Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

فانتزیِ جهانی

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۶ ب.ظ


داشتم به صلح فکر میکردم؛ صلحی که بابتش باج نگیرن از هیچکسی! صلحی که بابتش لازم نباشه بمب هسته ای و هیدروژنی و شیمیایی داشته باشی. صلحی که بتونی بدون مزاحمت بقیه پیشرفت کنی! به خیلی چیزا فکر کردم و تهش همه رو ریختم دور. یه نگاه به اوضاع جهانِ واقعی انداختم. به میانمار، به یمن، به سوریه، به عراق، به غزه، به لاس وگاس و پاریس، به لندن و استکهلم و برلین، به ...

صدای ناله های دختر بچه ی عروسک به دستِ یمنی اومد به گوشم که زیر آوار موشک های فسفری صورتش و کلِ بدنش سوخته بود؛ اون هیچوقت خودش رو توی آیینه نمیشناسه! 

صدای بچه های سوری که پدر و مادرهاشون رو میخوان که جلو چشمشون توسط داعش سر بریده شدن. اونها هیچوقت مثل سابق نمیشن! اونا هم دیگه خودشون رو توی آیینه نمیشناسن!

گریه های مادرِ عراقی که پسرش رفت و دیگه بر نگشت؛ صدای خداحافظی آخرش هنوز تو گوش هاشه! اونم دیگه حالش مثل سابق نمیشه! 

صدای خنده و شادیِ مردم بی گناهِ لاس وگاس که تو کنسرت سرگرم خوشحالی بودن و خبر نداشتن قراره توسط یه روانی سوراخ سوراخ بشن و شادیِ آخرشون گره بخوره به عزای عمومیِ مردمشون.

صدای...

کلی صدای دیگه اومد تو ذهنم که مجبورم کرد به این نتیجه برسم که تنها راه واسه رسیدن به صلح، اینه که خدا یه روزِ آفتابی، هوا رو بارونی کنه. یه بارونی از جنس و طعم صلح. یه بارونی که کلِ جهان رو خیس کنه. همه ی مردم جهان رو خیس کنه. همه ی فرماندهان نظامی. همه ی رئیس جمهور ها. همه ی دیکتاتور ها رو خیس کنه. کلِ مراکز نگهداری بمب های هسته ای خیس بشن. هر جایی که نشونه ای از جنگ و ظلم و ستم داره خیس بشه. وقتی که بارون تموم شد، همه، سیاه و سفید، دوست و دشمن، قوی و ضعیف، برن همدیگرو بغل کنند و یه شاخه گل همو مهمون کنند و برن یه گوشه کنار بشینن ساندیسِ آب انگور قرمز بخورن و بخونن و بخندن و بخندن و بخندن ...


* 2 اکتبر، روز جهانی صلح

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • Neo Ted

نظرات (۲۲)

  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • یه معجزه نیازه
    یه چیزی شبیهِِ همون بارونی که گفتی
    پاسخ:
    آره
    معجزه
    آب انگور قرمز دوست نه؟:)
    .
    این البته یکم زیادی دور از حقیقته ولی امیدوارم بارونِ بیاد:)))
    پاسخ:
    خیلی زیاد! بدون الکل البته :)))) گفتم که بگم که بدانید ما به اصول معتقدیم :)))


    حالا خدا ر چی دیدید؟! شاید شد
    بارون؟
    چقدر دلم برای بارون تنگ شده... :(

    +چقدر روز تولد مسخره س :(
    پاسخ:
    هیییع

    + عی باباع
    لیلا: جنگ! دیگه از این واژه کثیف‌تر چی هست؟
    سعید: صلح!
    لیلا: چی؟!
    سعید: گفتم صلح!
    لیلا: تو جدی نمیگی؟
    سعید: تا وقتی تعریف از جنگ معلوم نباشه هر واژه‌ای می‌تونه هم خوب باشه هم بد.
    (از کرخه تا راین/ ابراهیم حاتمی کیا)
    پاسخ:
    قابل تأمل
  • علیـ ـرضـا
  • به یاد اون حرفت در مورد صلحم که قبلن صحبتشون کردیم
    پاسخ:
    آره 
    به یاد همون حرفا
    نمیگفتید هم میدونستم شما از اون دسته نیستید آقا:))
    دعا میکنیم بشه:)
    پاسخ:
    تشکر تشکر :))
    عطف به جمله "صلحی که بابتش باج نگیرن از هیچکسی!" بود
    پاسخ:
    خیلی خوب بود
    کاش اینی که گفتید بشه مستر جیمیِ معدنچی. :(

    +اعتراف می کنم حواسم نبود و میخواستم بنویسم: "کاش اینی که گفتید بشه سناتور تد! " :)
    پاسخ:
    عخخییی :)) سناتور تد
    سناتور تد باز نمیگردن آیا مستر جیمی؟
    پاسخ:
    فکر نکنم
    پس که اینطور!
    یاد شیر عسل پیچوندنا از وبلاگشون گرامی.
    پاسخ:
    یادش بخیر 
    همچین روزم آرزوست.....
    پاسخ:
    آمین
    اومدن این بارون چــــــه میکنه؟ کاش میشد به جای بارون چیز دیگه ای بخوایم شاید فرشته دعا بالای سرمون باشه
    پاسخ:
    بارون بهتره ولی
    حالا نمیشه سیبِ سبز و شیرکاکائو بخورن؟! :|
    پاسخ:
    نح! اونجوری بارونش نمیشه!
    میشه ولی :|
    پاسخ:
    نح
  • حامد سپهر
  • صلحی که بابتش باج نگیرن از هیچکس..... دقیقا
    یا صلحی که اساسش دوستی باشه و نه ترس

    آرزومند اون بارونم حتی اگه خیلی تخیلی باشه
    پاسخ:
    بله

    دمت گرم
    به قول اِبی و شادمهر:
    من رویایی دارم...رویای آزادی! :|

    حقیقتا این صلح، رویایی بیش نیس...
    پاسخ:
    لهنتی
    من میگم میشه بگید چشم! دهع! :|
    پاسخ:
    برید باباع
    شنیدین اگه بارون وقتی بباره که هوا آلوده است بباره اثر خوبی نداره؟
    فرشته دعا شما به حرف ایشون گوش نکن همون که مد نظره رو در نظر بگیر :دی
    پاسخ:
    :||
    :)))
  • 😂😘زهـــღـــرا 😊😍
  • منم دلم بارون میخواد هعیییییییییی
    پاسخ:
    قسمت کنه
    :|
    |:
    من دیگه هیچ حرفی با شما ندارم!
    پاسخ:
    بِیتر :)))))
    من معذرت میخوام واقعاً. کامنت خودمو که خوندم تعجب که هیچ سه نقطه شدم. ویرایش کامنتم رو من اثر نکرد :دی
    منظورم این بود که وقتی بارون بعد آلودگی هوا بباره، اثر بدی میذاره روی گیاهان و زمین. به عبارت دیگه بارون اسیدی منظورم بود

    اصلاً حالا که فک میکنم من باید به همون رویه خودم ادامه بدم. چه معنی میده سرانه شادی ملتو کم کنم والا
    پاسخ:
    :))))
    معذرت نمیخواست ک

    من متوجه شده بودم
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • این یعنی از آدم ها قطع امید کردیم و فهمیدیم که خدا باید یه کاری بکنه!
    پاسخ:
    دقیقأ

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی