Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

درون و برون

سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

سلامی به بلندایِ قدِ خودم ;))))

با اجازتون میخوام هر هفته یه موضوعی رو مطرح کنم و نظرتونو درموردش بدونم. امیدوارم مفید باشه واسه همه مون!

سوالِ این هفته!

به نظرتون پوششِ هر شخصی"خانم و آقا" نشون دهنده ی شخصیتش میتونه باشه؟! و اینکه این حرف رو که ظاهر و پوشش ربطی به ذاتِ خوب داشتن نداره رو قبول دارین؟! اینکه میگن مهم ذاته آدمه و ظاهر و پوشش مهم نیست و خدا راضیه و اینا! اینم با دلیل جواب بدین لطفأ!

در ضمن هرشخصی اجازه داره با حفظ احترام مخالفتش رو با پاسخ های بقیه اعلام کنه و دلایلِ خودشو بیاره!


  • ۹۵/۱۰/۲۸
  • Neo Ted

نظرات (۳۳)

بله پوشش تا حد زیادی شخصیت فردونشون میده غالبا
پاسخ:
موضوع دوم چی؟! نظری نداری؟!
سلامی به بلندایِ سروِ باغچه ی مادربزرگم :)

خب بستگی داره که اون شخص پوشش رو خودش انتخاب کرده یا به اجبار اون پوشش رو داره! ممکنه یه دختر خانم به حجاب معتقد نباشه ولی بخاطر اجبار خانواده چادر بپوشه! پس این پوشش نشون دهنده ی شخصیت نیست! ولی در کل و در شرایط عادی که اجباری نباشه به نظر من صددرصد پوشش به ذات آدم ها ربط داره... ظاهر خیلیم مهمه و من بدحجاب باشم بعد بگم دلم پاکه که ببخشید ولی مزخرفه! حفظ حجاب واجبه! پس هیچ عذری پذیرفته نیست! باورهای آدم روی ظاهر تاثیر میذاره مگر این که شخص اهل ریا باشه! خلاصه که حالت های مختلفی وجود داره... ولی در کل عقاید روی پوشش تاثیر گذاره...
پاسخ:
ممنونم که نظرتونو گفتید
نه راستش من قبول ندارم!!!
یعنی اولا اینو قبول ندارم که با یه پوشش فاجعه یکی بیاد تو جامعه و بعد ادعا کنه دلش پاکه...
و دوما قبول ندارم که هر کی پوشش بیشتر بود آدم بهتریه!
یعنی در واقع هر چیزی در جای خود!
مثلا اونی که حجاب نداره ولی غیبت نمیکنه، از لحاظ حجاب پاک نیست ولی از لحاظ غیبت پاکه...
و اونی که حجابش کامله ولی غیبت میکنه، گناهش مربوط به اون بخش غیبته!
و تهش به این میرسم که قضاوت اصلا کار من نیست... و قرار نیست من تصمیم بگیرم کدوم پیش خدا عزیزتره.
اما خودم میتونم تصمیم بگیرم که مایلم باکدوم در ارتباط باشم و با کدوم یکی ارتباطمو قطع کنم! :)
پاسخ:
به نکته ی خوبی اشاره کردی! 
نظرت درمورد موضوع اول؟!
با نسیم موافقم :)
اما در کل به نظرم هیچوقت از روی ظاهر آدما قضاوت کرد و نظر داد 
پاسخ:
بحثِ قضاوت نبودا! نظرِ شخصیتونو میخوام بدونم! 
یه "نباید" بعد از آدما باید باشه 
پاسخ:
باشد
خب قطعا دومیم با توجه به اولی غلطه
پاسخ:
باس میگفتی :/ :))
  • دالتون وارِن
  • فیفتی فیفتی:دی
    پوشش هر آدمی نشون دهنده ی یک شخصیت نسبی از اونه.ولی پوشش لزوما نباید خیلی انچنانی باشه!همینکه مرتب باشه بسه:)به نظرم اگر بگیم پوشش مهم نیستش به نوعی یه شعاره(با حفظ احترام به نظر اونا که اینو میگن!)چون توی وهله ی اول ما به طور ناخودآگاه به پوشش طرف هم نگاه میکنیم.
    پاسخ:
    اینم حرفیه
    ممنون
  • ر. کازیمو
  • سلام
    اول این مفاهیم رو روشن کنید:
    خوبی، بدی، رضایت خدا
    مقصودتان از خوبی چیست؟ ذات خوب دقیقاً یعنی چه؟ رضایت خدا چیست و به چه اموری تعلق می‌گیرد؟ تا قبل از روشن شدن مقصود شما از این مفاهیم، پاسخ به این سؤال به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. این نحوه‌ی پرسش سرشار از ابهام است. 

    مخلص :)
    پاسخ:
    شما فرض کن همه در راستای خدا و رضایت خداس! خیلی سخت نگیر! با توجه به عرف نظر بده.
    شدیدا ربط داره:))
    پاسخ:
    چجوری؟
    خب قضیه شخصیت هم واسه من یه جور دیگه‌ست!
    به مساله حجاب ربطش نمیدم!
    مثلا پوشش یه آدم متشخص جوریه که اولا تمیز و آراسته باشه و ثانیا تلاش برای جلب توجه‌های افراطی نکنه. و متناسب با سن و موقعیت اجتماعیش باشه.
    مثلا یه خانم چادری که چادر اتو شده و مانتو تمیز داره، و اگه بوی عطر نمیده بوی بد هم نمیده، و پوششش در حد متعارفه و افراط توش نیست و چیزای نامتناسب با چادرش نداره، مثلا لاک قرمز یا آرایش غلیظ، این خانم یه خانم متشخصه.
    و در مقابل یه خانمی که به حجاب معتقد نیست اما دیگه بی‌حجابیش از حالت نرمال خارج نشده باشه و همه نگاه‌ها رو به سمت خودش نکشه و آرایشش از حد معمول بیشتر نباشه و عطرش ملایم باشه و حرف زدنش معمولی باشه هم یه خانم متشخصه
    پاسخ:
    خیلی ممنون : )
    خب من با قسمت دوم کامنت قبلی گندم بانوی مهربون مخالفم :)
    پاسخ:
    خب دلیل؟!
    مخالفتم به بحث شخصیت مربوط نمیشه! پس مطرح نشه فکر کنم بهتره! یعنی مطرح هم بشه قطعا میگید ربطی به شخصیت نداره!
    پاسخ:
    خب بگید هرچی هست. عیبی نداره ک. بحثه دیگه.
    نه اتفاقا حرف گندم درسته,بعضیا فرهنگ خانوادشون چادر نبوده اینجوری بزرگ شدن..اما مرتبن  سنگینن..
    ربطی به چادر و بی چادر نداره..
    کسی که به حجاب اعتقادی نداشته باشه به نظر من نمیتونه اونطوری باشه که گندم بانو گفتن! که حجابش طوری باشه که باعث جلب توجه نشه و اینا...
    خب معتقد نیست پس براش مهم نیست باعث جلب توجه بشه یا نه! شایدم غلط باشه طرز فکرم...

    حرف من اینه که اگه قرار باشه رضایت خدا در نظر گرفته بشه باید حجاب کامل باشه... چادر هم اجباری نیست! اون دیگه بر میگرده به عقاید هر شخص که چادر رو انتخاب کنه یا نه... آراستگی چیزیه که دین روش تاکید زیادی داره! بدون آرایش و با حجاب هم میشه آراسته بود به معنای واقعی کلمه!
    خب این حرفا ربطی به شخصیت نداشت!
    حرف من اصلا چادر نیست! حرفم رعیت حجاب کامله! با شال یا روسری یا هر چیز دیگه... چادر اجباری نیست!
    رعایت البته :|
    شاید از روی پوشش تا یه حدی بشه شخصیت آدمارو شناخت...ولی به هیچ وجه قطعی نیست!
    به نوعی با نظر گندم بانو موافقم:)
    پاسخ:
    ممنون که نظرتونو گفتین
  • منتظر ....
  • سلام
    به نظر من کسی که یه مدل پوشش رو انتخاب می کنه و با اون مدل بیرون میاد در واقع داره با این نوع پوشش به اطرافیانش یه پیام میده. مثلا اگه با چادر و حفظ تمام موازین شرعی بیرون میره پیامش اینه که مواظب رفتارهاتون باشید ، اینجا با یه خانم موقر مواجه هستید. اما اون خانمی که با یه پوشش کاملا زننده بیرون میره و هیچ حریمی تو رفتارهاش رعایت نمیشه داره پیام میده که من یه آدم کاملا بی قید هستم و هرگونه نقض حریمی برای دیگران آزاد هست. (این رفتارها رو بارها و بارها دیدم و احتمالا بقیه هم دیدن)
    اما اینکه دل باید پاک باشه رو موافق نیستم. مگه میشه هر مدلی دوست داری بیرون بری و بعد هم بگی دلت پاک باشه. میگن از کوزه همان برون تراود که دروست. کسی که دل پاکی داره جوری برخورد نمی کنه که بقیه رو به ناپاکی بکشونه....
    پاسخ:
    تشکر بابت شرکت در بحث
  • پسته خانوم
  • از کوزه همان برون تراود که در اوست

    پاسخ:
    اوهوم
    میدونی این قضیه رو توی دو زمینه میشه بررسی کرد.
    طرز لباس پوشیدن نشانه ی شخصیتِ ولی در مواردی میشه استثنا قائل شد.مثلا میگم یه موقع شخصی خیلی انسان محترمیِ ولی خب به دلیل شرایط مالی نمیتونه همیشه مارک بپوشه و شیک باشه ولی همیشه همون لباس هایی هم که داره مرتبِ این نشون دهنده ی یه شخصیت خوبه حالا هرچند اون لباس مندرس باشه.یه موقعی هم شخصی نه لباس مناسب داره واسه پوشیدن نه نوع پوشش اش مناسب همیشه نامرتب و کثیفه خب این مسلما همه ازش برداشت یه ادم عقب افتاده رو میکنن.از طرفی وقتی تو یه مجلس وارد میشی لباست نمیتونه ذاتتو نشون بده اما تا حد زیادی شخصیتت رو میتونه بالا ببره.مسلما تو یه جلسه مهم کاری کسی که تیشرت بپوشه بی شخصیت خطاب میشه!
    مورد دیگه که حجاب و پوشش هستش اینه که یه سریا واقعا ذاتا انسان های خوبی هستن ینی از درون واقعا نیت پاکی دارن کمک به بقیه میکنن و.... که در اینصورت میگم اگر من خودم خدا بودم میگفتم خوشا حلالت اون چندتا تار مویی که پیدا بود!
    اما درهرصورت پوشش مناسب توی سلامت جامعه هم خیلی مهمه!
    پاسخ:
    خیلی ممنون
  • منِ ناشناس
  • من بانظر نسیم وگندم بانو موافقم
    وازقدیم گفتن از کوزه همان برون تراودکه دراوست.
    پاسخ:
    سپاس
    @نسیم
    من خیلیا رو دیدم که به حجاب معتقد نیستن اما اهل عرض اندام هم نیستن.
    تو خودتم شاید تو خیابون ببینی مثلا خانمی که موهاش بیرونه اما مانتو معمولی پوشیده و کلا خیلی تو چشم نیست :)
  • آندرومدا :)
  • بنظر من اصلا نمیشه. قضاوت ادما از روی ظاهر اشتباه و غلط اندازه. مگر دیگه چیزی توی باطن وجود نداشته باشه. 
    پاسخ:
    مچکرم که گفتی نظرتو
    بنظرم جذابیت خیلی ربطی به پوشش نداره..برا بعضیا چادرجلب توجه میکنه..یکی چادر دوست داره,یکی یه چیزه دیگه.
    منظورم ازینکه نشون میده شخصیت اینه که فردی که مثلا به خودش اجازه میده با شلوارک بیاد بیرون نشون میده شخصیت خوبی نداره..یا کسی که یه تن ارایش میکنه بدمیپوشه یعنی یه کمبودی داره شخصیتش مشکل داره

    بعضیا هستن تو  خانواده هایی بزرگ میشن که حجاب براشون تعریف نشده خیلی اماارایش نمیکنن غلیظ ولی دنبال جلب توجه نیستن..سرشون پایینه کاری به جنس مخالف ندارن..
    اما چیزی که واضحه درقدم اول ظاهر بعد طرزوادب صحبت و بعد رفتار شخصیت ادمو نشون میده
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • سلام
    اول بگم که خیلی خوبه این حرکت‌تون.
    نظر کلی من اینه که از روی پوشش خیلی قضاوت نکنم. 
    این‌که پوشش نشان‌دهنده‌ی ذات باشه رو قبول ندارم ولی همراه با بقیه‌ی رفتارها میتونه افکار و عقاید رو برسونه.
    ولی به‌هر حال بدحجابیِ مصرانه و آشکار رو هم مخالفت با حکم و حرف خدا می‌دونم. یعنی اگه یه‌فرد بدحجاب بگه مهم دله که پاکه، همون حرفای قرآن رو که آمنوا با عملوا آورده‌شده رو بهش میزنم.

    @گندم بانو
    معتقد به حجاب نبودن فرق داره با اینکه به حفظ حجاب کامل معتقد نباشی... اون شخصی که دوست نداره عرض اندام کنه درواقع به حجاب معتقده! به پوششی که باعث بشه دیگران بهش زل نزنن! اونی که شما میگید به حفظ حجاب کامل معتقد نیست :)
    سلاام ..
    موضوع جالبیه ...
    بنظر من پوشش و شخصیت آدمی جدا از هم نیستن ولی به این معنا نیست که صرفا نوع پوشش عین شخصیت فرد باشه . این وسط چیزی به نام اعتقاد و درون و اخلاق هم مطرحه . البته من به این اصل رسیدم که این موضوع در جامعه ما شدیدا بد جا افتاده . میخام یه مثال بزنم ، من با منطق و فکر خودم چادر انتخاب کردم ، در حالی که برای خانواده من با چادر و بدون چادر بودن فرقی نداره . البته همه جا هم سرم نمیکنم ولی درکل رو پوششم حساسم که محجبه باشه . با این حال یک شخصیت اجتماعی دارم و اوصولا روابطم با اطرافیان و کسایی که در ارتباطم میتونم بگم راحته ، قشنگ میتونم با آرامش و حتی بعضا با شوخی های چهارچوب دار با خیلیا درارتباط باشم ، مثلا پایه بیرون رفتن باشم. متاسفانه تو جامعه ما خیلی چیزا مطلق شده و فک میکنن یه تعدادی باید در انزوا باشن و یه تعدادی زیادی آزاد پس این وسط امثال من اتهام تضاد بهشون میخوره ....
    پاسخ:
    خیلی ممنون
  • خانومِ حدیث ^_^
  • یعنی به هزار روش مستقیم شوصون ملیون روش نامستقیم  گفتی قدت بلنده  :|||   :دی 

    +با نسیم جانم موافقم  :)
    پاسخ:
    همینه ک.هس :))))
    در موردِ سوالِ اول :
    بله ، نوعِ پوشش و آراستگیِ هر فرد میتونه نشون دهنده یِ شخصیتش باشه ! و کسی که حرفی برایِ گفتن داشته باشه [ منظور اینه که در هر زمینه ای که علاقمندِ متخصص باشه ، حالا فرقی نمیکنه الهیات یا موسیقی ُ هنر ] هیچ وقت از اندامش برایِ جلبِ توجه استفاده نمیکنه ، چه پسر و چه دختر !
    و به نظرم همونطور که یک سری لباس ها برای محیطی مثلِ دانشگاه مناسب نیست ، دمپایی ای هم که مسئولِ حراست تو دانشگاه میپوشه ، پسندیده نیست !
    و سوالِ دوم :
    اون بخشِ خدا راضیه که به کُل منتفیه :| احکام شوخیه مگه ؟ :D
    ولی با نظرِ گندم خیلی موافقم ، هر چیزی به جایِ خودشه ! حجابُ پوشش جایِ خود باقیِ مسائل به جایِ خود ! یعنی دلیل نمیشه کسی که حجاب نداره اینطور قضاوت بشه که پس دروغم میگه ُ فلان کارم میکنه ! و بالعکس :)
    پاسخ:
    نظرِ جامعی بود
    ممنون
    به نظر منم پوشش با شخصیت افراد مرتبطه البته اگر به دلخواه طرف باشه نه اجباری.
    و من هیچ وقت یادم نمیاد کسی رو از روی ظاهرش قضاوت کرده باشم از نظر من همه خوبن مگه اینکه خلافش بهم ثابت بشه.
    در مورد مسائل دینی هم در جایگاهی نیستم نظر بدم چون هیچکس اون دنیا رو  ندیده و نمیدونم خدا میخواد چکار کنه ولی مطمئنن خدا خیلی مهربون تر از اینه که دیدیم و شنیدیم.
    پاسخ:
    ممنون
    مهربونیِ خدا که سرِ جایِ خودش؛ ولی عدالتش هم سرِ جاش : )
    ببین مثلا من براساس اون عقاید وافککاری که دارم نوع پوشش ام رو انتخاب میکنم...وقطعا تیپ ولباسهای من با رروحیاتم خیلی ربط داره..مثلا یه ادم عزادارر لباس سیاه میپوشه چون غمگینه وداغدار..نمیاد تیشرت قرمز با شلوار لی تنگ پاره پوره بپوشه با کتونی نارنجی مثلا:))
    بعد اینکه شخصیت یه ادم از افکارر وباورها ورفتاارش ساخته میشن دیگه...یه ادم منزوی شاید لباسایی نپوشه که باعث جلب توجه بشن...
    یه ادم متشخص مثلا رئیس جمهور یه مملکت کت ووشلوار رسمی میپوشه..دیدی تاحالا تیشرت یقه باز با شلوارک لی بپوشه؟:دی
    یا مثلا یه عکاس یا هنرمند چون روحیات هنری داره لباسای خاص وعجیب میپوشه..لباساش یکمی متفاوته ...
    مثلا همین کلاه کج ها که نقاشا میذارن سرشون یا جلیقه ای که خبرنگارا وروزنامه نگارا میپووشن

    پاسخ:
    حالا شد یه چیزی
    :))زیادی شد ولی
    پاسخ:
    عیب نداره
    بخشیدمت :)))
    درود برر تد. کبیر بخشنده:دی
    پاسخ:
    عینک دودی :))