Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

ریش؛ شاید یک نیمه دغدغه

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۱ ب.ظ

 « ریشه ت کو با این سن و قد؟ » این سؤالِ یک کاج از یک سروِ کهن سال مبنی بر عدم اطلاع از لوکیشنِ ریشه نیست! این علامت سؤالی است که هر کودک و نوجوانِ داغانی، با دیدنِ قیافهٔ من، بر روی سرش ایجاد میشود. البته بر روی سرِ افرادِ بالغ و سالخورده و سالمیلکرده هم حتی این علامت‌ِ کذایی بوجود می‌آید، ولی خوب، ادب حکم میفرماد آن ها را با کودکان و نوجوانانِ داغان، در یک دسته‌بندی قرار ندهیم. هرچند که حتی این عدمِ تلفیقِ دسته‌بندی، چیزی از داغانیّتِ بزرگسالان و غیره کم نمیکند. اصولاً هرکسی با دیدنِ من چنین سوالی برایش بوجود بیاید، داغان است! حتی خودم. خودم هم وقتی در آینه چهره ام را میبینم از خودم میپرسم : « ریشه ت کو داغان؟ اونم با این سن و قد! » ولی خوب هر بار در حالی که از پهنای صورت اشک میریزم، مویه کنان و یقه دران، کادر را ترک میکنم. 

راستش را بخواهید، همیشه سعی کرده ام این را که میزانِ رشدِ ریش و سیبیلم، از کوسه ی آبادانی کمتر است را جزء دغدغه هایم ندانم و زور زده ام که به خودم تلقیین کنم این مسئله بی اهمیت و پشمک است، بیهوده بوده و یک چیزی در اعماقِ وجودم، نیمه شب ها ناله سر میدهد که من ریش میخواهم! من ریش میخواهم! چند باری سعی کردم به روشِ مادرانه که چند خیابان بعد یک مغازه ی ریش فروشی هست و برایت ریشِ قشنگ میخرم گولش بزنم، بی فایده بود و او همچون کودکی سرتق، اعماقِ وجودم را به سالنِ رقصِ سانبا [ اینکه چرا سانبا را نمیدانم ] تبدیل نموده و پای میکوبد که ای هواااار من ریش میخواهم! لاصمب من ریش میخواهم! یکی هم نیست به او بگوید خا بی صاحاب مگر من تستوسترون هستم که از من طلبِ ریش داری داغانِ ریش طلب! من تِد هستم. تکه ای داغانی؛ که عسل میخورد و ماهی، به تازگی هم که ماهی گران شده است، تنِ ماهی. 

در بینِ ما خرس ها نداشتنِ ریش بسانِ این میماند که والِ کوهان داری،کوهان نداشته باشد. خوب این مسخره است. همانقدری که یک والِ کوهان ندار را در دریا و اقیانوس مسخره میکنند، منِ بی ریش را هم در جینگل مسخره میکنند! این مزخرفاتی هم که مهم ریشه است، نه ریش هم به دردِ همان فیلم های شما انسان ها میخورد نه منِ خرس که مهم ترین ویژگی ام باید پشمالو بودنم باشد. اینجا به رفقایم بگویم مهم ریش نیست، مهم ریشه است، از من تستِ عسلِ الکلی میگیرند! چند خط پیش گفتم که بار ها و بار ها بابتِ همین نداشتنِ ویژگیِ ریشالو بودنم، مورد تمسخر واقع شدم. چند بار توسطِ خودم و بارها توسطِ باقیِ خرس ها. آخرین باری که توسطِ خودم مسخره شدم هفته ی گذشته بود؛ زمانی که تازه اندک ریش هایم را به امیدِ رشدِ بیشترشان زده بودم و از حمام بازگشته بودم. در برابرِ آینه که ایستادم پوزخندی تلخ زدم و گفتم: چطوری مارمولکِ خیس!؟ در حالتِ عادی ما نر ها بعد از زدنِ ریش هایمان شبیهِ مارمولک میشویم، ولی شما فرض کن خرسی را که در همان حالتِ عادی شبیه مارمولک باشد و ریش های نداشته را هم بزند و حمام هم برود! من دیگر در این زمینه حرفی ندارم. [ اشکِ گوشه ی چشمش را با گوشه ی دستمال کاغذی پاک میکند ]

از خود مسخرگی که بگذریم میرسیم به تمسخر های دیگران که به مراتب رو مخ تر هستند. میگویند بی ریش بودند خیلی هم خوب است و باعثِ پایین نشان داده شدنِ سن و سال میشود؛ اول اینکه من اگر بخواهم کهن سال و پیر و فرتوت و پای در لبِ گور طور دیده شوم باید با چه کسی قرارِ کافی شاپی بگذارم؟! [ کافی شاپ خیلی کلاس داره آقا! خیلیا ] والاع به قرآن. دوم هم اینکه چند وقت پیش، وقتی داشتم کندوی عسلِ جانانم را میبلعیدم، روباهی پلشت صفت مرا دید؛ دمی تکان داد و با انگشتِ ریزش از لای دندان های لمینت شده ی داغانش پرِ مرغی بیرون کشید و وییییسززییززص [ صدایی که بعد از ور رفتن با دندان ها در می آورند ] از خود متصاعد نمود و گفت: بابات کجاس توله خرس؟! از مجازاتش به نوزده روشِ سامورایی و اعدام با فشار برق و تزریقِ سمِ طهالِ سگ که بگذریم، چه کسی پاسخگویِ آسیبِ شدیدِ روحیِ من میشود؟! آن تئوری پردازهای داغان مغز که تئوریِ جوان تر شدن و بیبی فیس بودن بر اثر نداشتنِ ریش را میدادند کجا هستند؟! نه جانِ من! آن ها دستی بر ریش های بلندشان می کشند و به ریشِ نداشته ی من قار قار قار میخندند! البته با این فرض که مخاطبِ حرف های من همه مذکر و نر باشند! مؤنث و ماده ها که ریش ندارند! آن ها فقط ریشه دارند! تا دلتان بخواهد همینجور ریشه است که از فِیس و قیافه شان میپاچد به سر و صورتِ مادر شوعر و خواهر شوعر و دختر دایی و دختر خاله و مهسا میمونه و شهناز عنگله و نیوشا پلنگه و باقیِ دوستان، آشنایان، وابستگانِ حقیقی، حقوقی و ذوالحقوق، روحِ همگی شاد و یادشان یاد باد، فاتحه مع الصلواتِ و الاخلاص! دوستان وسایل ایاب و ذهاب دمِ درِ مَچِد فراهم است. فقط آرام بِچِپید توشان که نپوکید. ایاب ذهاب برای همه هست. به همه میرسد! کامبیز خجالت بکش با اون سیبیلت! گاز نگیر جعفر را! نهار هم قیمه داریم.

[ ریش و ریشه و ساقه و فتوسنتز و سبزینه را پرت میکند به دیوار و دوان دوان درحالی که پیرهن ها دریده و گردن ها شکانده و گاز ها گرفته به طرفِ ایاب و ذهاب میجهد! ]

  • ۹۶/۰۵/۰۱
  • Neo Ted

نظرات (۳۶)

ریش به همه نمی آد....ولی بعضی هم بدون ریش قیافه ی بس برزخی دارن. [بلانسبت شما البتع]

ببینید جزو کدوم دسته اید...هر کدومو پسندیدید قید همه و حتی خودتونو بزنید و همونو عملی کنید. :|
اگه واقعا براوتون نیمه دغدغست! :)
پاسخ:
:)))

باشد :)) زیاد مهم نیست. در حدِ همون شاید نیمه دغدغه
خوبه نوشتم از ریش هایم آب می چکید.
پاسخ:
الآن این پوئنِ منفیه؟ :))
عه... اممم... چی بگم
میتونم دعا کنم فقط ریش دربیارین! چون نه تنها واسه خرس های نر بلکه واسه خرس های ماده هم جذابه! :-)))
پاسخ:
دعا کنید پ :))))
  • آقای سر به هوا
  • ریش؟؟؟ 
    عجب دغدغه ای؟
    برعکس تو با یه ته ریش ساده حال میکنم!
    پاسخ:
    عنوان
    یکی میگفت روغن بادوم بزنی زودتر در میاد
    البته واسه آدما :دی
    پاسخ:
    :)))))
    حالا امتحانش واسه ما خرسا هم مجانیه
    اممم...امیدوارم این نیمچه دغدغه حل بشه
    در کل متن خیلی بامزه بود:)
    پاسخ:
    خودمم امیدوارم :))
    بامزگی از خودتانه :))
    کود! :|
    پاسخ:
    بزن به موهای خودت رشدشان بیشتر شه :|
    همچین چیز خاصی رو هم از دست ندادی؛ الان مثلاً من ریش دارم تهش چه اتفاقی برام افتاده؟ هیچ!
    پاسخ:
    میدونم :)) ولی خا بودنش هم بد نیست ک
    به کوری چشمت موهام رشدشون خیلی خوبه. حتی ربع دغدغه هم نیس واسم D;
    باشد که ریشتان داعشی‌وار شود :))
    پاسخ:
    :))) کار از محکم کاری عیب نمیکنه :))))
    :))
    بدون ریش هم خوبی هاااا تد :)

    ولی روغن شترمرغ باعث میشه ریشات دربیاد. ضمن اینکه میتونی به دکتر پوست و مو مراجعه کنی تا دارودرمانی رو واست شروع کنه. البته نمی دونم بین شما خرس ها دکتر هست یا نه :)

    پاسخ:
    میدانم میدانم :))))


    اووووو! این همه دردسر واسه چند تا دانه مو؟ :)))
    فقط یه چیزی! ماهی رو اگه برید مثلا بندرانزلی بگیرید ، گرون نیست! دونه ایه و مثلا با دوازده تومن میشه خورد راحت :دی
    پاسخ:
    هه
    ما خودمان شمالیم. ولی گرانه در هر حال :/
    همین مونده یه بخشی از دعاهمون رو معطوف ریش در اوردن تو بکنیم:)))
    ریش به همه نمیاد من برادر بزرگم بدون ریش غیر قابل تحمله(البته هیچ وقت بدون ریش ندیدمش) و ۳ تای بقیه با ریش:))
    +روغن بادام تلخ برای رویش مو خوبه،شامپو های گیاهی هم هست میتونی از داروخونه بگیری.
    یاعلی
    پاسخ:
    بده مگر؟ :/ دعا به این باحالی :))))


    تشکر تشکر :))
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • شامپو صورتتون رو عوض کنید!!!
    الان ریش ندارید راحتتر عسل میخورید! یه لحظه فکر کنید به اینکه با یه مَن ریش سرتونو تو کندوی عسل بکنید!
    پاسخ:
    چی همه توصیه :))

    اینم حرفیه :))
    بنده توصیه‌ای ندارم. :)

    واااااای الان که در حالِ تایپ هستم آی فیلم داره تبلیغِ تنها فیلمِ موردِ علاقه‌ی بنده رو می‌کنه! در پوستِ خودم نمی‌گنجم [ اشکِ شوق می‌ریزد ]
    پاسخ:
    مرگِ عفت یه توصیه! جانِ عقدس یکی فقط! لطفأ :)))))))))

    [ دستمال خرسی تعارف میکند ]
    راستشو بگم فقط اول و اخر نوشتتونو خوندم
    ریش هم دغدغه ی خیلیاستاااا :/
    پاسخ:
    صداقتتون تو سیستم گوارشیِ رئیس صدا و سیما اسرائیل :)))

    والا واسه ما دغدغه نیست ولی
    پس گرون ندیدین خب که اونا رو میگین گرون!!!

    کجای شمالید بگید بیایم ببینیمتون😁😂
    پاسخ:
    ما 96 درصدی ها همه چی واسمون گرونه 😢😢😂😂


    گرگان :)) بفرمایید هتل ها در خدمتند 😂😂😂
    آها بله بله😂
    گرگان بچه بودم رفتم ولی چیزی یادم نمیاد :دی
    ایشالا یه دفعه دیگه میام و میرم هتل نگران نباش شما😂😂
    پاسخ:
    خلاصه حواستان باشه :)))
    دردسر کجا بود تد 
    چند تا قرص و دوا می خوری عوضش تبدیل میشی به یه خرس پشمالو :)
    پاسخ:
    حالا ببینیم چی مشه :))
    یه خرس شمالی که مشهدی حرف میزنه
    تاثیر یاسون تو این دورهمیتون خیلی زیاد بوده هاااا :)
    پاسخ:
    نه والا
    ما خودمان هم همینطوری حرف میزنیم. از یاسین و حسین بپرس :))
    خب فک کنم ویندوزت قاطی کرده 
    ببین تد تو شمالی هستی پسرم. شمالی حرف بزن 
    حرف زدنت آدمو یاد دکتر شریعتی می ندازه :)))))
    پاسخ:
    نه باباع
    قاطی چیه :))
    من واقعأ هموجوری حرف میزنم :)))

    من دیگه حرفی ندارم 
    به صورت متفکرانه از صحنه خارج می شود 
    پاسخ:
    :))
  • کوالای پیر
  • حالا نداشتن چندتا دونه شیوید که غصه نداره :))
    پاسخ:
    نه باباع! غصه چیه :)) 
    ولی خب از عیچی ک بهتره :))
    بذا سن رشدت بگذره اگه ریشت درست نشد بیا پیش خودم دواش پیش منه:)))
    پاسخ:
    :| خانم دکتر اجازه [ انگشتش را بالا میبرد ]
    شما مگر سنِ مرا میدانی؟ :/ 
    نسخه ر بپیچ باباع حال نداریم :)))
    داداش منم مثل شما بود
    الانکه کم کم ورود میکنه به سی سالگی یکم بیشتر شده
    ولی نه در حد همه که ریش همه صورتش رو بگیره
    دکترم نرفته،منم متاسفانه توصیه ای ندارم:دی
    سنتون بره بالا ایشالا درست میشه
    پاسخ:
    ایشالاه :)
    بیخیال بابا:)خب شاید صلاحه که کمتر ریش داشته باشید:)))
    پاسخ:
    شاید :))
    تد حالا که مجردی و وارد سن ازدواج نشدی ریشدار بودن یا نبودنت مهم نیس. اما بعد که میخوای مورد پسند یه خرس ماده قرار بگیری طرف براش اتفاقا ته ریش جزو فاکتورای حیاتیه. به این فک کن اگه اونهمه ریش داشتی موقعی که سرتو توی کندو میبردی تا عسل بخوری همه عسلا میچسبید به ریشا و یه صحنه چندشناک ایجاد میشد حتی بدتر از چسبیدن ماست به سیبیل.
    پاسخ:
    اوه اوه :)))
  • פـریـر بانو
  • اتفاقا ریش نداشتن بهتره :/
    نمی دونم چرا نمی تونم با "ریش" به هر شکلش ارتباط برقرار کنم! :/

    صورت مرد باس شیش تیغ باشه. بوی عطر هم بده :))))
    پاسخ:
    اووووپس :))))
  • کنت دراکولا
  • چرا داداش منم ریشالو نیست؟!:|:))
    خلاصه چاره ای پیداییدید،ما رِ هم خبر بدید!
    پاسخ:
    خا خا
  • کنت دراکولا
  • :|
    پاسخ:
    خاع :))
  • علیـــ ـرضـا
  • ریش حال نمیده شاید باورت نشه ولی همیشه باعث اذیتی ادمه ! :/
    نبودنش بهتر از بودنشه ://///
    پاسخ:
    عی باباع :))
    والا تو فامیل هر کی ریش در میاره هنو جوونه نزده میزنن نیست و نابودش میکنن 

    ماهی تو شمال گرونتره برعکس ^.^

    +دنبال میشید 
    پاسخ:
    :)) ناشکرن دگه :))

    گرونتر که نه، ولی ارزان هم نیست :)

    + ممنون
    تقریبا یکسانه بازم یه تفاوتایی داره 
    پاسخ:
    :)
    اشکم درومد داغان! یه کم مراعات کن، شاید یه کوسه ی دریای کارائیب داره متنتو میخونه! *با گریه سالن را ترک می کند*

    + من باور نمی کنم عنوان وافعی باشه!! عکستو دیدم، تو از من هم داغان تری، اون وقت میگی نیم دغدغه؟ پفففف!!!
    پاسخ:
    بیا در آغوشم بِگِری یره :))))
    *شووووووور شووووووور (بخوان شُر) اشک می ریزد...*
    پاسخ:
    هههییییع
  • الیــــ ــــوت
  • آقا از این روزا استفاده کن دیگه پیش نمیاد. ریش چه فایده! باید دو روز یه بار بزنی، بهش برسی، میخاره. اه اه. صاف خوبه :)
    پاسخ:
    دچارِ چندگانگی شدم :)))
  • احمدرضا ‌‌
  • ریشای من برای شما اصن
    ولا چه هس
    مایه و حتی جامد اعصاب خردی :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی