Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

منطقه امن

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ب.ظ


همه ی ما انسان ها واسه خودمون یه نوع «منطقه ی امن»داریم که توش خیلی راحت و آسوده،چه از لحاظ جسمی،چه روحی و فکری زندگی میکنیم و ککمون نمیگزه!خیلی راحت اونجا لَم میدیم و بی خبر از دنیای خارج از منطقه ی امنمون،میخوریم و میخوابیم و با خودمون حال میکنیم که چقدر خوبیم و چه قدر خوبه این منطقه ی امن!

ولی به نظرم لازمه هرچند وقت یک بار از این منطقه ی امنِ چند متری بیرون بیایم و یه گشت و گذاری توی مناطق خطرناک و ممنوعه ی جهان داشته باشیم!یعنی بریم و نظرات و عقاید مختلف رو مطالعه کنیم؛با افراد مختلف که سلایقِ فکری متفاوت با ما دارن بحث و مجادله ی منطقی کنیم!مخالف و نظراتش رو تحمل کنیم و به دلایلش فکر کنیم؛بدون تعصبِ بیجا و کورکورانه!


به نظرم زندگیِ ساکن و راکدِ توی منطقه ی امن،شاید یه نوع ترسِ مواجهه با واقعیت های خارج از این منطقه ست!بیایید خودمون و عقایدمون رو تا چندین کیلومتر خارج از «منطقه ی امن» به چالش بکشیم!

قطعأ زندگی و عقاید کاملتری خواهیم داشت.

  • ۹۵/۰۶/۲۱
  • Neo Ted

منطقه ی امن

نظرات (۲۰)

  • بهار مینویسد
  • من که همش تو منطقه خطر دارم ترکش میخورم :|
    پاسخ:
    چنین عواقبی هم داره دیگه!ولی قطعا اگه باهوش باشین،میتونین از این ترکش ها واسه تکامل خودتون استفاده کنید!
    زندگی ساکن و راکد توی منطقه امن رو ترجیح میدم:)
    +فقط یه نظر شخصیه
    پاسخ:
    بله خب!همه ک شبیه هم نیستن!
  • بهار مینویسد
  • خنگ نیستم شکر خدا :دی
    پاسخ:
    خدا را سپاس پس :))
    اوم من دارم همینکارو می کنم ... هم تو منطقه امنم هم منطقه خطرناک :)
    پاسخ:
    فقط باید خیلی مواظب بود آلوده به عقاید غلط و نادرست نشیم!
    موفق باشی : )
    خیلی موافقم که باید از این منطقه ی امن خارج شد...
    پاسخ:
    اوهوم : )
    من که کارم پلیس بازیه منتقه امنی نیست :)))))))سوخی کردم
    پاسخ:
    سوخی کردن هات مستدام :))
    و تمام بزرگان تاریخ یک بار از حریم امنشون خارج شدن و اتفاقاً همون باعث پیش‌رفتشون شده! کم نبودن افرادی که ترک تحصیل کردن یا تغییر تابعیت دادن و... که هر چند خیلی بهشون سخت گذشت اما نتیجه معرکه‌ای براشون داشت ^_^
    پاسخ:
    دقیقأ : )
    اوهوم؛)
    مثلا امروز کجا برم که امن نباشه..؟!؛))
    پاسخ:
    برید رو ریل قطار دراز بکشید :))
    من موافقم با این پست :))
    لازمه گاهی...
    پاسخ:
    اوهوم :)
    فقط تو منطقه امن موندن کسل کننده اس ... زندگی باید هیجانات خاص خودش رو داشته باشه و زندگی بدون تنوع و یکنواخت جذابیتی نداره .. بنظرم منطقه امن صرف وقتایی ک فراغت و آرامش طلب میکنیم اونم بعد ی کندوکاو حسابی لازمه .....
    پاسخ:
    موافقم!
    برحسب اتفاق امروز داشتم به همین مورد فکر میکردم! به اینکه خارج بشم از قلمروی خودم..
    پاسخ:
    چه باحال : )
    موافقم
    پاسخ:
    : )
    به گمونم منم کم کم باید خارج شم!
    پاسخ:
    یعس : )
    اوهووووووم
    این تو کتابای جک کنفیلد و برایان تریسی هم خییییییلی تاکید شده:))
    منطقه ی امن ریسک پذیری ادم و میاره پایین :((
    پاسخ:
    دقیقأ : )
    ولی ب نظر من فقط  تو  سر از چیزا میشه از منطقه امن بیای بیرون... ریسک پذیری تو بعضی از مسائل خوب نیس ب نظرم
    اما با این بخش موافقم که: بریم و نظرات و عقاید مختلف رو مطالعه کنیم؛این جوری دیدمون باز تر می سه و این خیلی خوبه :)
    پاسخ:
    نظرتون محترمه : )
    بستگی به آدمش داره ک تا چه حد و تو چه زمینه هایی ریسک پذیر باشه!
    من هر وقت از منطقه امنم اومدم بیرون یه بلایی سرم اومده!!!!
    پاسخ:
    مواظب خودتون نبودین یحتمل : )
    گاهی میایم بیرون ، خونه رو فراموش میکنیم... 
    پاسخ:
    همیشه باید حواسمون به منطقه ی امنمون هم باشه!
  • Fatemeh Omidian Nasab
  • آره گاهی باید از منطقه ی امن خارج شد.
    به شرطی که بدونی چه حرفی بزنی و چکاری بکنی.
    من بیشتر به دنبال صلح و آرامشم؛ فکر میکنم :)
    پاسخ:
    شما خارج نشی بهتره :())
  • Fatemeh Omidian Nasab
  • خخخخ
    باشه :)))
  • دخترِ انار :)
  • اووم باید اعلام کنم که کاملا موافقم با این موضوع . یادمه اتفاقا یه بحث مفصلم داشتم یه جا در این مورد که آخه آدمی که کلا تو چهار دیواری عقاید خودش بوده و هیچ وقت نرفته در معرض نگاه و دید دیگران قرار نگرفته چطور میتونه به حقیقی بودن و عمیق بودن اعتقاداتش پی ببره ؟ آدم وقتی از محکم بودن عقایدش مطمئن میشه که در مواجهه با نگاه های مخالفش بتونه از خودش دفاع کنه و الا که همه ما تو چهاردیواری خودمون که همه چی بر وفق مراده ادمای معتقدی هستیم ... با قسمت آخرم که گفتید تو این جور شرایط با این تعامل ها خیلی از ابعاد شناختی ادم کامل تر میشه هم موافقم منتهی همه اینا در صورتیه که خودمون به حدی از تکامل عقیده ای رسیده باشیم که پای اعتقاداتمون نلرزه .. چقدر حرف زدم :))
    پاسخ:
    با همه ی حرفاتون موافقم و قبولشون دارم : ) تا وقتی عقاید دیگران رو نبینیم نمیتونیم نسبت ب عقاید خودمون مطمئن شیم : ) فقط ب قول شما باید مواظب بود.حرفاتون مفید بودن : ) سپاس.