Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

پیروِ پیرامونِ پستِ قبل، تصمیم بر این گرفتیم که اعتراض و نقدِ خالی نباشه؛ در عمل هم یه کارهایی در راستایِ بهتر و فاخر تر شدنِ فضای بیان و وبلاگ نویسی کنیم. بنده یه ایده ای دارم؛ خیلی دوستش میدارم! تصمیم گرفتم با شما در میون بذارمش و با کمکِ هم کمی ها و کاستی ها و نقاط ضعفش رو رفع کنیم و مسائل مورد نیاز و لازم رو بهش اضافه کنیم. با کمکِ هم. این پست واسه بحث و تبادل نظر پیرامونِ همین اتفاقه. پس خجالت و تعارف رو کنار بذارید و ایده و نظراتتون رو واسه بهتر اجرا شدنِ طرح مطرح کنید. 

ایده ی بنده ایجاد و شروعِ یک جنبش و یا پویش یا همون کمپین هستش. چجور  پویش و جنبشی؟! توضیح میدم. به این شکل که ما یک جنبش و پویش تشکیل میدیم. یه اسمِ مناسب و مرتبط واسش انتخاب میکنیم. عضوش میشیم و به قانونش متعهد میشیم و اجراش میکنیم. حالا افرادی که عضو میشن باید چکار کنن دقیقأ؟! کارِ ساده و بی درد سری خواهیم داشت. ابتدا دسته بندی موضوعی انجام میدیم. بعد از انجام دسته بندیِ موضوعی، بلاگر های محترم میان و اعلام آمادگی برای عضویت در جنبش و پویش، موضوعِ مورد علاقه ای که بهش علاقه داره رو انتخاب میکنه و متعهد میشه که یک روز در هفته رو اختصاص بده به این جنبش و پویش و یک روز و یک پست در هفته رو در وبلاگش سعی کنه هدفمند و اصولی و مرتبط با موضوعِ انتخابی بنویسه. یعنی بطورِ مثال بنده که موضوع طنزِ اجتماعی رو انتخاب کردم، یک روز در هفته رو سعی کنم بطور اصولی و حرفه ای متنی رو بنویسم که حرفی واسه گفتن داشته باشه و پیام و محتوای مناسبی رو هم مرتبط با موضوع برسونه. حالا یه وقت از کلمه ی حرفه ای نترسید! قرار نیست خلق معجزه و اثر ادبیِ جهانی کنیم. قراره سعی کنیم خوب بنویسیم. یه جور تلاش و سعی در خوب نوشتن. 

الآن شما چکار کنید؟!

1. در مرحله ی اول اعلام آمادگی برای عضویت در جنبش و پویش

2. ایده و طرح و نقد و پیشنهاد هاتون در رابطه با جنبش و پویش رو با بقیه و در زیر همین پست به اشتراک بذارید. 

3. بقیه ی دوستاتون رو از شروعِ این جریان مطلع کنید. هرچی تعدادمون بیشتر باشه، فضای بیان و وبلاگ نویسی بهتر و زنده تر خواهد شد و ان شاءالله شاهدِ پیشرفت محتواییِ این فضا خواهیم بود. فقط یادتون باشه! اگه این قضیه محدود به اعضای کمی باشه، فایده نداره و پیشرفتِ خاصی به چشم نمیاد. 

4. هر کدومتون لطف کنید یه موضوع واسه دسته بندی موضوعی جنبش و پویش پیشنهاد بدید. سعی کنید موضوعاتِ متنوع و جدیدی نسبت به هم بگید. خیلی مؤثره در آینده ی این حرکت و جریان.

5. یه اسمِ مناسب با این جنبش پیشنهاد بدید تا بهترینش رو انتخاب کنیم. 

6. همه چیزِ این جریان به استقبال شما دوستان بستگی داره. اگه استقبالی نشه طبیعیه که اتفاقی رقم نخوره. 

7. به امیدِ بهتر و بهتر شدنِ فضای وبلاگ نویسی. ما اگه خودمون واسه بهتر شدنِ اینجا کاری نکنیم، خدا پا نمیشه بیاد واسمون وبلاگ نویسی رو متحول کنه! «انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم» : خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند. 

8. این جریان واسه من و یا پدرم نیست! مشکلات شخصی رو کنار بذاریم و یه تکونی به این فضا بدیم لطفاً! فارغ از تمامیِ حواشی و اختلافات! 

9. باقیِ مسائل باشه واسه پستِ بعد که با توجه به بازخورد های همین پست نوشته خواهد شد.


  • ۹۶/۰۹/۲۶
  • Neo Ted

نظرات (۳۱)

1. خب بنده به عنوان اولین نفر اعلام آمادگی برای کمک کردن به این جریان  و عضویت خودم ر در این جنبش اعلام میکنم!
2. به علاوه ی مسائلی که توی پست بهشون اشاره کردم، به نظرم خوبه که یه وبلاگ مجزا و مستقل هم واسه این جنبش راه اندازی کنیم و مطالبی که زیر مجموعه و جزو این جنبش هستند و در وبلاگ های دوستان منتشر میشه رو توش به اشتراک بذاریم و هر هفته هم بهترینش رو طبقِ نظرسنجی انتخاب کنیم و خیلی اتفاقات دیگر! 
4. بنده چون علاقه ی زیادی به طنز نویسی دارم، موضوعِ طنزِ اجتماعی رو پیشنهاد میدم.
5. واسه اسم هم " جریان " رو پیشنهاد میدم.

پاسخ:
خواهش میکنم و مچکرم بابت نظرِ هوشمندانه و موشکافانه و راه گشا و همه چیز تمامتان. خیلی باحالی وجدانأ. خدا زیادت کنه.
من نمیدونم عضو بشم یا نه:/
پاسخ:
فکر کنید بهش. سعی کردن واسه نوشتن یه مطلبِ یه مطلبِ خوب در هفته فکر نکنم خیلی سخت و غیر ممکن باشه!
نگفتم سخته یا غیر ممکن!!
میدونم بخوام خوب بنویسم میتونم😅
میترسم یادم بره🙈
پاسخ:
یادتان نمیره. بهانه الکی نیارید :/ 
چند تا درخواست هم داشتیم. اونا ر هم انجام بدید :/ اعصاب نداریم :/ 😂
  • حامد خواجه
  • منم هستم.

    پیشنهاد می‌کنم از نویسنده‌های موفق بیان نیز دعوت بشود .
    پاسخ:
    تشکر

    فقط یه سری درخواست داشتیم تهِ پست. دقت نکردید گویا. 
    کلا انسان در عمل لنگ میزنه.
    من که بلاگر نیستم. ولی پیگیر جنبش هستم.
    امیدوارم خوب از آب دربیاد.
    پاسخ:
    بله متأسفانه 
    دوستان پایه باشن مشکلی پیش نمیاد.

  • من الله التوفیق
  • من ادعای بلاگری که ندارم ولی وبلاگی دارم که تویش گاهی دست به تایپ می‌شم ... اگه کمکی ازم بربیاد در خدمتم
    پاسخ:
    در حال حاضر کمکی که میتونید کنید اینه که به درخواست های پایانِ پست عمل کنید.
    عه معلوم شد؟😂😂😂
    نه واقعا بهانه نبودا!!!
    دیگه اونا سختمه:/😂
    پاسخ:
    :/
    عصبانی نشید خواهشا:/
    پاسخ:
    باشه
  • آقای دیوار نویس
  • 1:خب اوه عزیز من هم به عنوان یک فرد عادی اعلام آمادگی میکنم، گرچه حرفه ای نیستم ولی خب حالا... :)
    2:میخواستم همون پیشنهاد اوه که تو کامنت اول داد رو بدم که اوه پیشنهاد داد دیگه :| پس پیشنهاد میکنم تو وبلاگ مجزا حتما قهوه ساز بذارین، :)  و البته خیلی پیشنهاد جزئی میشه داشت ولی خب الان زیاد تو ذهنم نمیاد، مثلا همینی که اوه گفت بچه ها خودشون تو وبلاگ مجزا پست هاشون رو سر فرصت به اشتراک بذارن و نظر سنجی بشه خیلی عالی میشه  خیلی کار ها میشه کرد...
    4 موضوع هایی مثل داستان کوتاه و مطالب سیاسی اجتماعی، طنز خانواده، طنز دوستان، کلا زیر مجموعه طنز میتونه شامل خیلی از موارد بشه، یا زیر مجموعه داستان نویسی، شامل موضوعات مختلف؛ یا موضوعات کلی دیگه که میتونه زیر مجموعه داشته باشه....
    5 واسه اسم خب..... بذار یکم فکر کنم :)

    + این روز ها منتظرم فرصت خالی پیدا کنم بشینم پسر تاریکی رو از اول تا جایی که نوشتی رو بخونم! اما امتحانات میان ترم و غیره مجال نمیده :| ولی یه شب میشنم میخونم. 
    پاسخ:
    دمت گرم بابت توجهت. 


    + ما در خدمتیم #)
  • آقای دیوار نویس
  • من برم یه دوش بگیرم ببینم اسم قشنگی یادم نمیاد:) 
    پاسخ:
    سرما نخوری ;))
    بنظرم وقتی قراره هر هفته مثلا یه پست نوشته بشه و چیزایی که گفتید ، هر هفته چندتا موضوع پیشنهاد بدید و هرکس از بین اونا انتخاب کنه و بنویسه!

    پاسخ:
    فکر خوبیه
  • مرتضی معادی
  • سلام
    آقا خیلی خوبه این ایده. منم دوست دارم اعلام آمادگی کنم ولی نمیدونم بدقول میشم یا نه! پیش شما هم که روم سیاهه دیگه ...
    :/
    اسمی هم که گفتید خیلی اسم خوبیه! ایده‌ای ندارم برای اسم.
    وبلاگم بزنیم براش... خیلی هم عالی!!
    فقط اینکه یه سایتی زده یکی از بچه ها، انجمن بود فکر کنم. اون چطور؟ یعنی اینا تو هم نمیرن که؟ قاطی نمیشن که؟
    پاسخ:
    سلام
    شما تلاشت رو کن ما قبولت داریم.

    نه بابا. اونو که نمیدونم چیه. ولی حرکت ما ربطی به این مسائل نداره.
  • شادوَرد __
  • ایده ی خوبیه، ولی فکر میکنم واسه این کار زیادی آماتورم.
    پاسخ:
    ربطی نداره واقعأ. بهانه منطقی بیارید. گفتم که این کار واسه تمرین خوب نویسیه!
    خب الحمدلله :دی

    الان دیگه نباید کاری کنم که ؟! :))
    پاسخ:
    با این وضعی که من میبینم کلا قرار نیست اتفاقی بیفته :))) همه فقط ناله زدن بلدن و وقتِ عمل لنگ میزنن :)) 
    ولی ممنون از شما که حُسنِ نیتتون رو نشان دادید.
    واقعا؟؟
    من تازه داشتم با خودم حرف می زدم که تو این دوره بهتر بنویسم:))
    خب منم اول گفتم نه ولی دیدم راه خوبی برای پیشرفتمه!!
    پاسخ:
    باید دید دوستان چه میکنن. ما از خدامونه تغییر و پیشرفت.
    دوستااان ینی چی این حرکت:/
    حالا تو پست قبل همه میگفتن باید کاری کرد و فلان...به عمل رسید همه فرار کردن:/
    ما نیز:)
    پاسخ:
    منم به درخواستِ بقیه این کارو کردم. چون دوستان معترض بودن حرفِ خالی فایده نداره! 
    چی بگم..!
    حرف زدنو هممون خووب بلدیم:))))
    پاسخ:
    متأسفانه. ان شاءالله که خوابن الآن فردا میان 😂😂 الکیع
    این حجم از خوش بینی قابل درک نیست:/😂
    پاسخ:
    مجبورم خانم! مجبووووور 😔😂😂😂
    منتظر گفتن حقیقتِ امر تو پیام های خصوصی هستم😂😂😂😂😂
    پاسخ:
    ما به شفافیت معتقدیم خانم 😏 همه چی عمومی [ کامنت های خصوصی اش را پاک میکند ] 😂😂
    همین که آخرش گفتید پاک میکنید اوکیه😂😂
    فقط اون متنه رو بخونین بعد پاک کنید خواهشا:/😂😂😂😂
    پاسخ:
    :)) نه. حواسم به اون هست. هنوز وقت نشده واقعأ. 
    نه بابا مهم نیییست محض شوخی بود و این صوبتا😅🙊
    پاسخ:
    خاع #)
    موافق نیستم. وبلاگ نویسی یه تکلیف نیست. باید لذت بخش باشه. اگه زور و اجبار و قول بده بنویسی و از این حرفا باشه، من شخصا برام اعصاب خردکن می‌شه. به‌علاوه، این‌که به نظر من، مشکل مهم دیر به دیر نوشتن نیست که بخوایم خودمون رو موظف به یک بار نوشتن در هفته بکنیم و مهم اینه که سعی کنیم خوب بنویسیم و خب اگه قرار به سعی کردن باشه، برای همه ی پست‌هامون باید بکنیم نه یه بار در هفته.
    حالا اینا اصلا مهم نیست..

    نظر من اینه که واجب‌تر از اشکال تراشی‌ها، اینه که بگردیم و خوب‌ها رو پیدا کنیم و نشون بدیم بگیم ببین اینا خوبن. و خب چرا خوبن؟ و این‌که یاد بگیریم ما هم.
    مثلا می‌تونیم پیشنهاد کنیم کسانی که عضو این کمیته ی نجات وبلاگ‌نویسی از بحران هستن، آخر هر هفته، پست‌های خوبی که خوندن رو در طی یک پست معرفی کنن.
    می‌تونیم وبلاگ‌های خوب رو نقد کنیم. 
    دوستانی که حرفه‌ای تر هستن، از فرهنگ درست وبلاگ نویسی بگن. 
    کامنت‌های سازنده گذاشتن رو جدی بگیریم و خودمون رو موظف کنیم که بی‌خیال نگذریم از همه‌چی. 
    این‌که یه وبلاگ بزنیم و این‌ها رو بذاریم توش بد فکری نیست، اما بهترین حالتش اینه که تک تک تو وبلاگا پست‌هاشون رو بنویسن و بقیه بازنشر کنیم. این‌جوری مثل موج جریان پیدا می کنه و هی تکرار می‌شه همه‌جا.
    پاسخ:
    اجبار و تکلیف نیست. اختیاره و هرکسی مختاره تو عضویت. همینکه تلاش کنیم واسه بهتر شدن و پیشرفت کردن لذت بخشه به نظرم. 
    ایده ی خوبی بود حرفت. خودمم خیلی وقتا بهش فکر میکنم. ولی میبینی که. تنهام و تنهایی کاری نمیشه کرد. 
    بنده هم باید راجع بهش فکر کنم. :|
    پاسخ:
    بفرمایید
  • حامد خواجه
  • موضوع وبلاگم کتاب هستش، لذا است که موضوع معرفی کتاب را پیشنهاد می‌دم .
    پاسخ:
    تشکر
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • اگه موضوع در مورد کتاب بود، اعلام آمادگی میکنم که پست های مرتبط در معرفی کتاب بنویسم. توفیق اجباری برای خودم که کتاب های بیشتری بخونم.
    پاسخ:
    ممنون
  • حامد سپهر
  • منم با خانوم خورشید موافقم
    هرکس پست خوبی که یا خودش داره یا جایی خونده رو معرفی کنه و هر چند روز یکی رو دوستان نقد بکنن
    و اینکه میشه یه وبلاگ جداگانه ایی زد و همه ی پستهای پیشنهادی رو اونجا گذاشت و در موردش بحث کرد حتی در مورد نحوه ی نقد کردن یا نحوه ی کامنت گذاشتن هم میشه حرف زد
    اسم پیشنهادی من هم کافه بلاگ هستش
    پاسخ:
    موافقم. ولی تنهایی نمیشه!
  • جناب دچار
  • جفت پستا خوب و دلشورانه بود :) معلومه آینده رو می بینی
    + بنظرم برای اینکه کار نوشتن نخوابه یه چیزی شبیه اصول دچار میشه داشته باشن بلاگرا :)
    پاسخ:
    وظیفه بود
    + اصول نداریم :))
  • جناب دچار
  • همینه که وسط کار برامون سوال میشه اصلا برا چی وب زدم و صاف میریم سر حدف وب
    پاسخ:
    آره دگه برار. حالا یه عده واسه ما تز میدن که وبلاگ نویسی هردمبیل و رو هواس! 
    1.متاسفانه بنا به شرایطی که دارم و برنامه هایی باید داشته باشم و دست خودم نیستن نمیتونم اعلام حضور کنم, از بدقولی متنفرم پس الکی قول نمیدم که بعدا شرمنده شم.
    2.فعلا نظر خاصی ندارم :)
    4. به نظرم یه بخش هم مربوط باشه به شبهات و شایعات دینی و پاسخ به اون شبهات! البته کسی که مطالعه داره باید این کارو بکنه و به نظرم موضوع بحث برانگیزیه ولی مطالعه ی درست و حسابی میخواد نه همینجوری الکی! :) باز اگه بعدا چیزی به ذهنم رسید اعلام میکنم :)
    5. اسم وبلاگ رو میتونید بذارید: «دست به جمعی :)» همینجوری الآن یاد عزیزم ببخشید تو کلاه قرمزی افتادم اینو گفتم :)
    7.حتی به امید بهتر شدن جامعه :)

    پاسخ:
    ممنون بابت وقتی که گذاشتید و نظری که دادید : )
    خواهش می کنم, امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم :)
    پاسخ:
    #)
     این یک ایده ی فوق العاده هست به نظرم! کلا بنده با هرچیزی که آدم رو به سمت یک هدف هدایت کنه موافقم! چون باعث میشه که از وقتش استفاده ی مفید بشه!
    در پست قبلی هم اشاره ای به این که یه سری از وبلاگ ها درباره ی مدرسه هستن فقط صحبت کرده بودین. خب جامعه ای که ما دانش آموزا باهاش سر و کار داریم همین جامعه ی کوچک مدرسه است که باعث میشه دغدغه هامونم در همون سطح مدرسه پایین بیان. اینم یه جورش هست دیگه:)))
    من خیلی دوست دارم که در "جریان" شرکت کنم ولی با توجه به این که تجربه ی کمی دارم نمی دونم بتونم نویسنده ی خوبی باشم یا نه!
    با اسم "جریان" شدیدا موافقم! و البته اسم "راه" رو هم پیشنهاد می کنم ولی جریان اسم بامسمی تری هست.
    پیشنهاد وبلاگ هم خوبه چون باعث میشه که این ماجرا به یک نفر محدود نشه ولی خب زحمت سر و سامان دادن بهش هم میفته گردن یه نفر با همتی بلند.
    و خلاصه این که با همین سواد کم تنهاتون نمیذاریم!
    (چه قدر حرف زدم:))   )
    پاسخ:
    خیلی ممنون بابت وقتی که گذاشتید. ولی خب استقبالی نشد و طرح انجام نخواهد شد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی