Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

هم خدا رو خواسته؛ هم سیب زمینی سرخ کرده!

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۵۴ ب.ظ

+ یه سوال خیلی وقته ذهنه منو درگیر کرده!

- چی؟ بپرس!

+ من موندم فازت چیه؟! چجوری هم نماز میخونی و روزه میگیری و محرما نمیشه از هئیت جمعت کرد، هم دوست دختر داری و میری خونه شون سیب زمینی سرخ کرده میخوری و عکس میگیری اونم با اون حالت! منو قانع کن جانِ هرکی دوست داری!!

- خب دوست دختر و سیب زمینی سرخ کرده و اینا واسه تفریحه! نماز و روزه و هیئت هم واسه پاک کردن اون گناهاس! اینجوری با خدا بی حساب میشم!


* اینجا بود که از شدت قناعت لال گشته و فریاد و ناله و مویه های درونی سر دادم! (سه ساعت باهاش بحث کردما! ولی میخ آهنی و سنگ و اینا!)

* خداییش فازشون چیه؟! مگه خدا زبونم لال مسخره س که اینجوری خودشونو راضی به انجام هر غلطی میکنن و فکر میکنن میتونن با نماز و روزه و ... گناها رو شست؟ 

اون نماز و روزه و هیئت رفتنی که نتونه باعث دور شدن آدم از گناه بشه، از چوب کبریتِ بدون باروت بی خاصیت تره! والااااع!

  • ۹۵/۱۰/۱۳
  • Neo Ted

نظرات (۴۶)

  • آرزو ﴿ッ﴾
  • کارشون که غلط هست ۱۰۰در۱۰۰،
    استدلالشون هم غلطه،
    ولی شاید یه‌روز یه‌جا همینا توفیقِ پاک‌شدن از این طرز تفکر و عمل رو بهشون بده.
    البته خودمم الآن به اینی که نوشتم یه ‌حسی دارم.
    پاسخ:
    من گفتم توفیق نمیده؟ : ) 
    ولی فعلا ک با این کارا دارن آبرو میبرن! خدا عاقبت همه مون رو ختم ب خیر کناد : )
    هه:)هممون همینیم دین وتااونجایی کهبه نفعمونه رعایت میکنیم باقیشو توجیه
    پاسخ:
    اون هه منو گرفت اصن :)) 
    چی بگم والا! من میگم تکلیف خودمون رو با خدا روشن کنیم. یا رومیِ رومی! یا بنگیِ بنگی :)) حداقل ادعامون نشه!
    از طنز نوشته ـات خوشم میومد
    از فاز مذهبیت نه دیگه !
    بای بای
    پاسخ:
    خروجی انتهای وبلاگ سمتِ چپ :))
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • البته که نگفتین:)
    ان‌شاءالله
    پاسخ:
    : ))
  • پرتقالِ دیوانه
  •  نپر با اینا تد :دی به حرف عمه ات گوش کن:دی
    پاسخ:
    :)))
    لازم میشن بابا :))
    نـِ خوشوم آمَد
    دمت گرم!
    مثل باران پاک بمون پسر! دنیا پره از آدمایی که جز ادعا و خودخواهی چیزی وجودشون رو پر نکرده!
    پاسخ:
    انصافا کجایی هستی :)) مشهد؟؟ :))
    پاک که نیستم! ولی ادعایی هم ندارم وجدانا!
    من آره مشهدیم
    اومدی مشهد قدمت رو چشم
    پاسخ:
    ممنون :))
  • آرزو ﴿ッ﴾
  •  یه‌سوال برام پیش اومد، 
    من روی لامِ ان‌شاءالله تشدید و از اینا ٰ  گذاشته‌بودم؟O_o
    پاسخ:
    :))
  • آرزو ﴿ッ﴾
  • چه جالب!
    خب جوابمو گرفتم!
    ممنون.
    پاسخ:
    قابل نداشت :))
    موافقم باهات در کل!
    اما آدما ایده آل نیستن، مثلن من خودم به خیلی چیزا اعتقاد دارم، اما به خیلی چیزام اعتقاد ندارم، نمیتونم بگم چون مثلن مسلمون کاملی نیستم کلن بذارمش کنار، خیلی وقتا توی مسیر به آدم اضافه میشه، مثلن من از روزه گرفتن شروع کردم، بعدش نماز اضافه شد، بعد عقیده هام محکم تر شد، به نشرم خیلی مهمه این روند چون ماهایی که توی جامعه ای به دنیا اومدیم که دین رو خودمون انتخاب نکردیم، اینجوری نبودیم که تصمیم بگیریم مسلمون باشیم و از فرداش تمام دستورات و قوانین رو رعایت کنیم! چون از اول مثلن به نوعی دین تو پاچمون رفته خودستیزیمون زیاد بوده باهاش! هی قبول کردیم هی نکردیم 
    چقدر حرف زدم :))، بیشتر تجربه های خودم و اطرافیانو گفتم اما در کل با حرفت موافقم و با استدلال اون یارو خیلی خیلی مخالف!! اما تو این جامعه ما باز همین آدمم پیامبر محسوب میشه، شاید بره خونه یارو مثلن یه کار اشتباهی بکنه، اما شاید همون نمازش باعث شه یه اشتباه گنده تر نکنه!
    پاسخ:
    درسته حرفت. ولی خب بحثِ من سر این استدلال های مسخره س! وگرنه هیچکس کامل نیست! خود منم سر تا پام گناهه، ولی خب ادعام نمیشه و از اینجور دلایل هم نمیارم! 

    قضیه ی همون یه شب که هزار شب نمیشه شده گویا!
    پاسخ:
    یچیزی تو همون مایه ها!
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • :|
    پاسخ:
    :/
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • اینی که بگی اول سالم باش بعد برو هیئت مثل اینه که بگیم اول خوب شو بعد برو دکتر :)
    پاسخ:
    متوجه منظور نشدی کلا!
  • منِ ناشناس
  • متاسفانه کسی که استدلالشونفهمیده باشه میگه نمازخوناهمه این مدلین
    پاسخ:
    متاسفانه!
  • منـَم؛ همون یهـ نفَـ ـر :)
  • باهاتون موافقم
    مخصوصا با اون جمله ی آخر!

    و هزاران احسنتم برای پاسختون به RaCi naL  :))))


    پاسخ:
    مچکرم!

    والا ب خدا! انگار خبردار واستادم بیاد بخونه و کامنت بذاره :))
    همچین بحثی رو من هفته پیش با یکی از بلاگرا داشتم!
    اهل نماز و روزه ولی به شدت دنبال دوست دختر! که کمبود های عاطفیش رو جبران کنه!
    این نماز به اندازه یک اپسیلون هم پیش خدا ارزش نداره! وقتی دختر مردم رو به بازی بگیری...
    خدا همه رو هدایت کنه!
    پاسخ:
    دقیقا!
    آمین!
    این استدلال که گناه کنیم بعد نماز بخونیم درست نیست و نه تنها با اصل دین و دین داری در تضاده بلکه با عقل هم جور درنمیاد

    از طرفی اون جمله آخرت (نماز و گناه و کبریت بی باروت) هم (به نظرم) درست نیست!
    mohammad راست میگه:« اینی که بگی اول سالم باش بعد برو هیئت مثل اینه که بگیم اول خوب شو بعد برو دکتر»!
    پاسخ:
    ببین متین! در رابطه با اون مثال حدیث داریم که نمازی که انسان رو از گناه دور نکنه بی فایده س! 
    بعدم اینکه متأسفانه یه سری واقعا دلیلشون واسه نماز خوندن و اینجور مسائل همون جبران و شستنِ گناهاییه که قصد ترکشون رو هم ندارن! یعنی دقیقا میخوان این دوتا باهم بالانس شه! 
    هیئت رو میرن بعضیا که دوست دختر بازیِ بعدش پاک شه! به همین مسخره ای! باور کن!
    جوابتون بهRaCi naL...
    ^____^
    پاسخ:
    : )
  • اسمارتیز :)
  • نمیدونم چرا ولی یاد اونی افتادم که تو عروسی دست منو چسبیده بود و میگفت بیا برقص گناهات بریزه://// خییییلی هم جدیا:/// ینی اصن یه وضعی...

    * میدونم فاز این خاطره با فاز شما متفاوته ولی خب من اینو یادم اومد یهو دیگه:)
    پاسخ:
    :)))))))
    آتئیست ک نبود؟ :)))

    * خوب بود ک :))
    ببین من به این مسئله زیاد فک کردم و الآن هم یه طومار 10 پاراگرافی برات نوشتم، اینقد طولانی بود که فایر فاکس هنگ کرد، به همین جزوه ای که جلومه و همزمان با وبگردی میخونم قسم! خلاصه کوتاهش کردم!!
    آقا هیچ کس و هیچ چیز مطلقا خوب یا بد نیست، حتی شیطان (مراجعه شود به: شعر دعوت شیطان به نماز صبح در مقامات طیور)
    در مورد اون شخصی که شما ذکر کردید یا کلا همه ی کسایی که اونجوری فک می کنن، باید این رو مد نظر داشته باشید رفتار های مختلف یک فرد رو به هم ربط ندیم!
    اگه طرف یه کار خوب می کنه مثلا نماز می خونه، خوب تشویقش کنید
    و اگه یه کار بد می کنه مثلا روابط نامشروع داره بهش بفهمونیم کارش بده
    در این صورت این تفکر که این کارای بد و خوب هم رو خنثی می کنن مثل اسید و باز از بین میره :)
    پاسخ:
    حرفات درست
    ولی مشکل اینه ک کوتاه بیا نیستن بعضیا! گفتم ک! نمیخوان ینی!
    نکته دوم و مهم تر اینکه دین یه فایل فشرده نیست که وقتی دانلود می کنی همش با هم دانلود بشه!
    بلکه دین انتخابیه، نگاهی به کتاب کیمیا (ی سعادت) بندازید
    اما غزالی می گه هر مسیری مقامات و پله های مختلفی داره
    اگه فردی رو می خواید به دین جذب کنید ازش نخواید یه شبه از این رو به اون رو بشه
    مسلمانی با گفتن کلمتین شروع میشه و همین طور پله پله می ره جلو
    اون فرد رو کم کم به جلو هل بدین
    درسته که از بچگی مسلمان بوده اما اسما! فرض کنید تازه مسلمان شده ست، مرحله به مرحله دین رو بهش عرضه کنید
    و یادتون باشه اون شخص میتونه هر قسمت از دین رو که میخواد قبول نکنه، لا اکراه فی الدین، و اینکه آیا نماز خوندن و دوز دختر داشتن ارزش داره یا نه چیزیه که خدا تعیین می کنه، بهتره ما در موردش قضاوت نکنیم
    تاکید: همه ش نظر شخصی بنده ست :)
    پاسخ:
    اشتباه برداشت کردیا! من قصد نصیحت یا امر ب معروف کردنش رو نداشتم! فقط واسم جالب بود چرا اینجوریه؟! سوال پرسیدم و جواب گرفتم! بعدشم سعی کردیم همو قانع کنیم که اوشون به شدت به کار و رفتارش مطمئن بود و قبول نمیکرد غلطه! همین! وگرنه حرفاتو همه رو قبول دارم! دمت هم گرم حتی!
    که این طور :| یه چی بگم فضا عوض شه
    میگن یه یارویی بوده شب گوسفندای مردمو می دزدیده
    صبحش گوسفندا رو قربانی می کرده
    بعد از ظهرش کل گوشت گوسفنده رو خیرات می کرده
    بهش می گن این چه کاریه که می کنی؟
    میگه گوشت خیرات گناه دزدی رو پاک می کنه
    این وسط دنبه ش میمونه واسه من!
    بعضیام همچین منطقی دارن!
    و البته اینا با صحبت درست نمیشن، چوب تر می خواهد :دی
  • بلاگ فان
  • شاید باورت نشه ولی من هم از این موردا دارم.
    یعنی مورد بوده طرف دین و ایمان هم نداشته ها! ولی من قانعش کردم که کلا دوست دختر چیز اَخی هست! ولی خب باز به کارش ادامه داده.
    پاسخ:
    نمیدونم والا
    داستانی داریم دیگه!
  • اسمارتیز :)
  • اصلاح میکنم: فاز شما نه فاز این پستتون:)
    پاسخ:
    باشد :))
    ذرهً خیرً یره

    امیدوارم آیه رو درست نوشته باشم :)
    پاسخ:
    میدونم خانم
    چرا اصلِ بحثو متوجه نمیشی خب :/ 

    اینکه نماز یکی به درد میخوره یا نه رو ما مشخص نمیکنیم... اون دنیایی هست... ترازویی هست!!!
    پاسخ:
    اینو هم میدونم
    ولی بحث یه چیز دیگه س که کلا متوجهش نشدی گویا!

    یه سری مسائل دیگه از واضحاته! مثل ماست که سفیده! مثل کسی که علنأ یه سری چیزا رو با افتخار اعلام میکنه و ترسی تو وجودش نیست! مثل همین استدلال مسخره که یه سری واسه گناهاشون میارن! 
    در مورد نماز هم گفتم ک آیه داریم! نماز رو میخونن که باعث ترک گناه شه!
    + این آیه ش: 
     اقم الصّلوة انّ الصّلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر.
    نماز را برپا دار، زیرا نماز انسان را از کارهای زشت و ناپسند باز می‌دارد و یاد خدا بسیار بزرگتر است.« عنکبوت ، 45»
  • دچــ ــــار
  • هه:)هممون همینیم دین وتااونجایی کهبه نفعمونه رعایت میکنیم باقیشو توجیه

    اون دنیایی هست... ترازویی هست!!! 

    این دو تا نظرو تایید می کنم :))
    + ولی اون نکته آبرو بری رو خوب اشاره کردی تد
    پاسخ:
    سپاس تأیید!

    + قابل نداشت
  • خانومِ حدیث ^_^
  • عجب  :||
    خب نماز و روزه که وظیفس..هیئت رفتنم که اگ واقعا دلت عذادار باشه خب حتما ثوابی داره..اما اگه بخایم بریم هیئت که گناهمون بریزه و نماز و روزه رو باهمین قصد بخونیم که نمیشه!چون هدف اصلی و دلیل نماز و روضه و هیئت چیز دیگس..

    خدا گفته نماز بخون تا از گناهت جلوگیری شه،نه اینکه پاک شه گناهت!
    پس کار ایشون مث این میمونه ک مخصوصا بره کنار یه آدمی که آنفلوانزا داره بشینه تا آنفولانزا بگیره بعد واسه درمانش به جای دکتر و دارو  واکسن آنفولانزا بزنه!
    پاسخ:
    موافقم! نمیدونم چرا این دلایل مسخره رو میارن بعضیا.
  • خانومِ حدیث ^_^
  • یه اصلاح کنم
    منظورم این نبود که توی هیئت نمیشه ب قصد توبه رفت
    منظورم اینه که نمیشه گناه کرد ب اطمینانی که میرم هیئت گناهم بریزه!
    پاسخ:
    متوجهم :)
  • پسته خانوم
  • مادرم وقت نماز کل دعایش این است
    پسرش در به در چشمِ سیاهی نشود
    ------------------------------------------------
    این آقا کاملا مطمئنه که خدا رو نمی پیچونه
    خودش هم میدونه داره خودشو سرکار میذاره
    اندک وجذانی داره که باید در برابرش پاسخگو باشه
    باز خوبه که پاش به هیئت باز میشه
    یادم باشه دعا می کنم براشون
    :)
    خدا به همه مون و ایمانمون رحم کنه
    :(
    پاسخ:
    الهی آمین!
    به قول پرویز پرستویی : راه های رسیدن به خدا ،به عدد آدمهاست...
    شاید اون دوستتون  گناهای خیلی بزرگتری که خیلیا تو دلشون انجام میدنو نداره و همه ی گناهاش خلاصه میشه تو همین کاراش...
    شاید همین الانشم از خیلیامون جلو تر باشه! :)
    پاسخ:
    بله خب. کاملا درسته. ولی عدد همه ی آدما باید تهش ختم بشن به صراط مستقیم که یکیه فقط!  بحث من سر خوب بودن و بد بودن نیست. بحث من سر استدلالِ مسخره ایه ک میاره و روش تعصب داره. وگرنه کسی که نمیتونه تعیین کنه کی از همه بهتر یا بدتره! قضیه عذر بدتر از گناس! 
    خروجی انتهای وبلاگ سمتِ چپ :))

    😂😂😂😂روانیِ این جواب شدم اصن!

    پاسخ:
    سمت راستشم توالته ;))) محض اطلاع عمومی :))
    فک نمیکنم خودشم همچین دلیل مضحکیو قبول داشته باشه!!
    صرفا یه چیزی که گفته که بقیه دس از سرش ور دارن!!:)
    پاسخ:
    به جون خودم به شدت پافشاری میکرد روش :)) در حد دو سه ساعت! دلایل بهتری هم واسه پیچوندن بود خداییش :)) ولی انگار جزئی از باورش شده بود! هیچ جوره هم پا پس نمیکشید از منطقش! 

    من متوجه منظورت شدم :)
    ولی میگم کار ما نیست قضاوت کردن و حکم صادر کردن!! :)
    پاسخ:
    :/
    الان حکم صادر شده یا قضاوتی شده؟ 
    اگه متوجه شده بودی که اینجوری نمیگفتی گندم خانم :)
    حرف من اینه اولأ استدلالش فوق العاده مسخره س و مصداقِ بارزِ عذر بد تر از گناس! دومأ چرا آدم نماز و روزه و ... انجام بده به این دلیل که بتونه به واسطه ی این اعمال، بهونه ای واسه گناه کردن بدست بیاره؟!  خداییش الان حکم صادر شد؟؟؟! قضاوت؟؟؟! شیب؟؟
    خب میخواستی ننویسی نمازش به درد نمیخوره!!!!! 😅😅😅😅😅
    اصنم من خیلی با هوشم!!!! :))))))))))))
    پاسخ:
    :/
    \:
    :|
    :()))
    من نگفتم خب! خودِ خدا گفته! خودِ معصوم گفته : )
    چه خوب آیه دادم :/
    حدیث هم میخوای برو خودت بگرد پیدا کن :))) حوصله ندارم :))
    منطق هم میتونه به این قضیه جواب بده حتی! من نماز بخونم؛ بعدش پاشم برم دوست دختر بازی :/ قربتأ الی الله :)) این نماز فایده ش کجاس دقیقا؟!  
    همون دیگه!! نیتش خداییه :)))))))
    پاسخ:
    :))))
  • منتظر ....
  • سلام
    من یه مدته به  وبتون سر میزنم اما متاسفانه فرصت کامنت گذاشتن ندارم.
    متاسفانه منم دور و برم چندتا دوست این مدلی داشتم هم طرز تفکرشون خیلی اشتباهه و هم گاهی بقیه رو هم از دین زده می کنن. مثلا اون کسی که تازه داره پاش به هیات باز میشه میگه ببینید همین بچه هیاتی ها هم این کاره ن و این خیلی خیلی بده...
    البته ان شاالله که همین نمازهای نصفه و نیمه و همین هیئات دستشونو بگیره و تفکرشونو اصلاح کنه
    پاسخ:
    سلام
    حضورتون هم کافیه واسه ما. کامنت هم بذارید باعث خوشحالی و افتخاره. ولی اجباری ک نیست : ) 
    امیدوارم خدا همه مون رو عاقبت ب خیر کنه به بزرگیش!

    خب ببین احتمالا این که با سخنان گوهر باره شما نمیازو بزاره کنار بیشتر تا دوست دختراشو!

    پس ول کن بزار کاره شو بکنه!

    پاسخ:
    چشم :| :)))
  • من مُبهم
  • یک بزرگی در شعرهاشون فرموندن بحث با الاغ ممنوع :|
    پاسخ:
    همانا آن بزرگ تتلو ک نبود؟ ;))
    الاغ هم ک نبود طفلک. ولی خب کوتاه هم نمیومد :))
  • من مُبهم
  • الاغ استعاره از آدمیه که متوجه نمیشه  نه خود حیوانی به نام الاغ
    امیدوارم خدا هممون رو هدایت کنند
    پاسخ:
    میدونم خب :))
    منم امیدوارم!
    یه سوپاپ اطمینان نگهداشته برا خودش از دو طرف :))))))
    پاسخ:
    :))))))
  • پسته خانوم
  • یادش به خیر 
    دوران دبیرستانم یه دوست این مدلی داشتم
    انقدر باهاش سر و کله زدم که چادری شد حتی!!!
    بعد یه ماه آخر پیش دانشگاهی یک عدد انسان نا باب اومد بنای رفاقت گذاشت
    تمام تلاشهامونو خاکشیر کرد ریخت تو لیوان روش هم آب و گلاب ریخت داد دستم
    :(
    پاسخ:
    مهم اینه شما تلاشتون رو کردین!
  • جولـ ـیک
  • کارشون که به ما ربطی نداره.
    فقط سوالی که برا من پیش اومد اینکه چوب کبریت باروت داره!؟
    پاسخ:
    ربط که نداره؛ ولی استدلال های مسخره به شدت روی مخ میرن!
    نداره خدایی؟! :)))
    اون قرمزه چیه سرش پس؟؟!! :))
    باروته دیگه :/ باروته رنگی :))
  • آقای سین
  • «...أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ...» عنکبوت/45

    به هر حال کسی که رو به قبله میشه و نماز میخونه خدا رو قبول داره اما ریشه این گناهای ما کجاست؟ به نظر من همش برمیگرده به نمازمون! اگه نمازمون رو درست بخونیم همه این ها حل خواهد شد...


    اگه حوصله داشتین اینجا رو بخونید.
    پاسخ:
    نمازِ با تفکر و تأمل البته : ) روحِ نماز! 

    ممنون! وقت کنم حتما!
  • 1 بنده ی خدا
  • بگذریم از استدلالش،بگذریم ازاینکه تفکر اشتباهی برمغزش غالب شده،ولی این تفکر توی بحث درست شدنی نیست.به مروره.بعضی آدما هستن،توانایی اینو دارن که به مرور آدمارو بسازن.امیدوارم خدا یکی ازاونارو بذاره جلوی پاش.
    و همینکه وجدان داره،همینکه کارش بیشتر بیخ پیدا نکرده،همینکه به نماز معتقده،همینکه با هییت میره،یجایی دستشو میگیره.یه جایی دیگ خسته میشه ازاین تناقضات.شاید حرف شمام تلنگری بشه براش.ولی زمان لازمه تا تفکر غلطش کمرنگ بشه.
    پاسخ:
    منم امیدوارم به خودش بیاد : )
    ممنون!
  • 1 بنده ی خدا
  • میاد ولی نیروی محرکه میخواد.یک آدمی که ناخودآگاه روش اثر بذاره.اینکه اون فرد بیاد تو زندگی دوستتون برای خدا کاری نداره.یکجوری اتفاقارو میچینه که ازهمونجایی که هست و بهش عادت کرده،برسه به جایی که باید.فقط دوستتون باید اتفاقارو دنبال کنه.همین
    پاسخ:
    پس ان شاءالله که بیاد! : )