Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه
نقل از ویکی پدیا:
رپ (به انگلیسیRap) گونه‌ای موسیقی کلامی و ادای گفتار با ریتم است که در دهه ۱۹۶۰ توسط سیاهپوستان آمریکایی در برانکس واقع در نیویورک) به وجود آمد نوعی سلاح مبارزه جوانان سیاه با تبعیض‌های نژادی رایج در آن زمان بود و به همین دلیل بود که به خاطر بیان مشکلات زندگی در گِتوها (جایی برای زندگی مردمی که جزو اقلیت یک شهر به حساب می‌آیند) به موسیقی گتو نیز شهرت دارد.
 

حدود 10 ساله که رپ گوش میدم. دقیقأ همون زمانی که تو عرف جامعه ی خشک و سنتیِ ما، رپ گره خورده بود به مسائل شیطان پرستی و فراماسونری؛ به لطفِ مستندِ شوک البته. امکان نداشت اسم رپ بیاد و پشت بندش نچسبوننش به شیطان پرستی و تهاجم فرهنگی و این قبیل مزخرفات. ولی واسه یکی مثل من این حرف و حدیث ها اهمیتی نداشت؛ شروع کردم به گوش دادنِ موزیک های رپ. ولی نه هر رپی و نه هر رپری! همیشه و تو هر سبک و بستری، نخاله و انحراف پیدا میشه و رپ هم از این قاعده مستثنی نیست! همونطور که پاپ و راک و سنتی و باقیِ سبک ها از این قاعده مستثنی نیستنِ. باید گشت و خوب هاشون رو سوا کرد. منم گشتم و سوا کردم. هنوزم دارم غربال میکنم و دنبال بهترین ها هستم. من واقعأ به سبکِ رپ علاقه پیدا کردم و جذبش شدم. چون واسم جذاب بود! چون واسم متفاوت بود. چون یه جور ساختار شکنیِ مفید و لازمی داشت. چیزی که تو پاپ نمیتونی ببینی و بشنوی! شما تو پاپ به راحتی میتونی تو لحن و آوا و تحریر و تکنیک های موسیقیایی گول بخوری و از کاری که هیچ محتوا و ساختار ادبی و هدفی نداره خوشِت بیاد. نمونه ش تو کار های بهنام بانی و حامد همایون و مسیح و آرش AP و  ... هست که کار فقط داره رو لحن و تحریر و اینور اونور کردن کلمات میچرخه؛ ولی تو بارِ اول خوشت میاد و لذت هم میبری شاید! ولی وقتی میری متنِ ترانه رو از رو میخونی، تازه متوجه عمق فاجعه میشی و کلاهی که سرت رفته! درمورد محتوا هم کارِ پاپ تو ایران محدود شده به چند مسئله ی تکراری. یکی داره میاد، یکی داره میره، یکی اومده، یکی رفته دیگه برنمیگرده، چند نفر دیوونه شدن، عده ای افسرده، گروهی معتاد، یه گروه دارن التماس میکنن که بمون و نرو، جمعی در حالِ ناله و تجدید خاطراتِ خوش و ناخوشِ گذشته ان، بعضیا هم دائم العاشقن! یکی نرفته چند نفر تو جیب پشتی شون دارن. همه ی پاپِ ایران محدود به همین چارچوب و محتواس! حالا یکی کارش درست و اصولیه و دمش هم گرم، یکی هم نه! کار هاش بالاترین تعداد بازدید و دانلود رو دارن، ولی عملأ نخاله س!  محدود به موضوعِ خاصی نیست. شما تو رپِ واقعی اعتراض میبینی! ذاتِ رپ تو اعتراض به معضلاتِ جامعه س! جدای از موضوعاتِ عاطفی و احساسی که میشه تو رپ شنید، میشه دردِ مردم و جامعه رو توش لمس کرد. شما تو پاپ نمیتونی اختلاس و اعتیاد و طلاق و تجاوز و فقر و بیکاری رو گوش کنی! نمیتونی وارد مسائل عرفانی و فسلفی و پیچیده ی مفهومی بشی. [ خیلی خیلی کم بهش پرداخته شده ] ولی بستر و ساختار رپ جوری طراحی شده که به خوبی میتونی تو این موضوعات مانور بدی. نمیخوام بگم رپ بطور مطلق خوبه و نخاله نداره! نه اتفاقأ! گفته بودم، ولی مجددا تکرار میکنم رپ هم نخاله های خودش رو داره. ما موزیکِ پلنگ و پنگوئن داریم که میلیونی دانلود شده. چون سلیقه و گوشِ اون چند میلیون اون مدل محتوا رو میپسنده. درصدی از جامعه فرهنگِ داف و علف و بنگ و فحاشی و انحرافات جنسی رو مطالبه میکنه، آدمش تو رپ پیدا میشه و خوراکشون رو حاضر میکنه. باز هم ما مختار هستیم چی اندازه به خودمون و گوش و مغزمون احترام بذاریم و چی رو از چه کسانی گوش کنیم! یه رودخانه ای هست، یه عده دوست دارن سنگ ریزه و گِل و لای صید کنن، بعضیا هم به کمتر از ماهی راضی نمیشن! هدفم از این پست و سلسله پست های به وقتِ رپ، این نیست که بگم پاپ یا باقیِ سبک ها بد و جیز و فلانن و گوش نکنید! نه! من خودم پاپ هم گوش میدم. هرچی خوب باشه گوش میدم. هدفم اینه بگم این تصورِ غلطی که توسط رسانه ی ملی و یه سری گروه ها بر علیه رپ ساخته و پرداخته شده درست نیست! رپ رو با کار های قوی بشناسیم، نه ضعیف و نخاله هاش! مِن بعد هفته ای حداقل یک پست رو اختصاص میدم به معرفیِ کار های خوبِ رپِ پارسی.

قسمتِ اول رو با شایع شروع میکنیم. متولد 72 و جوون! ولی کار بلد و دارای آینده ی روشنِ کاری. کارِ خوب خیلی زیاد داره، ولی آخرین کاری که خیلی باهاش حال کردم و اشکم رو در آورد حتی، کارِ "همه ی من" بود که تو آخرین آلبومش منتشر شد. واسه درکِ کاملِ این موزیک، باید پسر بود! ولی دختر ها هم میتونن درکش کنن. کافیه فکر کنن فقط. نمیخوام موزیک رو شرح و تفسیر کنم. دوست دارم خودتون گوش کنید و حس و برداشتتون ازش رو با ما در میون بذارید. البته اگه دوست داشتید:
 
 

 

+ موزیک قبلی اشتباهی بارگذاری شده بود

 

 

دانلود

 
 
 
  • ۹۶/۱۰/۲۶
  • Neo Ted

نظرات (۴۲)

  • بیست و دو
  • جدای از اینکه کاش یه اینتر وسطش میزدید! متن خیلی به جا و درست و درمون بود. نظر و عقیده ای که افراط و تفریط نداشته باشه بهش احترام میذارم و برام محترمه.
    حتی چه خوب معرفی کارای خوب هم در فکرتون هست، فقط کاش اون خواننده های سخیف در این سبک هم معرفی میکردید.
    پاسخ:
    دوتا اینتر اضافه کردم :| :)))
    خواننده های پاپی که اسم بردم هم سخیف نبودن، اونا هم کارای خوب داشتن و دارن. ولی فضای غالبِ کاراشون متأسفانه ...
    درمورد رپ هم در قسمت های بعد ان شاءالله
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • حیف استاد صادق یا بهرام نبود اول کار شایع؟
    پاسخ:
    قسمتِ اول مقدمه و توضیحات داشت، تمرکز اصلی رو آهنگ نبود. این بزرگان باشن واسه پست های مستقل و اختصاصی! هرچند اینکارِ شایع تو موضوع خودش حرف نداره و دوستش دارم شدیدا.
  • یک بلاگر
  • رپ رو خیلی جدی نمی گیرم
    یاس رو دوست دارم و بعضی از کارهای هیچکس
    به گوشم بیاد می شنوم .
    یکی از کارهای زد بازی رو هم دوست دارم به اسم بزرگ
    پاسخ:
    اختیار داری. رپ هم تو رو جدی نمیگیره :| :))))) 
    یاس و هیچکس عالی ان. ولی زد بازی رو خوشم نمیومد! البته الآن که پاشیده از هم و جدا کار میکنن.
  • یک بلاگر
  • بیشتر کار برام مهمه نه هنرمند!
    رو کار تعصب دارم تا هنرمند!
    پاسخ:
    واسه من همه ش! 
    علی سورنا و حالا وقت خواب نیستش فراموش نشه!
    یا حتی نگار!
    پاسخ:
    شک نکن برار!
    عصبانی بودنش کاملا مشخصه. اما اگه میتونستم بفهمم چی میگه بهتر بود. نامفهومه. فقط چند جمله ش رو تونستم بفهمم. 
    + با نظر بیست و دو هم موافقم.


    ++ به فاصله چهارده دقیقه!! پست رپ رو حذف کردید؟!! 
    بعد میگید دانلود کن؟ !! 
    شما گوشتون عادت داره لابد. من گوشم عادت نداره به این صدا. از نظر من نامفهومه. عصبانیم هست. حتی آهنگشم عصبانیه.

    پاسخ:
    کیفیت رو بیان میاره پایین. از لینکی که گذاشتم دانلود کنید و گوش کنید. خیلی هم واضحه :)) عصبانی هم نیست اصلا :))
    + اشتباه شده بود دگه :)) حق با شما بود. اون موزیک عصبانی بود و معترض البته. ولی نا مفهوم نه!
    + صحیح
  • مسـ ـتور
  • درسته ساختار رپ به خودی خود مشکلی نداره ولی بعضی ها با تفکرات بی جای خودشون خرابش کردن یعنی بعضی ها هستن با نشونه های عجیب و غریب و شکل و شمایل عجیب و غریب تر که فکر میکنن رپ برای اونا ساخته شده چون به قول شما یه هنجار شکنی توش هست، این آدمام همینو میخوان! شاید به خاطر همین نوع آدماست که رپ زیر سوال رفته!!

    + گوش دادم، حس کردم چقدر این مشکلات رو دارم توی اطرافم می بینم و با این که دخترم ولی غصه میخورم......... کاری هم از دستم برنمیاد که تو مقیاس وسیع انجام بدم و این بدتره!
    پاسخ:
    گفتم که این بعضیا تو همه ی سبک ها هستن متأسفانه. رپ هم وحی الهی که نیست :| :))) 

    + مجددا گوش بدید #| :))) قبلی اشتباهی بود
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • بعله بعله :))))
    پاسخ:
    #)
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • در اثر همنشینی با دوستان ناباب یه زمانی پوتک گوش میدادم
    [شرم بر من]
    پاسخ:
    حقش بود تنبیه فیزیکی شی بابتِ این عمل ننگین :| :))))
  • مسـ ـتور
  • چرا من امشب هر پستی رو میخونم اشکم درمیاد؟!
    اینو هم که شنیدم..........
    پاسخ:
    پست ها تأثیر گذار هستن :| :))
    واقعأ قشنگ خونده!
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • فقط یکی دوتا از آهنگاش بود دگه
    همون که میگفت پاییز زرده ولی خوشگله و اینا 

    پاسخ:
    :/ 
    چیزی از گناه عظیمت کم نمیکنه :)))) برو گوشت ر بشور
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • از بس شجریان و ناظری گوش کردم خودش شسته شده 
    پاسخ:
    :))))

    پاراگراف بندی کار بسیار پسندیده، مفید، متنْ خواناتر ساز و «چشمان مخاطب»فرندلی است. در پاراگراف بندی نمودنِ متون خود کوتاهی نکنیم. با تچکر! :))))))

    + موسیقی برای من همیشه اینطوری بوده که اگر باشه میشنوم، ولی خودم با علاقه دنبالش نمیرم. خیلی عقبم در این زمینه. لذا در حد اظهار نظر نیستم :/

    + برایت ر هم دیدم! از نظر ترکیب قیمه های الف و اورک با ماستای دنیای مدرن که عالی بود :))) ولی خب انصافاً در سایر زمینه ها میتونست خیلی بهتر باشه. :)
    پاسخ:
    حال ندرم :/ :)))

    حالا ناز نکن واس ماع

    من حیث المجموع باحاله!
  • بامبـو ❧☘☙
  • یعنی هرچی شیخمون گوش بده ما هم باید گوش بدیم یا میتونیم گوش ندیم؟ :)
    پاسخ:
    چرا نتونید :)) گوش ندید
    یه وقتاییم رپ‌خوبه 
    پاسخ:
    واس ما که همیشه خوب بوده :))
    به نظرم پسندیدن نوع ترانه و موسیقی رابطه ی زیادی با روحیات و تجرببات انسان داشته باشه.
    ولی در کل معرفی خوبی از رپ بود. 
    ازت راضیم. 
    پاسخ:
    شاید
    معرفیِ جزئی بود البته
    کارت صد آفرین نمیدین به ما خانم؟ :|
  • بامبـو ❧☘☙
  • ولی من گوش دادم :)
    اون سوال صرفا فقط سوال بود :))
    تازه بعضی رپ ها واقعا به دل میشینن...
    پاسخ:
    یه مثبت واسه تان گذاشتم تو دفتر نمره :)))

    الآن این یکی چطور بود؟
    منظورم این بود در کل نوشته ات معرفی خوبی رو ارائه داده بود.
    هزار افرین سه ستاره دارت محفوظه. 
    به شرطی که این سری نوشته هاتم ناقص نمونه. :|
    پاسخ:
    خا خا. در مجموع من خیلی باحال و خفنم #)))))

    نه خیالتان تخت! :))) 
  • بامبـو ❧☘☙
  • آخ جون، مثبت گرفتم! :)))))))))))))
    قشنگ بود و تاثیرگذار....
    پاسخ:
    :))) 
    خوب شد پس
  • بامبـو ❧☘☙
  • مگه میشه سلیقه ی شیخمون بد باشه؟! بیخودی که شیخ نشدین، بیخودی شدین؟! :))))
    پاسخ:
    نه بابا. کلی حوزه علمیه رفتم خانم :| حوزه علمیه واقع در خیابان استنلی در شهر مقدس لاس وگاس
    فقط زن :|
    صد بار هم که گوش کنی بازم حسش تازه‌ست.
    پاسخ:
    کارِ زن جز کارهای متوسط رپ حساب میشه تازه
  • آقای دیوار نویس
  • درستش همینه... خیلی رپ ها هست که درد جامعه رو فریاد میزنن...و نباید با این دیدگاه های شیطان پرستی و ابر اینجور خزعبلات بهشون نگاه کرد... 
    ولی خب یاسر بینام و یاس تو رپر ها، برای من از همه شون بهتر بودن... :) 
    پاسخ:
    دقیقأ
    یاس خوبه :)
    رپ واقعا عشقه یه ابزار خوب برای ابراز
    تو ناقابل شایع واقعا همه ی من درخشید شاید همون شب اول بیشتر از ۱۰۰بار گوشش دادم:) 
    ولی خوب پیشنهادم اینه از حسین و عرفان و جی دال و مهراد بذارین دفعه بعد ((:

    پاسخ:
    بله
    عالیه! 
    حصین شاید :)) بقیه نه
    ولی من هیچوقت تقریبا از رپ خوشم نیومد:/
    پاسخ:
    داغانید دگه
  • آندرومدا :)
  • هیچوقت نتونستم با شایع کنار بیام :| یاس و بهرام رو ترجیح میدم .
    پاسخ:
    شایع هم هیچ‌وقت با خودت کنار نیومد! بی لیاقت :/
  • آسـوکـآ آآ
  • من یادمه یه دوره ای یه آهنگ بود که تتلو و رضایا و تو ای اف ام و تهی و اینلا خونده بودن تو یه خونه بود
    با داداشم کلیپشو خودمون با خودمون واسه خودمون ساختیم :D
    به گذشته برگشتم...
    ممنون :)

    پاسخ:
    اونا که رپر نیستن :))
    خواهش می کنم
    جا داره بگم، آخ چشمام:(
    فونت یکم اذیت میکنه.
    موزیک خوبی بود، تاحالا از این رپر چیزی گوش نکرده بودم.
    پاسخ:
    شما اولین نفری هستید که فونت اذیتش میکنه :)) فونت خیلی خوبه واقعأ :/ 
    گوش بدید مِن بعد.
    زیاد رابطه‌ی خوبی نداشتم با رپ واسه همین زن واسه من شاید انقلاب بود!
    پاسخ:
    آره میفهممم.

    + تولدتان هم مبارک. وبلاگتان شلوغ بود. منم از شلوغی دوری میکنم :))))) همینجا تبریک میگم.
    پس احتمالا باید عینکمو عوض کتم😄
    پاسخ:
    یحتمل :)))) جدی اولین نفری بودید که اعتراض داشتید :))
    خیلی مچکرم :)))
    همون نحسی و اینا :|
    پاسخ:
    آره دگه. ترسیدم نحسی تان ما ر بگیره :))))))
  • اسمارتیز :)
  • فقط پاپ سنتی :) چارتار و قربانی و اینا :) تهشم پالت دیگه :)

    #نه_به_رپ :/
    پاسخ:
    :/
    نه به داغانیسم
    اگه میدونستم رپ گوش میدی تا حالا سه بار کشته بودمت ها |:
    پاسخ:
    بیشین بیریم باباع :/ :))))
    این فیلمه قشنگ بود ؟
    قسمتاییش رو کپی رفته بود 
    پاسخ:
    خیلی هم 
    کپی نیست! اقتباس از اساطیره! اینجوری نگاه کنی کل ارباب حلقه ها کپی بوده :))))
    کیک بهتان نمیدم :///
    پاسخ:
    دوست نداریم
    بله معلومه ://
    پاسخ:
    پ چی 😏😎✌
  • ماهی قرمز
  • چه خوب بود :)
    منم رپ گوش میدم من بیشتر جی دال و جاستینا از بین ایرانیا گوش میدم و اهنگای G-easy هم خیلی خوبن :)
    یه اهنگم هس سلام رئیس از یاسر بینام (فک کنم ) اونم خوبه :)
    پاسخ:
    شما هنوز خوبای رپِ ایران رو گوش ندادید پس 
  • ماهی قرمز
  • معرفی کنید گوش میدم :)این یکی که خیلی خوشم اومد از اهنگش
    پاسخ:
    میکنیم :)) 
    شما که میگفتید فقط خودتون داغانید😑😒
    پاسخ:
    داغانِ اعظم منم! شما میرید زیر شاخه ی داغان های کوچک
    اوووو بابا داغان اعظم :دی
    پاسخ:
    😎😎😎 احترام بگذارید
    من جلو داغان ها احترام نمیذارم😏😒😂😂😂
    پاسخ:
    هه 😏
  • ماه بانو
  • جالب بود ایول
  • حامد سپهر
  • هیچوقت با رپ حال نکردم یه مقدار اعصاب خورد کنه
    اگر هم گوش کنم اون کله رو نمیتونم باریتمش تکون بدم :))))
    یاس البته خوبه
    پاسخ:
    سلیقه س دگه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی