Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

خطاب به جنسِ مخالف که مخالفتی باهاش ندارم!

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴ ب.ظ

جنسِ مخالفم هستی، ولی دشمنم که نیستی! شک نکن دشمنت هم نیستم! ولی همون اندازه که تو انتظار داری [ البته اونایی که دارن ] من به احترامِ ظرافت و زیباییِ دخترانه ت، چشم و نگاه و زبان و کلامم رو کنترل کنم، منم ازت انتظار دارم [ مجددأ اونایی که دارن ] به احترامِ احترامم بهت، رفتار و پوشش و آرایشت رو کنترل کنی و این، خودِ خودِ خودِ دموکراسیه! جز این اگه بخوای انتظاری داشته باشی، نتیجه ش همین جنگلِ آسفالتیه که هر روز توش راه میری و حالت بهم میخوره از نبودِ احترامِ متقابل!

لطفأ واسه یک بار هم که شده روشن فکر باشیم! به معنای واقعیش!

  • ۹۶/۰۲/۱۰
  • Neo Ted

نظرات (۴۹)

کاملا باهات موافقم.
ولی تکلیف اونی که وظیفش رو رعایت میکنه اما وظیفه شون رو در قبالش رعایت نمی کنن چیه؟
پاسخ:
اونجا دیگه اختلال بوجود میاد! من قاعده ی کلی رو از نظرِ خودم گفتم و امیدوارم بسترِ چنین قاعده ی دو طرفه ای بوجود بیاد!
منطقت درسته، یه جورایی!
پاسخ:
سلام.جنسِ موافق :)))
حالا چرا یه جورایی؟ منطقِ خودت چیه؟ یا پیشنهادت حتی؟
البته اصلاح کنم این معنای دموکراسی نیست :) این همون احترام متقابل میتونه باشه و همونم باز میتونه نباشه. دموکراسی نیست اسمش. احترام شما به یک انسان وقتیه که به انتخابش احترام بذاری و حالا که چون شما اونجورى هستی ایشونم باید اینجوری باشه دیکتاتوریه نه دموکراسی.  روشنفکری هم معنایی فراتر از ما انسان های عادی داره که خودش میتونه عنوان دو جلد کتاب باشه و نه اونی که شما باهاش مخالفید و نه اینی که شرح دادید روشن فکری نیست. 
پاسخ:
نظرِ شماست و من احترام واسش قائلم : )) ولی دلیل نمیشه باهاش موافق باشم!
به نظرِ من این هم دموکراسیه و هم روشن فکری و هم احترامِ متقابل و اینا همه با هم در ارتباطن : )
دیکاتوری اینه که من هرکاری دلم میخواد کنم و بگم چون دلم میخواد و اختیار دارم و آزادم و تو هم مجبوری باهاش کنار بیای! چون من دلم میخواد! پس تو با خودت کنار بیا!
در ضمن! روشنفکری رو پیچیده و عجیب و شاخدارش نکنید : )
ما نیز امیدواریم.
داشتم تعداد موافق ها و مخالف ها رو انلاین انالیز میکردم:)))فعلا که 1-0 جلویی:))
یاعلی
پاسخ:
از وجود مخالفا همیشه خوشحال میشم : ))
از نظر منطقی کاملا درسته و موافقم که باید احترام متقابل وجود داشته باشه
اما نکته اینجاست، انتظارت از احترام متقابل چیه؟ اینکه بقیه تو خیابون لخت راه نرن یا اینکه بدون نقاب (روبند) راه نرن یا اصن راه نرن؟
احترام متقابل خوب و پسندیده ست، اما انتظار بیش از حد هم خوب نیست دیگ!
پاسخ:
نه دیگه مؤمن! منم گفتم کنترل! نگفتم کلأ قلع و قمع که! حدِ وسط و تعادل. نه رومیِ رومی و نه زنگیِ زنگی.
فرشته چجوری حساب کردی؟؟؟
پاسخ:
تفاضل گرفت :))
2-2 رو صفر حساب کردم و چون 3-2 بود پس 1 جلو افتاده دیگه:))


پاسخ:
دقت نمیکنه ک :))
برادر نظر من نظر شخص خودم نبود :) بر پایه ی نظرات بزرگان عرصه ی فلسفه ی سیاست بود. لطف کنید حریم واژه هارو حفظ کنید و از واژه هایی استفاده کنید که تعاریفشون با نظرتون یکی باشه. نمیشه شما درباره ی یک واژه با تعریف مشخص نظر خودتون رو بگید!! اتفاقا بنده با شما موافق هستم درباره ی متنتون ؛ اما، خواستم بگم که حرمت واژه رو نگه دارید. نه دموکراسی اونی هست که شما فرمودید و نه دیکتاتورى اونی هست که فرمودید و نه روشن فکری رو اونجوری که نشون دادید در فلسفه تعریف میکنن. 
پاسخ:
فلسفه مغزِ منه. این پست هم از مغز و فلسفه ی من ترشح شده و شما هم وظیفه دارید احترام بذارید بهش.حرمتِ واژه ها رو هم خودم تعیین میکنم چون خودم نوشتمشون و درموردشون فکر کردم. چون طبقِ فلسفه و منطقِ من نوشته شدن.
باز هم میگم نظرتون و نظرشون [ فلاسفه و سیاست ] واسم محترمه. ولی دلیل نمیشه موافقتون و موافقشون باشم : ) هرچند من این چیزایی که میگید رو مطمئن نیستم که از کجا میگید، ولی در هرصورت درمورد چیزی که نوشتم مطمئنم : )

آفرین! دقیقا! با منطقت موافقم.

ولی هنوز هم مشکل حل نشده
معتقدی ما تو جنگل آسفالت هستیم؟ یعنی رفتار و پوشش و آرایشی که از بیرون کنترل میشه متعادل نیست! این یعنی خواستار آزادی و کنترل درونی هستی یا خواستار فشار بیشتر هستی؟؟؟
پاسخ:
من خواستارِ فشارِ درونی از سمتِ مغز و فکرِ دوطرف [ دختر و پسر ] هستم : )
فشارِ بیرونی که مسخره س.
میبینم یه نفر کار منو راحت کرده و فرت و فرت بهتون منفی میده :دی
در صورتی که با این پستتون کاملا موافقم : )
پاسخ:
لایکتونو ندیدم پس :/ :)))
البته مفهوم «کنترل» توی عبارتی که میگی «...رفتار و پوشش و آرایشت رو کنترل کنی.» جای بحث داره خودش. مسلماً کنترل پوشش از دیدگاه یه فرد مذهبی، با یه فردِ بی اعتقاد فرق داره. اما خب، کلیّت حرفت منطقی و متینه.
پاسخ:
اینجوری نگاه کنی که همه چیز متفاوته! من دارم از عقلانیت و منطق و تعادل حرف میزنم. چیزی که مذهب و دین هم نداشته باشی میتونی بهشون برسی به نظرم.
گلبول سفید مرسی. کاش می شد کامنت ها رو هم لایک کرد :)
پاسخ:
خا حالا :))
حالا هشت حرفی جان، برادر، شمام کلمات رو کنار بزن و به مفهومی که زیرش نهفتست بنگر خب. :دی
پاسخ:
نه خب! کلأ یجورِ خاصی مخالفِ موافقِ من هستن :))
فرشته خانوم اینجوری که نمیشه! علاوه بر اختلاف گل ها، در بعضی مواقع تعداد گل ها هم مهمه! ضمنا لایک کردن پست به معنای موافقت با نظر تد نیست.
پاسخ:
موافقت با چیه دقیقأ؟ :/ :))
خیلی بدم میاد از واژه جنس مخالف . نمیدونم چرا ولی فک کنم بخاطر اینکه آدما رو از هم جدا میکنه. فک کنم دوستی و انسانیت به دختر یا پسر بودن یا نبودن هیچ ربطی نداره. مهم بشره.
- ما عم ی بار تو عمرمون حرف فلسفی زدیم :)
پاسخ:
تکبییییر! :))
ولی منظورِ من جدا کردن آدما نبود. گفتم که مخالفتی ندارم : )
دیدگاهتون اومانیستیه. کسی که دیدگاه اومانیستی داره، از اساس نباید در مورد  رفتار و پوشش و آرایش بقیه صحبت کنه! خودتون خودتون رو نقض میکنید. من موظف بودم به شما دوست عزیز و قابل احترام بگم که واژه رو اشتباه به کار بردید. اینکه موضع میگیرید رو نمیفهمم به هرحال.
پاسخ:
منم کلأ بطورِ رسمی این اصرار شما بر اختصاصی و محدود کردنِ واژه ها رو نمیفهمم : )) ولی خب خیلی دوستت دارم و تشکر هم میکنم ازت.
وااااقعا موافقم!!
هر دو طرف بعضیاشون فکر میکنن جنس مخالفشون دشمنشونه و هیییچ احترامی برای هم قائل نیستن:/
خب برادر من ، خواهر من . . تو که کل افکارت رو این میچرخه فلانی برای من احترامی قائل نیست ، لااقل خودت یه حرکتی بزن بعد انتظاری داشته باش . . !

اعصااب ندارم انگار :/
پاسخ:
هق هق هق گریه کنیم اصن :)))
درسته 
موافقم ツ
پاسخ:
خدا رو شکر : )
از یه زمانی به بعد حس آرایش معمولی هم نیست :)
واقعیت هم اینه که هر چیزی از حد معقول و معمولش فراتر بره زننده و زشت میشه.
من در این مورد پای مذهب رو نمیکشم وسط ولی باید در نظر گرفت در چه محیطی زندگی میکنیم، مثلا اینجا یکی نیمه لخت تو خیابون راه بره مسلما هزارتا چشم ناخودآگاه دنبالش کشیده میشه ولی تو مثلا یه کشوری که مشکلی نیست عادیه، پس مسلما بحث ما هم معطوف به کشور خودمونه و باید رعایت شه و همین کلام شما که احترام متقابل محسوب میشه.
پاسخ:
قطعأ فضا و شرایط و عرف مؤثره : )
عرررررربده ش یادم رفت شلمنده ببژخید :))
پاسخ:
تازگیا حس میکنم با دهنِ پر کامنت میذاری :/ :)))
فقط دو تا دیزلایک گرفتی، آیا فقط دو مخالف با نظرت وجود دارند و همه موافق اند؟ مسلما نه! پستت لایک میشه چون موضوعش محبوبه
پاسخ:
قطعأ اونایی که لایک کردن با مفهومِ پست موافقن! خیلی ساده س.

هاااا، حالا دیگه دقیقاً موافقم با پستت.
در تایید حرفات باید بگم، نمونه ی حرفی که میزنی رو میشه در خیل عظیمی از توریست هایی که اومدن ایران و وضع پوشش بعضی دخترا و پسرای ایرانی رو دیدن و واکنش هاشون میشه دید.

خیلی از خارجی هایی که قاعدتاً خودشون مقید به حجاب و پوشش و اینا نیستن، بعد از دیدن وضع یه سری از جوون های ایرانی، آشکارا اظهار شگفتی و حتی انزجار می کنن از این حجم از زیاده روی در پوشش ها و آرایش ها و قیافه های عجیب و غریب و جلف!
پاسخ:
یادمه مورد داشتیم توریستِ یکی رو از روی مدل پوشش و آرایشش با یه چیزِ دیگه ای اشتباه گرفته بود! 
باعثِ تأسفِ شدید!
کامنت های دوستان واقعا جالبه، بعضیاش زیباست و بعضیاش مضحک اما در کل از فضای کامنت ها در بیان خوشم نمیاد، اگر یه چیزی مثل کامنت های فیسبوک می بود، خیلی بهتر می شد
پاسخ:
الآن دقیقأ دوشواریت چیه؟ :))
دیسلایک مال من نیستا :| من فقط حرفی که باید میزدم رو زدم که به توافق نرسیدیم. علی ای حال  تاکید دارم روش. به نظرم این صحبتتون بی احترامی به فلسفه و بعد علوم انسانی و خصوصا علم سیاسته. که خب برنمیتابم به قول آدم بزرگا. 
پاسخ:
اگه بودم اختیار داشتید :))

بی احترامی نیست! مرز نشناختن واسه واژه هاس. اون چیزایی که گفتید مرز ندارن. هرکسی به اندازه خودش میتونه بهشون اضافه کنه یا کم کنه. البته از نظرِ خودش : )
بیا ته کوچه دعوا ;))
دوشواری نداریم ما
پاسخ:
اگه داری زنگِ آخر واستا :/
چرا برادر من تعریف و چهارچوب مشخص دارن. باشه روشنفکرى فرضا نداشته باشه، دموکراسی و دیکتاتورى تاریخ و تعریف روشن دارن! اصلا قابلیت اینکه چندتا تعریف داشته باشن یا طبق خواسته هامون و فکرمون بهشون اضافه کنیم ندارن. اما بعد یک بار در مورد روشنفکرى مینویسم، میام مخصوص با پذیرایی و ناهار و شام دعوتت میکنم اصلا، که ببین چرا میگم خیلی واژه ی عظیم تریه.
باهام هم نظر میشی.
پاسخ:
من که کلأ دارم میگم مرتبطن اصلأ! کلأ هم تو این مسائل محدودیتی قائل نمیشم! نه واسه خودم و نه واسه بقیه. چون یه چیزی مثل دیکتاتوری و دموکراسی به قولِ خودت خیلی عظیم و وسیع هستن. بحثِ منم اونقدرایی که از نظرت بی ربط و پرت هستش، بی ربط و پرت نیست! مرتبطه واقعأ.
خوشحال میشم بخونم. ولی نظرم تو این مسئله تغییری نمیکنه فکر کنم : )
اون وقت تکلیف منو امثال منی که نه ارایش داریم نه جیزی
و حجاب کامل و جادر
بعد ولی آرامش نداریم توی جامعه چیه!!
خب احترام متقابل نیس متاسفانه،و این خیلی خیلی آزار دهندس
طرف مقابل حرفم شما نیستینا،ولی خب
پستتون رو.خوندم زخمای دلم باز شد
پاسخ:
این قضیه کاملأ دو طرفانه س متأسفانه! خیلی متأسفانه!
بنده از میانه ی پیاز، درحالی که میدونم بهم مربوط نیس این بحث باید بگم که؛
همین که میگیم «یه قالب پنیر به وزن دویست گرم» رو هم از فیزیکدانها باید برنتابن، چون درستش جرم دویست گرم یا وزن دو نیوتونه!

ولی خب، همه مون اصطلاحات علمی که تعاریف مشخصی دارن رو خیلی وقتا در معنای کمی متفاوتی به کار می بریم. حالا بزرگان هر رشته ی تخصصی که نمیان دم به دیقه معترض بشن و توهین به علم حساب کنن که!
پاسخ:
به همه مربوطه گلبول جان! راحت باش
ینی شما میگید ما اینکار رو نمکنبم که احترام نمی‌بینیم؟
پاسخ:
نه! کلی گفتم. 
منظورم اینه افرادی هم تو پسرا هستن که رعایت میکنن و احترام نمیبینن!
دموکراسی اینه که هرکس مطابق ایدئولوژی خودش رفتار کنه، نه کس دیگه .
اینکه بخوایم یکی دیگه بخاطر ما اونطوری که نیست رفتار کنه بنظرم دیکتاتوریه اصلا .
پاسخ:
دموکراسی شخصی و خصوصی نیست اتفاقأ : ) 
یه نظام و سیستمه که کمترین آسیب رو به همه برسونه و همه توش آرامش داشته باشند! و منافعِ همه هم در اون مد نظر گرفته شده باشه!
آهان
بله کاملا درسته
پاسخ:
: )
مرگ بر حجاب


الفرار :))
پاسخ:
مرگ بر شاه :/
من فکر می کنم وقتی دختری (چه مجرد و چه متاهل) حجاب داره و زیبایی هاش رو در معرضِ دیدِ عموم قرار نمیده در واقع داره احترام میذاره به همسرش! یعنی من همه چیزم رو فقط و فقط برای تو میخوام! (نمیدونم ربطی به پست تون داره یا نه!)
پاسخ:
ربط که داشت ولی خب مرتبط تر هم میشد گفت :)) 
خاب:|
باوشه...ولی الان روی صحبتم با اون میمونایی که به چادریی که خیلی متین و عاقل  بدون هیچ حرکت ناشایستی داره میره متلک میگه یا عین بوووق نگاش میکنه یا مزاحمش میشه..

میمون؟؟فازت چیه؟ناموس حالیته؟؟

تشکر
پاسخ:
عوضی هستن دیگه
دعا کن واسشون
:))
حرف شاما متین!
اما باید یه گروه سومی در نظر بگیرید و بهشون بگید:«چادری هارو مسخره نکنید:/:|»
تچکر:)
پاسخ:
اینا رو باس با اسید شست!
  • علی اسفندیاری
  • واقعا لایک داره این متن 
    پاسخ:
    خودت لایک داری :))
    اصل دموکراسی بودا(:
    پاسخ:
    قابل نداشت :))
    دقیقا همینطوره،همه چیز باید دوطرفه و متقابل باشه ;) 
    پاسخ:
    امیدوارم
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • واقعا اگه همه این رو بپذیرن، عالی میشه!
     و با جواب سربالای"خب اون نگاه نکنه!" راهشونو نکشند و برند!
    پاسخ:
    و چه قدر رو اعصابه این منطق!
    آفرین! آفرین!! آفرین!!!
    پاسخ:
    ممنون :))
    واقعا حرفت حقه :)
    دخترا باید همون طور که اقایون حد خودشونو میدونن حد خودشونو بدوننن :)
    پاسخ:
    امیدوارم اینطور بشه
    هعی لایک داری اما کو گوش شنوا :(
    پاسخ:
    هعییی
    با اینکه جنس مخالفیم ولی با این پست موافقیم...
    میم بده!
    پاسخ:
    میازار موری که دانه کش است! :))
    ختم کلا..برادرم نگاهت خواهرم حجابت:))
    پاسخ:
    شاید
    این میم کلام وبده بالا،یادم رفت بزارم
    من فعلا به اون 5 تا دیسلایک خیره شدم :|
    پاسخ:
    میتونید به لایک ها هم نگاهی بندازید :))
    خیلی پستای فلسفیت زیاد شده‌هااااااا :)
    پاسخ:
    دمِ انتخاباته ها :/ :)))
    تعریف زیبایی از دموکراسی بود:)
    پاسخ:
    قابل نداشت
    واقعیت اینکه در پشت این جملات خشونت علیه زنان و خشونت نگاهی و کلامی و عدم امنیت و این شعارهای رنگ و لعاب داری که به کرات در قشر خیلی خیلی مرفه و فانتزی جامعه رواج دارن که واقعیت امر هم ته ته خشونت کلامیشون منتهی میشه به همون مزه پرونی های خیابانی چیز دیگری است...متاسفانه و با شرمساری بعنوان یک دختر در این جامعه میگم که اگر به خودشان دروغ نگویند چیزی جز عرض اندام نیست ولاغیر...و شما از این تفکر پنهان که انتظار دموکراسی و احترام متقابل ندارید که؟
    شعار هایی که در ابتدای کامنت گفتم همه و همه سنجیده و معنادارند مخصوصا در کشور ما که هنوز در پشت ذهن همه ی اقشار جامعه یک مردسالاری و یک زن ستیزی عمیق نهادینه شده است حتی مونث ها اما میخواهم بگویم...در این میان در گذر زمان چیزهایی به یغما رفته اند که دیگر محلی از اعراب برای واژه هایی چون احترام و حریم و دموکراسی نیست...شاید هم این دید سیاه من نتیجه ی روزگار گذراندن در میان همان قشر فانتزی جامعه است...شاید پیرامون من اینگونه است و قطعا نمیشود تعمیم داد دید کوچک من را به یک جامعه ی بزرگ و رنگ رنگی چون ایران
    پاسخ:
    به نظرم همون دو خط آخرتون درسته! نمیشه تعمیم داد!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی