Neo's Text

بیخیال لطفأ!
Neo's Text

میخواهی من را بُکُشی؟! قدرت فکر کردنم را بگیر! خیال پردازی هایم را کور کن! نیروی بی مرزِ تخیل را در ذهنم بِخُشکان! دیگر نیازی به ترکاندن مغزم نیست! منظره ای کثیف و چندش آور خواهد شد؛ رسانه ها هم از تو غولی بی شاخ و دم خواهند ساخت. کار را پیچیده نکن! نوکِ اسلحه ات را به سمتِ قلمم بگیر...
عکس‌نوشت:
آره رفیق.

پیوندهای روزانه

#احمق_نباشیم

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

میگن باید به هر عقیده و نظری احترام گذاشت و به سلایق همه احترام گذاشت؛ولیگاهی اوقات احترام گذاشتن به بعضی عقاید و سلایق و نظرات،توهین به شعور و فهم خودمونه!

این بعضی ها به شدت احمقانه و بچگانه هستند و با تأییدشون،عملأ داریم میگیم که«ببین فلانی،منم مثل خودت یه احمقم،که هر چیزی رو قبول میکنم،بدون این که اونو با عقل و منطق بسنجم‌.»

اگه منتظری عقاید و نظراتِ سطحی و پوچت رو قبول کنم و واست به به و چه چه راه بندازم،میتونی یه امتیاز مثبت دیگه به بیشعوریت بدی و سرخوش باشی.

من احمق نیستم که به هر هذیونی که از مغزت به زبونت میرسه احترام بذارم و ستایشت کنم؛توهین هم نمیکنم،ولی شک‌ نکن ستون های این عقایدت،سست تر از چیزیِ که بخوای باهاشون زندگی کنی و به چیزی برسی.

پس بهتره به جای بلند تر کردن صدات توی بحث،بری بشینی به ریشه و عمق عقایدت فکر کنی تا خودت بفهمی ریشه های این عقایدت،توی لیوانِ آبه!آبِ جوب!

  • ۹۵/۰۵/۲۷
  • Neo Ted

حماقت

ریشه

شعور

نظرات (۱۲)

دلم می خواهد به همه ى عقاید احترام بگذارم،ولی احترام به بعضی از آنهاتوهین به شعور خودم محسوب می شود.
پس در بهترین حالت، تحملشان می کنم و هیچ نمی گویم .
آنتونی هاپکینز...

افتادم یاد این سخن...
پاسخ:
آنتونی از شاگردای خوب کلاس بود :))
ولی من نمیتونم تحملشون کنم :/
قطعأ ی کاریشون میکنم :))
به نظرم ما در برابر عقاید دیگران مسئول نیستیم! 
پاسخ:
تا وقتی ک ما رو احمق فرض نکنن!
شما یه جایی میگی با "تایید" کردن اونها به شعورمون توهین میشه . یه جایی میگی با "احترام" به نظراتشون به شعورمون توهین میشه .
اینکه تایید کنی با اینکه احترام بذاری متفاوته . احترام گذاشتن نشانه ی حماقت نیست .
اگه حرفای طرف با معیار عقل و منطق سازگار نیست کافیه چیزی بهش نگی . نه تایید کنی و نه رد کنی  فقط بذاری به حماقتش ادامه بده . مگر اینکه عقاید طرف به زندگی تو آسیب بزنه که بحثش جداست .

به هنگام هم صحبتى با ابلهان فقط یک راه براى نشان دادن عقل وجود دارد: با آن ها همصحبت نشویم - آرتور شوپنهاور

پاسخ:
منم نگفتم یکی هستن!
بعضیا دیگه شورشو در میارن.
کار از احترام هم میگذره،تأیید ک جای خود دارد!
قابل احترامم نیستن بعضی عقاید و اشخاص.
منظور از احترام گذاشتن به عقاید دیگران اینه که تا جایی که میشه و درسته راهنمایی کنیم اگه اشتباهه فکر و اعقایدشونه منظورم روشن کردنشونه بدون تحمیل کردن عقاید و حرفامون ...
احترام گذاشتن به هر عقیده ای اشتباهه و کم عقلی آدم رو نشون میده اگه بخوایم همیشه به عقاید دیگران احترام بذاریم پس عقاید خودمون چی میشن ؟؟!!!
پاسخ:
والا ب خدا!
  • •°*”˜♫ raha ♫˜”*°•
  • البته یه چیز دیگه هم هس .. اونم اینه که غقاید دیگران به ما هیچ ربطی نداره ... 
    پاسخ:
    تا جایی ربط نداره ک به شعور و فهممون توهین نکنن و بهمون آسیب نزنن.
    به شخصه اگه ببینم کسی داره اشتباه فکر میکنه،توصیه میکنم بهش که بیشتر فکر کنه روی اون موضوع تا خودش ب اشتباهش پی ببره.
    در این گونه مواقع سکوت بهترین تجویزه
    پاسخ:
    بله
    ولی بعضیا سو استفاده میکنن از سکوت!
  • آبان دخت ...
  • موافقم...
    پاسخ:
    : )
    به نظر من احترام گذاشتن به عقاید ادما فرق داره با تایید عقیده ی آدما . من خودم خیلی وقتا بووودا دلم میخواسته یکی رو به خاطر فکری که داره خفه کنم... اما خب به نظرم هر کس هر عقیذده ای هم داشته باشه نمیشه بهش توهین کرد . اگه یا ادم منطقی ایه دلیلای اشتباه کردنش رو بهش گفت تا فکر کنه راجع بهش . یا اگه از فکر و اینا چیزی حالیش نمیشه فقط میشه گذاشت بمونه تو جهل خودش...
    ما مسئول فکرای بقیه نیستیم اما مسئول خودمون هستیم که هذیون های بقیه رو نشنویم 
    پاسخ:
    ولی به نظرم من بعضی عقاید حتی قابل احترام هم نیستن!چون دارن با همون عقاید به فهم و شعورمون توهین میکنن!
    توهین که نه،ولی بی تفاوت هم نیستم در برابرشون!
    مثل اینکه دلتون پره ها...
    توی پست من هم تقریباً همین نظر رو داشتید...(هیسسس!)
    درک می کنم...
    پاسخ:
    خوبه ک درک میکنید!
    ((: چه بی اعصاب  من تواین موارد سکوتو ترجیح میدم
    پاسخ:
    سکوتم خوبه
    موافقم:/اما اغلب سکوت میکنم وباحالتی بهت زده به چرندیات طرف مقابلم گوش میدم وتوفکراینکه زودتر راحت شم از دستش:/
    پاسخ:
    تحمل این چرندیات خودش سخته :/
  • دخترِ انار :)
  • بعضی از ما اینقدر ریشه عقایدمون سست که با کوچک ترین بادی از جا کنده میشه
    خوبه تو این اوضاع نوشتن از چنین عقاید ریشه محکمی
    و خوب تر اعلام موجودیت آدم هایی که عقایدشون رو قلبا قبول دارن نه به زبون
    این که هنوز هستن اینجور آدم ها :)
    پاسخ:
    هیییع :(