون کلاغ بی خونم
منم و زمین صاف ، راه میرم و میچرخه آروم زیرِ پام
زندگی سخته ولی ببین که خوشحالم من
با این رُخ بی نقاب با این زبون سرخ و سرِ سبز
میگم باز که یه یاغیم ولی ببین که خوشحالم من
همه با هم غریبن ، فقط چِشا رو بستن و چَریدن
آدما از کنار هم رد شدن ، ولی حتی همدیگرو ندیدن
به هم میگن عزیزم ولی شاید فقط از رو غریزست
اونا فقط میخوان رو هم بخوابن تا اینکه بفهمن ماده و نَری هست
منم بین دروغ و کلک
منم مث چرخ و فلک
مث رفیقایی شبیه آدمم دور خودم چرخیدم
منم توو این جوب پر رنگ
منم توو این صلح مث جنگ
توو این زندگی مثِ مرگ
به دنبال حقیقت
بعد از این شهرِ پر دود
بعد از این گنبد کبود
شاید یه جفت بال بهم بدن یا یه جایی واسه پریدن
داداشا و خواهرای من یعنی همین آدمایِ بد
زندگیمو کُشتن، ولی من
منم و زمین صاف راه میرم و میچرخه آروم زیرِ پام
زندگی سخته ولی ببین که خوشحالم من
با این رخ بی نقاب با این زبونِ سرخ و سرِ سبز
میگم باز که یه یاغی ام ، ولی ببین که خوشحالم من
با این رخ بی نقاب با این زبونِ سرخ و سرِ سبز
میگم باز که یه یاغی ام ولی ببین که خوشحالم




  • ۹۶/۱۱/۰۴
  • Neo Ted

نظرات (۷)

میدونم که میدونی چی میخوام بگم ، نگفته سخنانم را بخوان !
پاسخ:
ناگفته خودت برو تو دیوار :))) داغان
هنوز دلم با رپ صاف نشده. :|
پاسخ:
اهمیتی نداره :/ انگار جامعه ی رپ منتظره دل شما باهاش صاف شه :/ الان هم کلا به حالت تعلیق در آمده :/ :)))))
بیاید سرِ کوچه ://
پاسخ:
فقط تهش!
مشکلی نیست! بیاید کارتان دارم! ://
پاسخ:
خا خا
  • آسـوکـآ آآ
  • من اصن این سبکو دوست ندارم ove
    ولی خب متنش در مقایسه با رپای حالا خوبه :)
    پاسخ:
    بله
    خسته نشدی از رپات ؟
    از موزیکات 
    از هرچی تو پلی لیستته ؟

    پاسخ:
    نح
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • آقا بهرام :)
    پاسخ:
    بهرام خان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی